אילון מאסק
צילום: PR

טסלה חוזרת להדהים: המניה קופצת ב-8% באפטר

טסלה מצליחה להכות את התחזיות עם עלייה של 32% בהכנסות ביחס לתקופה המקבילה אשתקד. החברה ייצרה ברבעון האחרון כ-102.6 אלף רכבים חדשים, עלייה של 33% ביחס לתקופה המקבילה אשתקד
עמית נעם טל | (17)
נושאים בכתבה טסלה

לאחר ראלי של יותר מ-110% מהשפל שקבעה בחודש שעבר, הראלי במניית יצרנית הרכבים טסלה (סימול:TSLA) נמשך במסחר המאוחר עם עליות של 8% למחיר של 860 דולר למניה. 

החברה דיווחה על הכנסות של 5.96 מיליארד דולר, עלייה של 32% ביחס לתקופה המקבילה אשתקד אך נתון המהווה ירידה של 19% ביחס לרבעון האחרון של 2019. הנתון שסיפקה החברה גבוה במעט מהתחזיות המוקדמות בשוק שעמדו על הכנסות של 5.9 מיליארד דולר. בחברה מציינים כי הירידה בהכנסות ביחס לרבעון האחרון של 2019 נבעו מחוסר היכולת של החברה למסור רכבים חדשים בעקבות נגיף הקורונה. 

בסה"כ ייצרה החברה כ-102.6 אלף רכבים חדשים ברבעון האחרון, עלייה של 33% ביחס לתקופה המקבילה אשתקד אך נתון המהווה ירידה של 2% ביחס לרבעון הקודם. מתוך נתון זה, כ-87,282 רכבים היום מסוג "מודל 3".

בשורה התחתונה, החברה רושמת נקי (GAAP) של 16 מיליון דולר או 0.09 דולר למניה, לעומת הפסד של 702 מיליון דולר או 4.1 דולר למניה בתקופה המקבילה אשתקד. בנתון המתואם, החברה רושמת רווח של 227 מיליון דולר או 1.24 דולר למניה. 

קופת המזומנים של החברה הסתכמה ברבעון האחרון ב-8.1 מיליארד דולר, עלייה של 1.8 מיליארד דולר ביחס לסגירה של 2019. העלייה בשיעור המזומנים מיוחסת בעיקר להנפקה בהיקף של 2.3 מיליארד דולר שביצע החברה בתחילת הרבעון. תזרים המזומנים של החברה היה שלילי ברמה של 981 מיליון דולר. 

תגובות לכתבה(17):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 13.
    המאסק 01/05/2020 12:05
    הגב לתגובה זו
    מה עם יצרני פורשה פרארי ועוד?מיהם?כן,הם מוכרים מכוניות!!!
  • 12.
    לרון 01/05/2020 11:57
    הגב לתגובה זו
    אינה מוכרת מספיק מכוניות בהוויה,המשקיעים מהמרים פשוט על המותג "מאסק"
  • 11.
    פולני פלמוני 30/04/2020 16:54
    הגב לתגובה זו
    במקרה שהנפט יטוס למעלה שוב, גם טסלה תמריא...הצלחת טסלה תעזור להוציא את הכוח מרודני הנפט
  • יואב 01/05/2020 11:59
    הגב לתגובה זו
    שאין קשר בין טסלה ונפט
  • 10.
    גכ 30/04/2020 15:42
    הגב לתגובה זו
    זו עקיצת המאה החברה שווה יותר מכל חברות הרכב העיקריות יחד והן מוכרות הרבה יותר וגם להן רכבים חשמליים ופיתוחים שטרם יצאו
  • 9.
    יהווית 30/04/2020 10:01
    הגב לתגובה זו
    עולה כנגד כל הגיון
  • 8.
    לרון 30/04/2020 09:37
    הגב לתגובה זו
    רעיון אולי,לא ממליץ.חס וחלילה לא תעודות סל מתגלגלות
  • 7.
    "להדהים"??? הרויחה 9 סנט למניה, תזרים שלילי מיליארד$ (ל"ת)
    עולה יותר מטויוטה 30/04/2020 08:29
    הגב לתגובה זו
  • 6.
    כלכלן 30/04/2020 07:19
    הגב לתגובה זו
    שווי החברה עולה על השווי המצרפי של: טויוטה + פולקסווגן-אאודי + פורד + GM כשרק טויוטה מכרה מעל 10 מיליון רכבים ב-2019
  • 5.
    החברה עם תזרים שלילי של מיליארד $ !!! (ל"ת)
    מטורלל לגמרי 30/04/2020 07:15
    הגב לתגובה זו
  • 4.
    כלכלן 30/04/2020 06:04
    הגב לתגובה זו
    טויוטה מכרה ב-2019 יותר מ-10 מיליון רכבים והיא חברה ריווחית. מפגר מי שקונה מניית טסלה
  • 3.
    מניה מנופחת 30/04/2020 02:40
    הגב לתגובה זו
    טסלה מפסידה 5$ למניה... ונמצאת בשווי שגדול מהשווי הכולל של טויוטה+פולקסוואגן אאודי+פורד+GM ...תמיד יש מפגרים.
  • 2.
    שמוליק 30/04/2020 01:40
    הגב לתגובה זו
    כלומר יקח 800 שנה שהיא צחזיר את ההשקעה. גם אם תוך 10 שנים היא תתחיל להרוויח פי 10 מהיום אז יקח 80 שנה. סוף של הדבר הזה ליפול
  • 1.
    בול 30/04/2020 00:40
    הגב לתגובה זו
    לפי שנתיים נשרפתי על המנייה שהימרתי נגדה. מאז כבר לא נוגע בה. מזל שהקשבתי לעצמי גם הפעם.
  • לרון 30/04/2020 09:35
    הגב לתגובה זו
    צודק! אך אל תיגע גם בביטקויון קנאביס ומרעין בישין אחרים
  • הנביא 30/04/2020 06:44
    הגב לתגובה זו
    המניה תגיע ל15,000 דולר תוך 3 שנים.
  • נכון 01/05/2020 12:02
    תלוי במאסק לא במשהו אחר,לא סתם התמונה שלו מופיעה,תנו לי תמונה כלשהי בחברת מכוניות אחרת!!???
פארוק פתיח אוזר (רשתות)פארוק פתיח אוזר (רשתות)

הונאה של 2 מיליארד דולר - עונש של 11 אלף שנות מאסר - ומוות בכלא הטורקי

מנכ"ל פלטפורמת הקריפטו שקרסה נמצא מת בכלא בטורקיה. ההערכות שזו התאבדות; ומנגד, בארה"ב: טראמפ מספק חנינה למלך זירות הקריפטו

רן קידר |
נושאים בכתבה הונאה

פארוק פתיח אוזר, שהורשע בהונאה ונידון ליותר מ‑11 אלף שנות מאסר, נמצא מת בכלא בטורקיה. הנסיבות עדיין נחקרות, ההערכה הרווחת היא שהוא התאבד. פארוק פתיח אוזר יזם ועד מאחרי הקריסה של פלטפורמת הקריפטו, Thodex שהפכה לאחת מההונאות הגדולות בעולם הקריפטו. ההונאה מוערכת במעל 2 מיליארד דולר. 

Thodex נוסדה בשנת 2017 והציגה עצמה כפלטפורמה חדשנית למסחר במטבעות דיגיטליים. אוזר, שעזב את לימודיו בגיל תיכון, הצליח למשוך מאות אלפי משתמשים טורקים שהשתמשו בזירה לצורכי השקעה, מסחר והמרת מטבעות\ עמד בראש הפלטפורמה שהיתה בעצם סוג של פרמידה. 

באפריל 2021, הפעילות הופסקה באופן פתאומי. אוזר נמלט מהמדינה לאלבניה והותיר את המשתמשים  בלי כיסוי לנכסים שלהם.  בהתחלה התביעה העריכה כי מדובר בהונאה של עשרות מיליוני דולרים אך מהר מאוד הבינו שמדובר  בהונאה של מעל 2 מיליארד דולר.

הרשעה תקדימית

בשנת 2022, לאחר הסגרה מאלבניה, הועמד אוזר לדין יחד עם בני משפחתו ומקורבים נוספים. ב‑2023, בית המשפט הטורקי גזר עליו עונש דרמטי: 11,196 שנות מאסר - עונש סימבולי שמשקף את החומרה שהרשויות מייחסות לעבירות מסוג זה.

הקריסה של Thodex והיקף הנזק שגרמה עוררו דיון נרחב בטורקיה ובעולם לגבי הצורך בפיקוח רגולטורי הדוק יותר על תחום הקריפטו. במדינה שבה שיעור האינפלציה גבוה, מטבע הקריפטו נתפס בעיני רבים כחלופה להשקעה, מה שהגביר את החשיפה לסיכונים משמעותיים והוביל להצלחה גדולה של הפלטפורמה הזו לצד פלטפורמות אחרות. חשוב להבין כי פלטפורמות אלו יכולות להיות לא מפוקחות, ולספק נתונים שקריים לחלוטין. דמיינו שתאם רוכשים מטבעות קריפטו תחת פלטפורמה לא מפוקחת. אתם רואים את המטבעות בחשבון הפלטפורמה - אבל אף אחד לא מתחייב שמה שאתם רואים באמת נמצא שם. זה לא בנק שמפוקח באופן שוטף וידוע שהכסף קיים. כאן, אפשר לייצר תמונת שווא של נכסי קריפטו למרות שהמנהלים יכולים משוך את הכסף לחשבונם הפרטי. 

אנבידיה הואנגאנבידיה הואנג

מנכ"ל אנבידיה: "סין תנצח את ארה"ב במירוץ ה-AI"

הואנג מזהיר שהרגולציה הכבדה במערב מעכבת את החדשנות בעוד סין רצה קדימה עם עלויות אנרגיה נמוכות ומבהיר - "ארה"ב חייבת לרוץ קדימה כדי לשמור על ההובלה"

מנדי הניג |

מנכ"ל אנבידיה, ג'נסן הואנג, הצהיר כי "סין תנצח את ארה"ב במירוץ לבינה המלאכותית". הואנג דיבר בכנס Future of AI של הפייננשל טיימס בלונדון, שם התריע כי ארה"ב עלולה לאבד את ההובלה הטכנולוגית לטובת סין, בין היתר בשל רגולציה כבדה מדי ועלויות אנרגיה גבוהות לעומת התמיכה הממשלתית הנדיבה שנהנית ממנה התעשייה הסינית. לדבריו, בעוד סין מקדמת את החדשנות המקומית בעזרת סובסידיות רחבות ותשתיות אנרגיה זולות, במערב קיים עודף רגולציה שמאט את פיתוחי הבינה המלאכותית. "סין רצה קדימה, ואנחנו עסוקים בדיונים ובחששות", צוטט הואנג בכתבה.

הדברים גרמו לסערה בארה"ב וגם בשווקים זה ביקורת ישירה על המדיניות של וושינגטון והרגולציה סביב תחום ה-AI מפי ה"מלך" בעצמו. שעות ספורות אחרי פרסום הדברים, הואנג ניסה לכבות את השריפה שהדליק כשפרסם הבהרה בחשבון הרשמי של אנבידיה ברשת X (טוויטר לשעבר), בניסיון למתן את הרושם שנוצר.

בציוץ המרוכך הוא כותב "סין נמצאת ננו-שניות מאחור, וארה"ב חייבת לנצח. אמריקה תנצח על ידי זה שתמשיך לרוץ קדימה ותזכה באמון של המפתחים בעולם", כתב. לדברי האונג, המפתח ליתרון האמריקאי הוא בשמירה על מערכת אקולוגית פתוחה שבה מפתחי AI ימשיכו להסתמך על שבבי אנבידיה שמובילים בשוק.


הניסיון למתן את הדברים מגיע גם על רקע המתיחות הגוברת סביב הגבלות היצוא של שבבי AI לסין. בחודשים האחרונים פועלת אנבידיה לשכנע את ממשל טראמפ להקל על ההגבלות, אך במקביל בייג’ין פתחה בבדיקת ביטחון לאומית שהובילה לחסימת שבבי החברה במדינה. "הנתח שלנו בשוק הסיני ירד לאפס", הודה הואנג לאחרונה.


המאבק על השבבים

העימות סביב טכנולוגיות הבינה המלאכותית הפך לאחד הצירים המרכזיים במלחמת הסחר בין ארה"ב לסין. אנבידיה, NVIDIA Corp. -2.5%   שהפכה לסמל העליונות הטכנולוגית של ארה"ב בזכות שבבי ה-H100 וה-H200, מייצגת את חזית החדשנות האמריקאית - אבל גם את אחד מהמתחים המרכזיים בין שתי המעצמות. בסין, במקביל, פועלות חברות כמו Huawei ו-Biren לפתח שבבי AI מקומיים במטרה לצמצם את התלות במערב. הממשלה הסינית רואה בפיתוח העצמאי של שבבים משימה אסטרטגית, כחלק ממדיניות "Made in China 2030" שהמטרה שלה היא להבטיח עליונות טכנולוגית.