הדרמה 'מיגל' של HOT נמכרה לקבוצת CANAL+ הצרפתית

הישג נוסף לעולם התוכן המקומי, כאשר רשת הטלוויזיה בתשלום הגדולה באירופה, רכשה את זכויות השידור של הסדרה, שבאופן מקרי גם מתכתבת כעת עם מחאת הלהט"ב
אלכסנדר כץ |

הערוץ הצרפתי CANAL+ רכש את זכויות השידור של הדרמה מיגל שמשודרת ב-HOT. העסקה נחתמה מול סוכנות התוכן ADD, וזוהי העסקה הראשונה שהושלמה למכירת הסדרה.

 

'מיגל' בהפקת מובי פלוס, היא מיני דרמה בת 6 פרקים המספרת את סיפורו של טום, צעיר גיי ישראלי שחוצה את האוקיינוס עד לגואטמלה כדי להגשים את חלומו לאמץ ילד. פגישה מאכזבת עם מיגל, ילד גואטמלי בן 5 שמסרב להתמסר לזר המערבי, מנפצת את הפנטזיה של טום לרסיסים. 16 שנים לאחר מכן, מיגל חוזר לגואטמלה לחפש אחר שורשיו ומסתיר זאת מאביו. טום ממהר בעקבותיו ויעשה הכול כדי למנוע ממיגל לגלות את הסוד הגדול שהסתיר ממנו כל השנים.

 

הסדרה נכתבה בהשראת סיפורו האמיתי של היוצר טום סלמה, אותה יצר יחד עם דפנה לוין שגם ביימה. בסדרה מככב רן דנקר. באפריל האחרון נבחרה 'מיגל' מבין 135 סדרות מכל העולם להשתתף בפסטיבל Canneseries היוקרתי שם אף זכתה בפרס אנסמבל השחקנים הטוב ביותר. כעת היא תגיע לרשת טלוויזיה בתשלום הגדולה באירופה, עם כ-10 מיליון מנויים בצרפת, איטליה, גרמניה וספרד.

 

הדס מוזס-ליכטנשטיין, מייסדת ואחראית התוכן הבינ"ל ב-ADD, מסרה: "בעקבות התגובות המדהימות ב-Canneseries, אנחנו מאושרים לברך את CANAL+ כשותף הבינ"ל הראשון לדרמה המורכבת, הרלוונטית והאנושית 'מיגל' ואנו גאים להביא אותה לקהל בינ"ל".

 

יוצר הסדרה טום סלמה מסר: "בעידן של הפקות בומבסטיות סדרה כמו 'מיגל' לא מובנת מאליה, דורש הרבה אומץ וחזון לתת במה לסדרת בוטיק אישית קטנה בגוף תקשורת גדול כמו HOT. באופן אישי, מרגש וחשוב לי כיוצר שהעולם ידע שתוכן ישראלי הוא לא רק מלחמות בין יהודים לערבים. תוכן ישראלי יכול וכדאי שיעסוק בסוגיות חברתיות, ולהוכחה 'מיגל' שהצליחה לגעת בקהל רחב ולרגש. משפחה היא כל מי שעושה אותך מאושר והורות היא זכות של כולם. עד שזה לא יהיה ברור ומחוקק חייבים להמשיך כי מי שמכיר אותי יודע שאין אין".

 

סמנכ"ל התוכן של HOT יורם מוקדי, אמר: "אנחנו גאים מאד בהישג זה של 'מיגל, דרמה חשובה, אמיצה ורלוונטית מאד בימים אלו ובטוחים שהיא תזכה להגיע בעתיד הקרוב למקומות נוספים בעולם".

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
אפל TV (אפל)אפל TV (אפל)

אפל מעלה את מחיר TV+ ב-30% ל-13 דולר לחודש

העלאת המחיר מגיעה במקביל לעליות דומות אצל מתחרות, אך אפל נותרת עם מודל אחיד ללא גרסה זולה עם פרסומות; ההכנסות מהשירותים הפכו לאחד ממנועי הצמיחה הבולטים של החברה

עמית בר |
נושאים בכתבה אפל אפל TV

שירותי הסטרימינג מתייקרים, גם באפל - אפל עדכנה כי תעלה את מחיר המנוי החודשי לשירות הסטרימינג TV+ מ-10 דולר ל-13 דולר, כלומר עלייה של כ-30%. העלייה תחול מיידית למנויים חדשים בארה"ב ובמספר שווקים בינלאומיים. עבור לקוחות קיימים, נראה שהשינוי צפוי להיכנס לתוקף בהמשך, בהתאם למחזור החיוב.

בעוד שמחיר החבילה השנתית של TV+ יישאר 99 דולר, באפל מדגישים כי מחיר חבילת השירותים Apple One לא משתנה. כלומר, לקוחות שמשלמים על חבילת השירותים המאוחדת של אפל הכוללת גם iCloud, Apple Music ועוד, ייהנו מהטבה עקיפה.


המהלך של אפל משתלב במגמה רחבה של עליות מחירים בשוק הסטרימינג. עם זאת, בניגוד למתחרותיה כמו נטפליקס, דיסני+ ו-HBO Max, אפל ממשיכה להציע רק תכנית אחת - בלי גרסה בסיסית עם פרסומות או מדרגות תמחור.

ייתכן שזה שומר על חוויית צפייה נקייה ומבודלת, אך מצד שני גם מגביל את קצב ההתרחבות. מאז שהושק ב-2019, TV+ נחשב לשחקן איכותי אך עם קהל מצומצם יחסית. עם זאת, התכנים המקוריים של אפל ממשיכים לקצור הכרה,  כולל 81 מועמדויות לאמי בחודש שעבר, כש-Severance גרפה לבדה 27 מועמדויות בעונתה השנייה.


ההחלטה להעלות מחירים מתקבלת על רקע גידול בהכנסות חטיבת השירותים של אפל. ברבעון האחרון רשמה החברה עלייה של 13% בהכנסות ממגזר זה שהגיעו ל-27.4 מיליארד דולר. מדובר בנתח הולך וגדל בפעילות של אפל, במיוחד בתקופה שבה מכירות האייפון נמצאות במגמת האטה.

אפל TV (אפל)אפל TV (אפל)

אפל מעלה את מחיר TV+ ב-30% ל-13 דולר לחודש

העלאת המחיר מגיעה במקביל לעליות דומות אצל מתחרות, אך אפל נותרת עם מודל אחיד ללא גרסה זולה עם פרסומות; ההכנסות מהשירותים הפכו לאחד ממנועי הצמיחה הבולטים של החברה

עמית בר |
נושאים בכתבה אפל אפל TV

שירותי הסטרימינג מתייקרים, גם באפל - אפל עדכנה כי תעלה את מחיר המנוי החודשי לשירות הסטרימינג TV+ מ-10 דולר ל-13 דולר, כלומר עלייה של כ-30%. העלייה תחול מיידית למנויים חדשים בארה"ב ובמספר שווקים בינלאומיים. עבור לקוחות קיימים, נראה שהשינוי צפוי להיכנס לתוקף בהמשך, בהתאם למחזור החיוב.

בעוד שמחיר החבילה השנתית של TV+ יישאר 99 דולר, באפל מדגישים כי מחיר חבילת השירותים Apple One לא משתנה. כלומר, לקוחות שמשלמים על חבילת השירותים המאוחדת של אפל הכוללת גם iCloud, Apple Music ועוד, ייהנו מהטבה עקיפה.


המהלך של אפל משתלב במגמה רחבה של עליות מחירים בשוק הסטרימינג. עם זאת, בניגוד למתחרותיה כמו נטפליקס, דיסני+ ו-HBO Max, אפל ממשיכה להציע רק תכנית אחת - בלי גרסה בסיסית עם פרסומות או מדרגות תמחור.

ייתכן שזה שומר על חוויית צפייה נקייה ומבודלת, אך מצד שני גם מגביל את קצב ההתרחבות. מאז שהושק ב-2019, TV+ נחשב לשחקן איכותי אך עם קהל מצומצם יחסית. עם זאת, התכנים המקוריים של אפל ממשיכים לקצור הכרה,  כולל 81 מועמדויות לאמי בחודש שעבר, כש-Severance גרפה לבדה 27 מועמדויות בעונתה השנייה.


ההחלטה להעלות מחירים מתקבלת על רקע גידול בהכנסות חטיבת השירותים של אפל. ברבעון האחרון רשמה החברה עלייה של 13% בהכנסות ממגזר זה שהגיעו ל-27.4 מיליארד דולר. מדובר בנתח הולך וגדל בפעילות של אפל, במיוחד בתקופה שבה מכירות האייפון נמצאות במגמת האטה.