הוארך מזכר התנאים בין קבוצת כלל ביטוח לדוראד למימון בהיקף של 400 מיליון ש'

כלל ביטוח באמצעות חברת הבת כלל מימון צפויה להעמיד לדוראד מימון בהיקף של כ- 400 מליון שקל וכן לארגן, את המימון המוסדי לפרויקט, המוערך בלמעלה מ- 1.6 מיליארד שקל נוספים
אריאל אטיאס |

קבוצת כלל ביטוח פנסיה ופיננסים באמצעות חטיבת כלל מימון האריכה את מזכר התנאים למימון תחנת כח שבונה חברת דוראד. כלל ביטוח צפויה להעמיד לדוראד מימון בהיקף של כ- 400 מליון שקל וכן לארגן, באמצעות כלל מימון, את המימון המוסדי לפרוייקט, המוערך בלמעלה מ-1.6 מיליארד שקל נוספים, זאת באמצעות פנייה לגופים מוסדיים מובילים אשר הביעו רצון ליטול חלק במימון.

חברת דוראד מתכננת להקים באתר קצא"א. שבדרום אשקלון את תחנת הכוח הפרטית הגדולה בישראל בהספק של 800 מגה-ואט (כ- 8% מיכולת הייצור הנוכחית של מדינת ישראל) ובהשקעה כוללת של 800 מיליון דולר. הליווי הפיננסי של הפרויקט מוערך בשיעור של כ-85% מעלויות ההקמה. המימון להקמת התחנה מתחלק בין גופים מוסדיים שמאורגנים ע"י כלל מימון מקבוצת כלל עסקי ביטוח, לבין קונסורציום בנקאי בהובלת בנק הפועלים, אשר ישמש גם כמנהל האשראי בתקופת ההקמה ובתקופת התפעול של הפרוייקט.

קבוצת כלל חתמה לראשונה על הסכם המימון בינואר 2008. לפני כחודש וחצי החלה דוראד ברוד שואו בקרב גורמים מממנים שונים מתוך כוונה להאיץ את הליכי חתימת הסכם המימון.

התחנה אמורה לקום בשטחי קצצ"א, דרומית לאשקלון, ולהתחיל בייצור חשמל במהלך שנת 2011. ייצור החשמל בתחנה יתבסס על גז טבעי אשר יירכש מחברת EMG .

יובל הררי, מנכ"ל כלל מימון קרדיט: "אנו מאמינים כי אופן מימון זה יכול להיות מודל למימון פרוייקטים נוספים, תוך שיתוף פעולה בין בנק מוביל המנהל את האשראי לבין גוף מוסדי גדול המארגן את המימון המוסדי. יתרה מזאת, דווקא בימים כאלה לאור המשבר בשוק המימון החוץ-בנקאי אנו סבורים כי מימון לפרויקטים תשתיתיים יכול להוות השקעה דפנסיבית אשר אינה מושפעת מסיכוני המאקרו של השוק ואינה חשופה כמו אג"ח קונצרני רגיל להתגברות המיתון".

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה