בנק או 'עוף טוב'? מחפשים לנטע קמפיין - "היא סמל לשינוי"
פחות מ-24 שעות לאחר הזכייה ההיסטרית וההיסטורית של נטע ברזילי בתחרות האירוויזיון, וההייפ בשיאו. מדינת ישראל בכותרות והפעם עם חשיפה חיובית, עליזה ומאושרת. 20 שנה לאחר הזכייה האחרונה שבה דנה אינטרנשיונל הפכה לסנסציה בינ"ל - הפעם נטע ברזילי עושה זאת בענק והעולם כולו נחשף לאישיותה הכובשת והופעתה הייחודית שאותה היא חוגגת עם הכרזות כגון "תודה שבחרתם בשונה".
כשסיפור הסינדרלה שלה בשיאו ובזמן שהיא משתחלת בנוחות לתוך התואר "המאמי הלאומית החדשה" - יצאנו לבדוק עם אנשי הפרסום והיח"צ מהם הקמפיינים המתאימים ביותר לנטע, או מי החברה שהכי כדאי לה לקחת אותה לקמפיין.
איש יחסי הציבור והייעוץ התקשורתי דני לוי חושב שלפני הכל יש כאן מרכיב דומיננטי של שכר: "קודם כל זה חייב להיות מותג ענק עם הרבה כסף, כי זה מה שזה יעלה", הוא אומר. "נטע הפכה לאייקון ישראלי, תרבותי ואפנתי, ולכן יכולה להתאים לכל מותג שמחפש אחד מהערכים האלה. אני מניח שבבזק, שפועלת לנכס לעצמה את את תחום מחזות הזמר הענקיים ולא ממש יכאב בכיס לשחרר 7 ספרות על קמפיין, שוקדים ברגע זה על המצאת המהלך אתה".
- מס על שכר דירה - כל מה שצריך לדעת
- דרישת המיליונים של ח"כ בן גביר מ"עובדה" ומאחת המרואיינות
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
לדבריו, "כנראה שגם חברות צעצועים היו שמחות לרכב על שם השיר TOY, אבל לפי פרסומים טויז אר אס פושטת רגל ולא הייתי בונה על תקציב הפרסום של הפיראט האדום. מותגים נוספים שעשויים לחפש חיבור של נטע למוצר שלהם יכולים לכלול: יצרני קורנפלקס כמו אסם/יוניליוור עם משחק על קרקוקי התרנגולת, חברות 'אול-יזראלי' שגם מחלקות דגלים ביום העצמאות כמו בנק הפועלים, או אפילו חברות אופנה דוגמת פוקס או קסטרו, שמחפשות את הפרזנטור הכי גדול בתחרותן על תואר 'חברת האופנה של המדינה'. מי יודע, אולי אפילו נראה אותה מחליפה את נינט בדלתא, למרות שזה נראה לי לונג שוט במקרה הזה".
איש יחסי הציבור רני רהב, לשעבר גם שופט בתחרות 'הכוכב הבא' מתמקד ב"ערך השינוי" שאותה ניכסה נטע לעצמה. לדבריו, "היא יכולה להתאים לכל חברה שיש לה איזושהי רפורמה או שינוי מגמה, במשק הישראלי או אפילו העולמי, החל מתכנית חיסכון ועד תכנית חדשה בסלולר או בטלוויזיה או בתחום כרטיסי אשראי – איפה שיש שינוי מהיסוד".
רהב מסביר שברזילי היא "סמל לשינוי, היא מביאה את 'הדיפרנס' והעולם בשל לשוני הזה, ובאמת מקבלים את זה באהבה ענקית. נטע היא מחוללת הנס ויכולה להתאים לכל מי שרוצה להצטייר כמובילת רפורמה ומובילת שינוי. היא שווה קמפיין בינ"ל, אפילו לחברת תעופה שרוצה לעשות שינוי באוסטרליה, ניו זילנד או ניו יורק".
- האם סלקום תפצה את הלקוחות על נפילת השרתים?
- בראש הפריים טיים: ריאליטי ואירוויזיון זה שילוב מנצח
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- האם סלקום תפצה את הלקוחות על נפילת השרתים?
"ראינו שהיא איחדה עם שלם ועולם שלם וכל עם במדינתו, ולאו דווקא סגלי השופטים שמורכבים מכל מיני פלצנים או מוזיקאים עאלק, כי הם מבינים רק במוזיקה של עצמם והציבור בוחר במה שהוא אוהב, במה שמדבר אל ליבו והיא פיצחה את הקוד של המוזיקה להמונים - זה מה שיפה בבחורה הזאת".
זוכה באירוויזיון. נטע ברזילי והמשלחת הישראלית (צילום: Andres Putting, אתר האירוויזיון)
הפרסומאי ערן גפן בעליו של GefenTeam, מכוון גם הוא לשוק העולמי: "נטע עברה לשחק על המגרש הבינ"ל, לכן חברות ישראליות שעושות b2c לחו"ל, כמו סודה סטרים, וויקס, פייבר, יכולות למקסם את החיבור אליה הכי טוב ולייצר הכי הרבה ערך לעצמן ובשביל נטע".
בחזרה לישראל, תומר גדרון ממשרד הפרסום The Box מכוון לעבר מותגים מקומיים: "חוץ מלעוף טוב, הייתי מציע לנטע כפרה עליה ברזילי להוביל קמפיין למותג עם ביצים. מותג עם אג'נדה של קבלת השונה, שוויוניות, העצמה. מישהו אמר טיב טעם? יופי של מהלך בלי קשר. שאפו".
צור גולן, מבעליו של משרד הפרסום M&C Saatchi tel aviv אומר: "פעם בעשור מגיעה אמנית כמו נטע ופעם בחיים מגיעה למועצת הלול הזדמנות לגייס פרזנטורית שתוציא אותם מאלמוניות יחסית אל לב הקונסנזוס. היום, כשהסאונד ותנועת התרנגולת של נטע הפכו לאייקונים זה קלאסי למנף אותם לטובת קידום ענף הלול והמסרים שלהם".
מעבר לכל האופציות שנפתחו וייפתחו בפני נטע ברזילי במישור המסחרי, דמותה שנקשרה כבר למדינת ישראל במישור הייצוג הלאומי מחברת אותה באופן טבעי לגוף כמו משרד התיירות. גורמים במשרד אומרים לאייס ש"דיונים ראשוניים בנושא כבר מתקיימים לגבי המינוף של הזכייה באירוויזיון, ובכלל לעניין החשיפה הרבה שלה זוכה נטע ברזילי כדי לנצל את האירוע הפופולרי ולמשוך בעזרתו את התיירות הגאה לישראל".
- 1.דני לוי- נינט כבר לא עושה דלתא אלא אליאנה תדהר (ל"ת)PJ 13/05/2018 13:53הגב לתגובה זו
- אבל הבנתם למה התכוון המשורר.. (ל"ת)נכון 13/05/2018 15:01הגב לתגובה זו
אלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמריהאם סלקום תפצה את הלקוחות על נפילת השרתים?
הנהלת סלקום לא הסבירה לציבור למה השרתים נפלו, למה הגולשים לא יכלו לגלוש, למה עסקים לא יכלו לפעול. היא כן אמרה שיש תקלה, ועכשיו, אחרי שהיא נפתרה, חוקרים את העניין.
יש כאן נזק גדול - תדמיתי וכספי. סלקום צריכה לפצות את הלקוחות. בעולם, חברות שעוברות תקלה, מדווחות מיד בשקיפות מה קרה ומדווחות מיד על פיצוי ללקוחות הצרכניים ולעסקים. בסלקום ובארץ בכלל - זה לא ממש מקובל. תלוי במהות התקלה ומי אחראי עליה. הצרכן הישראלי מסתבר...פראייר, לעומת עמיתו בחו"ל. אבל נראה שלסלקום לא יהיה מנוס אלא לפצות את הציבור.
התקלה נפתרה: שירותי האינטרנט והסלולר של סלקום חזרו לפעילות
לאחר שעות של שיבושים נרחבים, סלקום הודיעה כי התקלה הארצית שפגעה בשירותי האינטרנט הביתי והסלולרי נפתרה, והשירות חזר לפעילות מלאה. מחברת סלקום נמסר כי היא עדיין חוקרת את האירוע: “השירות חזר לפעילות. אנו מתנצלים על אי הנוחות שנגרמה ללקוחותינו”. מוקדם יותר היום דיווחו המוני לקוחות על חוסר יכולת לגלוש באינטרנט, הן ברשת הסלולרית והן בחיבורי האינטרנט הביתי.
ברשתות החברתיות ובכלל הצטברו תלונות רבות מצד לקוחות שניסו להבין אם מדובר בתקלה נקודתית או ארצית. התקלה התאפיינה בכך שהאתרים נפלו, האפליקציות לא עבדו, אבל הודעות הווטסאפ עברו. מעבר לכך, שירות הלקוחות של סלקום לא היה זמין, לא בטלפון ולא בווטסאפ, וזה גרם לביקורת רבה של הציבור.
- הסכם עבודה חדש בסלקום: פיילוט עבודה מהבית ותוכנית פרישה מרצון בתנאים משופרים
- סלקום מציעה חצי מיליארד שקל על הפעילות הקווית של הוט
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
בשלב מוקדם יותר הודיעה סלקום כי מדובר ב“תקלה המשפיעה על חלק מהלקוחות”, והדגישה כי צוותים טכניים פועלים לפתרון הבעיה. כעת, עם חזרת השירות, החברה לא פירטה מה היה מקור התקלה, אך ציינה כי מתקיים תחקור פנימי.
אלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמריהאם סלקום תפצה את הלקוחות על נפילת השרתים?
הנהלת סלקום לא הסבירה לציבור למה השרתים נפלו, למה הגולשים לא יכלו לגלוש, למה עסקים לא יכלו לפעול. היא כן אמרה שיש תקלה, ועכשיו, אחרי שהיא נפתרה, חוקרים את העניין.
יש כאן נזק גדול - תדמיתי וכספי. סלקום צריכה לפצות את הלקוחות. בעולם, חברות שעוברות תקלה, מדווחות מיד בשקיפות מה קרה ומדווחות מיד על פיצוי ללקוחות הצרכניים ולעסקים. בסלקום ובארץ בכלל - זה לא ממש מקובל. תלוי במהות התקלה ומי אחראי עליה. הצרכן הישראלי מסתבר...פראייר, לעומת עמיתו בחו"ל. אבל נראה שלסלקום לא יהיה מנוס אלא לפצות את הציבור.
התקלה נפתרה: שירותי האינטרנט והסלולר של סלקום חזרו לפעילות
לאחר שעות של שיבושים נרחבים, סלקום הודיעה כי התקלה הארצית שפגעה בשירותי האינטרנט הביתי והסלולרי נפתרה, והשירות חזר לפעילות מלאה. מחברת סלקום נמסר כי היא עדיין חוקרת את האירוע: “השירות חזר לפעילות. אנו מתנצלים על אי הנוחות שנגרמה ללקוחותינו”. מוקדם יותר היום דיווחו המוני לקוחות על חוסר יכולת לגלוש באינטרנט, הן ברשת הסלולרית והן בחיבורי האינטרנט הביתי.
ברשתות החברתיות ובכלל הצטברו תלונות רבות מצד לקוחות שניסו להבין אם מדובר בתקלה נקודתית או ארצית. התקלה התאפיינה בכך שהאתרים נפלו, האפליקציות לא עבדו, אבל הודעות הווטסאפ עברו. מעבר לכך, שירות הלקוחות של סלקום לא היה זמין, לא בטלפון ולא בווטסאפ, וזה גרם לביקורת רבה של הציבור.
- הסכם עבודה חדש בסלקום: פיילוט עבודה מהבית ותוכנית פרישה מרצון בתנאים משופרים
- סלקום מציעה חצי מיליארד שקל על הפעילות הקווית של הוט
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
בשלב מוקדם יותר הודיעה סלקום כי מדובר ב“תקלה המשפיעה על חלק מהלקוחות”, והדגישה כי צוותים טכניים פועלים לפתרון הבעיה. כעת, עם חזרת השירות, החברה לא פירטה מה היה מקור התקלה, אך ציינה כי מתקיים תחקור פנימי.
