מאמינים שרוסיה תיסוג? "אגח אוקראינה ב-30% תשואה"
"אין למלחמה השפעה כלכלית מהותית על העולם" אומר אורי גרינפלד, האסטרטג הראשי בפסגות "ההשפעה המרכזית היא מצד האינפלציה. ובעקבות המצב, מחירי הנפט עלו ומחירי הסחורות החקלאיות עולים".
"אנחנו כבר תקופה ארוכה בהמלצת חסר על ארצות הברית מהחשש לרעידות בשווקים ונכון להקטין שם את החשיפה. אם כבר ארה"ב, אז להיות בתשתיות, נדלן, צריכה בסיסית. לעומת זאת לקראת סוף שנה כשהאינפלציה תתמתן יתכן ונראה את הפד מרגיע את השוק ואז אפשר לקחת יותר סיכון, לחזור לארה"ב".
אז כרגע בפסגות מעדיפים את אירופה ואת השוק שלנו בישראל, שכן הם יותר דפנסיביים, ולמי שמעוניין לקחת הימור בסיכון גבוה מאד, הם מצביעים על כך שהאגח האוקראיני נמצא כרגע ב-30% תשואה. צפו בראיון המלא:
- 8.איך קונים אגח אוקראיני? (ל"ת)א 03/03/2022 12:39הגב לתגובה זו
- 7.רז 03/03/2022 12:08הגב לתגובה זוע"ע הפודקאסט "מנועי הכסף".
- 6.עוד באירופה הוא היה סקפטי לגבי ארצות הברית (ל"ת)זוווולוווו 03/03/2022 10:08הגב לתגובה זו
- 5.שי 03/03/2022 09:38הגב לתגובה זווגם אירופה ורוסיה ישקעו בבוץ עמוק
- 4.איך תתמתן עם 120 דולר חבית נפט (ל"ת)מאיר 03/03/2022 09:14הגב לתגובה זו
- 3.יוסי 03/03/2022 09:07הגב לתגובה זולא יכול להיות עליות במדדי הבורסה שלנו כמו שיש ב-3 השנים האחרונות. שלא יגידו : אמרנו לכם כי אף אחד לא אומר. אני - כן זה לדעתי אוטוטו בחודשיים הקרובים. לגזור ולשמור
- רז 03/03/2022 12:10הגב לתגובה זושנים ברצף.
- 2.הפוך גוטה הפוך 03/03/2022 08:21הגב לתגובה זומחירי גז בשמייםבעיות פליטיםהגדלתצתקציבי בטחוןהפוך גוטה הפוך
- רז 03/03/2022 12:10הגב לתגובה זוכלום לא שוקע בלונג ראן.
- 1.שאול 03/03/2022 08:18הגב לתגובה זוכך ש30% תשואה כנראה רחוקה מתחתית.
מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל. קרדיט: רשתות חברתיות"פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס לא ישרדו במתכונת הנוכחית עד סוף העשור"
מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל, טוען כי פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס-בנץ לא ישרדו במתכונתן הנוכחית עד סוף העשור; לדבריו, גרמניה תקועה בדיון “מופנה אחורה” במקום להשקיע בדור הבא של התחבורה: הרכב החשמלי והאוטונומי, ואומר כי “העתיד הוא נהיגה אוטונומית, לא נוסטלגיה”
הסערה האחרונה בתעשיית הרכב הגרמנית התפרצה בעקבות ראיון טלוויזיוני שבו הזהיר פרופ’ מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל ואחד מהקולות המשפיעים בכלכלה האירופית, כי ייתכן ששלושת יצרניות הרכב הגדולות בגרמניה, פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס-בנץ, לא ישרדו במתכונתן הנוכחית עד סוף העשור. "אני לא רואה סיכוי ממשי לכך שבשנת 2030 הן ייראו כפי שהן נראות היום", אמר שולאריק. "אם התעשייה הזו לא תשנה כיוון, היא תחדל להתקיים במבנה הנוכחי".
לדבריו, ייתכן שגרמניה תצטרך לאמץ "פתרון בסגנון וולוו", כלומר, כניסת משקיע אסטרטגי זר, אולי סיני, שיביא עמו טכנולוגיה, הון ושווקים חדשים. שולאריק הזכיר כי וולוו השוודית שייכת מאז 2010 לקבוצת ג'ילי הסינית, מהלך שהציל את החברה ממשבר והחזיר אותה לקדמת הבמה העולמית.
הדיון מסתכל אחורה
הביקורת של שולאריק אינה כלפי החברות בלבד, אלא גם כלפי השיח הציבורי והפוליטי בגרמניה. לדבריו, המדינה עסוקה בויכוחים מיושנים על תעשיית הדיזל והאנרגיה במקום להתמודד עם האתגר הבא: הרכב האוטונומי. "יש לי חשש אמיתי שאנחנו שוכחים את המהפכה הבאה", אמר. "בזמן שאנחנו מתווכחים על מה שהיה, סין וארה”ב כבר משקיעות הון עתק במערכות נהיגה אוטונומיות ובינה מלאכותית לרכב".
שולאריק טען כי אם גרמניה לא תבצע שינוי מיקוד טכנולוגי אמיתי, היא תמצא עצמה מאחור בעידן שאחרי המנוע החשמלי, עידן הנהיגה החכמה.
תגובות נגד: “תחזית מנותקת מהמציאות”
יו״ר התאחדות תעשיית הרכב הגרמנית (VDA) דחתה את תחזיתו של שולאריק וכינתה אותה “אבסורדית”. לדבריה, היצרניות הגרמניות הן עדיין “חברות מצליחות ובעלות עתיד,” אך הן סובלות ממדיניות אנרגיה לא עקבית, עלויות ייצור גבוהות ומיסוי מכביד. פוליטיקאי בכיר מהמפלגה הירוקה, שהינו המועמד לתפקיד ראש ממשלת באדן-וירטמברג, לב תעשיית הרכב, הביע אופטימיות זהירה: “דיימלר לא תהיה בידיים סיניות כל עוד נעשה את העבודה שלנו,” אמר. “אם כולנו, החל בממשלה וכלה במהנדסים, ניקח אחריות, נוכל לשמור על המובילות של גרמניה בתחום התחבורה.”
- שינוי חד בחוקי ההגירה וההתאזרחות בגרמניה
- גרמניה חותמת על הסכם הגנה נגד רחפנים עם סטארט-אפ מקומי
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
המשבר בתעשיית הרכב הגרמנית
הפסדי עתק וירידות חדות ברווחיות מציבים את תעשיית הרכב הגרמנית בנקודת מפנה. פולקסווגן ופורשה דיווחו על הפסדים של מיליארדי יורו, ומרצדס-בנץ רשמה ירידה של 50% ברווח הנקי ברבעון האחרון. במקביל, הייצור הסיני הזול של רכבים חשמליים, לצד מכסים אמריקניים גבוהים ומדיניות אירופית מסורבלת, חונקים את כושר התחרות של היצרניות האירופיות.
בנוסף, שערוריית הדיזל-גייט ממשיכה לפגוע באמון הצרכנים ובמיתוג “Made in Germany”.
