סדרת הדרמה הישראלית "מיגל" HOT הוט
צילום: רן מנדלסון

הדרמה 'מיגל' של HOT נמכרה לקבוצת CANAL+ הצרפתית

הישג נוסף לעולם התוכן המקומי, כאשר רשת הטלוויזיה בתשלום הגדולה באירופה, רכשה את זכויות השידור של הסדרה, שבאופן מקרי גם מתכתבת כעת עם מחאת הלהט"ב
אלכסנדר כץ |

הערוץ הצרפתי CANAL+ רכש את זכויות השידור של הדרמה מיגל שמשודרת ב-HOT. העסקה נחתמה מול סוכנות התוכן ADD, וזוהי העסקה הראשונה שהושלמה למכירת הסדרה.

 

'מיגל' בהפקת מובי פלוס, היא מיני דרמה בת 6 פרקים המספרת את סיפורו של טום, צעיר גיי ישראלי שחוצה את האוקיינוס עד לגואטמלה כדי להגשים את חלומו לאמץ ילד. פגישה מאכזבת עם מיגל, ילד גואטמלי בן 5 שמסרב להתמסר לזר המערבי, מנפצת את הפנטזיה של טום לרסיסים. 16 שנים לאחר מכן, מיגל חוזר לגואטמלה לחפש אחר שורשיו ומסתיר זאת מאביו. טום ממהר בעקבותיו ויעשה הכול כדי למנוע ממיגל לגלות את הסוד הגדול שהסתיר ממנו כל השנים.

 

הסדרה נכתבה בהשראת סיפורו האמיתי של היוצר טום סלמה, אותה יצר יחד עם דפנה לוין שגם ביימה. בסדרה מככב רן דנקר. באפריל האחרון נבחרה 'מיגל' מבין 135 סדרות מכל העולם להשתתף בפסטיבל Canneseries היוקרתי שם אף זכתה בפרס אנסמבל השחקנים הטוב ביותר. כעת היא תגיע לרשת טלוויזיה בתשלום הגדולה באירופה, עם כ-10 מיליון מנויים בצרפת, איטליה, גרמניה וספרד.

 

הדס מוזס-ליכטנשטיין, מייסדת ואחראית התוכן הבינ"ל ב-ADD, מסרה: "בעקבות התגובות המדהימות ב-Canneseries, אנחנו מאושרים לברך את CANAL+ כשותף הבינ"ל הראשון לדרמה המורכבת, הרלוונטית והאנושית 'מיגל' ואנו גאים להביא אותה לקהל בינ"ל".

 

יוצר הסדרה טום סלמה מסר: "בעידן של הפקות בומבסטיות סדרה כמו 'מיגל' לא מובנת מאליה, דורש הרבה אומץ וחזון לתת במה לסדרת בוטיק אישית קטנה בגוף תקשורת גדול כמו HOT. באופן אישי, מרגש וחשוב לי כיוצר שהעולם ידע שתוכן ישראלי הוא לא רק מלחמות בין יהודים לערבים. תוכן ישראלי יכול וכדאי שיעסוק בסוגיות חברתיות, ולהוכחה 'מיגל' שהצליחה לגעת בקהל רחב ולרגש. משפחה היא כל מי שעושה אותך מאושר והורות היא זכות של כולם. עד שזה לא יהיה ברור ומחוקק חייבים להמשיך כי מי שמכיר אותי יודע שאין אין".

 

סמנכ"ל התוכן של HOT יורם מוקדי, אמר: "אנחנו גאים מאד בהישג זה של 'מיגל, דרמה חשובה, אמיצה ורלוונטית מאד בימים אלו ובטוחים שהיא תזכה להגיע בעתיד הקרוב למקומות נוספים בעולם".

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
שרון גיל
צילום: רמי זרנגר

מי יקנה את הוט מובייל ובאיזה מחיר?

רן קידר |

פטריק דרהי רוצה למכור את הוט. לא בטוח שיש הרבה קונים, בינתיים הוא מקבל הצעות לרכישת הוט מובייל. 

שוק הסלולר הישראלי, שסבל בשנים האחרונות מירידת מחירים דרמטית ומתחרות עזה, עומד שינויים. הוט מובייל, אחת מארבע המפעילות הגדולות עם כ-2 מיליון מנויים ונתח שוק של כ-17%, עשויה לשנות את מפת התקשורת. מכירתה על ידי קבוצת אלטיס שבשליטת הטייקון שפשט רגל בצרפת עשויה לא רק להקל על חובותיו העצומים של דרהי, אלא גם לשנות את המפה התחרותית.

קבוצת גיל שרון מתעניינת בהוט מובייל

גיל שרון, שכיהן כיו"ר בזק וכמנכ"ל גולן טלקום מוביל קבוצת משקיעים שהגישה הצעה לא מחייבת לרכישת הוט מובייל תמורת 1.4 מיליארד שקל. ההצעה הוגשה לאלטיס, והיא כוללת שותפות עם גופים מוסדיים מובילים: לאומי פרטנרס, הראל ביטוח, מנורה מבטחים ומור ביטוח.

המוסדיים יזרימו את רוב ההון, בעוד שרון יכהן כשותף כללי ומנהל תפעולי ראשי. הוא לא מזרים כסף אישי בשלב זה, אך יקבל אופציות להשתתפות עתידית אם העסקה תצליח. האסטרטגיה של הקבוצה של שרון מבוססת על התייעלות מהירה: הוט מובייל סובלת מרווחי רווח נמוכים עקב תחרות מחירים, אך בעלת בסיס מנויים יציב ותשתיות 5G מתקדמות. הוא מתכנן להגדיל הכנסות דרך שדרוג חבילות משולבות, סלולר, אינטרנט ביתי וטלוויזיה, ולהפחית עלויות תפעוליות ב-20%-30%. אם העסקה תתגבש, שרון יפרוש מתפקידו כיו"ר IBC, מיזם הסיבים האופטיים, כדי למנוע חשש מניגוד אינטרסים, שכן מנורה ומור מחזיקות גם שם.

אלא שפלאפון, זרוע הסלולר של בזק, הגישה הצעה גבוהה בהרבה - 2 מיליארד שקל. השאלה אם הרגולטור יסכים לעסקה כזו שתוביל את החברה הממוזגת לנתח שוק של כ-36%. מיזוג עם הוט מובייל ייצור שחקן עם נתח שוק גדול כשסלקום הבאה בתור עם 28%. 

שרון רכש לפני כ-8 שנים את גולן טלקום יחד עם האחים זלקינד ב-350 מיליון שקל, והפך אותה ממפעילה קטנה לחברה ששווה פי כמה ונמכרה לסלקום במחיר של פי 3. המוסדיים כנראה מאמינים שהוא יעשה זאת שוב בהוט מובייל. 


פטריק דרהי, חובות ומניעים

מאסטר שף עונה 12. קרדיט: אתר מאקומאסטר שף עונה 12. קרדיט: אתר מאקו
רייטינג

מאסטר שף היא התכנית הנצפית ביותר בלוח השידורים

הרייטינג חזר לסורו, עם חדשות 12 כמהדורה המרכזית הנצפית ביותר ומאסטר שף, ריאליטי אוכל שעומד בראש הפריים טיים

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג

בכל אופן, מבחינת הנתונים עצמם, המהדורה המרכזית של ערוץ 12, היתה אתמול על 16.1% רייטינג ו-403 אלף צופים, ואילו חדשות 14 היו אחריה עם 7.7% רייטינג ו-221 אלף צופים. אחריה היתה חדשות 13, שהצליחה שוב לחצות את רף מאה אלף הצופים, עם 5% רייטינג ו-115 אלף צופים, ובסוף הרשימה היתה המהדורה של כאן11, עם נתונים טובים יחסית לחוסר הפופולריות שלה, עם 114 אלף צופים ו-4.1% רייטינג.


פריים טיים

להיטים ותיקים זה תמיד טוב, וכך גם היה עם "מאסטר שף" עונה 12, ששודרה אמש, והיתה בראש, עם רייטינג של 15.4% רייטינג ו-415 אלף צופים והיתה התכנית הנצפית ביותר בלוח השידורים. אחריה היתה התכנית העקבית ביותר בטלוויזיה, "הפטריוטים" שמשודרת מדי ערב וזוכה לרייטינג גבוה ולמקום השני כמעט בקביעות, שהונחתה אתמול על ידי איתמר פליישמן, ועמדה על 7.6% רייטינג עם 209 אלף צופים. במקום השלישי היה כאן11 עם ריאליטי האוכל שלהם, שמתעלה מעל לממוצע הרייטינג של התאגיד הציבורי, ועמד על 7.2% רייטינג ו-163 אלף צופים ואת הרשימה סגר ערוץ 13, עם "ווארט", שעמד על 7% רייטינג ו-173 אלף צופים.

תכניות הבוקר והצהריים

מבחינת שאר הרצועות, רצועת הבוקר הולכת ותופסת תאוצה, כש-"חדשות הבוקר" של קשת הובילה את הרצועה, עם 3.8% ו-85 אלף צופים, במקום השני היתה מהדורת הבוקר של ערוץ 14 "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, שצמצמה פערים, עם 2.6% רייטינג ו-53 אלף צופים ואילו את הרשימה סגרה רשת שהדביקה פערים ונצמדה למקום השני  עם העולם הבוקר עם 2.1% רייטינג ו-51 אלף צופים בלבד.

ברצועה שלאחריה, המספרים ירדו מעט, אך התחרות בין 14 ל-12 נותרת צמודה, כשהפעם משדר הבוקר של קשת, עם יואב לימור ונסלי ברדה היה בראש ועמד על רייטינג של 2.7% ו-53 אלף צופים, ואילו "על הבוקר" עם נוי בר, היה אחריו עם 1.7% רייטינג, ו-53 אלף צופים. במקום האחרון היה "פותחים יום" של רשת, עם 1.6% רייטינג ו-35 אלף צופים בלבד.

בצהריים, ואלמז עם 14 בצהריים של חדשות 12, היתה על 3.4% ו-65 אלף צופים, אחריה היה האולפן הפתוח של עם בועז גולן עמד על 3.2% רייטינג ו-6* אלף צופים, ואת הרשימה סגר משדר מיוחד עם מאיה ראכלין שהיה עם 1.1% רייטינג ו-25 אלף צופים בלבד.