משנה כיוון: אפל מקפיאה את פיתוח משקפי ה-AR
אפל מקפיאה את פיתוח משקפי ה-N107 ומתמקדת בפיתוח דור חדש של Vision Pro במחיר נמוך יותר
על פי הדיווחים, אפל Apple 0.37% החליטה השבוע להקפיא את פיתוח משקפי המציאות הרבודה שלה, פרויקט שזכה לכינוי הפנימי N107. המשקפיים, שהיו אמורות להתחבר למחשבי מק לצורך הפעלתן, היו מיועדות להיות מוצר צרכני נגיש יותר מאשר ה-Vision Pro, שמחירו עומד על 3,499 דולר.
הפרויקט השאפתני תוכנן לכלול מקרנים מתקדמים שהיו אמורים להציג מידע, תמונות ווידאו בשדה הראייה של כל עין. בניגוד ל-Vision Pro, המשקפיים היו אמורות לשמור על מראה דומה למשקפיים רגילות, בדומה למשקפיים החכמות של מטא ו-Ray-Ban שכבר זמינות בשוק.
על פי הדיווח, ההחלטה להקפיא את הפרויקט התקבלה לאחר שהבדיקות הפנימיות לא השיגו את התוצאות המצופות. מעניין לציין כי בתחילה, אפל תכננה שהמשקפיים יתחברו לאייפון, אך בהמשך שינתה את הכיוון והחליטה על חיבור למחשבי מק.
למרות ההקפאה של פרויקט זה, אפל ממשיכה לפתח גרסה זולה יותר של ה-Vision Pro, שככל הנראה תשווק ללא התוספת 'Pro' בשמה. החברה גם לא זנחה את החזון ארוך הטווח שלה לפתח משקפי מציאות רבודה עצמאיות שלא יצטרכו להתחבר למכשיר אחר.
- אפל עקפה את הציפיות - אך נחלשה במכירות האייפון ובהכנסות מסין
- בנק אוף אמריקה: אפל תכפיל את הרווחים תוך 5 שנים בזכות ה-AI
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
מה ההבדל בין ה-N107 ל-Vision pro?
ההבדל המהותי בין משקפי ה-N107 לבין ה-Vision Pro טמון בתפיסת העולם הבסיסית של המוצרים. בעוד שמשקפי ה-N107 תוכננו להיות משקפיים דקות וקלות בעיצוב מסורתי, המיועדות לשימוש יומיומי עם יכולות מציאות רבודה בלבד (AR), ה-Vision Pro הוא מכשיר מסיבי יותר בצורת מסכת סקי, המשלב יכולות מציאות מדומה (VR) ומציאות רבודה (AR) כאחד.
התחרות מתחממת
בינתיים, התחרות בשוק המשקפיים החכמות מתחממת. סמסונג וגוגל עובדות יחד על פיתוח משקפיים חכמות שיריצו את מערכת Android XR, אם כי תחילה צפוי להגיע לשוק מכשיר המכונה 'Project Moohan'. במקביל, מטא מפתחת את פרויקט Orion, שעשוי להגיע לשוק כמוצר צרכני כבר ב-2027.
- דיילייט מגייסת 33 מיליון דולר, 3 חודשים לאחר הסיד
- אנבידיה בשת״פ עם פורטליקס הישראלית: "ה-AI הוא הנהג החדש ואנחנו אלה שבודקים אם הוא יודע לנהוג"
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
לפי הדיווחים, אפל גם עובדת על פיתוח אוזניות AirPods עם מצלמות, שעשויות להתחרות במשקפי Ray-Ban של מטא. פיתוח זה עשוי לסייע בשיפור היכולות של מערכת הבינה המלאכותית של אפל וה-Siri.
הצורך במציאת פתרון במחיר סביר יותר מה-Vision Pro נראה דחוף במיוחד. המחיר הגבוה של המכשיר הנוכחי מהווה מחסום משמעותי לאימוץ נרחב, למרות שהמוצר נחשב לאחד השילובים המוצלחים ביותר של חומרה, תוכנה ותכונות בתחום המציאות המעורבת.

אמזון נגד פרפלקסיטי: "אל תשלחו סוכני AI לקנות אצלנו"
אמזון מאיימת בצעדים משפטיים בעקבות פעילות סוכן ה־AI של פרפלקסיטי שטוענת מנגד לבריונות דיגיטלית וחסימת תחרות; הקרב על השליטה בחוויית הקנייה אונליין בעידן הסוכנים האוטונומיים יוצא לדרך
עימות חריג נרשם בימים האחרונים בין החברה החזקה בעולם במסחר המקוון, אמזון, לבין סטארט־אפ הבינה המלאכותית הצומח פרפלקסיטי (Perplexity), שזכה לתשומת לב בשנה האחרונה בזכות מנוע חיפוש מתקדם וסוכן דפדפן חדשני בשם Comet.
אמזון שלחה מכתב התראה (cease-and-desist) לפרפלקסיטי, ובו היא דורשת להפסיק מיד את השימוש בסוכן ה־AI, אשר לדבריה מבצע רכישות באתר אמזון בשם המשתמשים, בניגוד לתנאי השימוש וללא גילוי נאות. לדברי אמזון, הסוכן Comet פועל כאילו היה דפדפן רגיל, נכנס לחשבונות המשתמשים, מבצע רכישות ואף עוקף אמצעי הגנה שמטרתם למנוע בוטים בלתי מזוהים. החברה מתארת את הפעילות כהונאה דיגיטלית, טוענת לפגיעה בפרטיות המשתמשים ולהשחתת חוויית השופינג באתר.
פרפלקסיטי משיבה: "ניסיון לחסום חדשנות"
פרפלקסיטי, שמוערכת בשווי של כ־20 מיליארד דולר וזוכה למשקיעים בולטים לרבות ג'ף בזוס, בעל השליטה באמזון מסרה בתגובה כי מדובר בניסיון של אמזון להצר את צעדי החדשנות ולמנוע תחרות בתחום שבו גם היא עצמה פועלת.
"המשתמשים צריכים להיות חופשיים לבחור את הסוכן הדיגיטלי שלהם", כתב המנכ"ל ארווינד סריניוואס. "זה לא מתפקידה של אמזון לפקח על מי מקבל החלטות בשם המשתמש".
- רדיט תובעת את פרפלקסיטי: "מירוץ הבינה המלאכותית הפך לכלכלת גניבת נתונים"
- פרפלקסיטי מציעה 34.5 מיליארד דולר לרכישת דפדפן כרום מגוגל
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
עוד נטען כי Comet אינו שואב או מאמן את מערכות הבינה המלאכותית על בסיס נתונים מאמזון, אלא פועל אך ורק על פי הרשאות שהמשתמש נותן, בין אם זו קנייה, מעבר בין מוצרים או השוואת מחירים.
