עדיין מעדיפים את הסופרמרקט: כ-2% בלבד ממשקי הבית נוהגים לערוך את קניות המזון באינטרנט

מהסקר, שנערך באמצעות מכון המחקר גאוקרטוגרפיה, מתברר כי שני המבצעים המועדפים בקניות מזון הם "שני מוצרים זהים במחיר אחד" ומבצע "קנה וקבל"
קובי ישעיהו |

כ-2% בלבד ממשקי הבית בישראל נוהגים לערוך את קניות המזון שלהם באמצעות האינטרנט. כך נמסר מאיגוד המזון בהתאחדות התעשיינים, בהסתמך על סקר שערך לאחרונה איגוד המזון בהתאחדות התעשיינים. הסקר נערך טלפונית בקרב 600 מרואיינים, המהווים מדגם ארצי של האוכלוסיה היהודית הבוגרת בישראל, הנוהגת לערוך קניות עבור משק הבית.

עד מתברר מסקר איגוד המזון בהתאחדות התעשיינים כי הצרכן הישראלי מעדיף מבצעים המשפיעים ישירות על ההוצאה הכספית בקנייה, ומעדיף פחות השתתפות בהגרלות או קבלת מתנות.

מהסקר, שנערך באמצעות מכון המחקר גאוקרטוגרפיה, מתברר כי שני המבצעים המועדפים בקניות מזון הם "שני מוצרים זהים במחיר אחד – אותו מעדיפים 30% מהצרכנים ומבצע "קנה וקבל" בו קונים מוצר אחד ומקבלים מוצר אחר במתנה – מבצע זה מועדף על 28% מהצרכנים.

10% מעדיפים את המבצע "קנה מוצר וקבל אפשרות לרכוש מוצר אחר במחיר זול מאוד", 3% מעדיפים את המבצע בו מקבלים מתנה בעת קנייה מעל סכום מסויים; אחוז דומה מעדיף את המבצע בו מצורפות מתנה למוצר, (ל-17% אין העדפה כלל ו-9% לא ידעו להשיב).

עוד מתברר, כי מבצע שני מוצרים זהים במחיר אחד מועדף יותר בקרב גילאי 35 – 54, במשפחות בעלות הכנסה גבוהה, בקרב ילידי הארץ – דור שני ובקרב משפחות מרובות.

מסקר איגוד המזון בהתאחדות התעשיינים מתברר, כי מבצע "קנה וקבל" מועדף יותר בקרב גילאי 18 – 34 ו-35-54 , בקרב משפחות מסורתיות, בקרב בעלי השכלה עד תיכונית ובקרב משפחות מרובות ילדים.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה