יותר כסף, פחות עסקות - סיכום רבעון בהייטק

ברבעון הראשון של השנה נרשמה התאוששות מרשימה בשוק ההייטק, עם גיוסי הון פרטיים בסכום כולל של 3.2 מיליארד דולר, שנפרשו על 185 סבבים, לפי דו"ח של Startup Nation Central. מדובר בעלייה של כ-12% לעומת הרבעון הקודם. עם זאת, נרשמה ירידה במספר העסקות - נתון שמצביע על העדפה של השקעות גדולות יותר ופחות פיזור

עוזי גרסטמן |

ברבעון הראשון של 2025 נרשמה התאוששות מרשימה בשוק ההייטק הישראלי, עם גיוסי הון פרטיים בסכום כולל של 3.2 מיליארד דולר, שנפרשו על פני 185 סבבים – כך לפי דו"ח חדש של Startup Nation Central, לסיכום הרבעון החולף בענף. מדובר בעלייה של כ-12% לעומת הרבעון הקודם (Q4 2024), שבו גויסו 2.9 מיליארד דולר ב-197 סבבים. עם זאת, נרשמה ירידה במספר העסקות - נתון שמצביע על העדפה של השקעות גדולות יותר ופחות פיזור.


במונחי סבבים מוקדמים (Seed ו-A), נרשמה צמיחה משמעותית: נרשמו 99 סבבים בסכום כולל של 800 מיליון דולר, לעומת 84 סבבים בסכום של 650 מיליון דולר ברבעון הקודם. המשקיעים מגלים עניין גובר ביזמים צעירים ובטכנולוגיות בשלבים ראשוניים – תופעה שיכולה להעיד על אופטימיות זהירה לגבי עתיד השוק.


היקפי השקעות במימון פרטי


כמה סקטורים התבלטו יותר מאחרים בתקופה הזו:

אבטחת סייבר: הובילה את גיוסי ההון עם סכום כולל של 900 מיליון דולר (35% מהשוק). בין הסבבים הבולטים: Island שגייסה 250 מיליון דולר ו-Cybereason עם 120 מיליון דולר.

פינטק ואינשורטק: משכו 600 מיליון דולר (23%), מתוכם 500 מיליון הגיעו מסבב גיוס של Rapyd – הסבב הפרטי הגדול ביותר ברבעון הנ"ל.

טכנולוגיה תעשייתית: גייסה סכום של 300 מיליון דולר, בין היתר בזכות Quantum Machines (170 מיליון דולר) ו-Augury (75 מיליון דולר).

בריאות ומדעי החיים: הסקטור הזה גייס סכום כולל של 200 מיליון דולר, עם סבבים משמעותיים של Eleos Health (60 מיליון דולר) ו-Navina (55 מיליון דולר).

קיראו עוד ב"BizTech"


הרבעון הראשון של 2025 רשם שיא בהיסטוריה של ההייטק הישראלי – סכום כולל של 35.9 מיליארד דולר שהתקבלו במסגרת עסקות של מיזוג ורכישה. עיקר הסכום נובע מרכישת Wiz הישראלית על ידי גוגל, תמורת 32 מיליארד דולר – אקזיט שובר שיאים שהכפיל ביותר מפי שניים את האקזיט הקודם בגודלו (מוביל איי שנמכרה לאינטל ב-2017 תמורת 15.3 מיליארד דולר).


ואולם גם בלי עסקת Wiz, הפעילות נותרה גבוהה: 37 עסקות נוספות, בהיקף כולל של 3.9 מיליארד דולר. בין האקזיטים הבולטים: Next Insurance שנמכרה ל-Munich Re תמורת 2.6 מיליארד דולר, SoniVie שנרכשה על ידי Boston Scientific בעסקה של 400 מיליון דולר, EndoStream Medical שנמכרה לקנקה היפנית תמורת 100 מיליון דולר, Vulcan Cyber שנמכרה ל-Tenable תמורת 150 מיליון דולר, Otorio נמכרה ל-Armis תמורת 120 מיליון דולר וAltria שנרכשה בידי Chainalysis תמורת 150 מיליון דולר.


נתון מעניין נוסף הוא ירידת החציון של שווי העסקות: 100 מיליון דולר בלבד, לעומת 156 מיליון ברבעון הקודם ו-300 מיליון ברבעון השלישי של 2024 – סימן לכך שהשוק חוזר לפרופורציות ועסקות הענק אינן מעידות בהכרח על מגמה רחבה.


מיזוגים ורכישות (ללא עסקת
 וויז)


236 משקיעים פעילים נטלו חלק בגיוסים במהלך הרבעון – ירידה של 18% לעומת הרבעון הקודם וירידה שנתית של 22%. עם זאת, המשקיעים שכן היו פעילים, השקיעו סכומים גדולים יותר - בייחוד אלה שפעלו בשלבים מתקדמים. השתתפות של משקיעים זרים רשמה שיא: הם היו מעורבים ב-66% מהסבבים – הנתון הגבוה ביותר מזה שנתיים. הדבר מצביע על עניין גובר והולך של גופים בינלאומיים בטכנולוגיה הישראלית. בין המשקיעים הישראליים הבולטים: iAngels - שמונה סבבים; ו-Team8 ו-TLV Partners - שישה סבבים כל אחת; בין המשקיעים הבולטים מהעולם: Insight Partners ו-Intel Capital - ארבעה סבבים כל אחת; ו-Joule Ventures - שלושה סבבים.


הדו"ח המלא של Startup Nation Central צפוי להתפרסם לאחר חג הפסח, אך כבר כעת ניתן לזהות בו כמה מגמות ברורות בתחום: שוק מגייס יציב יותר, צמיחה בהשקעות בשלבים מוקדמים, ירידה בכמות המשקיעים אך עלייה בהיקף ההשקעות שלהם, ושיא היסטורי באקזיטים – מה שמעיד על כך שההייטק הישראלי ממשיך לשחק תפקיד מרכזי בזירה העולמית.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
סונדאר פיצאי גוגל GOOGLE
צילום: Eesan1969, Wikipedia

מנכ"ל גוגל: "האינטרנט כמו שאנחנו מכירים אותו עומד להשתנות"

סונדאר פיצ'אי על העתיד - אינטרנט, משקפיים חכמים, בינה מלאכותית והחזון

עמית בר |

סונדאר פיצ'אי, מנכ"ל גוגל סבור שהבינה המלאכותית תחולל מהפכה הגדולה יותר מזו של האינטרנט. הוא מזכיר שכאשר האינטרנט החל את דרכו, גוגל כלל לא הייתה קיימת, ובאותו אופן הוא צופה שבעתיד הקרוב ייווצרו חברות, מוצרים וקטגוריות שכיום איננו יכולים אפילו לדמיין. פיצ'אי אומר את משנתו בתקשורת האמריקאית, ראיונות ופודקאסטים, אספנו את עיקרי הדברים מהזמן האחרון

משקפיים חכמים: מיליונים ינסו את המוצר בשנה הקרובה

גוגל חתמה על שיתופי פעולה אסטרטגיים עם מותגי האופנה הבינלאומיים Gentle Monster ו-Warby Parker, ומתכננת להשיק גרסאות למפתחים עוד השנה. לדברי פיצ'אי, המוצרים שיגיעו למפתחים יהיו קרובים מאוד לגרסאות הסופיות שיגיעו לשוק הרחב.

הוא צופה שמיליוני אנשים ינסו את הטכנולוגיה. עם זאת, עדיין לא מדובר במוצר שיהפוך למיינסטרים ברמה של האייפון. האתגר המרכזי, לדבריו, הוא לשכנע אנשים לענוד מכשיר על הפנים שלהם לאורך זמן - רף שגבוה משמעותית מאשר להחזיק טלפון בכיס.

פיצ'אי מתמודד עם ביקורת חריפה מצד מפרסמים ובעלי אתרים, שבעצם מאשימים את גוגל בגניבת תוכן ובשימוש בו ללא תמורה כלכלית. הוא טוען שגוגל היא החברה היחידה שעדיין מתעדפת שליחת תעבורה לאתרי אינטרנט, בעוד שמתחרים חדשים מצהירים בגלוי שאינם מתכוונים לעשות זאת. הוא מציג מידע כי דפי האינטרנט הזמינים לסריקה של גוגל גדל ב-45% בשנתיים האחרונות בלבד - נתון שלדבריו סותר את הטענות על "מות האינטרנט". כשנשאל אם הגידול נובע מתוכן שנוצר על ידי בינה מלאכותית, הוא מסביר שלחברה יש מגוון טכניקות לזיהוי תוכן שנוצר על ידי מכונות, וזה לא מסביר את המגמה הכללית.

הוא משוכנע שכמו בכל המעברים הטכנולוגיים של 25 השנים האחרונות, גם הפעם התוצאה הסופית תהיה חיובית עבור בעלי האתרים.

האם עידן החיפוש המסורתי מגיע לקיצו?

לראשונה מזה 22 שנה נרשמה ירידה בחיפושים בדפדפן Safari של אפל, מה שהוביל לירידה זמנית במחיר המניה של גוגל. פיצ'אי דוחה את החששות ומתעקש שהחברה רואה צמיחה כוללת בשאילתות חיפוש, כולל במכשירי אפל.