שברולט בלייזר או טרייל בלייזר ?
היצע רכבי הפנאי של שברולט כולל שני דגמים שונים מאוד עם שמות דומים. אז מה באמת ההבדלים בין שברולט בלייזר לשברולט טרייל בלייזר?
כתב: חזי גורן
לשברולט מורשת רכבי פנאי עשירה שהחלה אי שם בשנות החמישים של המאה הקודמת כשהדור הרביעי של שברולט סברבן קיבל לראשונה הנעה כפולה. לאמריקאים יש נטייה להתרפק על נוסטלגיה או שהם פשוט לא אוהבים להעניק שמות חדשים לדגמים חדשים, אחרת אי אפשר להסביר את השימוש המוגזם בשם 'בלייזר' לכל כך הרבה דגמים ששונים אחד מהשני. אנחנו כאן כדי לעשות סדר בבלגאן.
שברולט בלייזר המקורי הושק בשנת 1969 כרכב שטח המבוסס על שלדת סולם והוצע במרכב 2 דלתות קצר. הדגם נחשב רכב פנאי קומפקטי בסטנדרטים אמריקאיים אך מדובר ברכב גדול למדי. השושלת נגדעה אחרי הדור השלישי של שברולט בלייזר שייצורו הופסק בשנת 1994. הגלגול הבא של השם הופיע בשנת 2001 עם שברולט טרייל בלייזר, רכב פנאי בגודל בינוני בסטנדרטים אמריקאים, עדיין עם שלדת סולם, שיוצר עד לשנת 2009. מאז שימש השם רכב פנאי ששווק בעיקר בתאילנד, ברזיל ואוסטרליה.
כיום בליין של שברולט שני רכב פנאי, בלייזר וטרייל בלייזר. על אף שהם נושאים שם ותיק ועתיר מסורת הם רחוקים מאוד מהדגמים המקוריים, וגם שונים מאוד אחד מהשני, עם פערי גודל ומחיר משמעותיים.
קרדיט: יצרן הרכב
שברולט בלייזר
שברולט בלייזר הנוכחי הוצג בשנת 2018. מידותיו החיצוניות מציבות אותו בסמוך לפורד אדג'. העיצוב החיצוני מעניק לו נוכחות בולטת ואפקט הגעה מרשים. החזית אגרסיבית עם גריל מפוצל ופנסים עליונים צרים שיוצרים דימיון מסויים לשברולט קמארו. מהצד בולטים החישוקים הענקיים וקו החלונות המטפס כלפי מעלה. הקימורים מעל הגלגל האחורי מעצימים את הרושם השרירי, וכך גם עיצוב הפגוש האחורי ודלת תא המטען. גם בתא הנוסעים אלמנטים שמזכירים את שברולט קמארו, בעיקר מבנה הדשבורד ופתחי המיזוג שגם אחראים על שינוי הטמפרטורה בבקרת האקלים. למרות העיצוב הנאה, איכות החומרים בתא הנוסעים מעט מאכזבת.
שתי יחידות הנעה מוצעות לבחירת הרוכשים. לגרסת RS מנוע טורבו בנזין בנפח 2.0 ליטרים עם הספק מרבי של 230 כ"ס ומומנט של 35.7 קג"מ, המשודך לתיבת 9 הילוכים אוטומטית ולמערכת הנעה כפולה 4x4. התאוצה מעמידה ל- 100 קמ"ש אורכת 8.0 שניות עם יחידת הנעה זו וצריכת הדלק המשולבת עומדת על 10.6 ק"מ לליטר.
לגרסת פרימייר מנוע V6 בנפח 3.6 ליטרים עם הספק מרבי של 305 כ"ס ומומנט מרבי של 37.2 קג"מ, המשודך לתיבת 9 הילוכים אוטומטית ולמערכת הנעה כפולה 4x4. התאוצה מעמידה ל- 100 קמ"ש אורכת 6.8 שניות עם יחידת הנעה זו וצריכת הדלק המשולבת עומדת על 9.1 ק"מ לליטר.
רמת האבזור עשירה וכוללת בין היתר מפתח חכם, כוונון חשמלי למושבים הקדמיים עם זכרונות למושב הנהג, חימום ואוורור למושבים הקדמיים, פתיחה וסגירה חשמלית לדלת תא המטען ללא מגע יד, מערכת שמע מבית BOSE, טעינה אלחוטית לטלפון הסלולרי, תאורת אווירה, מערכת לנטרול רעשים, גג זכוכית פנורמי חשמלי, תאורת לד מלפנים ומאחור, וחישוקים קלים בקוטר 20 אינץ'.
שתי הגרסאות נבדלות בעיקר בחבילות העיצוב. לגרסת RS לוק קרבי בזכות עיטורים חיצוניים בצבע שחור מבריק, שבכה קדמית מושחרת בדוגמת חלת דבש, ותא נוסעים עם ריפודי עור בצבע שחור ותיפורים בצבע אדום. גרסת פרימייר המהודרת זוכה לחצאיות בצבע המרכב, שבכה קדמית עם עיטורי כרום, וגימורים בצבע כסוף וכרום.
אבזור הבטיחות נדיב אף הוא וכולל את כל מערכות הבטיחות האקטיביות המוכרות, בתוספת בקרת שיוט אדפטיבית עם תמיכה בנסיעה בפקקים, מערכת מצלמות חניה היקפיות, מראה מרכזית עם תצוגת המצלמה האחורית, והתרעות ממערכות הבטיחות באמצעות רטט במושב הנהג.
במבחן הדרכים שלנו התגלה שברולט בלייזר כרכב פנאי משפחתי שימושי עם מרווח פנימי נדיב, אבזור שופע, וביצועים מצויינים. נוחות הנסיעה לא מצטיינת ולמרות העיצוב הספורטיבי התנהגות הכביש לא מצטיינת. לקוחות שיבחרו בו ייהנו מרכב מפנק ללא תדמית מנקרת העיניים של רכב פרימיום. טווח המחירים נע בטווח של 279,990-284,990 ₪.
קרדיט: יצרן הרכב
שברולט טרייל בלייזר
שברולט טרייל בלייזר מהדור האחרון הוא המצטרף הצעיר ביותר למשפחת רכבי הפנאי של שברולט. הוא נחשף בשלהי שנת 2019 ובסוף השנה שעברה הושק בישראל. מידותיו החיצוניות מציבות אותו בין רכבי הפנאי העירוניים לבין רכבי הפנאי המשפחתיים, בדומה לדגמים כמו מאזדה CX-30 וקיה סלטוס. העיצוב החיצוני מצליח לייצר קשר בין שני הדגמים. בחזיתו של שברולט טרייל בלייזר גריל מפוצל אגרסיבי ויחידות תאורה מפוצלות בעיצוב דומה לשברולט בלייזר. עם זאת, קווי העיצוב של שברולט טרייל בלייזר רבועים וקשוחים יותר. מהצד ניכרים קווי מרכב וחיתוכי פח אגרסיביים, בתי גלגלים עם חיפוי פלסטיק מושחר, פסי גגון, ובחלק מהגרסאות גם צביעה דו גונית לגג ולמראות הצד. הזנב מציג דלת תא מטען גדולה ופגוש מסיבי. תא הנוסעים פחות מעוצב אך מציג מראה נעים עם אפשרות לדיפונים דו גוניים. גם כאן איכות החומרים מעט מאכזבת ביחס למתחרים מובילים.
שברולט טרייל בלייזר מצוייד במנוע טורבו בנזין 3 צילינדרים בנפח 1.3 ליטרים עם הספק מרבי של 155 כ"ס ומומנט מרבי של 24.2 קג"מ. גרסאות ההנעה הקדמית מגיעות עם תיבת הילוכים אוטומטית רציפה וגרסת ההנעה הכפולה מגיעה עם תיבת 9 הילוכים אוטומטית פלנטרית. התאוצה מעמידה ל- 100 קמ"ש אורכת 8.5 שניות עם הנעה קדמית ו- 9.1 שניות עם הנעה כפולה. צריכת הדלק המשולבת עומדת על 14.5 ק"מ לליטר עם הנעה קדמית ו- 12.8 ק"מ לליטר עם הנעה כפולה
ארבע רמות גימור מוצעות לבחירת הרוכשים, וכבר מגרסת הכניסה מצויד הרכב במערכת מולטימדיה מקורית עם מסך מגע בגודל 7 אינץ' ותמיכה בממשקי Apple Car Play ו- Android Auto. שאר הגרסאות מוסיפות פרטי אבזור כגון כוונון חשמלי למושב הנהג, חימום למושבים הקדמיים, מפתח חכם עם אפשרות להתנעה מרחוק, פתיחה וסגירה חשמלית לדלת תא המטען, וגג זכוכית פנורמי חשמלי. גרסת ההנעה הכפולה כוללת גם ריפוד דמוי עור בשילוב בד, וצביעה דו גונית לגג ולמראות הצד.
אבזור הבטיחות אחיד בכל הגרסאות וכולל 10 כריות אוויר, בלימה אוטונומית, תיקון סטייה מנתיב הנסיעה, ניטור שטחים מתים ותנועה חוצה מאחור, שליטה אוטומטית באורות הגבוהים, ומערכת לניטור ובקרה אחר נהיגה של צעירים ברכב. למרות האבזור העשיר, שברולט טרייל בלייזר אינו מצויד בבקרת שיוט אדפטיבית שמציעים מרבית המתחרים.
צילום: יח"צמה משקיעים בשוק ההון יכולים ללמוד מהמפרסמים בגוגל אדס ואיך עקרונות השקעות הערך חזרו לעולם השיווק הדיגיטלי
בעולם שבו כל קליק שווה כסף, מומלץ להסתכל על עולם השיווק כהשקעה, לא כהוצאה
בעולם שבו כל קליק שווה כסף וכל שנייה של תשומת לב מתומחרת, יש טשטוש גבולות בין פרסום להשקעה. גיא אברמוב, מומחה לשיווק דיגיטלי עם ניסיון של למעלה מ-17 שנה בניהול קמפיינים בגוגל אדס, מציע דרך אחרת להסתכל על עולם השיווק - לא כהוצאה, אלא כהשקעה. בעידן של חוסר יציבות כלכלית, עליות ריבית ואי ודאות בשווקים, ייתכן שדווקא מפרסמים בפלטפורמה של גוגל אדס יכולים ללמד את המשקיעים שיעור חשוב על ניהול הון, משמעת וסבלנות.
שיווק דיגיטלי כהשקעה, לא כהוצאה
הגישה של אברמוב נולדה מתוך חיבור אינטואיטיבי בין שני עולמות שנראים במבט ראשון זרים זה לזה. מצד אחד ניהול תקציבי פרסום בגוגל, עולם של ניסוי וטעייה, מדדים משתנים בזמן אמת ותחרות אינסופית על תשומת לב. מצד שני עולם ההשקעות הקלאסי, שבו ערך נבנה לאורך שנים דרך החלטות שקולות ומבוססות נתונים.
לדבריו, “הטעות הנפוצה ביותר של בעלי עסקים היא שהם מתייחסים לפרסום כהוצאה מיידית, במקום לראות בו השקעה לטווח ארוך. כל שקל שמושקע נכון בקמפיין אפקטיבי פועל בדיוק כמו הון שמושקע במניה טובה והוא מייצר תשואה לאורך זמן”.
גיא אברמוב מסביר, כי ממש כפי שמשקיע בוחן את ביצועי התיק שלו בפרספקטיבה של שנים ולא של ימים, כך גם משווק חכם צריך לבחון את יעילות הקמפיינים שלו בפרקי זמן רחבים יותר. “מי שמסתכל על נתוני קליקים יומיים ומקבל החלטות רגשיות יגלה מהר מאוד שהכסף בורח לו בין האצבעות” הוא אומר. “אבל מי שמתייחס לגוגל אדס כמו משקיע שמתכנן קדימה יוצר מערכת יציבה וצומחת”.
- חברת A2Z והסטארט-אפ Pluro מציעים את הפתרון המלא להנגשת אתרים - איתור, תיקון וניטור במערכת אחת
- השילוש הקדוש של הצמיחה הדיגיטלית: נוכחות, נראות ואינטליגנציה
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
המכירה הפומבית של גוגל הינה מראה לשוק ההון
במרכז מערכת גוגל אדס עומדת מכירה פומבית בזמן אמת. מפרסמים מתחרים על מילות מפתח כאשר מחירי הקליקים והבידינג עצמו משתנים מדי רגע, והאלגוריתם מחליט מי יופיע ואיפה. זהו מנגנון שמזכיר באופן מפתיע את שוק המניות שהיא תחרות על נכסים בעלי ערך נתפס, מבוססת ביקוש, היצע וציפיות.
