NIO EL7
צילום: יואב פולס

ייבוא דגמי NIO לישראל - רשמית אצל 'דלק מוטורס'

לראשונה בעולם, NIO שהקפידה על מכירה ישירות לצרכן ללא מפיצים, חותמת על הסכם הפצה עם דלק מוטורס שפותחת אולם קונספט למותג בהרצליה פיתוח. 
יואב פולס |
נושאים בכתבה EL8 NIO

דלק מוטורס, יבואנית דגמי NIO לישראל עושה תקדים עולמי מול היצרן, פותחת מרכז קונספט ומתחילה בשיווק של הדגם המחודש של הניו EL8.

NIO הוא יצרן כלי רכב חשמליים, בסגמנט פרימיום (פרימיום אמיתי ולא בהתהדרות להיות פרימיום) ובהתאם גם המחירים גבוהים מאוד.

הפצה ישירה על ידי 'דלק מוטורס'

עד עתה, שימשה דלק מוטורס מעין יבואן מקביל לדגמי ניו, כאשר כלי הרכב היו מגיעים מנורווגיה. NIO כהחלטה שיווקית לא פעלה מול מפיצים אלא ביקשה למכור בעצמה את הרכב ללקוח הסופי, ומשום כך, לא חתמה על הסכמי הפצה מול מפיצים בעולם. אל תוך הואקום הזה נכנסה דלק מוטורס ששיווקה בישראל את דגמי NIO באמצעות ייבוא מקביל.

עתה עומדת דלק מוטורס בעמדת זינוק שונה לחלוטין בשיווק דגמי NIO. ראשית נזכיר כי לדלק מוטורס נסיון עשיר מאוד בשיווק רכבי יוקרה בזכות מותגי BMW ו MINI המשווקים על ידה בהצלחה רבה, ופתיחת מתחם הקונספט של NIO הוא סימן להערכה הגדולה שמקבלת דלק מוטורס מהיצרן.

ל NIO טכנולוגיה ייחודית של החלפת סוללות, ובקרוב האפשרות הזו תוצע גם בישראל. לטובת קוראינו הסקרנים, עד היום נמכרו ישראל 162 רכבי NIO, מתוכם 156 כלי רכב בשנת 2024.

ל NIO טכנולוגיה ייחודית היום של החלפת סוללות והיא מאפשרת ללקוחות את הגמישות שבין טעינה ביתית או ציבורית כמקובל היום בכלי רכב חשמליים היום, או החלפת סוללה בעמדות ייעודיות שנמצאות כרגע בשלבי הקמה.

אם למישהו זה מזכיר את הקונספט של בטר פלייס, אז הרעיון דומה, הביצוע שונה לחלוטין, כאשר בדלק מוטורס מציינים כי מחיר החשמל בסוללה החדשה יהיה דומה למחיר קוט"ש בטעינה ציבורית מהירה. זמן החלפת הסוללה עומד על שלוש דקות פחות 13 שניות בדיוק, והלקוח יוכל לתאם מראש מועד בו יבקש להיכנס לעמדה, וסוללה טעונה תמתין עבורו במיוחד.

NIO EL8

באירוע החשיפה שקיימה דלק מוטורס, הכריזה דלק מוטורס על הנחות של עשרות אלפי שקלים לדגמי NIO וכן הודיעה על תחילת השיווק של רכב הדגל של החברה, ה EL8 החדש.

ה EL8 הוא קרוסאובר פרימיום חשמלי בעל שישה מקומות המצוייד בשני מנועים בהספק כולל של 653 כ"ס מומנט של 86.6 קג"מ, הנעה כפולה כמובן, וסוללה בקיבולת של 100Kwh המאפשרים טווח נסיעה של כ 500 ק"מ מוצהר. למרות משקל של מעל 2.5 טון, ה EL8 מאיץ מרביצה ל 100 קמ"ש בתוך 4.1 שניות.

בתחום הבטיחות NIO מתהדרת בטכנולוגיה העדכנית ביותר, והרכב כולל מערכב Li-Dar, 11 מצלמות, 5 מערכות רדאר ו 12 חיישני קירבה המספקים לרכב עם בלימה אוטומטית, תיקון אקטיבי לסטייה מנתיב, שמירת מרכז נתיב ועוד.

בתחום היוקרה והשימושיות לרכב צג לוח מחוונים בגודל 10.2'', מסך מולטימדיה 12.8'' ותצוגה עילית בגודל 16.3''. לרכב מושבי קפטן מפנקים הן לנוסע ליד הנהג, והן ליושבים מאחור, עם חימום, איוורור ועיסוי, לרבות חמישה איזורי אקלים שונים ומקרר. המחיר של ספינת הדגל של NIO מתחיל ב 585.0 אש"ח.

הוזלות דגמים נוספות

בנוסף הודיעה דלק מוטורס על הוזלת הדגמים הנוספים של החברה כך שלראשונה יש דגם של NIO במחיר של מתחת ל 300.0 אש"ח עם מחיר של 295.0 אש"ח לדגם ה ET5, הוזלה של 49.0 אש"ח, וכן הוזלות של עשרות אלפי שקלים לרמות גימור שונות של ה ET5. גם בדגמי ה EL6 מציעה דלק מוטורס הנחות של עשרות אלפי שקלים, כך שחלף מחיר התחלתי של 399.0 אש"ח מחיר הרכב יתחיל ב 365.0 אש"ח. גם דגם ה EL7 מוזל בכ 20.0 אש"ח לכל רמות הגימור, ומחירו יתחיל ב 535.0 אש"ח.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
תאונה
צילום: דאלי אי

התקלה החמורה ברכב שקשה לגלות; והאם היא גם ברכב שלכם?

ריקולים ענקיים בעולם, אבל לא תמיד הבעיה נפתרת, והבעיה הגדולה יותר - שיעור היענות לא מלא לריקולים - על הבעיות של כריות האוויר

רן קידר |
נושאים בכתבה תאונה ריקול

התקלה שלא רואים בעין אבל עלולה להכריע בשנייה. מיליוני רכבים בעולם נוסעים עם כריות אוויר שלא נפתחות בזמן תאונה, או גרוע מזה, עם כריות שעלולות להתפוצץ ולשגר רסיסים. חלק מהתקלות כבר הובילו לריקולים רחבים, חלק עדיין בבדיקה רגולטורית, אבל בשטח התמונה מטרידה: גם אחרי שנשלחות הודעות, בערך רבע עד שליש מהרכבים לא עוברים תיקון. במילים אחרות, יש לא מעט מכוניות על הכביש עם מערכת בטיחות שלא בטוח שתעבוד.

מה בדיוק התקלה, ולמה היא מסוכנת כל כך

ברוב המקרים מדובר בתקלה מסוג "אי פתיחה ופריסה" - כריות האוויר פשוט לא נפתחות בתאונה חזיתית קשה. התקלה לא תמיד נובעת מהכרית עצמה, אלא מהמערכת שמחליטה אם ומתי לפרוס אותה: חיישני תאונה, מודול בקרה, חיווט חשמלי ותוכנה. אם אחד המרכיבים האלה נפגע או מקבל נתון שגוי, המערכת עלולה לא לשלוח פקודת פתיחה. לפעמים היא גם לא מתעדת "אירוע אי פריסה", למרות שמדובר בדרישה רגולטורית בתאונות חמורות. בפועל, הנהג והנוסעים נשארים בלי שכבת ההגנה המרכזית שלהם, בזמן שגוף הרכב נזרק קדימה.

הסכנה כאן כפולה. ראשית, בתאונות במהירות בינונית עד גבוהה, כרית האוויר אמורה למנוע פגיעה ישירה בהגה, בלוח המחוונים או בשמשה. בלי הפריסה, הסיכוי לפגיעות ראש וחזה קשות עולה משמעותית. שנית, גם אם חגורת הבטיחות פועלת, היא לא תמיד מספיקה לבדה בתרחישי התנגשות חזיתית חזקה. לכן כריות אוויר נחשבות לאחד מחידושי הבטיחות שמנעו עשרות אלפי מקרי מוות בעשורים האחרונים.

אילו יצרניות ודגמים נמצאים במוקד

בין השנים 2015 עד 2024 נרשמו עשרות ריקולים בארצות הברית בלבד בגלל תקלות אי פריסה, בהיקף מוערך של 12-14 מיליון כלי רכב, כשבעולם מדובר על סדרי גודל של פי 3-4. המותגים כוללים טויוטה, ניסאן, ג'נרל מוטורס, פורד, פולקסווגן, קיה, מרצדס-בנץ, אאודי וסובארו, לצד דגמים נוספים. מדובר לא רק במותגים עממיים אלא גם בפרימיום, מה שמחדד שהבעיה קשורה לספקי מערכות ולמורכבות הטכנולוגית, לא רק לאיכות ייצור של יצרן מסוים.

טויוטה נדרשה להחזיר כמעט 2.9 מיליון רכבים - כולל קורולה, קאמרי, ראב4 ויאריס, בגלל מערכת שאינה מזהה נכון את עוצמת התאונה. בקיה, דגמי סול, פורטה וריו סבלו מתקלות חשמליות שגרמו לאי פריסת כריות. פורד ביצעה ריקול ליותר מ-700 אלף רכבים, ביניהם פוקוס, פיוז'ן ואקספלורר, בעקבות תקלות דומות.