
מי רוצה זרע של פרסומאי? איגוד הקריאייטיב הבלגי מכין את הדור הבא
הסטטיסטיקה הפשוטה מלמדת שעל כל 20 אנשי קריאייטיב ממוצעים יש טאלנט אחד שבולט מעל כולם (אכן, הערכה לא מבוססת שלנו), שענף הפרסום היה שמח אם אפשר היה לשכפל עוד ממנו. המחסור בפרסומאים מוכשרים הוא בעיה שהפכה לסוגיה בינלאומית שחוזרת על עצמה בכל שוק פרסום בעולם וזה לא נגמר שם.
בבלגיה לדוגמא, אחת מהמדינות שעל פי מונחי הפרסום היא בין הקריאייטיבות בעולם, עם 78 (!!!) אריות בפסטיבל קאן ב-4 השנים האחרונות, נדרש ענף הפרסום להתמודד עם מחסור בדור חדש של פרסומאים מוכשרים (רמז לתעשייה בישראל אולי...) שלא פונים ללימודי פרסום, או שפונים לתחומים אחרים לאחר סיום לימודיהם.
ארגון קריאייטיב בלגי בשם Creative Belgium המאגד תחתיו את אנשי הפרסום הבלגיים ופועל למען עידוד וקידום היצירתיות בענף (רמז לתעשייה בישראל אולי..) החליט למצוא פתרון יצירתי לבעיה שמראה בעצמו, באמצעות החשיבה המקורית והמשעשעת, כיצד הם מצליחים לגרוף כל כך הרבה אריות מדי שנה בפסטיבל קאן.
הארגון הבלגי השיק השבוע פעילות תחת השם Ad Babies - מהלך מקורי, אמיץ ומשעשע שבמסגרתו זומנו בכירי הקריאייטיב הבלגים המעוטרים בפרסים, גברים ונשים, לתרום את זרעם או הביציות שלהן למען ההמשכיות ודאגה לקיום הדור הבא של הענף. ויש גם פלנינג מאחורי העניין - בארגון הבלגי מציינים שהמהלך מבוסס על מחקר עדכני על יצירתיות בקרב ילדים שהוכיח כי אכן ישנה השפעה תורשתית שעשויה לקבוע את מידת היצירתיות.
- 1.פומפיה 10/01/2016 15:37הגב לתגובה זוהוא הכי טוב בתעשייה. קצת מלוח, אבל איכותי.