JCDecaux ישראל. עכשיו בירושלים
צילום: יח"צ

JCDecaux קיבלה את זיכיון הפרסום ברכבת הקלה בירושלים

הסכם הפרסום הוא לתקופה של 5 שנים עם תקופת הארכה של שנתיים. קו הרכבת הקלה בירושלים משתרע על פני 14 ק"מ, עם 23 תחנות וכ -160 אלף נוסעים מידי יום
משה בנימין |

אחרי תל אביב ורמת גן, חברת פרסום החוצות הבינלאומית JCDecaux מגיעה לירושלים. חברת החוצות, מהגדולות בעולם, קיבלה את זיכיון הפרסום בתחנות הרכבת הקלה בירושלים, לרבות מתקני ריהוט רחוב בתחנות הרכבת ופרסום בקרונות הרכבת.

הסכם הפרסום הוא לתקופה של 5 שנים עם תקופת הארכה של שנתיים, החל מחודש מאי 2018. קו הרכבת הקלה בירושלים משתרע על פני 14 ק"מ לאורך תוואי הצירים המרכזיים של העיר, עם 23 תחנות וכ -160 אלף נוסעים מידי יום. הפרסום בתוואי זה יהיה על גבי מתקני מפה ובהם 144 פני פרסום בגודל פוסטר של 2 מ"ר. 

ירון רביד, מנכ"ל סיטיפס הרכבת הקלה בירושלים: "אנו מברכים על חתימת ההסכם ושמחים על התחלת שיתוף הפעולה עם JCDecaux ישראל. אנו מאמינים מאוד באפקטיביות הגדולה של הפרסום לאורך קו הרכבת וסמוכים ובטוחים כי השירות הגבוה והיכולות המקצועיות שמציגים JCDecaux, יהיו לרווחת משתמשי הרכבת הקלה ותושבי ירושלים שיזכו לפרסום איכותי, נקי ומתוחזק ברמה גבוהה כיאה לעיר הבירה".

פיליפ רו, מנכ"ל JCDecaux ישראל: "אנו מרוצים מההסכם שנחתם עם חברת סיטיפס אשר יאפשר לנו לספק ללקוחותינו חוויה ייחודית ואיכותית גם בירושלים, ואין לנו ספק כי הרחבת הפעילות מעבר לגוש דן היא צעד חשוב וקריטי בהתפתחות נוספת של JCDecaux בישראל".

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
תקליטים ודיסקים מפוזרים AIתקליטים ודיסקים מפוזרים AI

הזמרים שהפכו למכונות כסף אחרי מותם

עבור אמנים מסוימים, הפטירה מעוררת עניין מחודש ביצירותיהם, אז הם מתחילים להכניס הכי הרבה כסף, זה מעלה את ערכם המסחרי ומניבה הכנסות שמגיעות לסכומים אסטרונומיים. האלבומים נמכרים שוב, השירים מושמעים יותר, וחברות קונות את הזכויות בסכומים גדולים. יש אמנים שהעיזבונות שלהם מרוויחים מיליונים כל שנה

בן פלמון |
נושאים בכתבה אמנים במוזיקה

לפעמים המוות זה לא סוף הקריירה אלא ההתחלה של העסק הכי גדול. כשזמר מת, השירים שלו חוזרים לכל מקום - סטרימינג, פרסומות, סרטים. המשפחה או החברות שמנהלות את הזכויות מגלות שיש להם נכס זהב שממשיך להכניס כסף בלי שהאמן צריך לעשות כלום. השירים עושים את העבודה בשבילם, ולפעמים הם מרוויחים יותר כמתים מאשר כשהיו חיים. אז מי הם האמנים שהפכו את מותם לעסק הכי משתלם?


אריתה פרנקלין - השירים שלה עדיין עובדים

אריתה פרנקלין מתה ב-2018 בגיל 76 אחרי שהייתה הזמרת הכי חשובה בסול במשך חמישים שנה. אבל המוות שלה לא הפסיק את השירים. דווקא אז הם התחילו לעבוד עוד יותר קשה בשבילה.

כשמתה, העיזבון שלה נאמד על 80 מיליון דולר. זה הרבה כסף, אבל הכסף האמיתי הוא בזה שקורה אחר כך. כל פעם שמישהו רוצה להשתמש באחד מהשירים שלה - בסרט, בפרסומת, במחזה זמר - המשפחה מקבלת כסף. וזה קורה הרבה. השירים שלה הפכו להיות סמלים. "Respect" זה לא רק על יחסים בין גבר לאישה, זה על זכויות אזרח, על כוח נשי, על כבוד בכלל. 

השירים שלה הם חלק מהתרבות האמריקנית.המורשת שלה היא לא רק מוזיקלית - היא כלכלית, וזה עובד לטווח ארוך.

ויטני יוסטון - הקול שהפך למכונת כסף

ויטני יוסטון מתה ב-2012 ומיד אחר כך התחיל התקופה הכי רווחית בקריירה שלה. תוך תשעה חודשים העיזבון כבר הכניס 40 מיליון דולר, וב-2024 הוא עדיין מכניס 13 מיליון דולר בשנה. זה יותר ממה שרוב הזמרים החיים מרוויחים. "I Will Always Love You" הוא המנוע הגדול של הכסף הזה. השיר מושמע בכל חתונה, בכל סרט רומנטי.

כל השמעה בספוטיפיי, כל שימוש בסרט - הכסף זורם ישר לעיזבון. אבל גם השירים האחרים כמו "I Wanna Dance with Somebody" ממשיכים לעבוד במיוחד בפרסומות ברחבי העולם.