דוח תנועה משטרה
צילום: דוברות המשטרה

המהפכה בשיפוט עבירות תנועה תחכה עוד כמה חודשים

הרפורמה שתהפוך עבירות תנועה קלות להפרות מנהליות ותעביר את השיפוט למערכת מקוונת, לא תיכנס לתוקף בזמן שנקבע לה במקור. בדיון שנערך בוועדת הכלכלה עלה כי למרות ההיערכות הממשלתית, תקנות מרכזיות עדיין לא הושלמו, מינוי הדיינים מתעכב וחלק מהממשקים המחשוביים עדיין חסרים. יו"ר הוועדה ביטן הודיע כי יפנה לשר המשפטים, בבקשה רשמית לדחות את כניסת החוק לתוקף בארבעה חודשים

עוזי גרסטמן |

הרפורמה הגדולה בתחום אכיפת עבירות התנועה, שמטרתה לשנות מן היסוד את אופן השיפוט של נהגים בישראל, צפויה להתעכב. לפי הדיון שהתקיים היום (שני) בוועדת הכלכלה של הכנסת, ההיערכות לקראת כניסתו לתוקף של החוק החדש, שנועדה ל-7 בנובמבר, עדיין לא הושלמה במלואה. יו"ר הוועדה, ח"כ דוד ביטן (הליכוד), הודיע כי הוועדה תפנה לשר המשפטים, יריב לוין, בבקשה לדחות את תחילת היישום בארבעה חודשים, כדי לאפשר למשרדי הממשלה לסיים את ההכנות הדרושות.

החוק, שאושר באוגוסט 2024, נועד להקים בית דין מנהלי לתעבורה שיפעל באופן מקוון, ולחלק את עבירות הנהיגה לשתי קטגוריות: עבירות חמורות שיידונו בבית משפט פלילי, והפרות קלות שיטופלו בדרך מנהלית באמצעות קנסות דיגיטליים. מטרת השינוי היא להקל על מערכת המשפט, לייעל את ההליכים ולקצר את זמני השיפוט.

נציגת משרד המשפטים, עו"ד מרגנית לוי, אמרה כי המשרד השלים את היערכותו להפעלת בית הדין וכי עמדת שר המשפטים היא שניתן להתחיל במועד המתוכנן. לדבריה, "ההיערכות מספקת, ובתי הדין החדשים יכולים להתחיל לפעול". גם ראש בית הדין המנהלי לתעבורה, עו"ד בני גבאי, טען כי כבר נבחרו 25 דיינים וכוח האדם מוכן, אם כי רק חלק מהממשקים המחשוביים פועלים בשלב זה.

עם זאת, במשרדים אחרים נשמעו הערכות שונות. נציגת משרד התחבורה, עו"ד חוה ראובני, הסבירה כי רק אתמול פורסמו חלק מהתקנות הדרושות ליישום החוק, ושיטת הניקוד החדשה עדיין מחייבת את אישור שר המשפטים, ולאחר מכן את אישור ועדת הכלכלה. היא הוסיפה כי ברגע שתתקבל ההסכמה, התיקון יובא לאישור הוועדה. היו"ר ביטן תקף את משרד התחבורה על כוונתו לחזור בו מסיכומים שנגעו להקלה בשיטת הניקוד, ואמר כי הדבר "לא מקובל על הוועדה".

גם ברשויות המקומיות דווח על עיכובים. עו"ד מירה סלומון, ראש מנהל משפט וכנסת במרכז השלטון המקומי, אמרה כי הרשויות נערכו במהירות האפשרית אך הן נאלצו להמתין למשרדי הממשלה כדי להשלים את המהלך. לדבריה, רק בשבוע שעבר פורסם נוסח טופס ההודעה לנהגים, ותקנות מינוי הדיינים עדיין אינן סופיות. בשל כך, ביקשו הרשויות משר המשפטים דחייה של חצי שנה, כדי לאפשר היערכות מלאה עד אמצע השנה הבאה.

עו"ד כפיר דוד מלשכת עורכי הדין הזכיר כי גם ההתחייבות למנות שופטים נוספים לבתי המשפט לתעבורה הרגילים לא קוימה, ובינתיים חלק מהשופטים נגרעו מהמערכת. מנגד, נציגת הנהלת בתי המשפט, הילה בוסקילה, ציינה כי התקנים הנדרשים אושרו וכי אין מניעה להפעיל את המערכת בעתיד הקרוב.

בסיום הדיון קבע ביטן כי נוכח הפערים בין הגופים השונים והעיכובים בהיערכות, יש לדחות את מועד כניסת החוק לתוקף בארבעה חודשים. בנוסף, הציע ביטן כי התיקון לשיטת הניקוד יובא כהוראת שעה לשלוש שנים, כדי שניתן יהיה לבחון את השלכותיו בפועל ולחזור למצב הקודם במידת הצורךכך או כך, הרפורמה שמוגדרת כ"משנה סדרי עולם" באכיפת עבירות התנועה תיאלץ להמתין עוד כמה חודשים לפחות, עד שיתמלאו כל התנאים להפעלתה המלאה.

קיראו עוד ב"רכב ותחבורה"

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
ג'אקו 8 פלאג אין הייבריד. צילום יואב פולסג'אקו 8 פלאג אין הייבריד. צילום יואב פולס

ג'אקו 8 PHEV - מחמם את התחרות בסגמנט שבעה מושבים

בשבוע הבא תשיק כלמוביל את הג'אקו 8 PHEV - פלאג אין הייבריד. 

הג'אקו 8 PHEV חולק פלטפורמה עם הטיגו 9 של פריסבי.

פרשנות שלנו למחיר ולתחרות המתפתחת - הטיגו 9 תומחר גבוה מדי, הג'אקו 8 עשוי להיות זול ממנו. 

יואב פולס |
נושאים בכתבה כלמוביל ג'אקו 8

אין רגע דל אצל קונצרן צ'רי על שלל מותגיו, וספציפית מותגי ג'אקו ואומודה. ג'אקו, מותג שאף אחד לא הכיר בישראל לפני שנה, עם דגם יחיד עד לאחרונה כבש בסערה את ליבם של הצרכנים הישראלים והג'אקו 7 הפך לרכב הנמכר ביותר בישראל. אליו הצטרף לאחרונה הג'אקו 5 שטרם הצליח לשכפל את ההצלחה של אחיו הגדול, ובשבוע הבא יושק בישראל הג'אקו 8 הגדול שבהינתן שמחירו יהיה מעל 200,000 ₪ לא אמור לשכפל את הצלחת הג'אקו 7.

בשבוע שעבר הציגו ג'אקו ואומודה מגוון דגמים חדשים לכ – 3000 נציגים מ – 80 מדינות, ואחד הדגמים המעניינים שהוצגו הוא הג'אקו 8, קרוסאובר 7 מקומות גדול שכאמור יושק בישראל בשבוע הבא.

מגבלות רגולטוריות מנעו מאיתנו לנהוג בג'אקו 8 על כבישים ציבוריים, אבל טעימה קטנה במסלול סגור בהחלט התאפשרה, ונתנה הצצה קטנה למה שצפוי להיות מתחרה מעניין בשוק המקומי.

צ'רי כיצרנית משתמשת בפלטפורמות ומכלולי הנעה זהים למגוון גדמים של מותגים שונים, כשהיא מאפשרת למותג עצמו לעצב את המרכב, תא הנוסעים ועוד, בהתאם לרוח של כל מותג בפני עצמו. כך הג'אקו 7 הוא אח תאום לצ'רי טיגו 7 והם חולקים מכלולים ורכיבים. הג'אקו 8 הוא אח תאום לצ'רי טיגו 9 שעל תחילת שיווקו הודיעה פריסבי לפני כעשרה ימים. לג'אקו אין כרגע מקביל לטיגו 8. 


ג'אקו 8 PHEV - ישר ממסלול הסלאלום הבוצי משהו. צילום יואב פולס

הג'אקו 8 הוא רכב גדול יחסית עם אורך של 4.82 מטר, רוחב של 1.93 מ', גובה 1.71מ' ובסיס גלגלים של 2.82 מטר, מה שמכניס אותו ישר לסגמנט של D-Suv.

עיצוב חיצוני ופנימי

ג'אקו 8 פלאג אין הייבריד. צילום יואב פולסג'אקו 8 פלאג אין הייבריד. צילום יואב פולס

ג'אקו 8 PHEV - מחמם את התחרות בסגמנט שבעה מושבים

בשבוע הבא תשיק כלמוביל את הג'אקו 8 PHEV - פלאג אין הייבריד. 

הג'אקו 8 PHEV חולק פלטפורמה עם הטיגו 9 של פריסבי.

פרשנות שלנו למחיר ולתחרות המתפתחת - הטיגו 9 תומחר גבוה מדי, הג'אקו 8 עשוי להיות זול ממנו. 

יואב פולס |
נושאים בכתבה כלמוביל ג'אקו 8

אין רגע דל אצל קונצרן צ'רי על שלל מותגיו, וספציפית מותגי ג'אקו ואומודה. ג'אקו, מותג שאף אחד לא הכיר בישראל לפני שנה, עם דגם יחיד עד לאחרונה כבש בסערה את ליבם של הצרכנים הישראלים והג'אקו 7 הפך לרכב הנמכר ביותר בישראל. אליו הצטרף לאחרונה הג'אקו 5 שטרם הצליח לשכפל את ההצלחה של אחיו הגדול, ובשבוע הבא יושק בישראל הג'אקו 8 הגדול שבהינתן שמחירו יהיה מעל 200,000 ₪ לא אמור לשכפל את הצלחת הג'אקו 7.

בשבוע שעבר הציגו ג'אקו ואומודה מגוון דגמים חדשים לכ – 3000 נציגים מ – 80 מדינות, ואחד הדגמים המעניינים שהוצגו הוא הג'אקו 8, קרוסאובר 7 מקומות גדול שכאמור יושק בישראל בשבוע הבא.

מגבלות רגולטוריות מנעו מאיתנו לנהוג בג'אקו 8 על כבישים ציבוריים, אבל טעימה קטנה במסלול סגור בהחלט התאפשרה, ונתנה הצצה קטנה למה שצפוי להיות מתחרה מעניין בשוק המקומי.

צ'רי כיצרנית משתמשת בפלטפורמות ומכלולי הנעה זהים למגוון גדמים של מותגים שונים, כשהיא מאפשרת למותג עצמו לעצב את המרכב, תא הנוסעים ועוד, בהתאם לרוח של כל מותג בפני עצמו. כך הג'אקו 7 הוא אח תאום לצ'רי טיגו 7 והם חולקים מכלולים ורכיבים. הג'אקו 8 הוא אח תאום לצ'רי טיגו 9 שעל תחילת שיווקו הודיעה פריסבי לפני כעשרה ימים. לג'אקו אין כרגע מקביל לטיגו 8. 


ג'אקו 8 PHEV - ישר ממסלול הסלאלום הבוצי משהו. צילום יואב פולס

הג'אקו 8 הוא רכב גדול יחסית עם אורך של 4.82 מטר, רוחב של 1.93 מ', גובה 1.71מ' ובסיס גלגלים של 2.82 מטר, מה שמכניס אותו ישר לסגמנט של D-Suv.

עיצוב חיצוני ופנימי