מי רוצה זרע של פרסומאי? איגוד הקריאייטיב הבלגי מכין את הדור הבא
הסטטיסטיקה הפשוטה מלמדת שעל כל 20 אנשי קריאייטיב ממוצעים יש טאלנט אחד שבולט מעל כולם (אכן, הערכה לא מבוססת שלנו), שענף הפרסום היה שמח אם אפשר היה לשכפל עוד ממנו. המחסור בפרסומאים מוכשרים הוא בעיה שהפכה לסוגיה בינלאומית שחוזרת על עצמה בכל שוק פרסום בעולם וזה לא נגמר שם.
בבלגיה לדוגמא, אחת מהמדינות שעל פי מונחי הפרסום היא בין הקריאייטיבות בעולם, עם 78 (!!!) אריות בפסטיבל קאן ב-4 השנים האחרונות, נדרש ענף הפרסום להתמודד עם מחסור בדור חדש של פרסומאים מוכשרים (רמז לתעשייה בישראל אולי...) שלא פונים ללימודי פרסום, או שפונים לתחומים אחרים לאחר סיום לימודיהם.
ארגון קריאייטיב בלגי בשם Creative Belgium המאגד תחתיו את אנשי הפרסום הבלגיים ופועל למען עידוד וקידום היצירתיות בענף (רמז לתעשייה בישראל אולי..) החליט למצוא פתרון יצירתי לבעיה שמראה בעצמו, באמצעות החשיבה המקורית והמשעשעת, כיצד הם מצליחים לגרוף כל כך הרבה אריות מדי שנה בפסטיבל קאן.
- זאפ ניצחה את משרד עוה"ד: נדחו טענות לכישלון בתמורה
- ממציא האינטרנט מזהיר: מודלי הבינה המלאכותית עלולים למוטט את כלכלת הרשת
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
הארגון הבלגי השיק השבוע פעילות תחת השם Ad Babies - מהלך מקורי, אמיץ ומשעשע שבמסגרתו זומנו בכירי הקריאייטיב הבלגים המעוטרים בפרסים, גברים ונשים, לתרום את זרעם או הביציות שלהן למען ההמשכיות ודאגה לקיום הדור הבא של הענף. ויש גם פלנינג מאחורי העניין - בארגון הבלגי מציינים שהמהלך מבוסס על מחקר עדכני על יצירתיות בקרב ילדים שהוכיח כי אכן ישנה השפעה תורשתית שעשויה לקבוע את מידת היצירתיות.
כמובן שמעבר לבניית המאגר הגנטי, באיגוד הקריאייטיב הבלגי בונים על כך שהחשיפה הגבוהה למהלך, תגיע לקהל היעד הנכון, ותגרום לדור הבא לרצות להצטרף לענף שחתום על כך. מקסימום, אם המהלך המשוגע הזה לא יעבוד, לפחות זה יזכה בעוד 10 אריות בפסטיבל קאן הבא.
- האם סלקום תפצה את הלקוחות על נפילת השרתים?
- בראש הפריים טיים: ריאליטי ואירוויזיון זה שילוב מנצח
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- האם סלקום תפצה את הלקוחות על נפילת השרתים?
בין התורמים שנענו לקריאה היו Naïm Baddich מפובליסיס שחתום על 6 אריות מקאן, Kwint De Meyer ממשרד הפרסום mortierbrigade המחזיק גם הוא באמתחתו 6 אריות, Geoffrey Hantson ממשרד הפרסום Happiness שחתום על 33 אריות, Iwein Vandevyver ממשרד הפרסום Famous שבידיו 6 אריות ועוד.
מתי אצלנו?
הסיטואציה שאליה נקלע ענף הפרסום הבלגי אינה זרה לענף הפרסום הישראלי. כשרונות צעירים שפעם חיפשו להשתלב בכל דרך אפשרית בענף שהבטיח זוהר, כסף וסיפוק מיידי יומיומי מעדיפים לפנות כיום לעולם ההיי-טק והסטארט-אפים שמבטיח להם גדולות ונצורות ותלושי שכר שמנים למרות השעות הארוכות (שגם בענף הפרסום לא ניתן להימלו מהן).
המאבק של איגוד הפרסום המקומי בתופעת הידלדלות המשאבים האנושיים באה חידי ביטוי בפוקוס הרב ששם אמיר גיא, היו"ר הנוכחי על קידום וטיפוח הדור הבא לצד הפרייה קריאייטיבית לדור הנוכחי. כעת ניתן רק לדמיין את רשימת סמנכ"לי הקריאייטיב שהיו מגיעים לבנק הזרע בסוג של צו 8 מקומי של התעשייה - ובזרע של מי הייתם בוחרים? פרסמן, טל ריבן, עידן רגב, יגאל שמיר, יורם לוי, הביציות של מאיה שרן או אמיר גיא בעצמו? נשאיר אתכם עם המחשבה על כל האופציות המרתקות שניתן לרקוח כאן.
- 1.פומפיה 10/01/2016 15:37הגב לתגובה זוהוא הכי טוב בתעשייה. קצת מלוח, אבל איכותי.
אלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמריהאם סלקום תפצה את הלקוחות על נפילת השרתים?
הנהלת סלקום לא הסבירה לציבור למה השרתים נפלו, למה הגולשים לא יכלו לגלוש, למה עסקים לא יכלו לפעול. היא כן אמרה שיש תקלה, ועכשיו, אחרי שהיא נפתרה, חוקרים את העניין.
יש כאן נזק גדול - תדמיתי וכספי. סלקום צריכה לפצות את הלקוחות. בעולם, חברות שעוברות תקלה, מדווחות מיד בשקיפות מה קרה ומדווחות מיד על פיצוי ללקוחות הצרכניים ולעסקים. בסלקום ובארץ בכלל - זה לא ממש מקובל. תלוי במהות התקלה ומי אחראי עליה. הצרכן הישראלי מסתבר...פראייר, לעומת עמיתו בחו"ל. אבל נראה שלסלקום לא יהיה מנוס אלא לפצות את הציבור.
התקלה נפתרה: שירותי האינטרנט והסלולר של סלקום חזרו לפעילות
לאחר שעות של שיבושים נרחבים, סלקום הודיעה כי התקלה הארצית שפגעה בשירותי האינטרנט הביתי והסלולרי נפתרה, והשירות חזר לפעילות מלאה. מחברת סלקום נמסר כי היא עדיין חוקרת את האירוע: “השירות חזר לפעילות. אנו מתנצלים על אי הנוחות שנגרמה ללקוחותינו”. מוקדם יותר היום דיווחו המוני לקוחות על חוסר יכולת לגלוש באינטרנט, הן ברשת הסלולרית והן בחיבורי האינטרנט הביתי.
ברשתות החברתיות ובכלל הצטברו תלונות רבות מצד לקוחות שניסו להבין אם מדובר בתקלה נקודתית או ארצית. התקלה התאפיינה בכך שהאתרים נפלו, האפליקציות לא עבדו, אבל הודעות הווטסאפ עברו. מעבר לכך, שירות הלקוחות של סלקום לא היה זמין, לא בטלפון ולא בווטסאפ, וזה גרם לביקורת רבה של הציבור.
- הסכם עבודה חדש בסלקום: פיילוט עבודה מהבית ותוכנית פרישה מרצון בתנאים משופרים
- סלקום מציעה חצי מיליארד שקל על הפעילות הקווית של הוט
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
בשלב מוקדם יותר הודיעה סלקום כי מדובר ב“תקלה המשפיעה על חלק מהלקוחות”, והדגישה כי צוותים טכניים פועלים לפתרון הבעיה. כעת, עם חזרת השירות, החברה לא פירטה מה היה מקור התקלה, אך ציינה כי מתקיים תחקור פנימי.
אלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמריהאם סלקום תפצה את הלקוחות על נפילת השרתים?
הנהלת סלקום לא הסבירה לציבור למה השרתים נפלו, למה הגולשים לא יכלו לגלוש, למה עסקים לא יכלו לפעול. היא כן אמרה שיש תקלה, ועכשיו, אחרי שהיא נפתרה, חוקרים את העניין.
יש כאן נזק גדול - תדמיתי וכספי. סלקום צריכה לפצות את הלקוחות. בעולם, חברות שעוברות תקלה, מדווחות מיד בשקיפות מה קרה ומדווחות מיד על פיצוי ללקוחות הצרכניים ולעסקים. בסלקום ובארץ בכלל - זה לא ממש מקובל. תלוי במהות התקלה ומי אחראי עליה. הצרכן הישראלי מסתבר...פראייר, לעומת עמיתו בחו"ל. אבל נראה שלסלקום לא יהיה מנוס אלא לפצות את הציבור.
התקלה נפתרה: שירותי האינטרנט והסלולר של סלקום חזרו לפעילות
לאחר שעות של שיבושים נרחבים, סלקום הודיעה כי התקלה הארצית שפגעה בשירותי האינטרנט הביתי והסלולרי נפתרה, והשירות חזר לפעילות מלאה. מחברת סלקום נמסר כי היא עדיין חוקרת את האירוע: “השירות חזר לפעילות. אנו מתנצלים על אי הנוחות שנגרמה ללקוחותינו”. מוקדם יותר היום דיווחו המוני לקוחות על חוסר יכולת לגלוש באינטרנט, הן ברשת הסלולרית והן בחיבורי האינטרנט הביתי.
ברשתות החברתיות ובכלל הצטברו תלונות רבות מצד לקוחות שניסו להבין אם מדובר בתקלה נקודתית או ארצית. התקלה התאפיינה בכך שהאתרים נפלו, האפליקציות לא עבדו, אבל הודעות הווטסאפ עברו. מעבר לכך, שירות הלקוחות של סלקום לא היה זמין, לא בטלפון ולא בווטסאפ, וזה גרם לביקורת רבה של הציבור.
- הסכם עבודה חדש בסלקום: פיילוט עבודה מהבית ותוכנית פרישה מרצון בתנאים משופרים
- סלקום מציעה חצי מיליארד שקל על הפעילות הקווית של הוט
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
בשלב מוקדם יותר הודיעה סלקום כי מדובר ב“תקלה המשפיעה על חלק מהלקוחות”, והדגישה כי צוותים טכניים פועלים לפתרון הבעיה. כעת, עם חזרת השירות, החברה לא פירטה מה היה מקור התקלה, אך ציינה כי מתקיים תחקור פנימי.
