אפל משקפייםאפל משקפיים

משנה כיוון: אפל מקפיאה את פיתוח משקפי ה-AR

אפל מקפיאה את פיתוח משקפי ה-N107 ומתמקדת בפיתוח דור חדש של Vision Pro במחיר נמוך יותר

אדיר בן עמי |
נושאים בכתבה אפל משקפיים


על פי הדיווחים, אפל Apple 0.37%  החליטה השבוע להקפיא את פיתוח משקפי המציאות הרבודה שלה, פרויקט שזכה לכינוי הפנימי N107. המשקפיים, שהיו אמורות להתחבר למחשבי מק לצורך הפעלתן, היו מיועדות להיות מוצר צרכני נגיש יותר מאשר ה-Vision Pro, שמחירו עומד על 3,499 דולר.


הפרויקט השאפתני תוכנן לכלול מקרנים מתקדמים שהיו אמורים להציג מידע, תמונות ווידאו בשדה הראייה של כל עין. בניגוד ל-Vision Pro, המשקפיים היו אמורות לשמור על מראה דומה למשקפיים רגילות, בדומה למשקפיים החכמות של מטא ו-Ray-Ban שכבר זמינות בשוק.


על פי הדיווח, ההחלטה להקפיא את הפרויקט התקבלה לאחר שהבדיקות הפנימיות לא השיגו את התוצאות המצופות. מעניין לציין כי בתחילה, אפל תכננה שהמשקפיים יתחברו לאייפון, אך בהמשך שינתה את הכיוון והחליטה על חיבור למחשבי מק.


למרות ההקפאה של פרויקט זה, אפל ממשיכה לפתח גרסה זולה יותר של ה-Vision Pro, שככל הנראה תשווק ללא התוספת 'Pro' בשמה. החברה גם לא זנחה את החזון ארוך הטווח שלה לפתח משקפי מציאות רבודה עצמאיות שלא יצטרכו להתחבר למכשיר אחר.


מה ההבדל בין ה-N107 ל-Vision pro?


ההבדל המהותי בין משקפי ה-N107 לבין ה-Vision Pro טמון בתפיסת העולם הבסיסית של המוצרים. בעוד שמשקפי ה-N107 תוכננו להיות משקפיים דקות וקלות בעיצוב מסורתי, המיועדות לשימוש יומיומי עם יכולות מציאות רבודה בלבד (AR), ה-Vision Pro הוא מכשיר מסיבי יותר בצורת מסכת סקי, המשלב יכולות מציאות מדומה (VR) ומציאות רבודה (AR) כאחד.


הבדל משמעותי נוסף נוגע לעצמאות המכשירים ולקהל היעד שלהם. משקפי ה-N107 תוכננו לפעול רק בחיבור למחשבי מק, בדומה לקונספט המקורי של Apple Watch שהיה תלוי באייפון, ונועדו להיות מוצר נגיש יותר לצרכן הרגיל. לעומתן, ה-Vision Pro הוא מכשיר עצמאי לחלוטין עם מערכת הפעלה משלו (visionOS), המתומחר ב-3,499 דולר ומכוון בעיקר למפתחים, יוצרים ואנשי טכנולוגיה שיכולים לנצל את יכולותיו המתקדמות. למעשה, ההבדלים הללו משקפים שתי גישות שונות לחלוטין: האחת מכוונת להנגשת טכנולוגיית AR לשימוש יומיומי, והשנייה מציעה פלטפורמת מחשוב מרחבי מתקדמת לשימושים מקצועיים.


התחרות מתחממת

בינתיים, התחרות בשוק המשקפיים החכמות מתחממת. סמסונג וגוגל עובדות יחד על פיתוח משקפיים חכמות שיריצו את מערכת Android XR, אם כי תחילה צפוי להגיע לשוק מכשיר המכונה 'Project Moohan'. במקביל, מטא מפתחת את פרויקט Orion, שעשוי להגיע לשוק כמוצר צרכני כבר ב-2027.

קיראו עוד ב"BizTech"


לפי הדיווחים, אפל גם עובדת על פיתוח אוזניות AirPods עם מצלמות, שעשויות להתחרות במשקפי Ray-Ban של מטא. פיתוח זה עשוי לסייע בשיפור היכולות של מערכת הבינה המלאכותית של אפל וה-Siri.


הצורך במציאת פתרון במחיר סביר יותר מה-Vision Pro נראה דחוף במיוחד. המחיר הגבוה של המכשיר הנוכחי מהווה מחסום משמעותי לאימוץ נרחב, למרות שהמוצר נחשב לאחד השילובים המוצלחים ביותר של חומרה, תוכנה ותכונות בתחום המציאות המעורבת.


השאיפה לפיתוח משקפיים חכמות נובעת מההבנה שזהו העיצוב המוכר ביותר לצרכנים. משקפי Ray-Ban Meta הנוכחיים, למרות שאינם כוללים מסך, כבר מציעים יכולות כמו צילום תמונות ללא צורך בשליפת הטלפון והאזנה למוזיקה במצב שקיפות מלאה, מה שמדגים את הפוטנציאל הגלום בטכנולוגיה זו.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
Perplexity
צילום: טוויטר

אמזון נגד פרפלקסיטי: "אל תשלחו סוכני AI לקנות אצלנו"

אמזון מאיימת בצעדים משפטיים בעקבות פעילות סוכן ה־AI של פרפלקסיטי שטוענת מנגד לבריונות דיגיטלית וחסימת תחרות; הקרב על השליטה בחוויית הקנייה אונליין בעידן הסוכנים האוטונומיים יוצא לדרך

מנדי הניג |
נושאים בכתבה פרפלקסיטי

עימות חריג נרשם בימים האחרונים בין החברה החזקה בעולם במסחר המקוון, אמזון, לבין סטארט־אפ הבינה המלאכותית הצומח פרפלקסיטי (Perplexity), שזכה לתשומת לב בשנה האחרונה בזכות מנוע חיפוש מתקדם וסוכן דפדפן חדשני בשם Comet.

אמזון שלחה מכתב התראה (cease-and-desist) לפרפלקסיטי, ובו היא דורשת להפסיק מיד את השימוש בסוכן ה־AI, אשר לדבריה מבצע רכישות באתר אמזון בשם המשתמשים, בניגוד לתנאי השימוש וללא גילוי נאות. לדברי אמזון, הסוכן Comet פועל כאילו היה דפדפן רגיל, נכנס לחשבונות המשתמשים, מבצע רכישות ואף עוקף אמצעי הגנה שמטרתם למנוע בוטים בלתי מזוהים. החברה מתארת את הפעילות כהונאה דיגיטלית, טוענת לפגיעה בפרטיות המשתמשים ולהשחתת חוויית השופינג באתר.


פרפלקסיטי משיבה: "ניסיון לחסום חדשנות"

פרפלקסיטי, שמוערכת בשווי של כ־20 מיליארד דולר וזוכה למשקיעים בולטים לרבות ג'ף בזוס, בעל השליטה באמזון מסרה בתגובה כי מדובר בניסיון של אמזון להצר את צעדי החדשנות ולמנוע תחרות בתחום שבו גם היא עצמה פועלת.

"המשתמשים צריכים להיות חופשיים לבחור את הסוכן הדיגיטלי שלהם", כתב המנכ"ל ארווינד סריניוואס. "זה לא מתפקידה של אמזון לפקח על מי מקבל החלטות בשם המשתמש".

עוד נטען כי Comet אינו שואב או מאמן את מערכות הבינה המלאכותית על בסיס נתונים מאמזון, אלא פועל אך ורק על פי הרשאות שהמשתמש נותן, בין אם זו קנייה, מעבר בין מוצרים או השוואת מחירים.