דוח תנועה משטרה
צילום: דוברות המשטרה

המהפכה בשיפוט עבירות תנועה תחכה עוד כמה חודשים

הרפורמה שתהפוך עבירות תנועה קלות להפרות מנהליות ותעביר את השיפוט למערכת מקוונת, לא תיכנס לתוקף בזמן שנקבע לה במקור. בדיון שנערך בוועדת הכלכלה עלה כי למרות ההיערכות הממשלתית, תקנות מרכזיות עדיין לא הושלמו, מינוי הדיינים מתעכב וחלק מהממשקים המחשוביים עדיין חסרים. יו"ר הוועדה ביטן הודיע כי יפנה לשר המשפטים, בבקשה רשמית לדחות את כניסת החוק לתוקף בארבעה חודשים

עוזי גרסטמן | (1)

הרפורמה הגדולה בתחום אכיפת עבירות התנועה, שמטרתה לשנות מן היסוד את אופן השיפוט של נהגים בישראל, צפויה להתעכב. לפי הדיון שהתקיים היום (שני) בוועדת הכלכלה של הכנסת, ההיערכות לקראת כניסתו לתוקף של החוק החדש, שנועדה ל-7 בנובמבר, עדיין לא הושלמה במלואה. יו"ר הוועדה, ח"כ דוד ביטן (הליכוד), הודיע כי הוועדה תפנה לשר המשפטים, יריב לוין, בבקשה לדחות את תחילת היישום בארבעה חודשים, כדי לאפשר למשרדי הממשלה לסיים את ההכנות הדרושות.

החוק, שאושר באוגוסט 2024, נועד להקים בית דין מנהלי לתעבורה שיפעל באופן מקוון, ולחלק את עבירות הנהיגה לשתי קטגוריות: עבירות חמורות שיידונו בבית משפט פלילי, והפרות קלות שיטופלו בדרך מנהלית באמצעות קנסות דיגיטליים. מטרת השינוי היא להקל על מערכת המשפט, לייעל את ההליכים ולקצר את זמני השיפוט.

נציגת משרד המשפטים, עו"ד מרגנית לוי, אמרה כי המשרד השלים את היערכותו להפעלת בית הדין וכי עמדת שר המשפטים היא שניתן להתחיל במועד המתוכנן. לדבריה, "ההיערכות מספקת, ובתי הדין החדשים יכולים להתחיל לפעול". גם ראש בית הדין המנהלי לתעבורה, עו"ד בני גבאי, טען כי כבר נבחרו 25 דיינים וכוח האדם מוכן, אם כי רק חלק מהממשקים המחשוביים פועלים בשלב זה.

עם זאת, במשרדים אחרים נשמעו הערכות שונות. נציגת משרד התחבורה, עו"ד חוה ראובני, הסבירה כי רק אתמול פורסמו חלק מהתקנות הדרושות ליישום החוק, ושיטת הניקוד החדשה עדיין מחייבת את אישור שר המשפטים, ולאחר מכן את אישור ועדת הכלכלה. היא הוסיפה כי ברגע שתתקבל ההסכמה, התיקון יובא לאישור הוועדה. היו"ר ביטן תקף את משרד התחבורה על כוונתו לחזור בו מסיכומים שנגעו להקלה בשיטת הניקוד, ואמר כי הדבר "לא מקובל על הוועדה".

גם ברשויות המקומיות דווח על עיכובים. עו"ד מירה סלומון, ראש מנהל משפט וכנסת במרכז השלטון המקומי, אמרה כי הרשויות נערכו במהירות האפשרית אך הן נאלצו להמתין למשרדי הממשלה כדי להשלים את המהלך. לדבריה, רק בשבוע שעבר פורסם נוסח טופס ההודעה לנהגים, ותקנות מינוי הדיינים עדיין אינן סופיות. בשל כך, ביקשו הרשויות משר המשפטים דחייה של חצי שנה, כדי לאפשר היערכות מלאה עד אמצע השנה הבאה.

עו"ד כפיר דוד מלשכת עורכי הדין הזכיר כי גם ההתחייבות למנות שופטים נוספים לבתי המשפט לתעבורה הרגילים לא קוימה, ובינתיים חלק מהשופטים נגרעו מהמערכת. מנגד, נציגת הנהלת בתי המשפט, הילה בוסקילה, ציינה כי התקנים הנדרשים אושרו וכי אין מניעה להפעיל את המערכת בעתיד הקרוב.

בסיום הדיון קבע ביטן כי נוכח הפערים בין הגופים השונים והעיכובים בהיערכות, יש לדחות את מועד כניסת החוק לתוקף בארבעה חודשים. בנוסף, הציע ביטן כי התיקון לשיטת הניקוד יובא כהוראת שעה לשלוש שנים, כדי שניתן יהיה לבחון את השלכותיו בפועל ולחזור למצב הקודם במידת הצורךכך או כך, הרפורמה שמוגדרת כ"משנה סדרי עולם" באכיפת עבירות התנועה תיאלץ להמתין עוד כמה חודשים לפחות, עד שיתמלאו כל התנאים להפעלתה המלאה.

קיראו עוד ב"רכב ותחבורה"

תגובות לכתבה(1):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 1.
    עושק הציבור בצורה מתקדמת וטכנולוגית לא לתת יד לדבר. למנוע זאת עכשיו שנת בחירות (ל"ת)
    אנונימי 27/10/2025 17:51
    הגב לתגובה זו
טויוטה קורולה 'יפנית'. צילום יצרןטויוטה קורולה 'יפנית'. צילום יצרן

נחשף - טויוטה קורולה 'יפנית' במחיר של 160.0 אש"ח

על פי דיווחי 'יוניון מוטורס' יבואנית דגמי טויוטה למשרד החבורה, נרשמה הקורולה ההיברידית אשר תיובא מיפן במחיר של 159,990 ש"ח.

בשלב זה רמת גימור יחידה - לימיטד, עם עשר כריות אוויר ומערכת בטיחות TSS 3.0

יואב פולס |

מאגר נתוני משרד התחבורה טומן בחובו הרבה מידע מעניין. מידע כזה נרשם אתמול על ידי יוניון מוטורס יבואנית דגמי טויוטה לישראל. הטויוטה קורולה, אחת המכוניות הנמכרות ביותר בישראל מאז ומעולם, נעדרת מהשוק המקומי מזה כמעט שנתיים, עקב החרם הטורקי על ייצוא סחורות לישראל. יוניון מוטורס שכבר הודיעה רשמית על כוונתה לשווק בישראל את הטויוטה הקורולה ההיברידית ממפעלי טויוטה ביפן, רשמה אתמול את הקורולה 'היפנית' ששיווקה יחל בשבועות הקרובים.

הקורולה 'היפנית' תגיע לישראל עם תקינה צפון אמריקאית חלף הקורולה 'הטורקית' בתקינה האירופאית.

מהנתונים שנרשמו במשרד התחבורה עולה כי הקורולה 'היפנית' תגיע עם מערכת בטיחות מקיפה TSS 3.0 ( Toyota Safety Sense ), 10 כריות אוויר, אורות גבוהים אוטומטיים, בלימה אוטומטית ועוד וציון אבזור בטיחות 6.

למיטב הבנתנו הקורולה ההיברידית תגיע בשלב זה ברמת אבזור יחידה - לימיטד, כלומר בניגוד לקורולה הטורקית ששווקה בשלוש רמות גימור, כשהבסיסית ביותר SUN יועדה לציי רכב, הקורולה החדשה תגיעה מאובזרת ללקוחות פרטיים וציי רכב. עם זאת, בהחלט תיתכן בהמשך גירסה משונמכת לציי רכב. בנוסף, הדגם העדכני משלב גם יכולות עדכוני OTA המאפשר עדכוני גירסה ושדרוגי תוכנה ללא צורך להגעה למרכז שירות.


טויוטה קורולה 'יפנית' צילום יצרן

הקורולה 'היפנית' תצוייד במנוע 1.8 ליטר והנעה היברידית, מהדור האחרון של טויוטה, כפי שראינו בטויוטה קורולה קרוס ובטויוטה CHR (שגם היא נעדרת מהשוק עקב החרם הטורקי).

המחיר - 159,990 ש"ח

זיקר (זיקר)זיקר (זיקר)

הלחץ של יבואני הרכב - כולם מספקים הנחות גדולות, עכשיו גם Zeekr

יבואנים בלחץ, הנחות על רכבים חדשים ורכבי אפס קילומטר במחירים מפתיעים

רן קידר |
נושאים בכתבה זיקר מחירי הרכב

יבואנים בלחץ, הנחות על רכבים חדשים ורכבי אפס קילומטר במחירים מפתיעים. קצב המכירות השנה נמוך יחסית ומול התחרות מול המותגים הסיניים שנכנסו בשנתיים האחרונות, יבואני הרכב בלחץ. תמיד יש הנחות ומבצעים, אך עושה רושם שהשנה יותר מאשר בשנים קודמות. 

היבואנים נותרו עם מלאי גדול והם רוצם לחסל את המלאי שהופך למיושן במקביל להתקדמות הטכנולוגית המהירה.

בין ההצעות הבולטות בשוק אפשר למצוא את MG5 החשמלית ב-108 אלף שקל - 50 אלף שקל פחות מהמחיר הרשמי, ואת MG4 בגרסת הטווח הארוך ב-146 אלף שקל, 30 אלף פחות מהמחירון. גם ה-BYD אטו 3 מוצעת ב-150 אלף שקל, הנחה של 20 אלף שקל לעומת המחיר בעת ההשקה.

דוגמאות נוספות: אופל מוקה חשמלית מוצעת ב-138 אלף שקל, עם הנחה של 27 אלף שקל. ג'ילי גיאומטרי C ב-147 אלף שקל, 22.5 אלף שקל פחות מהמחירון. פיג'ו 2008 ב-133 אלף שקל וצ'רי FX החשמלית ברמת סנס מוצעת ב-137 אלף שקל, 15 אלף פחות ממחיר המחירון. הרחבה - עודפי מלאי והנחות חריגות: שוק הרכב לקראת סוף השנה.


כעת מצטרפת גם זיקר להנחות. זיקר נותנת מימון של עד 180,000 שקלים ללא ריבית ומבצעי טרייד-אין וליסינג בהתאמה אישית. כשיבואן רכב מציע הצעות כאלו זה מבטא את הלחץ הגדול. יש מלאים מאוד גדולים אצל היבואנים, יש שדרוג טכנולוגי בדגמים חדשים שכבר נמצאים בסין, והצורך למכור מהר עולה - אבל הציבור לא קונה. הוא כבר יודע שיבואני הרכב שולחים אותו לקנות כי "מהר, מהר, פן תאחר", אלא שבעבר זה לא הצדיק את עצמו - המחירים המשיכו לרדת. הסיבה העיקרית היא חדשנות ותחרות. 

ומכאן, שלא ברור אם זה העיתוי לקנות, אבל נביא לכם כאן את המבצעים וההנחות,. הפעם זו זיקר. גיאו-מוביליטי מבית יוניון, יבואנית מותג רכבי הפרימיום-טק בישראל ZEEKR, תקיים למשך ארבעה ימים בלבד בין התאריכים 28-31.10 את ה-Zeekr DAYZ, ימי מכירות במיוחד שייערכו במרכזי Zeekr בתל-אביב, ראשל"צ וחיפה, וכן בחנות הקונספט Zeekr Space שבמתחם ביג גלילות ובמתחם ה-Pop-up של המותג בגרנד קניון באר-שבע.