
המהפכה בשיפוט עבירות תנועה תחכה עוד כמה חודשים
הרפורמה שתהפוך עבירות תנועה קלות להפרות מנהליות ותעביר את השיפוט למערכת מקוונת, לא תיכנס לתוקף בזמן שנקבע לה במקור. בדיון שנערך בוועדת הכלכלה עלה כי למרות ההיערכות הממשלתית, תקנות מרכזיות עדיין לא הושלמו, מינוי הדיינים מתעכב וחלק מהממשקים המחשוביים
עדיין חסרים. יו"ר הוועדה ביטן הודיע כי יפנה לשר המשפטים, בבקשה רשמית לדחות את כניסת החוק לתוקף בארבעה חודשים
הרפורמה הגדולה בתחום אכיפת עבירות התנועה, שמטרתה לשנות מן היסוד את אופן השיפוט של נהגים בישראל, צפויה להתעכב. לפי הדיון שהתקיים היום (שני) בוועדת הכלכלה של הכנסת, ההיערכות לקראת כניסתו לתוקף של החוק החדש, שנועדה ל-7 בנובמבר, עדיין לא הושלמה במלואה. יו"ר הוועדה, ח"כ דוד ביטן (הליכוד), הודיע כי הוועדה תפנה לשר המשפטים, יריב לוין, בבקשה לדחות את תחילת היישום בארבעה חודשים, כדי לאפשר למשרדי הממשלה לסיים את ההכנות הדרושות.
החוק, שאושר באוגוסט 2024, נועד להקים בית דין מנהלי לתעבורה שיפעל באופן מקוון, ולחלק את עבירות הנהיגה לשתי קטגוריות: עבירות חמורות שיידונו בבית משפט פלילי, והפרות קלות שיטופלו בדרך מנהלית באמצעות קנסות דיגיטליים. מטרת השינוי היא להקל על מערכת המשפט, לייעל את ההליכים ולקצר את זמני השיפוט.
נציגת משרד המשפטים, עו"ד מרגנית לוי, אמרה כי המשרד השלים את היערכותו להפעלת בית הדין וכי עמדת שר המשפטים היא שניתן להתחיל במועד המתוכנן. לדבריה, "ההיערכות מספקת, ובתי הדין החדשים יכולים להתחיל לפעול". גם ראש בית הדין המנהלי לתעבורה, עו"ד בני גבאי, טען כי כבר נבחרו 25 דיינים וכוח האדם מוכן, אם כי רק חלק מהממשקים המחשוביים פועלים בשלב זה.
עם זאת, במשרדים אחרים נשמעו הערכות שונות. נציגת משרד התחבורה, עו"ד חוה ראובני, הסבירה כי רק אתמול פורסמו חלק מהתקנות הדרושות ליישום החוק, ושיטת הניקוד החדשה עדיין מחייבת את אישור שר המשפטים, ולאחר מכן את אישור ועדת הכלכלה. היא הוסיפה כי ברגע שתתקבל ההסכמה, התיקון יובא לאישור הוועדה. היו"ר ביטן תקף את משרד התחבורה על כוונתו לחזור בו מסיכומים שנגעו להקלה בשיטת הניקוד, ואמר כי הדבר "לא מקובל על הוועדה".
גם ברשויות המקומיות דווח על עיכובים. עו"ד מירה סלומון, ראש מנהל משפט וכנסת במרכז השלטון המקומי, אמרה כי הרשויות נערכו במהירות האפשרית אך הן נאלצו להמתין למשרדי הממשלה כדי להשלים את המהלך. לדבריה, רק בשבוע שעבר פורסם נוסח טופס ההודעה לנהגים, ותקנות מינוי הדיינים עדיין אינן סופיות. בשל כך, ביקשו הרשויות משר המשפטים דחייה של חצי שנה, כדי לאפשר היערכות מלאה עד אמצע השנה הבאה.
עו"ד כפיר דוד מלשכת עורכי הדין הזכיר כי גם ההתחייבות למנות שופטים נוספים לבתי המשפט לתעבורה הרגילים לא קוימה, ובינתיים חלק מהשופטים נגרעו מהמערכת. מנגד, נציגת הנהלת בתי המשפט, הילה בוסקילה, ציינה כי התקנים הנדרשים אושרו וכי אין מניעה להפעיל את המערכת בעתיד הקרוב.
בסיום הדיון קבע ביטן כי נוכח הפערים בין הגופים השונים והעיכובים בהיערכות, יש לדחות את מועד כניסת החוק לתוקף בארבעה חודשים. בנוסף, הציע ביטן כי התיקון לשיטת הניקוד יובא כהוראת שעה לשלוש שנים, כדי שניתן יהיה לבחון את השלכותיו בפועל ולחזור למצב הקודם במידת הצורך. כך או כך, הרפורמה שמוגדרת כ"משנה סדרי עולם" באכיפת עבירות התנועה תיאלץ להמתין עוד כמה חודשים לפחות, עד שיתמלאו כל התנאים להפעלתה המלאה.
- 1.עושק הציבור בצורה מתקדמת וטכנולוגית לא לתת יד לדבר. למנוע זאת עכשיו שנת בחירות (ל"ת)אנונימי 27/10/2025 17:51הגב לתגובה זו
דיפאל S05. צילום יצרןדיפאל S05 -קרוסאובר חשמלי במחיר שובר שוויון
מכשירי תנועה יבואנית דגמי דיפאל לישראל מנערת את השוק עם הדיפאל S05, קרוסאובר חשמלי בקטגוריה C, עם בסיס גלגלים של 2.88 מטר ומחיר של החל מ- 150.0 אש"ח.
מכשירי תנועה, יבואנית דגמי דיפאל לישראל השיקה את הדיפאל S05, קרוסאובר חשמלי מעוצב במחיר אגרסיבי.
הדיפאל S05 הוא אח קטן לדיפאל S07 המיובא על ידי 'מכשירי תנועה' מזה כשנה. הדיפאל S05 הוא כאמור קרוסאובר חשמלי בקטגוריית C-Suv הצפופה מאוד היום בשוק הישראלי והוא מגיע עם שני יתרונות משמעותיים – בסיס הגלגלים של ה S05 הוא בגודל 2.88 מטר, וחסר תקדים לקטגוריה שלו, והמחיר בו הוא משווק, החל ב- 150.0 אש"ח, נמוך בכ – 20,000 ₪ מהתחרות הישירה.
העיצוב מודרני וכולל את כל הרכיבים ההכרחיים היום כמו חזית אטומה, יחידות תאורה משולבות לד, ידיות דלתות נסתרות ועוד.
תא הנוסעים נקי מאוד ובמרכז הדשבורד מסך מולטימדיה בגודל ''15.4 עם קישוריות אלחוטית מקורית לאנדרואיד אוטו ואפל קארפליי, תצוגה עילית לנהג, עדכוני OTA, מצלמות 540°, ועוד. ל- S05 גג פנורמי הכולל וילון חשמלי הכרחי, ואבזור נדיב בכל רמות הגימור.
- צ'נגן דיפאל S07 - עיצוב ויעילות על חשבון נוחות וממשק
- הקבוצות בענף הרכב מתארגנות מחדש - ויש מי שעדיין לא
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
המימדים החיצוניים של הדיפאל S05 מספרים רק חלק מהסיפור עם אורך כולל של 4.62 מטר, רוחב של 1.9 מטר וגובה של 1.6 מטר. בסיס הגלגלים של הדיפאל S05 גדול משמעותית מכל המתחרות בקטגוריה עם נתון מרשים של 2.88 מטר, שכולו מיועד לטובת המרווח הפנימי לנוסעים.
ג'ילי Starray EM-i החל מ 170.0 אש"ח. צילום יואב פולסג'ילי Starray EM-i החל מ 170.0 אלף ש"ח
ג'יאו מוביליטי יבואנית דגמי ג'ילי לישראל החלה בשיווק הג'ילי Starray EM-i עם הנעת פלאג אין הייבריד.
המחירים 170.0 אש"ח לדגם PRO ו - 176.0 אש"ח לדגם TECH
בכוונת היבואנית לייבא גם את הג'ילי EX2 החשמלית הקומפקטית, במהלך 2026
ג'יאו מוביליטי יבואנית דגמי ג'ילי לישראל השיקה את הג'ילי Starray EM-i דגם הפלאג אין הייבריד החדש של היצרנית. אם משהו מצלצל לכם מוכר אתם לא טועים, כבר בתחילת נובמבר פרסמנו ממש כאן במדור אודות תחילת הייבוא של הרכב, עם הפרטים הטכניים שהיו ברשותנו.
הג'ילי Starray EM-i הוא קרוסאובר בסגמנט C-Suv העושה שימוש בפלטפורמה GEA של היצרנית, אותה פלטפורמה בה עושה שימוש גם הקרוסאובר החשמלי של היצרנית ה EX5. עד כדי כך הפלטפורמות זהות, שחלק מהתמונות של ה Starray EM-i שהגיעו מהיצרנית נשאו את השם EX5 EM-i.
ה Starray EM-i עושה שימוש בהנעת פלאג אין הייבריד מהדור החדש בה הנעת הרכב מבוצעת על ידי המנוע החשמלי, ומנוע הבנזין משמש לטעינת הסוללה ויכול גם לספק חשמל ישירות למנוע החשמלי.
המימדים של הג'ילי Starray EM-i מציבים בחלק העליון של הסגמנט בהיבט המימדים עם אורך כולל של 4.74 מטר, רוחב של 1.905 מטר, גובה של 1.685 מטר ובסיס גלגלים של 2.755 מטר, כאמור מהגדולים שבקטגוריית ה C-Suv.
- פרסום ראשון - ג'ילי STARRAY פלאג אין בדרך לישראל
- זיקר 7X - החל מ 234.0 אש"ח לקרוסאובר החשמלי הגדול
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
