NIO EL7
צילום: יואב פולס

ייבוא דגמי NIO לישראל - רשמית אצל 'דלק מוטורס'

לראשונה בעולם, NIO שהקפידה על מכירה ישירות לצרכן ללא מפיצים, חותמת על הסכם הפצה עם דלק מוטורס שפותחת אולם קונספט למותג בהרצליה פיתוח. 
יואב פולס |
נושאים בכתבה EL8 NIO

דלק מוטורס, יבואנית דגמי NIO לישראל עושה תקדים עולמי מול היצרן, פותחת מרכז קונספט ומתחילה בשיווק של הדגם המחודש של הניו EL8.

NIO הוא יצרן כלי רכב חשמליים, בסגמנט פרימיום (פרימיום אמיתי ולא בהתהדרות להיות פרימיום) ובהתאם גם המחירים גבוהים מאוד.

הפצה ישירה על ידי 'דלק מוטורס'

עד עתה, שימשה דלק מוטורס מעין יבואן מקביל לדגמי ניו, כאשר כלי הרכב היו מגיעים מנורווגיה. NIO כהחלטה שיווקית לא פעלה מול מפיצים אלא ביקשה למכור בעצמה את הרכב ללקוח הסופי, ומשום כך, לא חתמה על הסכמי הפצה מול מפיצים בעולם. אל תוך הואקום הזה נכנסה דלק מוטורס ששיווקה בישראל את דגמי NIO באמצעות ייבוא מקביל.

עתה עומדת דלק מוטורס בעמדת זינוק שונה לחלוטין בשיווק דגמי NIO. ראשית נזכיר כי לדלק מוטורס נסיון עשיר מאוד בשיווק רכבי יוקרה בזכות מותגי BMW ו MINI המשווקים על ידה בהצלחה רבה, ופתיחת מתחם הקונספט של NIO הוא סימן להערכה הגדולה שמקבלת דלק מוטורס מהיצרן.

ל NIO טכנולוגיה ייחודית של החלפת סוללות, ובקרוב האפשרות הזו תוצע גם בישראל. לטובת קוראינו הסקרנים, עד היום נמכרו ישראל 162 רכבי NIO, מתוכם 156 כלי רכב בשנת 2024.

ל NIO טכנולוגיה ייחודית היום של החלפת סוללות והיא מאפשרת ללקוחות את הגמישות שבין טעינה ביתית או ציבורית כמקובל היום בכלי רכב חשמליים היום, או החלפת סוללה בעמדות ייעודיות שנמצאות כרגע בשלבי הקמה.

אם למישהו זה מזכיר את הקונספט של בטר פלייס, אז הרעיון דומה, הביצוע שונה לחלוטין, כאשר בדלק מוטורס מציינים כי מחיר החשמל בסוללה החדשה יהיה דומה למחיר קוט"ש בטעינה ציבורית מהירה. זמן החלפת הסוללה עומד על שלוש דקות פחות 13 שניות בדיוק, והלקוח יוכל לתאם מראש מועד בו יבקש להיכנס לעמדה, וסוללה טעונה תמתין עבורו במיוחד.

NIO EL8

באירוע החשיפה שקיימה דלק מוטורס, הכריזה דלק מוטורס על הנחות של עשרות אלפי שקלים לדגמי NIO וכן הודיעה על תחילת השיווק של רכב הדגל של החברה, ה EL8 החדש.

ה EL8 הוא קרוסאובר פרימיום חשמלי בעל שישה מקומות המצוייד בשני מנועים בהספק כולל של 653 כ"ס מומנט של 86.6 קג"מ, הנעה כפולה כמובן, וסוללה בקיבולת של 100Kwh המאפשרים טווח נסיעה של כ 500 ק"מ מוצהר. למרות משקל של מעל 2.5 טון, ה EL8 מאיץ מרביצה ל 100 קמ"ש בתוך 4.1 שניות.

בתחום הבטיחות NIO מתהדרת בטכנולוגיה העדכנית ביותר, והרכב כולל מערכב Li-Dar, 11 מצלמות, 5 מערכות רדאר ו 12 חיישני קירבה המספקים לרכב עם בלימה אוטומטית, תיקון אקטיבי לסטייה מנתיב, שמירת מרכז נתיב ועוד.

בתחום היוקרה והשימושיות לרכב צג לוח מחוונים בגודל 10.2'', מסך מולטימדיה 12.8'' ותצוגה עילית בגודל 16.3''. לרכב מושבי קפטן מפנקים הן לנוסע ליד הנהג, והן ליושבים מאחור, עם חימום, איוורור ועיסוי, לרבות חמישה איזורי אקלים שונים ומקרר. המחיר של ספינת הדגל של NIO מתחיל ב 585.0 אש"ח.

הוזלות דגמים נוספות

בנוסף הודיעה דלק מוטורס על הוזלת הדגמים הנוספים של החברה כך שלראשונה יש דגם של NIO במחיר של מתחת ל 300.0 אש"ח עם מחיר של 295.0 אש"ח לדגם ה ET5, הוזלה של 49.0 אש"ח, וכן הוזלות של עשרות אלפי שקלים לרמות גימור שונות של ה ET5. גם בדגמי ה EL6 מציעה דלק מוטורס הנחות של עשרות אלפי שקלים, כך שחלף מחיר התחלתי של 399.0 אש"ח מחיר הרכב יתחיל ב 365.0 אש"ח. גם דגם ה EL7 מוזל בכ 20.0 אש"ח לכל רמות הגימור, ומחירו יתחיל ב 535.0 אש"ח.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
דיפאל S05. צילום יצרןדיפאל S05. צילום יצרן

דיפאל S05 -קרוסאובר חשמלי במחיר שובר שוויון

מכשירי תנועה יבואנית דגמי דיפאל לישראל מנערת את השוק עם הדיפאל S05, קרוסאובר חשמלי בקטגוריה C, עם בסיס גלגלים של 2.88 מטר ומחיר של החל מ- 150.0 אש"ח. 

יואב פולס |

מכשירי תנועה, יבואנית דגמי דיפאל לישראל השיקה את הדיפאל S05, קרוסאובר חשמלי מעוצב במחיר אגרסיבי.

הדיפאל S05 הוא אח קטן לדיפאל S07  המיובא על ידי 'מכשירי תנועה' מזה כשנה. הדיפאל S05 הוא כאמור קרוסאובר חשמלי בקטגוריית C-Suv הצפופה מאוד היום בשוק הישראלי והוא מגיע עם שני יתרונות משמעותיים – בסיס הגלגלים של ה S05 הוא בגודל 2.88 מטר, וחסר תקדים לקטגוריה שלו, והמחיר בו הוא משווק, החל ב- 150.0 אש"ח, נמוך בכ – 20,000 ₪ מהתחרות הישירה.

העיצוב מודרני וכולל את כל הרכיבים ההכרחיים היום כמו חזית אטומה, יחידות תאורה משולבות לד, ידיות דלתות נסתרות ועוד.


דיפאל S05 סביבת נהג. צילום יצרן

תא הנוסעים נקי מאוד ובמרכז הדשבורד מסך מולטימדיה בגודל ''15.4 עם קישוריות אלחוטית מקורית לאנדרואיד אוטו ואפל קארפליי, תצוגה עילית לנהג, עדכוני OTA, מצלמות 540°, ועוד. ל- S05 גג פנורמי הכולל וילון חשמלי הכרחי, ואבזור נדיב בכל רמות הגימור.

המימדים החיצוניים של הדיפאל S05 מספרים רק חלק מהסיפור עם אורך כולל של 4.62 מטר, רוחב של 1.9 מטר וגובה של 1.6 מטר. בסיס הגלגלים של הדיפאל S05 גדול משמעותית מכל המתחרות בקטגוריה עם נתון מרשים של 2.88 מטר, שכולו מיועד לטובת המרווח הפנימי לנוסעים.

ג'אקו 5 היברידי מצטרף לג'אקו 5 החשמלי והבנזין. צילום יצרןג'אקו 5 היברידי מצטרף לג'אקו 5 החשמלי והבנזין. צילום יצרן

ג'אקו 5 היברידי - הפיכה שקטה בטכנולוגיה ההיברידית

כלמוביל החלה בשיווק הג'אקו 5 עם הנעה היברידית, המצטרף לג'אקו 5 החשמלי ולג'אקו 5 עם מנוע בנזין. 

הג'אקו 5 ההיברידי ממשיך מהפיכה שקטה בתחום ההנעה ההיברידית, בה ההנעה העיקרית היא באמצעות המנוע החשמלי, ואילו מנוע הבנזין הוא מנוע העזר.

מערכות דומות משווקות גם על ידי מותגים נוספים, בניגוד להנעה ההיברידית המסורתית בה המנוע העיקרי היה מנוע הבנזין, ואילו ההנעה החשמלית היתה רק לסיוע עירוני. 

יואב פולס |
נושאים בכתבה כלמוביל ג'אקו 5

כלמוביל יבואנית דגמי ג'אקו לישראל ממשיכה בהרחבת היצע דגמי ג'אקו בישראל עם הג'אקו 5 ההיברידי. עד עתה שווקו בישראל דמי גא'קו 5 עם מנוע טורבו בנזין או עם הנעה חשמלית, מהם נמכרו עד עתה 452 יחידות (301 יח' בנזין, 151 יח' חשמליות). עתה מוסיפה כלמוביל גם גירסה היברידית מסקרנת.

הג'אקו 5 נזכיר הוא קרוסאובר בסגמנט B-SUV אך מהגדולים שבסגמנט שלו, עם אורך כולל של 4.38 מטר, רוחב של 1.86 מטר, גובה 1.65 מטר ובסיס גלגלים של 2.62 מטר. לג'אקו 5 מרווח גחון של 17 ס"מ, והנתונים הרשמיים מעידים שאתם תוכלו לחצות את ההצפות בחורף עד גובה של 45 ס"מ.

לג'אקו 5 ההיברידי מנוע טורבו בנזין בנפח 1.5 ליטר המפיק 141 כ"ס ומומנט של 21.9 קג"מ, ומנוע חשמלי בהספק של 201 כ"ס ומומנט של 31.6 קג"מ. את מרבית הנסיעה יעשה הג'אקו 5 בעזרת המנוע החשמלי, כשמנוע הבנזין משמש כגנרטור להטעין את סוללת הרכב או לספק כח ישירות למנוע החשמלי. הביצועים בדומה לרכב חשמלי עם תאוצה מעמידה ל – 100 קמ"ש בתוך 7.9 שניות ומהירות מירבית של 175 קמ"ש.

צריכת הדלק הרשמית 18.9 ק"מ לליטר, והטווח המוצהר 905 ק"מ, אם כי נכון יהיה להמתין למבחן אמיתי עם הרכב ולא להסתמך על נתוני יצרן. 

הג'אקו 5 ממשיך מגמה מעניינת מאוד בטכנולוגיית ההנעה ההיברידית. עד עתה היינו רגילים לקבל רכבי הנעה היברידית מטויוטה או יונדאי כאשר המנוע הראשי הוא מנוע בנזין וההנעה החשמלית היא המשנית. טכנולוגיית ההנעה ההיברידית העדכנית עושה שימוש עיקרי במנוע החשמלי, ואילו מנוע הבנזין משמש בעיקר כגנרטור, ובמקרה הצורך מחובר לגלגלים באמצעות תמסורת לטובת הנעה. כלומר היפוך יוצרות – המנוע החשמלי הוא העיקרי, מנוע הבנזין הוא המשני.