
מי רוצה זרע של פרסומאי? איגוד הקריאייטיב הבלגי מכין את הדור הבא
הסטטיסטיקה הפשוטה מלמדת שעל כל 20 אנשי קריאייטיב ממוצעים יש טאלנט אחד שבולט מעל כולם (אכן, הערכה לא מבוססת שלנו), שענף הפרסום היה שמח אם אפשר היה לשכפל עוד ממנו. המחסור בפרסומאים מוכשרים הוא בעיה שהפכה לסוגיה בינלאומית שחוזרת על עצמה בכל שוק פרסום בעולם וזה לא נגמר שם.
בבלגיה לדוגמא, אחת מהמדינות שעל פי מונחי הפרסום היא בין הקריאייטיבות בעולם, עם 78 (!!!) אריות בפסטיבל קאן ב-4 השנים האחרונות, נדרש ענף הפרסום להתמודד עם מחסור בדור חדש של פרסומאים מוכשרים (רמז לתעשייה בישראל אולי...) שלא פונים ללימודי פרסום, או שפונים לתחומים אחרים לאחר סיום לימודיהם.
ארגון קריאייטיב בלגי בשם Creative Belgium המאגד תחתיו את אנשי הפרסום הבלגיים ופועל למען עידוד וקידום היצירתיות בענף (רמז לתעשייה בישראל אולי..) החליט למצוא פתרון יצירתי לבעיה שמראה בעצמו, באמצעות החשיבה המקורית והמשעשעת, כיצד הם מצליחים לגרוף כל כך הרבה אריות מדי שנה בפסטיבל קאן.
- אפלובין שולטת בשוק הפרסום הדיגיטלי: מזנקת ב-50%
- מטא משיקה כלי AI למפרסמים: למי זה מתאים ומתי זה יושק בארץ?
הארגון הבלגי השיק השבוע פעילות תחת השם Ad Babies - מהלך מקורי, אמיץ ומשעשע שבמסגרתו זומנו בכירי הקריאייטיב הבלגים המעוטרים בפרסים, גברים ונשים, לתרום את זרעם או הביציות שלהן למען ההמשכיות ודאגה לקיום הדור הבא של הענף. ויש גם פלנינג מאחורי העניין - בארגון הבלגי מציינים שהמהלך מבוסס על מחקר עדכני על יצירתיות בקרב ילדים שהוכיח כי אכן ישנה השפעה תורשתית שעשויה לקבוע את מידת היצירתיות.
כמובן שמעבר לבניית המאגר הגנטי, באיגוד הקריאייטיב הבלגי בונים על כך שהחשיפה הגבוהה למהלך, תגיע לקהל היעד הנכון, ותגרום לדור הבא לרצות להצטרף לענף שחתום על כך. מקסימום, אם המהלך המשוגע הזה לא יעבוד, לפחות זה יזכה בעוד 10 אריות בפסטיבל קאן הבא. בין התורמים שנענו לקריאה היו Naïm Baddich מפובליסיס שחתום על 6 אריות מקאן, Kwint De Meyer ממשרד הפרסום mortierbrigade המחזיק גם הוא באמתחתו 6 אריות, Geoffrey Hantson ממשרד הפרסום Happiness שחתום על 33 אריות, Iwein Vandevyver ממשרד הפרסום Famous שבידיו 6 אריות ועוד.
- קרב צמוד על הצופים: חדשות 12 מובילה, חדשות 14 מתחזקת
- תשתיות חדשות ביהודה ושומרון: אושרו הזוכים להקמת 22 אתרי סלולר חדשים
- תוכן שיווקי "הקרנות הפאסיביות מהוות 60% מהענף"
מתי אצלנו?
הסיטואציה שאליה נקלע ענף הפרסום הבלגי אינה זרה לענף הפרסום הישראלי. כשרונות צעירים שפעם חיפשו להשתלב בכל דרך אפשרית בענף שהבטיח זוהר, כסף וסיפוק מיידי יומיומי מעדיפים לפנות כיום לעולם ההיי-טק והסטארט-אפים שמבטיח להם גדולות ונצורות ותלושי שכר שמנים למרות השעות הארוכות (שגם בענף הפרסום לא ניתן להימלו מהן).
המאבק של איגוד הפרסום המקומי בתופעת הידלדלות המשאבים האנושיים באה חידי ביטוי בפוקוס הרב ששם אמיר גיא, היו"ר הנוכחי על קידום וטיפוח הדור הבא לצד הפרייה קריאייטיבית לדור הנוכחי. כעת ניתן רק לדמיין את רשימת סמנכ"לי הקריאייטיב שהיו מגיעים לבנק הזרע בסוג של צו 8 מקומי של התעשייה - ובזרע של מי הייתם בוחרים? פרסמן, טל ריבן, עידן רגב, יגאל שמיר, יורם לוי, הביציות של מאיה שרן או אמיר גיא בעצמו? נשאיר אתכם עם המחשבה על כל האופציות המרתקות שניתן לרקוח כאן.
- 1.פומפיה 10/01/2016 15:37הגב לתגובה זוהוא הכי טוב בתעשייה. קצת מלוח, אבל איכותי.