פרסומת מטלטלת: המלחמה בסוריה עוברת ללונדון ומוצגת מבעד לעיני ילדה
פרסומת חדשה שעלתה לאוויר בימים האחרונים מנסה להמחיש לקהילה הבינלאומית את גודל הטרגדיה שמתחוללת בשנים האחרונות בסוריה. הפרסומת מרשימה ומקורית, וזוכה בהתאם לחשיפה נרחבת באתרים רבים מסביב לעולם - זאת באמצעות "העתקת" המלחמה מסוריה ללונדון.
הפרסומת מצולמת מבעד לעיניה של ילדה לונדונית טיפוסית וחוויותיה השונות. בטכניקה של פריים לשנייה - אנו רואים כיצד חייה משתנים מן הקצה אל הקצה, הפריימים הראשונים מציגים חוויות ילדות רגילות: יום הולדת, נסיונות להתאפר מול המראה, נגינה בחליל, ארוחת ערב עם המשפחה, רכיבה על אופניים ועוד. בהדרגה הפריימים עוברים לנושאים "כבדים" יותר כשברקע סצינות של מהדורות חדשות המדווחות על החרפת המצב, לאחר מכן אפשר לראות כיצד המצב מחמיר ובאמצע הלילה בני הבית נדרשים לרדת להסתתר במרתף, לברוח מנפילת טילים, להסתפק באוכל מועט, לחבוש מסכת אב"כ, להיעזר בחיילים ברחוב ועוד.
הבחירה בילדה אינה מקרית, שכן התשדיר הציבורי שנעשה על ידי סוכנות הקריאייטיב הלונדונית
- המהלך שהפך את לונדון לבירת פיננסים אירופית, ומה קרה היום לפני 28 שנה
- Arada האמירתית רוכשת את רגאל ב-680 מיליון ד'
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
התשדיר נחתם במשפט: "Just because it isn't happening here doesn't mean it isn't happening" - "רק מפני שזה לא קורה כאן, לא אומר שזה לא קורה".
- 2.ד 26/03/2014 20:12הגב לתגובה זוהגיע הזמן שמישהו יתערב בטירוף שם...
- 1.שי 06/03/2014 15:21הגב לתגובה זווואו
מוריה אסרף ואייל ברקוביץ. קרדיט: אתר רשת 13מדוע מוריה וברקו עדיין מדשדשים בטבלת הרייטינג?
הסטטוס קוו ברייטינג של לוח השידורים נשמר, לפחות עד שיתעדכנו נתוני המידרוג: מבחינת המהדורות המרכזיות, קשת בראש, 14 שני, 13 מדשדש וכאן11 כמעט מחוץ למשחק
המהדורה המרכזית של ערוץ 12, היתה אמש במקום הראשון מבין המהדורות המרכזיות, ועמדה על 14.4% רייטינג ו-385 אלף צופים, חדשות 14 היו במקום השני עם 7.8% ו-203 אלף צופים. חדשות 13 היתה עם 6.4% רייטינג ו-144 אלף צופים ואילו מהדורת החדשות של כאן11 הייתה במקום האחרון, עם 3.4% רייטינג בלבד ו-80 אלף צופים בסך הכל.
פריים טיים
התחרות על המקום הראשון היתה צמודה, כשנוטוק של רועי עידן בקשת עמד על 12.7% רייטינג ו-307 אלף צופים, ואילו משחקי השף היו צמודים, 11.7% ו-273 אלף צופים. ערוץ 14 עם הפטריוטים היציבה, היה , ואילו במקום השלישי היתה "הפטריוטים", שעמדה על 6.7%, עם 171, כשהערוץ שידר לאחריה את התכנית על נפילת משטר אסד, "אסד - רות, סוף", שעמדה על 6.4% ו-166 אלף צופים. במקום האחרון היה כאן11 עם "זמן אמת" שעמד על 3% ו-66 אלף צופים.
תכניות הבוקר והמהדורות
המוקדמות
בקרב תכניות הבוקר מגיעה ראשונה חדשות הבוקר של 12 עם ניב רסקין ורייטינג של 3.2% ו-74 אלף צופים. אחריה תכנית הבוקר של ערוץ 14, ישראל הבוקר עם 2.1% רייטינג ו-48 אלף צופים, ואילו העולם הבוקר של 13 עם 1.3% רייטינג ו-27 אלף צופים בלבד. לאחר מכן המשיכה אותה המגמה, כשמשדר הבוקר של קשת היה במקום הראשון עם 2.7% ו-53 אלף צופים, "על הבוקר" של 14 היה עם 1.4% ו-33 אלף צופים ואילו "פותחים יום" של רשת סיים אחרון, עם 1.1% ו-26 אלף צופים בסך הכל.
במהדורות המוקדמות לאורך אחר הצהריים ושעות הערב המוקדמות שש עם עודד בן עמי בקשת 12 הוביל עם 7.9% רייטינג ו-201 צופים, כאשר אחריהם היו ריקלין ושות', של ערוץ 14, עם 4.8% רייטינג ו-106 אלף צופים ואת הרשימה סגרה רשת, עם מוריה וברקו שעמדו על 3.7% רייטינג ו-90 אלף צופים בלבד, שעדיין מציגים נתונים מאכזבים לשני טאלנטים שהיו אמורים להיות דומיננטיים יותר ברצועה, אולי זה התחרות הקשה והקוטביות של הצופים, שבוחרים ב-12 או 14, שכל אחד מהם עם אג'נדה מובהקת, וההיצע של מוריה וברקו לא מספיק מתבדל. מעבר לכך, התוכנית לא מעניינת כפי שהיתה בעבר.
- האירוויזיון בראש וחדשות ערוץ 13 במקום האחרון
- בידור או חדשות? התשובה של הציבור מפתיעה
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
מוריה וברקו עלתה לאוויר לפני כתשעה חודשים, במרץ 2025, תחילה במתכונת שבועית, ולאחר מכן, באוגוסט, במתכונת יומית, כדי להציל את הרייטינג של הערוץ. וזאת לאחר שהתכנית הקודמת של ברקו, עם אופירה אסייג, הפכה מתכנית נישה בפינה חשוכת רייטינג למכונה משומנת של צופים ועם משקל ציבורי לא מבוטל. "אופירה וברקו" שודרה מ-2017 והלכה ותפסה תאוצה, ובשיאה הגיעה לרייטינג דו ספרתי, עד שב-2024, עזב ברקו את התכנית.
