
לא רק Arcos עם המשאית: הנה עוד קמפיינים בטיימינג גרוע ומביך במיוחד
לפני מספר ימים, בעוד אירועי הדקירה הקשים על רקע לאומני ברחבי הארץ נמשכים, וזורעים פחד בקרב הציבור, משאית ממותגת שעליה קמפיין נוסע עבור חברת הסכינים Arcos מצאה עצמה ממחישה מחדש את המונח תזמון גרוע. המשאית הנוסעת ברחבי הארץ היא גימיק שיווקי חדש בישראל שבמקרה של Arcos נסעה עם תא מטען שקוף שבתוכו הוצבה סכין ענק לכל אורך המכולה הנעוצה בעגבניית ענק אדומה.
האצבע המאשימה שהופנתה לחברת Arcos היתה לא במקום מכיוון שהקמפיין עצמו החל הרבה לפני תחילת האירועים הבטחוניים שהחלו עם פיגוע הירי שבו נרצחו הזוג איתם ונעמה הנקין. אבל טיימינג אי אפשר ללמד, לפעמים זה לטובתך ולעיתים זה פועל נגד האינטרסים שלך. ברשת החברתית הזדרזו להגיב למשאית Arcos, גולשים העלו תמונה שלה ברחבי תל אביב ותהו על חוסר הרגישות לכאורה של החברה. ב-Arcos הזדרזו להגיב והסבירו שהקמפיין נותר על המשאית הנוסעת למרות שהיה כבר אמור לרדת, זאת לפי החלטת חברת הפרסום.
"לילה טוב לכולם". כך נכתב בעמוד החברה, "לאחר פרסומים ברשת ובכל מיני קבוצות אנו מבקשים להדגיש, המשאית עם הפרסומת הינה הקמפיין שהיה לנו לחגים ואמור היה להסתיים בסוף החודש. בשל החגים שיצאו חברת הפרסום (המשאית איננה שלנו) טרם הספיקה לשכור את המשאית למפרסם חדש. במצב נורמלי היינו אמורים להנות מכך. כבר בערב שלחו לנו מכרים ופנינו לחברת הפרסום שלא תפעיל את המשאית מהסיבות המובנות. מכיוון שאנו מכירים את פוטנציאל של פייסבוק חשוב לנו להדגיש שאין פה שום ניצול ציני חלילה של המצב שהאמנו לנו עצוב לכולנו. נקווה לימים טובים יותר שמשאית פרסום לא תעורר רגשות שלילים. סופשבוע נעים לכולם ושבת טובה ושקטה".
המקרה של Arcos הוא לא הראשון ובטח לא האחרון שבו מפרסם מוצא עצמו בסיטואציה לא צפויה בעקבות אירועים מתנגשים. תאונות מדיה של באנרים באינטרנט הקוראים לחבילות נופש, לצד כותרות על אזורים מוכי אסון בדיוק באותו המקום, הן עניין שבשגרה. עם זאת חזרנו אחורה כדי למצוא קמפיינים בולטים שנקלעו לסיטואציה שכזו בעקבות סמיכות זמינה מביכה לאירועים אחרים.
- אפלובין שולטת בשוק הפרסום הדיגיטלי: מזנקת ב-50%
- מטא משיקה כלי AI למפרסמים: למי זה מתאים ומתי זה יושק בארץ?
רשת FOX עורפת לעצמה את הראש לפני בדיוק שנה, בארה"ב, רשת הטלוויזיה FOX העלתה קמפיין שהיה כשלעצמו בטעם רע (אבל זה עניין אחר) למכן קידום ה-DVD של סדרת 'סליפי הולו' - גרסת המסך הקטן לסרט על הפרש ללא הראש בו כיכב ג'וני דפ. FOX, באמצעות משרד יחסי הציבור ThinkJam מלוס אנג'לס, הכריזה על National Beheading Day - יום עריפת ראשים לאומי ברוח הסרט/סדרה. באותו היום ממש, במקום אחר בעולם שחרר ארגון דעאש, אז בתחילת דרכו, סרט שבו הוא מציג את עריפת ראשו של העיתונאי האמריקאי סטיבן סוטולף. באותו היום הכריז נשיא ארה"ב ברק אובמה על המאבק להשמדת דעאש.
לנציגי FOX ומשרד יחסי הציבור שהוביל את הקמפיין נותר רק להתנצל ולהסביר את האירוע המצער. לדבריהם נודע להם על החדשות המצערות, וסרטון עריפת הראש של העיתונאי על ידי דעאש, רק לאחר שהמייל על תחילת קמפיין ה-PR יצא לדרכו. אם היינו יודעים זאת מוקדם יותר, אמרו שם, לעולם לא היינו מוציאים את המהלך לדרך.
בריטיש איירוויז והמטוס המלזי הנעלם במקרה אחר נאלצה חברת בריטיש אירוויז להתנצל על מודעת פרסום שלה שנצפתה בתחנת Euston בלונדון. המודעה היתה חלק מקמפיין שהיה באוויר, בזמן שהמטוס המלזי (ששרידיו אותרו מאז) היה בגדר נעלם ולפי ההערכות דאז התרסק במימי האוקיינוס ההודי. הטקסט במודעה קרא לקהל הרב בתחנה "לברוח משגרת היום-יום ולגלות את האוקיינוס ההודי" כשהוא מופיע על רקע מימיו העמוקים של האוקיינוס.
- קרב צמוד על הצופים: חדשות 12 מובילה, חדשות 14 מתחזקת
- תשתיות חדשות ביהודה ושומרון: אושרו הזוכים להקמת 22 אתרי סלולר חדשים
- תוכן שיווקי "הקרנות הפאסיביות מהוות 60% מהענף"
כמו במקרים אחרים גם כאן, החברה מיהרה להתנצל ולהסביר שהקמפיין תוכנן חודשים רבים לפני היעלמותו של המטוס המלזי. המודעה שצולמה על ידי תושב לונדון שהזדמן לתחנה הוסרה מהאוויר והחברה הודתה כי הופעתה בזמן זה אינו ראוי.
Levi's יוצאת להפגין מקרה נוסף, אף הוא מאנגליה העמיד בלב הסערה את מותג האופנה והג'ינסים הידוע Levi's, אך הוא הספיק להינצל בעור שיניו. באוגוסט 2011, החליטו נציגי החברה באנגליה להשהות ברגע האחרון את סרטון הפרסומת שהיה אמור לעלות במדינה במסגרת קמפיין בינלאומי שלה. הסרטון נגנז משום שהופיעה בו סצנת הפגנה סוערת בדיוק באותו שבוע שבו אנגליה סערה, עם מהומות ברחובות וההפגנות אלימות בערים רבות. סרטון הפרסומת הציג באופן מקרי לגמרי התנגשות סוערת בין צעירים לכוחות שיטור, במקביל לביטויים כאלו בזמן אמת ברחובות אנגליה.
תוכניות לסופ"ש? בשנת 2012, בקולורדו ארה"ב, אירע אחד ממקרי הירי ההמוני הקטלניים ביותר. ג'יימס איגן הולמס (James Eagan Holmes) נכנס לאולם קולנוע מקומי בזמן הקרנת הסרט האביר האפל מסדרת באטמן, כשהוא מפזר באולם המלא בקהל גז מדמיע ואז פותח בירי מנשק אוטומטי שהסתיים במותם של 12 אנשים ופציעתם של 70 אחרים. בדיוק באותו היום, בזמן שמימדי האסון באולם הקולנוע בקולורדו מתחילים להתברר, פורסם בטוויטר ציוץ של 'אגודת הנשק האמירקנית' ארגון שתומך בהחזקת נשק כשהוא קורא לקוראיו ועוקביו: "בוקר טוב יורים, שישי שמח, יש תוכניות לסופ"ש?".
- 1.23 12/10/2015 19:35הגב לתגובה זוזה לא שהטיימינג קשור לשבוע האחרון. חיפשתם תירוץ לאייטם ומצאתם אבל תכלס, מדובר בבולשיט. ראיתי את המשאית הזו בפעם הראשונה אי שם באוגוסט, לפני חודשיים.