צביקה ענב, מנכ"ל נובלטי
צילום: יח"צ

צביקה ענב מונה למנכ"ל נובלטי מדיה

ענב בעל ניסיון עשיר בהייטק, כולל תפקידים בחברות צ'ק פוינט וקומברס, ינהל את החברה המפעילה אתרי תוכן בשוק האמריקאי
ארז ליבנה |

צביקה ענב (44) מונה למנכ"ל נובלטי מדיה מקבוצת סונגו, קבוצת סונגו היא פלטפורמה לבניית חברות הזנק בתחום האונליין, המפתחת פתרונות טכנולוגיים בממשקים שבין מסחר אלקטרוני, מדיה ובינה מלאכותית.

 

נובלטי מדיה מחזיקה בפורטפוליו של אתרי תוכן בשוק האמריקאי עם עשרות מליוני קוראים בחודש. לנובלטי מדיה 30 עובדים הממוקמים במשרדי החברה ברמת החייל שבתל אביב.

 

לצביקה ענב 20 שנות נסיון בעולם ההייטק והאינטרנט. את תחילת הקריירה עשה בצד ההנדסי בענקיות התוכנה צ'ק פוינט וקומברס. מאז חזרתו לישראל מילא תפקידי ניהול בכירים גם בחברת בבילון ובעיקר בסטארטאפים, כולל שני סטארטאפים אותם הוביל כמנכ"ל שכיר, בינהם חברת Appforma שנמכרה בהצלחה לחברת אלגומייזר.

 

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
אמא ותינוק
צילום: Photo by Pixabay

לבד במערכה: כך הפכו אימהות יחידניות לקורבנות המרכזיים של יוקר המחיה

אלפי נשים בישראל שמגדלות ילדים לבדן נמצאות במלחמת הישרדות מתמדת: הן נאלצות לתמרן כדי לגשר על הפער בין ההוצאות שמזנקות מיום ליום להכנסות שמדשדשות במקום, וחרדות מפני העתיד. הורות עצמאית 2025 קווים לדמותה

ענת גלעד |
נושאים בכתבה משפחה יוקר המחיה

הן נשים חזקות שהגיעו להורות כשהן בשלות ויודעות דבר או שניים על החיים. הן רכשו השכלה גבוהה, התקדמו בקריירה, קנו דירה וחשבו שהעתיד בטוח. עבור הילדים שלהן, הן כל העולם.

אבל אחרי חמש שנים של משברים כלכליים רצופים, מיתון עמוק ומדינה שמיום ליום יותר קשה לחיות בה, אימהות יחידניות רבות לא מצליחות להירדם בלילה מהמחשבה מה יהיה מחר. תחושת הביטחון הכלכלי שקרסה הפכה את חלום ההורות היחידנית למלחמת הישרדות יומיומית.

במדינה שבה יוקר המחיה כבר אינו רק מונח סטטיסטי אלא מציאות חיים יומיומית, משפחות רבות נדרשות לעשות ויתורים כואבים. אבל את אחד המחירים הכבדים ביותר משלמות אימהות יחידניות - נשים שבחרו בהורות ללא בן זוג.

עבור נשים אלו, להחלטה להביא צאצא לעולם קדמה כבר מהתחלה מחשבה עמוקה על היכולת לפרנס אותו או אותה בכבוד ולספק את כל צרכי המשפחה. הן ניגשו לתהליך מתוך תכנון כלכלי קפדני ושיקול דעת, הכינו כסף ליום שחור. אך אף אישה שחלמה להיות אם יחידנית לא יכלה לחזות את רצף המשברים הכלכליים ואת גלי ההתייקרויות שפקדו את ישראל בשנים האחרונות.

גם אלו שפעלו בצורה השקולה ביותר, והקימו תא משפחתי יחידני מתוך בחירה ומודעות כלכלית, לא יכלו להיות חסינות מגל ההתייקרויות הגורף שהגיע לשיאו בשנת 2025, שבו הוצאות משק הבית עלו באלפי שקלים בשנה. התייקרות מוצרי מזון, חשמל, מים וארנונה, שלא לדבר על תחבורה, גנים וצהרונים, יחד עם קיצוצים נוספים ומשכורת שלא מתעדכנת בהתאמה, הפכו את שמיכת התקציב לקצרה עוד יותר עבור מי שמפרנסת לבדה. בתנאי אי-ודאות קיצוניים שכאלה, שבהם גם משפחות עם שני מפרנסים מתקשות לגמור את החודש.