פלוס500 נהנתה בשנה שעברה מהקורונה; עכשיו חוזרים "למציאות"
חברת Plus500 (סימול: PLUS.L) הנסחרת בלונדון ושהרוויחה מאוד כתוצאה מהתנודתיות בשווקים בעקבות הקורונה רוצה להציג למשקיעים המשך שיפור במדדי הצמיחה ולכן - בניגוד לשנים קודמות - החלה להציג גם את נתוני הצמיחה אל מול הרבעון האחרון, בעוד בשנים קודמות היא בדרך כלל הייתה מראה רק את נתוני הצמיחה אל מול הרבעון המקביל בשנה שעברה.
למה זה חשוב? כי למעשה החברה מתאמצת להראות צמיחה - למרות שבפועל ההכנסות וה-EBITDA צנחו. בתוצאותיה הכספיות הלא מבוקרות לרבעון הראשון של שנת 2021 היא מציגה זינוק של 121% בהכנסות ברבעון האחרון, בעוד שבפועל ההכנסות שלה ירדו ב-36% לכ-203 מיליון דולר ברבעון הראשון של 2021, לעומת כ-316.6 מיליון דולר ברבעון הראשון של 2020.
ניסיון נוסף להציג צמיחה יוצאת דופן הוא כאשר החברה מציגה גידול של 512% ב-EBITDA ברבעון האחרון. נשמע יותר מדי? בהחלט. בפועל, ה-EBITDA שלה ירד ב-47% ברבעון האחרון לכ-121.7 מיליון דולר, לעומת כ-231.6 מיליון דולר ברבעון הראשון של 2020.
שנת 2020 לא הייתה מייצגת: האנליסטים צופים נפילה - והחברה מסכימה
פלוס500 כאמור מרוויחה מהתנודתיות בשווקים וזאת כיוון שהיא פיתחה פלטפורמה למסחר בחוזי הפרשים CFDs על מניות, מטבעות וירטואליים, מדדים, סחורות, מט"ח, אופציות ותעודות סל, כך שלמעשה היא מרוויחה מריבוי תנועות של משתמשים.
- ההכנסות של פלוס500 עלו ב-5%, ההפקדה הממוצעת ללקוח גדלה ב-18%
- פלוס500: ההכנסות במחצית ירדו ב-28%, בייבאק של 60 מיליון דולר
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
בדוחותיה ל-2020 החברה דיווחה כי ההכנסות שלה הסתכמו ב-872 מיליון דולר, עלייה של 146% לעומת כ-350 מיליון דולר שהכניסה ב-2019. ה-EBITDA בשנה שעברה הגיע לסכום של כ-516 מיליון דולר, עלייה של 168% מנתון של 192 מיליון דולר ב-2019. כלומר מדובר כאן על זינוק חד פעמי שלא צפוי להימשך.
אבל אל תאמינו לנו. תראו מה האנליסטים והחברה עצמה חושבים: האנליסטים צופים לחברה הכנסות של 455 מיליון דולר לשנת 2021, לעומת כ-872.5 מיליון דולר בשנת 2020, כלומר צניחה של 48% בהכנסות, וכן לרווח של כ-240 מיליון דולר, לעומת כ-516 מיליון דולר בשנה שעברה, צניחה של 53%. החברה עצמה צופה כי "ההכנסות והרווחים יהיו במתינות מעל קונצנזוס האנליסטים". ברור שלא מדובר כאן על צמיחה אלא למעשה על 'חזרה לשגרה' וצלילה בהכנסות וברווחים.
ברבעון הראשון של שנת 2021 מדווחת החברה כי הצטרפו 89.4 אלף לקוחות חדשים ויש לה כ-270 אלף לקוחות פעילים. יתרות המזומנים בסוף הרבעון הראשון של השנה עמדו על כ- 675.6 מיליון דולר. בשנת 2020 היו 434 אלף משתמשים פעילים בזירת המסחר של החברה, לעומת כ-200 אלף בסוף 2019. במהלך 2020 הצטרפו לפלטפורמה כ-300 אלף משתמשים חדשים, לעומת 90 אלף איש שנוספו בכל שנת 2019. הצמיחה בגידול במשתמשים החדשים נמשכת לתוך שנת 2021 אך כאמור - זה לא משפיע על התוצאות, שמתחילות להתכנס חזרה לביצועים בשנים רגילות.
- מניות הקוונטים טסו באלפי אחוזים - הרווחים עדיין רחוקים
- לקראת שבוע המסחר: וול סטריט מחפשת כיוון - מה חושבים האנליסטים?
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- הונאה של 2 מיליארד דולר - עונש של 11 אלף שנות מאסר - ומוות...
תוספת המשתמשים הגדולה מגיעה כמובן על רקע הסוחרים החובבים - טרפת המשקיעים החדשים שנכנסו לבורסה בעקבות המשבר הכלכלי, כאשר היו משועממים בבית, קיבלו דמי אבטלה וחיפשו ריגושים. הסערה זכתה כבר לכינוי "גיימסוטק" בעקבות המשקיעים שנכנסו לפלטפורמות מסחר כמו רובינהוד ופלטפורמות מדיה חברתית כמו רדיט (Reddit) והריצו בחודשים האחרונים מניות כמו גיימסטוק, בלאקברי ועוד.
תחזיות החברה להמשך? "קצת מעל צפי האנליסטים". כלומר צניחה של 50% בהכנסות והרווחים
בחברה מבינים כי אי אפשר להתבסס על מוצר אחד וטוענת שהיא "משמרת את המומנטום התפעולי והפיננסי החיובי שהושג בשנת 2020 שהייתה שנת שיא בתוצאות הקבוצה. התוצאות הכספיות עבור הרבעון הראשון לשנת 2021, מעידות על התקדמות נוספת אל עבר החזון החדש של Plus500 אשר כולל את התפתחותה וצמיחתה של החברה מחברת טכנולוגיה אשר ממוקדת במוצר אחד, CFD, לקבוצת פינטק גלובלית אשר תספק מגוון פתרונות ומוצרים פיננסים. דירקטוריון החברה נותר בטוח בעתיד החברה ואף צופה עלייה בהכנסות וב-EBITDA לשנת 2021 ביחס לתחזיות האנליסטים הנוכחיות".
טוב, ברור שזה מה שהיא תגיד. כל חברה רוצה להציג את שנת השיא כהצלחה שרק תחזור על עצמה, והשאלה היא כמובן האם החברה אכן תוכל להתפתח בצורה משמעותית יותר. הסתמכות על מוצר אחד היא בעייתית, בוודאי בחברה שכל הצמיחה שלה נבעה רק כתוצאה ממשבר הקורונה והתנודתיות הקיצונית בשוק ההון. אבל כאמור בתחזית קדימה גם החברה עצמה צופה כי "ההכנסות והרווחים יהיו במתינות מעל קונצנזוס האנליסטים".
דוד צרויה, מנכ"ל Plus500 אמר על רקע הדוחות: "החברה הציגה ביצועים מצוינים ברבעון הראשון של שנת 2021, אשר הושגו בהמשך למומנטום החיובי שנבנה עוד במהלך 2020. הישגים אלו נובעים מהיכולת הטכנולוגית של החברה להגיב מיידית להתפתחויות בשווקים הגלובליים, ולצרכי הלקוחות. החזון שלנו הוא לאפשר גישה פשוטה ואוניברסלית לשווקים פיננסיים ולהתפתח לאורך זמן לקבוצת פינטק רב תחומית".
- 2.ב2020 ההכנסה 872$ מליון לחלק ל270K לקוחות = 3230$ ללקוח (ל"ת)נשמע חשוד 04/05/2021 17:44הגב לתגובה זו
- 1.לא ברור לי על חשבון מי מגיעים הרווחים ?? (ל"ת)מנש 14/04/2021 12:28הגב לתגובה זו
מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל. קרדיט: רשתות חברתיות"פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס לא ישרדו במתכונת הנוכחית עד סוף העשור"
מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל, טוען כי פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס-בנץ לא ישרדו במתכונתן הנוכחית עד סוף העשור; לדבריו, גרמניה תקועה בדיון “מופנה אחורה” במקום להשקיע בדור הבא של התחבורה: הרכב החשמלי והאוטונומי, ואומר כי “העתיד הוא נהיגה אוטונומית, לא נוסטלגיה”
הסערה האחרונה בתעשיית הרכב הגרמנית התפרצה בעקבות ראיון טלוויזיוני שבו הזהיר פרופ’ מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל ואחד מהקולות המשפיעים בכלכלה האירופית, כי ייתכן ששלושת יצרניות הרכב הגדולות בגרמניה, פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס-בנץ, לא ישרדו במתכונתן הנוכחית עד סוף העשור. "אני לא רואה סיכוי ממשי לכך שבשנת 2030 הן ייראו כפי שהן נראות היום", אמר שולאריק. "אם התעשייה הזו לא תשנה כיוון, היא תחדל להתקיים במבנה הנוכחי".
לדבריו, ייתכן שגרמניה תצטרך לאמץ "פתרון בסגנון וולוו", כלומר, כניסת משקיע אסטרטגי זר, אולי סיני, שיביא עמו טכנולוגיה, הון ושווקים חדשים. שולאריק הזכיר כי וולוו השוודית שייכת מאז 2010 לקבוצת ג'ילי הסינית, מהלך שהציל את החברה ממשבר והחזיר אותה לקדמת הבמה העולמית.
הדיון מסתכל אחורה
הביקורת של שולאריק אינה כלפי החברות בלבד, אלא גם כלפי השיח הציבורי והפוליטי בגרמניה. לדבריו, המדינה עסוקה בויכוחים מיושנים על תעשיית הדיזל והאנרגיה במקום להתמודד עם האתגר הבא: הרכב האוטונומי. "יש לי חשש אמיתי שאנחנו שוכחים את המהפכה הבאה", אמר. "בזמן שאנחנו מתווכחים על מה שהיה, סין וארה”ב כבר משקיעות הון עתק במערכות נהיגה אוטונומיות ובינה מלאכותית לרכב".
שולאריק טען כי אם גרמניה לא תבצע שינוי מיקוד טכנולוגי אמיתי, היא תמצא עצמה מאחור בעידן שאחרי המנוע החשמלי, עידן הנהיגה החכמה.
תגובות נגד: “תחזית מנותקת מהמציאות”
יו״ר התאחדות תעשיית הרכב הגרמנית (VDA) דחתה את תחזיתו של שולאריק וכינתה אותה “אבסורדית”. לדבריה, היצרניות הגרמניות הן עדיין “חברות מצליחות ובעלות עתיד,” אך הן סובלות ממדיניות אנרגיה לא עקבית, עלויות ייצור גבוהות ומיסוי מכביד. פוליטיקאי בכיר מהמפלגה הירוקה, שהינו המועמד לתפקיד ראש ממשלת באדן-וירטמברג, לב תעשיית הרכב, הביע אופטימיות זהירה: “דיימלר לא תהיה בידיים סיניות כל עוד נעשה את העבודה שלנו,” אמר. “אם כולנו, החל בממשלה וכלה במהנדסים, ניקח אחריות, נוכל לשמור על המובילות של גרמניה בתחום התחבורה.”
- שינוי חד בחוקי ההגירה וההתאזרחות בגרמניה
- גרמניה חותמת על הסכם הגנה נגד רחפנים עם סטארט-אפ מקומי
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
המשבר בתעשיית הרכב הגרמנית
הפסדי עתק וירידות חדות ברווחיות מציבים את תעשיית הרכב הגרמנית בנקודת מפנה. פולקסווגן ופורשה דיווחו על הפסדים של מיליארדי יורו, ומרצדס-בנץ רשמה ירידה של 50% ברווח הנקי ברבעון האחרון. במקביל, הייצור הסיני הזול של רכבים חשמליים, לצד מכסים אמריקניים גבוהים ומדיניות אירופית מסורבלת, חונקים את כושר התחרות של היצרניות האירופיות.
בנוסף, שערוריית הדיזל-גייט ממשיכה לפגוע באמון הצרכנים ובמיתוג “Made in Germany”.
טראמפ מצייץ, נוצר באמצעות AIטראמפ מבטיח "דיבידנד מכסים" של 2,000 דולר לכל אמריקאי
בציוץ ברשת החברתית שלו טראמפ מציג יוזמה לחלק "דיבידנד מכסים" של עד 2,000 דולר לאזרח, שימומן מההכנסות המיסוי על יבוא; את המתנגדים לתכנית טראמפ מכנה "טיפשים"
נשיא ארצות הברית, דונלד טראמפ, פרסם פוסט חריג ברשת Truth Social, שבו הוא מגן על מדיניות המכסים האגרסיבית שלו וכינה את מתנגדיה "טיפשים". לדבריו, מדיניות זו חיזקה את הכלכלה האמריקאית, הפכה את ארצות הברית ל"מדינה העשירה והמכובדת ביותר בעולם" והביאה לשווקים פיננסיים בשיא של כל הזמנים.
"אנשים שמתנגדים למכסים הם שוטים!", כתב טראמפ, כשהוא מייחס את מצבה הכלכלי של ארצות הברית להטלת המכסים על יבוא. הוא טען כי ארצו נהנית כיום מ"אינפלציה כמעט אפסית" ומ"שוק מניות בשיא היסטורי", והוסיף כי תוכניות הפנסיה האמריקאיות (401(k)) נמצאות ברמות הגבוהות ביותר אי פעם.
טראמפ הוסיף כי הכנסות המדינה ממסים על יבוא עומדות על "טריליוני דולרים", שלדבריו יסייעו להתחיל לצמצם את החוב הלאומי, העומד כיום על כ-37 טריליון דולר. לדבריו, המדיניות מביאה לראשונה מזה שנים לזרימת הכנסות ישירה לקופת המדינה ממדינות זרות, במקום הסתמכות על חוב או גירעון.
דבריו מגיעים על רקע המשך הוויכוח הציבורי סביב מדיניות המכסים התמוכים רואים במכסים כלי לשיקום התעשייה האמריקאית ולחיזוק עצמאותה הכלכלית, בעוד כלכלנים מזהירים כי מדובר בצעד שמעלה את יוקר המחיה ומכביד על הצרכן המקומי.
- ממשל טראמפ ישיק מכרז ענק לקידוחי נפט וגז במפרץ מקסיקו
- מכה לטראמפ ולרפובליקנים: שריל נבחרה למושלת ניו ג'רזי
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
לצד ההתבטאויות התקיפות, טראמפ ממשיך לרמוז כי בכוונתו להשתמש בהכנסות מהמכסים למימון תשלומים ישירים לציבור מהלך שכינה בעבר "דיבידנד מכסים" של עד 2,000 דולר לאזרח אבל בשלב זה מדובר ברעיון בלבד שטרם עוגן בתוכנית כלכלית רשמית.
הציוץ שפרסם הנשיא טראמפ ברשת Truth Social
