מיוחד

בנק או 'עוף טוב'? מחפשים לנטע קמפיין - "היא סמל לשינוי"

אל לב ליבו של הקונצנזוס הלאומי והאירופי נכנסת נטע ברזילי בצעדי ענק. בזמן שההייפ סביבה בשיא, אייס יצא לבדוק מי החברה או הגוף שצריכים "לחטוף" אותה לקמפיין
משה בנימין | (2)

פחות מ-24 שעות לאחר הזכייה ההיסטרית וההיסטורית של נטע ברזילי בתחרות האירוויזיון, וההייפ בשיאו. מדינת ישראל בכותרות והפעם עם חשיפה חיובית, עליזה ומאושרת. 20 שנה לאחר הזכייה האחרונה שבה דנה אינטרנשיונל הפכה לסנסציה בינ"ל - הפעם נטע ברזילי עושה זאת בענק והעולם כולו נחשף לאישיותה הכובשת והופעתה הייחודית שאותה היא חוגגת עם הכרזות כגון "תודה שבחרתם בשונה". 

כשסיפור הסינדרלה שלה בשיאו ובזמן שהיא משתחלת בנוחות לתוך התואר "המאמי הלאומית החדשה" - יצאנו לבדוק עם אנשי הפרסום והיח"צ מהם הקמפיינים המתאימים ביותר לנטע, או מי החברה שהכי כדאי לה לקחת אותה לקמפיין. 

 

 

איש יחסי הציבור והייעוץ התקשורתי דני לוי חושב שלפני הכל יש כאן מרכיב דומיננטי של שכר: "קודם כל זה חייב להיות מותג ענק עם הרבה כסף, כי זה מה שזה יעלה", הוא אומר. "נטע הפכה לאייקון ישראלי, תרבותי ואפנתי, ולכן יכולה להתאים לכל מותג שמחפש אחד מהערכים האלה. אני מניח שבבזק, שפועלת לנכס לעצמה את את תחום מחזות הזמר הענקיים ולא ממש יכאב בכיס לשחרר 7 ספרות על קמפיין, שוקדים ברגע זה על המצאת המהלך אתה".

לדבריו, "כנראה שגם חברות צעצועים היו שמחות לרכב על שם השיר TOY, אבל לפי פרסומים טויז אר אס פושטת רגל ולא הייתי בונה על תקציב הפרסום של הפיראט האדום. מותגים נוספים שעשויים לחפש חיבור של נטע למוצר שלהם יכולים לכלול: יצרני קורנפלקס כמו אסם/יוניליוור עם משחק על קרקוקי התרנגולת, חברות 'אול-יזראלי' שגם מחלקות דגלים ביום העצמאות כמו בנק הפועלים, או אפילו חברות אופנה דוגמת פוקס או קסטרו, שמחפשות את הפרזנטור הכי גדול בתחרותן על תואר 'חברת האופנה של המדינה'. מי יודע, אולי אפילו נראה אותה מחליפה את נינט בדלתא, למרות שזה נראה לי לונג שוט במקרה הזה".

איש יחסי הציבור רני רהב, לשעבר גם שופט בתחרות 'הכוכב הבא' מתמקד ב"ערך השינוי" שאותה ניכסה נטע לעצמה. לדבריו, "היא יכולה להתאים לכל חברה שיש לה איזושהי רפורמה או שינוי מגמה, במשק הישראלי או אפילו העולמי, החל מתכנית חיסכון ועד תכנית חדשה בסלולר או בטלוויזיה או בתחום כרטיסי אשראי – איפה שיש שינוי מהיסוד". 

רהב מסביר שברזילי היא "סמל לשינוי, היא מביאה את 'הדיפרנס' והעולם בשל לשוני הזה, ובאמת מקבלים את זה באהבה ענקית. נטע היא מחוללת הנס ויכולה להתאים לכל מי שרוצה להצטייר כמובילת רפורמה ומובילת שינוי. היא שווה קמפיין בינ"ל, אפילו לחברת תעופה שרוצה לעשות שינוי באוסטרליה, ניו זילנד או ניו יורק".

קיראו עוד ב"תקשורת ומדיה"

"ראינו שהיא איחדה עם שלם ועולם שלם וכל עם במדינתו, ולאו דווקא סגלי השופטים שמורכבים מכל מיני פלצנים או מוזיקאים עאלק, כי הם מבינים רק במוזיקה של עצמם והציבור בוחר במה שהוא אוהב, במה שמדבר אל ליבו והיא פיצחה את הקוד של המוזיקה להמונים - זה מה שיפה בבחורה הזאת".

זוכה באירוויזיון. נטע ברזילי והמשלחת הישראלית (צילום: Andres Putting, אתר האירוויזיון)

הפרסומאי ערן גפן בעליו של GefenTeam, מכוון גם הוא לשוק העולמי: "נטע עברה לשחק על המגרש הבינ"ל, לכן חברות ישראליות שעושות b2c לחו"ל, כמו סודה סטרים, וויקס, פייבר, יכולות למקסם את החיבור אליה הכי טוב ולייצר הכי הרבה ערך לעצמן ובשביל נטע".

בחזרה לישראל, תומר גדרון ממשרד הפרסום The Box מכוון לעבר מותגים מקומיים: "חוץ מלעוף טוב, הייתי מציע לנטע כפרה עליה ברזילי להוביל קמפיין למותג עם ביצים. מותג עם אג'נדה של קבלת השונה, שוויוניות, העצמה. מישהו אמר טיב טעם? יופי של מהלך בלי קשר. שאפו".

צור גולן, מבעליו של משרד הפרסום M&C Saatchi tel aviv אומר: "פעם בעשור מגיעה אמנית כמו נטע ופעם בחיים מגיעה למועצת הלול הזדמנות לגייס פרזנטורית שתוציא אותם מאלמוניות יחסית אל לב הקונסנזוס. היום, כשהסאונד ותנועת התרנגולת של נטע הפכו לאייקונים זה קלאסי למנף אותם לטובת קידום ענף הלול והמסרים שלהם".

מעבר לכל האופציות שנפתחו וייפתחו בפני נטע ברזילי במישור המסחרי, דמותה שנקשרה כבר למדינת ישראל במישור הייצוג הלאומי מחברת אותה באופן טבעי לגוף כמו משרד התיירות. גורמים במשרד אומרים לאייס ש"דיונים ראשוניים בנושא כבר מתקיימים לגבי המינוף של הזכייה באירוויזיון, ובכלל לעניין החשיפה הרבה שלה זוכה נטע ברזילי כדי לנצל את האירוע הפופולרי ולמשוך בעזרתו את התיירות הגאה לישראל".

תגובות לכתבה(2):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 1.
    דני לוי- נינט כבר לא עושה דלתא אלא אליאנה תדהר (ל"ת)
    PJ 13/05/2018 13:53
    הגב לתגובה זו
  • אבל הבנתם למה התכוון המשורר.. (ל"ת)
    נכון 13/05/2018 15:01
    הגב לתגובה זו
מגי טביבי, מגישת חדשות 14. קרדיט: רשתות חברתיות.מגי טביבי, מגישת חדשות 14. קרדיט: רשתות חברתיות.
רייטינג

המהדורה המרכזית של חדשות 14 מזנקת ל-300 אלף צופים

בערב רווי חדשות, עם כמעט מיליון צופים בכל המהדורות המרכזיות, המהדורה המרכזית של ערוץ 14 הצליחה לשבור שיא והיא בדרך להדביק את הפער מהמובילה הנצחית, חדשות 12

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג
בערב דרמטי עם חדשות מרעישות, שהשתנו והתפתחו במהלך הערב, כמות הצופים התקרבה למיליון צופים, עם 922 אלף צופים שצפו בכל מהדורות החדשות המרכזיות, המהדורה המרכזית של ערוץ 14 שברה שיא של כל הזמנים, עם כמות צופים שהתקרבה למדורת השבט המסורתית, חדשות 12. 

אולי זו העובדה שערוץ 14 מזוהה עם פרשת "שדה תימן", ואולי זהו המשך של מגמת ההתחזקות של מהדורות החדשות של הערוץ, אבל כך או כך הנתונים הם נתוני שיא. 

מבחינת הדירוג עצמו, המהדורה המרכזית של ערוץ 12, היתה אתמול על 15% רייטינג ו-381 אלף צופים, ואילו חדשות 14 היו אחריה עם 10.3% רייטינג ו-300 אלף צופים. אחריה היתה חדשות 13, שבערב כזה הצליחה לחצות את רף מאה אלף הצופים, עם 4.7% רייטינג ו-130 אלף צופים, ואילו גם חדשות 11, היו עם 111 אלף צופים ו-4.2% רייטינג. 


פריים טיים

גם בפריים טיים הנתונים היו מעט חריגים, היות וכמות הצופים התחלקה באופן שווה יותר מאשר בדרך כלל. אמנם בראש היתה "במשמרתי שלי" עם כרמי גילון, ששודרה בקשת עם רייטינג של 10.6% ו-259 אלף צופים, אבל מבחינת רייטינג "הפטריוטים" היתה קצת מאחוריה, עם 10.5% רייטינג אבל מבחינת כמות הצופים הפטריוטים עלתה על קשת, והיתה על 311 אלף צופים. בכך, ערוץ 14 משלים מהלך מרשים ברצועות החדשות המרכזיות והפריים טיים. במקום השלישי הייתה "ווארט" של ערוץ 13, עם נתון מכובד של 7.9% רייטינג ו-213 אלף צופים וגם ריאליטי האוכל של כאן11, "בואו לאכול איתי", עמד על נתונים יפים של 7.5% רייטינג ו-178 אלף צופים. 

רצועות נוספות

מבחינת שאר הרצועות, בבוקר גם נרשמה עלייה בכמות הצופים, כש-"חדשות הבוקר" של קשת הובילה בפער את הרצועה, עם 4.1% ו-106 אלף צופים, במקום השני היתה מהדורת הבוקר של ערוץ 14 "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, עם 2.1% רייטינג ו-44 אלף צופים ואילו את הרשימה סגרה רשת עם העולם הבוקר עם 1.4% רייטינג ו-29 אלף צופים בלבד.

ברצועה שלאחריה, המגמה המשיכה ומשדר הבוקר של קשת, עם נסלי ברדה ויואב לימור, שהוביל את הרשימה, היה עם רייטינג של 3.5% ו-80 אלף צופים בלבד, אחריו במקום השני ערוץ 14 המשיך לצמצם פערים, עם "על הבוקר" עם נוי בר, עם 1.6% רייטינג ו-54 אלף צופים בלבד ואילו במקום האחרון היה "פותחים יום" של רשת, עם 1.1% רייטינג ו-24 אלף צופים בלבד.