נייס תספק מערכות למנהל התעופה האמריקני ב-69 מ' ד'

נייס כבר קיבלה הזמנה ראשונה תחת ההסכם שנחתם על סך של 2.7 מליון דולרים. עד 850 אתרים של מינהל התעופה הפדראלי (FAA) ושל משרד ההגנה האמריקני (DoD) צפויים להשתמש בפתרונותיה של חברת התוכנה מרעננה
עפרה ברון |

ספקית הפתרונות המתקדמים מרעננה, נייס מערכות (ת"א: נייס, NICE: NASDAQ), , הודיעה היום (ה') כי זכתה מטעם ה-FAA בהסכם מסגרת IDIQ (הסכם לכמות וזמן אספקה בלתי קבועים מראש) הנפרס על תקופה של 7 שנים. הפוטנציאל הכולל מוערך בסכום היכול להגיע עד לכ-69 מליון דולרים.

נייס כבר קיבלה הזמנה ראשונה תחת הסכם זה על סך של 2.7 מליון דולרים. NICE Inform ופתרונות נוספים מבית נייס נבחרו בכדי לשפר את יכולות ההקלטה בתעבורה האווירית; עד 850 אתרים של מינהל התעופה הפדראלי (FAA) ושל משרד ההגנה האמריקני (DoD) צפויים להשתמש בפתרונות אלה. נייס, שהינה הקבלן הראשי של הפרוייקט, תשתף פעולה עם חברת Raytheon אשר תפרוס את הפתרונות של נייס ותספק שירותי הדרכה לאנשי ה-FAA.

נייס זכתה בחוזה של ה- FAA במסגרת תוכנית תוכנית ה-VRRP (Voice Recorder Replacement Program) של המינהל אשר הינה חלק מיוזמה מקיפה למודרניזציה של מערכות בקרת התעופה האווירית ((ATC של המדינה, שנועדה לענות על צרכים עתידיים של התעופה אווירית הכוללים הגברת הביטחון, הגדלת קיבולת, והתייעלות עבור למעלה ממיליארד הנוסעים הצפויים עד שנת 2015. ה- FAA יחליף את מערכות הקלטת קול הדיגיטליות שלו במערכות הקלטה ובחבילת - NICE Inform , הנותנת פתרונות לניהול ארועים המגיעים ממקורות מולטימדיה שונים ואשר יאפשרו טיפול מהיר ומקיף תוך בדיקה כוללת של ארועים על מנת להגביר את ביטחון התעבורה האווירית.

NICE Inform יהווה עבור ה- FAA פתרון מרכזי, לניהול וניתוח של מידע המתקבל מאירועים שונים ובכך יסייע בשיחזור מהיר ומדוייק של הארועים תוך שיתוף בין מקורות מידע חיוניים. זו הפעם הראשונה שה- FAA יוכל לאסוף ולנתח מידע המגיע ממקורות מולטימדיה שונים כגון הקלטות קול, תמונות, תוכניות טיסה ועוד, בפתרון יחיד המספק תובנות בעלות ערך לשיפור הפעילויות ויעילותן.

"אנו שמחים על כי מינהל התעופה הפדראלי (FAA) בחר בנו לביצוע יוזמת המודרניזציה המקיפה והחשובה הזו שנועדה להבטיח את הבטיחות במרחב האווירי האמריקני. בחירה זו מאשרת את החזון של נייס ואת מעמדנו כחברה מובילה בשוק האבטחה," אמר חיים שני, מנכ"ל נייס. "NICE Inform אשר הושק אך לאחרונה, הינו פתרון מהפכני לניהול מידע, ומבטיח ביטחון ואבטחה באופן שלא היה אפשרי עד כה. אנו רואים צורך הולך וגדל לטכנולוגיה זו ורואים בה מנוע צמיחה עתידי לנייס."

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
כטב"מ הרמס 900 של אלביט. קרדיט: רשתות חברתיותכטב"מ הרמס 900 של אלביט. קרדיט: רשתות חברתיות

לאור "ליקויים מקצועיים" אלביט ותע"א הוצאו מהתערוכה האווירית בדובאי

במכתב שנשלח שעות אחרי התקיפה בדוחא, תוארו הסיבות הרשמיות, אך הטענה היא השהחלטה התקבלה כבר קודם לכן באופן בלתי רשמי, כחלק ממהלך מתואם להרחיק את ישראל מהאירועים הביטחוניים המרכזיים באזור

רן קידר |

מארגני תערוכת התעופה של דובאי הודיעו למספר חברות ביטחוניות ישראליות כי הן אינן מוזמנות להשתתף באירוע הבינלאומי שייערך בנובמבר הקרוב. וכך, היחסים בין ישראל לאיחוד האמירויות, שנבנו בקפידה מאז הסכמי אברהם ב-2020, ממשיכים להיסדק תחת כובד ההשלכות של העימות הממושך בעזה.

מארגני התערוכה שלחו מכתבים למספר חברות ביטחוניות מישראל, ביניהן התעשייה האווירית ואלביט מערכות אלביט מערכות 0.94%  , ובהם נכתב כי השתתפותן לא תאושר. על הנייר, הסיבה היא "ליקויים מקצועיים", אך זוהי כנראה תגובה להתקפה של ישראל על אדמת קטאר לפני יומיים. מעבר לתוצאות המיידיות של התקיפה, הגלים שעוררה, כללו הסתייגות של טראמפ (אמנם קלה, אבל בכל זאת), נאום תוקפני של נשיאת האיחוד האירופי ועכשיו, התגובה הלא רשמית של איחוד האמירויות. כזכור,  בריטניה מנעה לאחרונה מנציגים ישראלים להשתתף בתערוכת הביטחון הגדולה שלה, וצרפת חסמה גישה של חברות ישראליות לתערוכת הנשק בפאריז ביוני האחרון.

זו אינה הפעם הראשונה שהתערוכה בדובאי מסתבכת בהקשר הישראלי, היות ובנובמבר 2023, שבועות לאחר פרוץ המלחמה בעזה, הדוכנים של התעשייה האווירית ורפאל נותרו ריקים מבלי שניתן לכך הסבר רשמי.

אלביט מערכות, שהקימה יחידה ייעודית באמירויות, והתעשייה האווירית, שהובילה פרויקטים משותפים עם התאגיד הביטחוני המקומי EDGE, היו חלק בלתי נפרד מהתממשקות ההסכמים בין המדינות מאז 2020. הן לקחו חלק גם בתערוכה האחרונה באבו דאבי בפברואר האחרון. משרד הביטחון הישראלי אישר שקיבל את ההודעה מהמארגנים אך לא מסר פרטים. 

למרות הכל, התעשייה הביטחונית הולכת ומתחזקת

עם זאת, למרות הצהרות על חרמות ועל שקילה מחודשת של רכישות, לאחרונה דווח כי גרמניה, למשל, מתכננת מישראל (באמצעות התעשייה האווירית) שלושה כטב"מים מסוג "איתן" (Heron) תמורת 1.2 מיליארד דולר, וזאת למרות קולות הולכים וגוברים ממדינות רבות באיחוד האירופי להגביר את הלחץ על ישראל כדי לעצור את המלחמה בעזה. 

כטב"מ הרמס 900 של אלביט. קרדיט: רשתות חברתיותכטב"מ הרמס 900 של אלביט. קרדיט: רשתות חברתיות

לאור "ליקויים מקצועיים" אלביט ותע"א הוצאו מהתערוכה האווירית בדובאי

במכתב שנשלח שעות אחרי התקיפה בדוחא, תוארו הסיבות הרשמיות, אך הטענה היא השהחלטה התקבלה כבר קודם לכן באופן בלתי רשמי, כחלק ממהלך מתואם להרחיק את ישראל מהאירועים הביטחוניים המרכזיים באזור

רן קידר |

מארגני תערוכת התעופה של דובאי הודיעו למספר חברות ביטחוניות ישראליות כי הן אינן מוזמנות להשתתף באירוע הבינלאומי שייערך בנובמבר הקרוב. וכך, היחסים בין ישראל לאיחוד האמירויות, שנבנו בקפידה מאז הסכמי אברהם ב-2020, ממשיכים להיסדק תחת כובד ההשלכות של העימות הממושך בעזה.

מארגני התערוכה שלחו מכתבים למספר חברות ביטחוניות מישראל, ביניהן התעשייה האווירית ואלביט מערכות אלביט מערכות 0.94%  , ובהם נכתב כי השתתפותן לא תאושר. על הנייר, הסיבה היא "ליקויים מקצועיים", אך זוהי כנראה תגובה להתקפה של ישראל על אדמת קטאר לפני יומיים. מעבר לתוצאות המיידיות של התקיפה, הגלים שעוררה, כללו הסתייגות של טראמפ (אמנם קלה, אבל בכל זאת), נאום תוקפני של נשיאת האיחוד האירופי ועכשיו, התגובה הלא רשמית של איחוד האמירויות. כזכור,  בריטניה מנעה לאחרונה מנציגים ישראלים להשתתף בתערוכת הביטחון הגדולה שלה, וצרפת חסמה גישה של חברות ישראליות לתערוכת הנשק בפאריז ביוני האחרון.

זו אינה הפעם הראשונה שהתערוכה בדובאי מסתבכת בהקשר הישראלי, היות ובנובמבר 2023, שבועות לאחר פרוץ המלחמה בעזה, הדוכנים של התעשייה האווירית ורפאל נותרו ריקים מבלי שניתן לכך הסבר רשמי.

אלביט מערכות, שהקימה יחידה ייעודית באמירויות, והתעשייה האווירית, שהובילה פרויקטים משותפים עם התאגיד הביטחוני המקומי EDGE, היו חלק בלתי נפרד מהתממשקות ההסכמים בין המדינות מאז 2020. הן לקחו חלק גם בתערוכה האחרונה באבו דאבי בפברואר האחרון. משרד הביטחון הישראלי אישר שקיבל את ההודעה מהמארגנים אך לא מסר פרטים. 

למרות הכל, התעשייה הביטחונית הולכת ומתחזקת

עם זאת, למרות הצהרות על חרמות ועל שקילה מחודשת של רכישות, לאחרונה דווח כי גרמניה, למשל, מתכננת מישראל (באמצעות התעשייה האווירית) שלושה כטב"מים מסוג "איתן" (Heron) תמורת 1.2 מיליארד דולר, וזאת למרות קולות הולכים וגוברים ממדינות רבות באיחוד האירופי להגביר את הלחץ על ישראל כדי לעצור את המלחמה בעזה.