משה אדרי
צילום: בוצ'צ'ו

20 מיליון ד' קנס לאתרים פיראטיים ישראלים - וצו לחסימתם בארה"ב

ביהמ"ש הפדראלי בארה"ב נענה לעתירת חברות תוכן ושידור ישראליות והטיל קנס ענק על האתרים Sdarot TV, Israel Tv ו-Israeli TV שמאפשרים צפייה בסדרות וסרטים ללא זכויות יוצרים, לצד צו שמחייב את ספקיות אינטרנט אמריקאיות לחסום את הגישה לשרתי אתרים אלה
אלכסנדר כץ |

בית המשפט הפדראלי בארה"ב הכיר באתרים Sdarot TV, Israel Tv ו-Israeli TV כאתרים המעניקים שירותים בלתי חוקיים, והוציא אמש (יום ב') צו מידי לספקיות האינטרנט האמריקאיות לחסום את הגישה לשרתי אתרים אלה. במקביל הוציא בית המשפט צו לכל ספקיות הטכנולוגיה שהפיצו את האתרים הפיראטיים לחדול לאלתר מלספק שירותים לאתרים החסומים.

 

בעלי הזכויות בתוכן הישראלי, בהן HOT, yes, צ'רלטון, יונייטד קינג ועוד, הגישו את התביעה בחודש פברואר האחרון, נגד אתרים פיראטיים המשדרים תכנים ישראליים בחו"ל באופן בלתי חוקי. במקביל להחלטה לצווי חסימה מידיים לאתרים אלו, הם גם יצטרכו לשם כ-20 מיליון דולר מהאתרים  בגין הפרת זכויות יוצרים, כאשר כל אתר יחויב בקנס של 7.65 מיליון דולר.

במקביל להליכים המשפטיים בארה"ב, לפני כחודש, איש הקולנוע משה אדרי, המשמש יו"ר חברתScreen IL, יחד עם יונייטד קינג, רשת, קשת, RGE ונגה תקשורת, הוציאו מכתב התראה לפני נקיטת הליכים כנגד חברות האשראי אמריקן אקספרס, ויזה, מאסטר קארד, ישראכרט ונוספות בגין מתן שירותי סליקה לאתרי צפייה פיראטיים ולא חוקיים המשדרים תוכן ישראלי גנוב.

 

נגד האתרים הפיראטים, ובהם האתרים Israel.tv ו-Israeli-tv, הוגשה גם תלונה במשטרת לונדון על ידי ה-MPAA באירופה (איגוד הסרטים של אמריקה המאגד בעלי זכויות יוצרים ונלחם בשוק הפיראטי).

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
תקליטים ודיסקים מפוזרים AIתקליטים ודיסקים מפוזרים AI

הזמרים שהפכו למכונות כסף אחרי מותם

עבור אמנים מסוימים, הפטירה מעוררת עניין מחודש ביצירותיהם, אז הם מתחילים להכניס הכי הרבה כסף, זה מעלה את ערכם המסחרי ומניבה הכנסות שמגיעות לסכומים אסטרונומיים. האלבומים נמכרים שוב, השירים מושמעים יותר, וחברות קונות את הזכויות בסכומים גדולים. יש אמנים שהעיזבונות שלהם מרוויחים מיליונים כל שנה

בן פלמון |
נושאים בכתבה אמנים במוזיקה

לפעמים המוות זה לא סוף הקריירה אלא ההתחלה של העסק הכי גדול. כשזמר מת, השירים שלו חוזרים לכל מקום - סטרימינג, פרסומות, סרטים. המשפחה או החברות שמנהלות את הזכויות מגלות שיש להם נכס זהב שממשיך להכניס כסף בלי שהאמן צריך לעשות כלום. השירים עושים את העבודה בשבילם, ולפעמים הם מרוויחים יותר כמתים מאשר כשהיו חיים. אז מי הם האמנים שהפכו את מותם לעסק הכי משתלם?


אריתה פרנקלין - השירים שלה עדיין עובדים

אריתה פרנקלין מתה ב-2018 בגיל 76 אחרי שהייתה הזמרת הכי חשובה בסול במשך חמישים שנה. אבל המוות שלה לא הפסיק את השירים. דווקא אז הם התחילו לעבוד עוד יותר קשה בשבילה.

כשמתה, העיזבון שלה נאמד על 80 מיליון דולר. זה הרבה כסף, אבל הכסף האמיתי הוא בזה שקורה אחר כך. כל פעם שמישהו רוצה להשתמש באחד מהשירים שלה - בסרט, בפרסומת, במחזה זמר - המשפחה מקבלת כסף. וזה קורה הרבה. השירים שלה הפכו להיות סמלים. "Respect" זה לא רק על יחסים בין גבר לאישה, זה על זכויות אזרח, על כוח נשי, על כבוד בכלל. 

השירים שלה הם חלק מהתרבות האמריקנית.המורשת שלה היא לא רק מוזיקלית - היא כלכלית, וזה עובד לטווח ארוך.

ויטני יוסטון - הקול שהפך למכונת כסף

ויטני יוסטון מתה ב-2012 ומיד אחר כך התחיל התקופה הכי רווחית בקריירה שלה. תוך תשעה חודשים העיזבון כבר הכניס 40 מיליון דולר, וב-2024 הוא עדיין מכניס 13 מיליון דולר בשנה. זה יותר ממה שרוב הזמרים החיים מרוויחים. "I Will Always Love You" הוא המנוע הגדול של הכסף הזה. השיר מושמע בכל חתונה, בכל סרט רומנטי.

כל השמעה בספוטיפיי, כל שימוש בסרט - הכסף זורם ישר לעיזבון. אבל גם השירים האחרים כמו "I Wanna Dance with Somebody" ממשיכים לעבוד במיוחד בפרסומות ברחבי העולם.