NIO EL7
צילום: יואב פולס

ייבוא דגמי NIO לישראל - רשמית אצל 'דלק מוטורס'

לראשונה בעולם, NIO שהקפידה על מכירה ישירות לצרכן ללא מפיצים, חותמת על הסכם הפצה עם דלק מוטורס שפותחת אולם קונספט למותג בהרצליה פיתוח. 
יואב פולס |
נושאים בכתבה EL8 NIO

דלק מוטורס, יבואנית דגמי NIO לישראל עושה תקדים עולמי מול היצרן, פותחת מרכז קונספט ומתחילה בשיווק של הדגם המחודש של הניו EL8.

NIO הוא יצרן כלי רכב חשמליים, בסגמנט פרימיום (פרימיום אמיתי ולא בהתהדרות להיות פרימיום) ובהתאם גם המחירים גבוהים מאוד.

הפצה ישירה על ידי 'דלק מוטורס'

עד עתה, שימשה דלק מוטורס מעין יבואן מקביל לדגמי ניו, כאשר כלי הרכב היו מגיעים מנורווגיה. NIO כהחלטה שיווקית לא פעלה מול מפיצים אלא ביקשה למכור בעצמה את הרכב ללקוח הסופי, ומשום כך, לא חתמה על הסכמי הפצה מול מפיצים בעולם. אל תוך הואקום הזה נכנסה דלק מוטורס ששיווקה בישראל את דגמי NIO באמצעות ייבוא מקביל.

עתה עומדת דלק מוטורס בעמדת זינוק שונה לחלוטין בשיווק דגמי NIO. ראשית נזכיר כי לדלק מוטורס נסיון עשיר מאוד בשיווק רכבי יוקרה בזכות מותגי BMW ו MINI המשווקים על ידה בהצלחה רבה, ופתיחת מתחם הקונספט של NIO הוא סימן להערכה הגדולה שמקבלת דלק מוטורס מהיצרן.

ל NIO טכנולוגיה ייחודית של החלפת סוללות, ובקרוב האפשרות הזו תוצע גם בישראל. לטובת קוראינו הסקרנים, עד היום נמכרו ישראל 162 רכבי NIO, מתוכם 156 כלי רכב בשנת 2024.

ל NIO טכנולוגיה ייחודית היום של החלפת סוללות והיא מאפשרת ללקוחות את הגמישות שבין טעינה ביתית או ציבורית כמקובל היום בכלי רכב חשמליים היום, או החלפת סוללה בעמדות ייעודיות שנמצאות כרגע בשלבי הקמה.

אם למישהו זה מזכיר את הקונספט של בטר פלייס, אז הרעיון דומה, הביצוע שונה לחלוטין, כאשר בדלק מוטורס מציינים כי מחיר החשמל בסוללה החדשה יהיה דומה למחיר קוט"ש בטעינה ציבורית מהירה. זמן החלפת הסוללה עומד על שלוש דקות פחות 13 שניות בדיוק, והלקוח יוכל לתאם מראש מועד בו יבקש להיכנס לעמדה, וסוללה טעונה תמתין עבורו במיוחד.

NIO EL8

באירוע החשיפה שקיימה דלק מוטורס, הכריזה דלק מוטורס על הנחות של עשרות אלפי שקלים לדגמי NIO וכן הודיעה על תחילת השיווק של רכב הדגל של החברה, ה EL8 החדש.

ה EL8 הוא קרוסאובר פרימיום חשמלי בעל שישה מקומות המצוייד בשני מנועים בהספק כולל של 653 כ"ס מומנט של 86.6 קג"מ, הנעה כפולה כמובן, וסוללה בקיבולת של 100Kwh המאפשרים טווח נסיעה של כ 500 ק"מ מוצהר. למרות משקל של מעל 2.5 טון, ה EL8 מאיץ מרביצה ל 100 קמ"ש בתוך 4.1 שניות.

בתחום הבטיחות NIO מתהדרת בטכנולוגיה העדכנית ביותר, והרכב כולל מערכב Li-Dar, 11 מצלמות, 5 מערכות רדאר ו 12 חיישני קירבה המספקים לרכב עם בלימה אוטומטית, תיקון אקטיבי לסטייה מנתיב, שמירת מרכז נתיב ועוד.

בתחום היוקרה והשימושיות לרכב צג לוח מחוונים בגודל 10.2'', מסך מולטימדיה 12.8'' ותצוגה עילית בגודל 16.3''. לרכב מושבי קפטן מפנקים הן לנוסע ליד הנהג, והן ליושבים מאחור, עם חימום, איוורור ועיסוי, לרבות חמישה איזורי אקלים שונים ומקרר. המחיר של ספינת הדגל של NIO מתחיל ב 585.0 אש"ח.

הוזלות דגמים נוספות

בנוסף הודיעה דלק מוטורס על הוזלת הדגמים הנוספים של החברה כך שלראשונה יש דגם של NIO במחיר של מתחת ל 300.0 אש"ח עם מחיר של 295.0 אש"ח לדגם ה ET5, הוזלה של 49.0 אש"ח, וכן הוזלות של עשרות אלפי שקלים לרמות גימור שונות של ה ET5. גם בדגמי ה EL6 מציעה דלק מוטורס הנחות של עשרות אלפי שקלים, כך שחלף מחיר התחלתי של 399.0 אש"ח מחיר הרכב יתחיל ב 365.0 אש"ח. גם דגם ה EL7 מוזל בכ 20.0 אש"ח לכל רמות הגימור, ומחירו יתחיל ב 535.0 אש"ח.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
רכב חשמלי רשתות חברתיותרכב חשמלי רשתות חברתיות

חשש באירופה: האם הסינים שולטים מרחוק ברכבים החשמליים?

בדיקה באוסלו העלתה כי SIM רומני שהותקן באוטובוס אפשר לחברה הסינית גישה למערכת ניהול האנרגיה; הרשויות מזהירות מפגיעה בתשתיות רגישות - לא רק ב-5G ובאנרגיה אלא גם בתחבורה הציבורית והפרטית



ענת גלעד |
נושאים בכתבה רכב חשמלי סין

פרצת אבטחה באוטובוס חשמלי סיני שנחשפה בנורווגיה הובילה מדינות באירופה לבחון מחדש את חדירת הציוד הסיני לתחבורה ולתשתיות קריטיות. המקרה שהתרחש במכרה נטוש בהרי אוסלו, כשאוטובוס חשמלי מתוצרת יוטונג הוכנס לבדיקה, הצליח להבהיל את מקבלי ההחלטות באירופה. בבדיקה שביצעה רשות התחבורה הציבורית של עיר הבירה הנורבגית נמצא כי ניתן לשתק מרחוק את האוטובוס - וזאת באמצעות מערכת הבקרה של הסוללה. מדובר במנגנון שמיועד לניהול טעינה וביצועים, אך מסתבר שהוא מהווה גם נקודת תורפה שיכולה לשמש ככלי להשבתה יזומה.

החשיפה, שנעשתה בתנאים מבודדים מגישה חיצונית, באמצעות מנהרת סלע, הובילה לגל של בדיקות דומות גם בדנמרק, בבריטניה, ובהמשך גם בגרמניה ובהולנד. זאת על רקע גובר של חשש מפני חדירת רכיבים סיניים למערכות אנרגיה, תקשורת ותחבורה באירופה - מגמה שכבר גרמה למגבלות משמעותיות על ציוד תקשורת של וואווי במדינות רבות.

מדובר בפרצה שיכולה לאפשר השבתה לא רק על ידי מדינה עוינת, אלא גם על ידי גורם עברייני או תוקף חיצוני. החשש: שימוש במנגנוני עדכון תוכנה מרחוק (OTA) כדי להשבית ציוד תשתיתי. בדומה למקובל כיום במכשירים חכמים וברכבים, גם באוטובוסים ובמערכות סולאריות יש כיום יכולות שליטה ועדכון מהענן, מה שעלול להפוך לנשק קיברנטי. הבדיקה באוסלו העלתה כי כרטיס SIM רומני שהותקן באוטובוס אפשר לחברה הסינית גישה ישירה למערכת ניהול האנרגיה. ברשות התחבורה Ruter ציינו שהם מפתחים חומת אש ופתרונות עיכוב אותות כדי להתמודד עם הסיכון, אך ברור שמדובר באתגר עקרוני. עוד נמסר כי המידע נשמר בשרתים הממוקמים בגרמניה, אך עצם קיומה של גישה מהותית מרחוק נותר בעייתי.

גם רשתות חשמל ומים חשופות

מדובר בתופעה רחבה יותר: בכירים באיחוד האירופי מזהירים כי גם ממירי חשמל (inverters) שמותקנים במערכות סולאריות עלולים לשמש כלי למתקפה. חברות סיניות כמו וואווי שולטות בשוק הזה, ורבים מהממירים מתקשרים מרחוק עם מרכזי שליטה, כולל כאלה שממוקמים מחוץ לאירופה. לפי הערכות, כ-30% מתשתיות האנרגיה המתחדשת ביבשת נשענות על ציוד סיני.

לפי נתוני חברת הסיכון DNV, כ-12 ספקים מחזיקים גישה מרחוק לממירים המחוברים למאות אלפי פאנלים באירופה, מה שעשוי להשפיע על יציבות רשת החשמל כולה. חברי פרלמנט מהאיחוד התריעו: שיבושת מערך החשמל ביבשת נמצא במרחק של עדכון תוכנה אחד. מקרה שהמחיש את הסכנה התרחש באפריל האחרון, כאשר תקלה טכנית ברשת גרמה להשבתה חלקית בפורטוגל וספרד ולשיבושים נרחבים בתשתיות התחבורה והבריאות. בגרמניה החלה לאחרונה בדיקה של ציוד תקשורת סיני גם ברשתות מים עירוניות, לאחר שאותרו שערי בקרה המחוברים לענן באמצעות פרוטוקולים של יצרנים מסין. הדאגה המרכזית: אפשרות למניפולציה על מערכות מים בשעת חירום.

פורד ברונקו. צילום יצרןפורד ברונקו. צילום יצרן

עדכונים לפורד ברונקו - המחיר החל מ 380.0 אלף ש"ח

דלק מוטורס יבואנית דגמי פורד לישראל הודיעה על סדרת שדרוגים לפורד ברונקו, רכב השטח הקשוח של היצרנית. 

גרסאות הכניסה קיבלו שדרוגי שטח ותא נוסעים חשובים, הדגם הבכיר ה Badlands קיבל את חבילת השטח Sasquatch

המחיר החל מ 380,000 ש"ח, הופך את הברונקו לאטרקטיבי למי שבעניין רכב שטח אמיתי

יואב פולס |

דלק מוטורס יבואנית דגמי פורד לישראל מרעננת ומרחיבה את היצע דגמי הפורד ברונקו, רכב השטח הנחשק של פורד.

דגמי הכניסה Big Bend ו Outer Banks

הברונקו זכה ובצדק לתדמית של רכב שטח איכותי וקשוח, ועתה מצטרפות גירסאות מעניינות לליין הדגמים של הברוקנו. אם נתחיל מרמת הכניסה, דגמי ה Big Bend מקבלים את לוח המחוונים הדיגיטלי המלא שהיה מותקן בדגמים הבכירים בלבד, יחד עם מסך מרכזי בגודל ''12. לרווחת הנוסעים מאחור בדגמים הארוכים נוספו גם פתחי מיזוג.

יחידת ההנעה שודרגה, ומנוע האקובוסט בנפח 2.3 ליטר מפיק עתה 300 כ"ס  (תוספת של 30 כ"ס) ומומנט של 42.8 קג"מ. תיבת ההילוכים אוטומטית פלנטרית בעלת 10 הילוכים וההנעה 2X4 או 4X4, ללא דיפרנציאל מרכזי. ה Big Bend מצויד במערכת ה G.O.A.T של פורד (Goes Over Any Type of Terrain ), וכן במערכת ה Trail U-turn Assist המסייעת בתמרונים צפופים. בנוסף, מקבל הדגם חישוקי ''17 וצמיגי AT ''32 .

לראשונה בדגמי ה Big Bend תוצע חבילת שטח חדשה Black Diamond הכוללת מערכת 4X4 מתקדמת יותר, נעילת דיפרנציאל אחורית, מיגון תחתון ומדרגות סף מקוריות.

הדגם הבא של הברונקו ששודרג הוא ה Outer Banks שמקבלת חבילת אבזור כמו גג קשיח בצבע המרכב, חישוקי ''18, ריפודי עור, מושבים קדמיים חשמליים, בקרת שיוט אדפטיבית, מערכת שמע משודרגת של B&O, מצלמות היקפיות ועוד. מערכת ההנעה זהה לזו של ה Big Bend.