ייבוא דגמי NIO לישראל - רשמית אצל 'דלק מוטורס'

לראשונה בעולם, NIO שהקפידה על מכירה ישירות לצרכן ללא מפיצים, חותמת על הסכם הפצה עם דלק מוטורס שפותחת אולם קונספט למותג בהרצליה פיתוח. 
יואב פולס |
נושאים בכתבה EL8 NIO

דלק מוטורס, יבואנית דגמי NIO לישראל עושה תקדים עולמי מול היצרן, פותחת מרכז קונספט ומתחילה בשיווק של הדגם המחודש של הניו EL8.

NIO הוא יצרן כלי רכב חשמליים, בסגמנט פרימיום (פרימיום אמיתי ולא בהתהדרות להיות פרימיום) ובהתאם גם המחירים גבוהים מאוד.

הפצה ישירה על ידי 'דלק מוטורס'

עד עתה, שימשה דלק מוטורס מעין יבואן מקביל לדגמי ניו, כאשר כלי הרכב היו מגיעים מנורווגיה. NIO כהחלטה שיווקית לא פעלה מול מפיצים אלא ביקשה למכור בעצמה את הרכב ללקוח הסופי, ומשום כך, לא חתמה על הסכמי הפצה מול מפיצים בעולם. אל תוך הואקום הזה נכנסה דלק מוטורס ששיווקה בישראל את דגמי NIO באמצעות ייבוא מקביל.

עתה עומדת דלק מוטורס בעמדת זינוק שונה לחלוטין בשיווק דגמי NIO. ראשית נזכיר כי לדלק מוטורס נסיון עשיר מאוד בשיווק רכבי יוקרה בזכות מותגי BMW ו MINI המשווקים על ידה בהצלחה רבה, ופתיחת מתחם הקונספט של NIO הוא סימן להערכה הגדולה שמקבלת דלק מוטורס מהיצרן.

ל NIO טכנולוגיה ייחודית של החלפת סוללות, ובקרוב האפשרות הזו תוצע גם בישראל. לטובת קוראינו הסקרנים, עד היום נמכרו ישראל 162 רכבי NIO, מתוכם 156 כלי רכב בשנת 2024.

ל NIO טכנולוגיה ייחודית היום של החלפת סוללות והיא מאפשרת ללקוחות את הגמישות שבין טעינה ביתית או ציבורית כמקובל היום בכלי רכב חשמליים היום, או החלפת סוללה בעמדות ייעודיות שנמצאות כרגע בשלבי הקמה.

אם למישהו זה מזכיר את הקונספט של בטר פלייס, אז הרעיון דומה, הביצוע שונה לחלוטין, כאשר בדלק מוטורס מציינים כי מחיר החשמל בסוללה החדשה יהיה דומה למחיר קוט"ש בטעינה ציבורית מהירה. זמן החלפת הסוללה עומד על שלוש דקות פחות 13 שניות בדיוק, והלקוח יוכל לתאם מראש מועד בו יבקש להיכנס לעמדה, וסוללה טעונה תמתין עבורו במיוחד.

NIO EL8

באירוע החשיפה שקיימה דלק מוטורס, הכריזה דלק מוטורס על הנחות של עשרות אלפי שקלים לדגמי NIO וכן הודיעה על תחילת השיווק של רכב הדגל של החברה, ה EL8 החדש.

ה EL8 הוא קרוסאובר פרימיום חשמלי בעל שישה מקומות המצוייד בשני מנועים בהספק כולל של 653 כ"ס מומנט של 86.6 קג"מ, הנעה כפולה כמובן, וסוללה בקיבולת של 100Kwh המאפשרים טווח נסיעה של כ 500 ק"מ מוצהר. למרות משקל של מעל 2.5 טון, ה EL8 מאיץ מרביצה ל 100 קמ"ש בתוך 4.1 שניות.

בתחום הבטיחות NIO מתהדרת בטכנולוגיה העדכנית ביותר, והרכב כולל מערכב Li-Dar, 11 מצלמות, 5 מערכות רדאר ו 12 חיישני קירבה המספקים לרכב עם בלימה אוטומטית, תיקון אקטיבי לסטייה מנתיב, שמירת מרכז נתיב ועוד.

בתחום היוקרה והשימושיות לרכב צג לוח מחוונים בגודל 10.2'', מסך מולטימדיה 12.8'' ותצוגה עילית בגודל 16.3''. לרכב מושבי קפטן מפנקים הן לנוסע ליד הנהג, והן ליושבים מאחור, עם חימום, איוורור ועיסוי, לרבות חמישה איזורי אקלים שונים ומקרר. המחיר של ספינת הדגל של NIO מתחיל ב 585.0 אש"ח.

הוזלות דגמים נוספות

בנוסף הודיעה דלק מוטורס על הוזלת הדגמים הנוספים של החברה כך שלראשונה יש דגם של NIO במחיר של מתחת ל 300.0 אש"ח עם מחיר של 295.0 אש"ח לדגם ה ET5, הוזלה של 49.0 אש"ח, וכן הוזלות של עשרות אלפי שקלים לרמות גימור שונות של ה ET5. גם בדגמי ה EL6 מציעה דלק מוטורס הנחות של עשרות אלפי שקלים, כך שחלף מחיר התחלתי של 399.0 אש"ח מחיר הרכב יתחיל ב 365.0 אש"ח. גם דגם ה EL7 מוזל בכ 20.0 אש"ח לכל רמות הגימור, ומחירו יתחיל ב 535.0 אש"ח.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
צ'רי טיגו 4. צילום יצרןצ'רי טיגו 4. צילום יצרן

צ'רי מסדרת לקרסו תוצאות טובות

מטרו שנרכשה לאחרונה מוכרת בקצב שנתי של 600 מיליון שקל ומאוזנת בשורה התחתונה 

רן קידר |

ההכנסות של קרסו מוטורס עלו ברבעון השני בכ-58% לכ-2.2 מיליארד שקל, והרווח הנקי ברבעון זינק בכ-89.2% לכ-114 מיליון שקל, אבל שחלק משמעותי מהרווח נובע מהפרשי שער ומימון. בנטרולם הרווח עלה, אבל לא באופן משמעותי. נראה שהרווח המייצג הרבעוני של הקבוצה הוא באזור 70-75 מיליון שקל ברבעון. מניית החברה ירדה מתחילת השנה בכ-19% ומבטאת שווי של כ-3.8 מיליארד שקל. מכפיל רווח של כ-10-12 לחברה. 

קרסו רכשה לאחרונה את מטרו, כשמהדוחות עולה שקצב המכירות של מטרו בשנה הוא כ-600 מיליון שקל. ברבעון השני השורה התחתונה של מטרו היתה מאוזנת. קרסו שרכשה את החברה לפי שווי של 310 מיליון שקל, צפויה להפוך אותה לרווחית כבר ברבעונים הבאים. 

יבואני הרכב נסחרים מסורתית בתמחור נמוך, מחשש שהרגולטור יפגע ברווחים העצומים שלהם. זה לא קורה. קרסו הצליחה מאוד בסדרת מותגי צ'רי שהובילה את הקבוצה להגדלת נתח השוק בחודש יולי לשיא כל הזמנים של כ-16%. 

ביולי הובילה צ'רי את טבלת המסירות עם קרוב ל-3,000 רכבים שנמסרו, והפכה למותג הנמכר ביותר בישראל עם נתח שוק של כ-11.9%. Xpeng G6 הוא הרכב החשמלי ורכב הפרימיום הנמכר ביותר בישראל במחצית הראשונה של 2025

 

איציק וייץ, מנכ"ל קרסו מוטורס, אמר על רקע הדוחות: "אנחנו מסכמים מחצית ראשונה עם תוצאות שיא, המשקפות את תנופת הקבוצה ויישום האסטרטגיה תחת המותג 'פריסבי' כסל פתרונות רחב ומתקדם לשוק הרכב הישראלי. הרבעון השני היה חזק במיוחד במגזר הרכב עם המשך מגמת הגידול בנתח השוק שהגיע לשיא היסטורי של כ-16%. בהמשך לכך, בחודש יולי רשמה הקבוצה ציון דרך משמעותי עם הפיכת המותג צ'רי לנמכר ביותר בישראל עם קרוב ל-3,000 מסירות, זאת בין היתר הודות לטכנולוגיה פורצת הדרך של המותג בקטגוריית  הפלג-אין. לצד זאת, נרשם גידול חד בין היתר במכירות ניסאן ו-Xpeng שהינו כיום מותג הפרימיום המוביל בארץ. מגזרי המימון, שירותים ואחרים, המשיכו גם הרבעון לרשום צמיחה דו ספרתית בהכנסות וברווחים. במגזר הליסינג המשיכה פריסבי ליסינג, השכרה ומכירות יד שניה לבסס את מעמדה כאחת משתי החברות הגדולות בתחומה. 

ג'אקו 7 פלאג אין הייבריד בעמת טעינה מהירה. לא מראה נפוץ. צילום יואב פולסג'אקו 7 פלאג אין הייבריד בעמת טעינה מהירה. לא מראה נפוץ. צילום יואב פולס

שווי שימוש - נדרשת קביעת מדיניות ארוכת טווח

'שווי שימוש' הוא אותו מונח המתייחס לחבות המס המתווספת לעובד כאשר הוא מקבל רכב ממקום העבודה. המדינה מבקשת לעודד מעבר לכלי רכב פחות מזהמים, וקבעה בהוראת שעה מדיניות המעניקה הטבות בסעיף 'שווי שימוש' עבור כלי רכב פחות מזהמים ויותר חסכוניים - היברידיים, פלאג אין וכלי רכב חשמליים. 

על המדינה לקבוע כבר עכשיו מדיניות לשנים הקרובות על מנת שהחברות במשק יוכלו להיערך לתכנון צי כלי הרכב שלהן. 

יואב פולס |
נושאים בכתבה שווי שימוש

שווי שימוש - למה, איך מחושב והטבות להנעות אלטרנטיביות

 שווי שימוש, שווי הטבה, שווי רכב – שלושה ביטויים שגורים שכולם מתכוונים לדבר אחד – חבות מס נוספת שמוטלת על עובד שמקבל רכב דרך מקום העבודה, ומגלמת את ההטבה שיש לעובד מהרכב.

לפני שנים קבעה המדינה כי רכב צמוד ממקום העבודה הוא הטבה שחייבת במס. אחרי דיונים שונים קבעה המדינה מפתח לפיו שווי השימוש יחושב כתוספת שכר בגובה 2.48% ממחיר המחירון של הרכב כשהוא חדש. בשנה הראשונה שווי השימוש קבוע, ולאחר מכן הוא צמוד למדד. בפועל מפרסמת המדינה מדי שנה את רשימת כל הדגמים עם קוד יצרן וקוד דגם בהתאם למה שמופיע ברישיון הרכב, וחשבי השכר מתממשקים לרשימה זו.

עוד קובעת המדינה הטבות שונות בהתאם למדיניות של עידוד כלי רכב עם הנעות אלטרנטיביות. מדיניות זו משתנה מעת לעת בהתאם לכיוונים אותם המדינה מבקשת לעודד, כמו מעבר להנעה היברידית, פלאג אין הייבריד או הנעה חשמלית מלאה. למדינה אינטרס להפחית את התלות של המשק בייבוא דלקים מחו"ל, והדרך בה באמת ניתן להשפיע ולהקטין את השימוש בדלקים בתחבורה הוא מעבר להנעות אלטרנטיביות. מעבר זה פוגע במדינה דרך הכנסות ממיסים על דלק, ומתקיימים דיונים ארוכים כי לפצות את המדינה על אובדן ההכנסות, לדוגמא מס נסועה. ( בנקודת הזמן בה נכתבים דברים אלו, נראה כי מס הנסועה שתוכנן להיכנס לתוקף בעבר, ונדחה לתחילת 2026, יידחה שוב). מי שלא נהנה מהטבה הם דגמי ההיברידי קל (מילד הייבריד) שכן אין בהם את אותו חסכון בדלק כפי שיש להנעות האחרות.

בצורה הכי פשטנית, אם לעובד שכר של 20,000 ₪ ברוטו, והוא לא מקבל רכב מהעבודה, הוא משלם מס לפי אותם 20,000 ₪. אם אותו עובד מקבל רכב מהעבודה, ושווי השימוש של הרכב עומד על 4000 ₪ בחודש לשם הדוגמא, העובד ימשיך לקבל את אותם 20,000 ₪ ברוטו, אבל מסכום זה ישלם מס שיחושב לו כאילו הוא מקבל שכר של 24,000 ₪. (חבות המס הרגילה + שווי השימוש של הרכב).

הטבות בין 560 ש"ח ל- 1350 ש"ח

להנעות האלטרנטיביות נקבעו הטבות שונות, בהתאם למדיניות הממשלה לעודד מעבר לכלי רכב חסכוניים. ההטבות להנעות האלטרנטיביות אותן קבעה המדינה הן 560 ₪ לרכב היברידי, 1130 ₪ לרכב פלאג אין ו – 1350 ₪ לרכב חשמלי.