שברולט
צילום: יצרן הרכב

שברולט בלייזר או טרייל בלייזר ?

היצע רכבי הפנאי של שברולט כולל שני דגמים שונים מאוד עם שמות דומים. אז מה באמת ההבדלים בין שברולט בלייזר לשברולט טרייל בלייזר?

תוכן בחסות |

כתב: חזי גורן

לשברולט מורשת רכבי פנאי עשירה שהחלה אי שם בשנות החמישים של המאה הקודמת כשהדור הרביעי של שברולט סברבן קיבל לראשונה הנעה כפולה. לאמריקאים יש נטייה להתרפק על נוסטלגיה או שהם פשוט לא אוהבים להעניק שמות חדשים לדגמים חדשים, אחרת אי אפשר להסביר את השימוש המוגזם בשם 'בלייזר' לכל כך הרבה דגמים ששונים אחד מהשני. אנחנו כאן כדי לעשות סדר בבלגאן.

שברולט בלייזר המקורי הושק בשנת 1969 כרכב שטח המבוסס על שלדת סולם והוצע במרכב 2 דלתות קצר. הדגם נחשב רכב פנאי קומפקטי בסטנדרטים אמריקאיים אך מדובר ברכב גדול למדי. השושלת נגדעה אחרי הדור השלישי של שברולט בלייזר שייצורו הופסק בשנת 1994. הגלגול הבא של השם הופיע בשנת 2001 עם שברולט טרייל בלייזר, רכב פנאי בגודל בינוני בסטנדרטים אמריקאים, עדיין עם שלדת סולם, שיוצר עד לשנת 2009. מאז שימש השם רכב פנאי ששווק בעיקר בתאילנד, ברזיל ואוסטרליה.

כיום בליין של שברולט שני רכב פנאי, בלייזר וטרייל בלייזר. על אף שהם נושאים שם ותיק ועתיר מסורת הם רחוקים מאוד מהדגמים המקוריים, וגם שונים מאוד אחד מהשני, עם פערי גודל ומחיר משמעותיים.

קרדיט: יצרן הרכב

 

שברולט בלייזר

שברולט בלייזר הנוכחי הוצג בשנת 2018. מידותיו החיצוניות מציבות אותו בסמוך לפורד אדג'. העיצוב החיצוני מעניק לו נוכחות בולטת ואפקט הגעה מרשים. החזית אגרסיבית עם גריל מפוצל ופנסים עליונים צרים שיוצרים דימיון מסויים לשברולט קמארו. מהצד בולטים החישוקים הענקיים וקו החלונות המטפס כלפי מעלה. הקימורים מעל הגלגל האחורי מעצימים את הרושם השרירי, וכך גם עיצוב הפגוש האחורי ודלת תא המטען. גם בתא הנוסעים אלמנטים שמזכירים את שברולט קמארו, בעיקר מבנה הדשבורד ופתחי המיזוג שגם אחראים על שינוי הטמפרטורה בבקרת האקלים. למרות העיצוב הנאה, איכות החומרים בתא הנוסעים מעט מאכזבת.

שתי יחידות הנעה מוצעות לבחירת הרוכשים. לגרסת RS מנוע טורבו בנזין בנפח 2.0 ליטרים עם הספק מרבי של 230 כ"ס ומומנט של 35.7 קג"מ, המשודך לתיבת 9 הילוכים אוטומטית ולמערכת הנעה כפולה 4x4. התאוצה מעמידה ל- 100 קמ"ש אורכת 8.0 שניות עם יחידת הנעה זו וצריכת הדלק המשולבת עומדת על 10.6 ק"מ לליטר.

לגרסת פרימייר מנוע V6 בנפח 3.6 ליטרים עם הספק מרבי של 305 כ"ס ומומנט מרבי של 37.2 קג"מ, המשודך לתיבת 9 הילוכים אוטומטית ולמערכת הנעה כפולה 4x4. התאוצה מעמידה ל- 100 קמ"ש אורכת 6.8 שניות עם יחידת הנעה זו וצריכת הדלק המשולבת עומדת על 9.1 ק"מ לליטר.

רמת האבזור עשירה וכוללת בין היתר מפתח חכם, כוונון חשמלי למושבים הקדמיים עם זכרונות למושב הנהג, חימום ואוורור למושבים הקדמיים, פתיחה וסגירה חשמלית לדלת תא המטען ללא מגע יד, מערכת שמע מבית BOSE, טעינה אלחוטית לטלפון הסלולרי, תאורת אווירה, מערכת לנטרול רעשים, גג זכוכית פנורמי חשמלי, תאורת לד מלפנים ומאחור, וחישוקים קלים בקוטר 20 אינץ'.

שתי הגרסאות נבדלות בעיקר בחבילות העיצוב. לגרסת RS לוק קרבי בזכות עיטורים חיצוניים בצבע שחור מבריק, שבכה קדמית מושחרת בדוגמת חלת דבש, ותא נוסעים עם ריפודי עור בצבע שחור ותיפורים בצבע אדום. גרסת פרימייר המהודרת זוכה לחצאיות בצבע המרכב, שבכה קדמית עם עיטורי כרום, וגימורים בצבע כסוף וכרום.

אבזור הבטיחות נדיב אף הוא וכולל את כל מערכות הבטיחות האקטיביות המוכרות, בתוספת בקרת שיוט אדפטיבית עם תמיכה בנסיעה בפקקים, מערכת מצלמות חניה היקפיות, מראה מרכזית עם תצוגת המצלמה האחורית, והתרעות ממערכות הבטיחות באמצעות רטט במושב הנהג.

במבחן הדרכים שלנו התגלה שברולט בלייזר כרכב פנאי משפחתי שימושי עם מרווח פנימי נדיב, אבזור שופע, וביצועים מצויינים. נוחות הנסיעה לא מצטיינת ולמרות העיצוב הספורטיבי התנהגות הכביש לא מצטיינת. לקוחות שיבחרו בו ייהנו מרכב מפנק ללא תדמית מנקרת העיניים של רכב פרימיום. טווח המחירים נע בטווח של 279,990-284,990 ₪.

קרדיט: יצרן הרכב

שברולט טרייל בלייזר

שברולט טרייל בלייזר מהדור האחרון הוא המצטרף הצעיר ביותר למשפחת רכבי הפנאי של שברולט. הוא נחשף בשלהי שנת 2019 ובסוף השנה שעברה הושק בישראל. מידותיו החיצוניות מציבות אותו בין רכבי הפנאי העירוניים לבין רכבי הפנאי המשפחתיים, בדומה לדגמים כמו מאזדה CX-30 וקיה סלטוס. העיצוב החיצוני מצליח לייצר קשר בין שני הדגמים. בחזיתו של שברולט טרייל בלייזר גריל מפוצל אגרסיבי ויחידות תאורה מפוצלות בעיצוב דומה לשברולט בלייזר. עם זאת, קווי העיצוב של שברולט טרייל בלייזר רבועים וקשוחים יותר. מהצד ניכרים קווי מרכב וחיתוכי פח אגרסיביים, בתי גלגלים עם חיפוי פלסטיק מושחר, פסי גגון, ובחלק מהגרסאות גם צביעה דו גונית לגג ולמראות הצד. הזנב מציג דלת תא מטען גדולה ופגוש מסיבי. תא הנוסעים פחות מעוצב אך מציג מראה נעים עם אפשרות לדיפונים דו גוניים. גם כאן איכות החומרים מעט מאכזבת ביחס למתחרים מובילים.

שברולט טרייל בלייזר מצוייד במנוע טורבו בנזין 3 צילינדרים בנפח 1.3 ליטרים עם הספק מרבי של 155 כ"ס ומומנט מרבי של 24.2 קג"מ. גרסאות ההנעה הקדמית מגיעות עם תיבת הילוכים אוטומטית רציפה וגרסת ההנעה הכפולה מגיעה עם תיבת 9 הילוכים אוטומטית פלנטרית. התאוצה מעמידה ל- 100 קמ"ש אורכת 8.5 שניות עם הנעה קדמית ו- 9.1 שניות עם הנעה כפולה. צריכת הדלק המשולבת עומדת על 14.5 ק"מ לליטר עם הנעה קדמית ו- 12.8 ק"מ לליטר עם הנעה כפולה

ארבע רמות גימור מוצעות לבחירת הרוכשים, וכבר מגרסת הכניסה מצויד הרכב במערכת מולטימדיה מקורית עם מסך מגע בגודל 7 אינץ' ותמיכה בממשקי Apple Car Play ו- Android Auto. שאר הגרסאות מוסיפות פרטי אבזור כגון כוונון חשמלי למושב הנהג, חימום למושבים הקדמיים, מפתח חכם עם אפשרות להתנעה מרחוק, פתיחה וסגירה חשמלית לדלת תא המטען, וגג זכוכית פנורמי חשמלי. גרסת ההנעה הכפולה כוללת גם ריפוד דמוי עור בשילוב בד, וצביעה דו גונית לגג ולמראות הצד.

אבזור הבטיחות אחיד בכל הגרסאות וכולל 10 כריות אוויר, בלימה אוטונומית, תיקון סטייה מנתיב הנסיעה, ניטור שטחים מתים ותנועה חוצה מאחור, שליטה אוטומטית באורות הגבוהים, ומערכת לניטור ובקרה אחר נהיגה של צעירים ברכב. למרות האבזור העשיר, שברולט טרייל בלייזר אינו מצויד בבקרת שיוט אדפטיבית שמציעים מרבית המתחרים.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
צילום: STG Digital Marketing Agencyצילום: STG Digital Marketing Agency

5 דרכים להפוך משרד קר למרחב נעים ומעורר השראה

הקפדה על תאורה נכונה, שימוש בחומרים טבעיים והכנסת צמחייה מלאכותית לשטחי העבודה הם בין האמצעים שיסייעו לכם לייצר מרחב חם ומזמין

נושאים בכתבה עיצוב משרד

בעידן שבו העבודה ההיברידית הפכה לנורמה, המשרד כבר איננו רק מקום לביצוע משימות – הוא מרחב חיים, מפגש, השראה ויצירתיות. עובדים מבלים בו שעות ארוכות, והאווירה שבו משפיעה באופן ישיר על המוטיבציה, על תחושת השייכות ועל הפרודוקטיביות. לא פלא שעיצוב סביבת העבודה הפך לאחד הכלים המרכזיים ביצירת תרבות ארגונית מודרנית.
אז איך הופכים חלל משרדי קר וסטנדרטי למקום שמרגיש חם, מזמין ומעורר השראה? הנה חמש דרכים שכדאי להכיר.

1. משחק באור – התאורה כגורם רגשי

אור משפיע על מצב הרוח לא פחות מאשר על הראייה. תאורה פלואורסנטית קרה יוצרת תחושת ניכור ועייפות, בעוד שתאורה רכה ובגוונים חמים משרה שלווה וריכוז. שילוב של אור טבעי עם גופי תאורה מעוצבים ומודולריים מאפשר לשנות את האווירה בהתאם לשעות היום או לאופי הפעילות. באזורים פתוחים מומלץ להוסיף מנורות תלויות שמגדירות אזור מבלי לסגור אותו, ואילו בחדרי ישיבות כדאי לשלב תאורה ממוקדת המעודדת תקשורת.

2. חומרים טבעיים וטקסטורות נעימות

אחד האתגרים בעיצוב משרדים מודרניים הוא האיזון בין מראה נקי ומינימליסטי לבין חמימות אנושית. שימוש בעץ, באבן, בבדים רכים או באלמנטים בעלי טקסטורה טבעית שוברת את הקרירות של המתכות והזכוכית. רצפת פרקט, שולחן עץ גולמי או אפילו חיפוי קיר בטון מוחלק – כולם יוצרים חיבור רגשי לחלל. לא מדובר רק באסתטיקה אלא גם בהשפעה תחושתית: החומריות גורמת לנו להרגיש קרובים יותר לטבע וליציבות.

3. צבע ככלי למצב רוח

הצבעים שאנחנו רואים משפיעים על רמת האנרגיה שלנו. משרד שכולו בגוונים אפורים או לבנים עשוי לשדר מקצועיות, אך גם ניכור. שילוב נועז של צבעים – נגיעות של ירוק, חרדל, כחול עמוק או טרקוטה – מעניק אופי ואנרגיה חדשה. חשוב למצוא את האיזון בין צבעוניות שמרימה את המורל לבין עומס ויזואלי. אפשר להתחיל בפריטים קטנים: קיר דגש אחד, כיסאות צבעוניים בחדר הישיבות או הדפסים אמנותיים שמוסיפים עניין.

4. הטבע נכנס למשרד

בעולם שבו רבים עובדים בתוך מבנים סגורים במשך רוב שעות היום, יש צורך אמיתי בקשר עם אלמנטים טבעיים. הכנסת ירוק לחלל העבודה תורמת לריכוז, למצב הרוח ולתחושת רווחה כללית. צמחיה מלאכותית איכותית מאפשרת ליהנות מהמראה המרענן של הצמחים מבלי להתמודד עם תחזוקה, השקיה או תאורה טבעית. כיום ניתן למצוא פתרונות עיצוביים מגוונים – החל מעציצים בודדים ועד קירות ירוקים שלמים – שמעניקים תחושת חיים ורוגע גם בחללים תעשייתיים וסגורים.

צילום: אייל עובדיה AIצילום: אייל עובדיה AI

הלוואה חוץ בנקאית: מתי זו האופציה הנכונה עבורכם?

אייל עובדיה, המנהל הפיננסי של פורטל "רק תבקש" ובעל ניסיון של מעל 17 שנה בתחום הפיננסים, מסביר מתי זה כדאי, איך נמנעים ממלכודות, ומה השתנה בשוק בשנים האחרונות

נושאים בכתבה הלוואה חוץ בנקאית

בשוק האשראי הישראלי מתרחשת מהפכה שקטה. בעוד שבנקים נותרים הכתובת הראשונה של רוב הישראלים כשמדובר בהלוואות, כ-35% מהשוק כבר עבר לגופים חוץ בנקאיים. מדובר בשינוי משמעותי שפותח אפשרויות חדשות למי שנדחה בבנק, זקוק למימון מהיר או פשוט מחפש תנאים טובים יותר.

בראיון עם אייל עובדיה, המנהל הפיננסי של פורטל "רק תבקש" ובעל ניסיון של מעל 17 שנה בתחום הפיננסים והיזמות, חקרנו את עולם האשראי החוץ בנקאי: מתי זו אופציה כדאית? איך נמנעים ממלכודות? ומה השתנה בשוק בשנים האחרונות?

"הרבה אנשים מגיעים לגופים חוץ בנקאיים מתוך ייאוש," מספר אייל, "אבל האמת היא שלפעמים זה בכלל הפתרון הטוב ביותר מלכתחילה".


שאלה: אייל, בואו נתחיל מהבסיס. מה בדיוק זה גוף חוץ בנקאי ובמה הוא שונה מבנק רגיל?

אייל עובדיה: זו שאלה שמרבה לעלות. גוף חוץ בנקאי הוא חברה מורשת שנותנת הלוואות, אבל היא לא בנק. החברות האלה פועלות תחת פיקוח רשות שוק ההון והחוק הישראלי, אז אין פה שום אזור אפור. ההבדל המרכזי הוא שיש להם הרבה יותר גמישות בתהליכי האישור. בנק צריך לעמוד בהרבה דרישות של בנק ישראל, והתהליך שלו מאוד מתוקנן. גוף חוץ בנקאי יכול להסתכל על התמונה הרחבה יותר - הוא יכול לקחת סיכונים מחושבים שבנק לא היה מסכים לקחת.

קחו לדוגמה עצמאי שעובד שנתיים עם הכנסות טובות אבל ללא דוחות רשמיים מסודרים. בנק רגיל יגיד לו "תחזור בעוד שנה עם דוחות". חברה כמו מימון ישיר או נאוי גרופ יכולות להסתכל על תזרימי המזומנים שלו, על החשבון הבנקאי, ולאשר לו הלוואה תוך 24-48 שעות. כמובן שהן גובות על הסיכון הזה ריבית גבוהה יותר, אבל זו השאלה - האם הגמישות והמהירות שוות את ההבדל בעלות?


שאלה: אז מתי בעצם כדאי לפנות לגוף חוץ בנקאי ולא לבנק?