פנטהאוז ברחובות שמוצע למכירה ב-5.5 מיליון שקל, צפו בוידאו - 'ביקור בית'

השבוע ב'ביקור בית', צוות BizportalTV מבקר בפנטהאוז ענק בשטח 320 מ"ר עם נוף בלתי יאמן, שווה קניה? צפו בכתבה שהכנו...
לירן סהר | (11)

השבוע התבשרנו על יציאתו לשוק של פנטהאוז במחיר של 200 מיליון שקל, היקר ביותר שנמכר מעולם בישראל. גם אם מחיר זה לא יתקבל, מחירם של הנכסים הייחודיים והנדירים הרקיע שחקים בשנים האחרונות, תופעה אשר משפיעה גם על ערי הלווין של תל אביב.

רחובות, אשר הוכתרה השנה כבירת הזוגות הצעירים וזוכה לביקושים גם בקרב משפרי דיור מתחילה כנראה להסתמן כיעד גם עבור המאיון העליון.

צוות Bizportal יצא לבחון מקרוב שני פנטהאוזים ברחובות, אשר היקר מביניהם (והלא גמור) מוצע למכירה תמורת 5.5 מיליון שקל. האם הייתם רוכשים פנטהאוז ברחובות במחיר תל אביבי?

תגובות לכתבה(11):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 10.
    בשם הכסף 19/11/2012 12:35
    הגב לתגובה זו
    בגלל תאוות בצע חולנית של אנשי ההון
  • 9.
    שלא יעבדו עליכם 17/11/2012 17:09
    הגב לתגובה זו
    עוד אחד שהביא "מעצבת סטייל" בשקל ויגנוב עוד 3 מיליון כמו שאומרים - צריך רק פרייאר אחד
  • 8.
    חודשים דמגוגיה להרצת פראייר=בועה בפיצוץ=סוף הבלוף!!!!!! (ל"ת)
    פרסום=בלוף שיווק 17/11/2012 14:40
    הגב לתגובה זו
  • 7.
    יורם פן 16/11/2012 21:54
    הגב לתגובה זו
    הייתי רוצה להיות הבעלים של פנטהאוז ברחובות. אם הייתי מעל גיל פנסיה , ולא צפוי לי פנסיה סבירה הייתי מוכר ועובר לדיור צנוע אך עונה על צרכי. גם הייתי קונה ביטוח סיעודי . בהצלחה
  • 6.
    פחחחחחחחחחחחחחחחחחחח 16/11/2012 21:17
    הגב לתגובה זו
    פחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחח
  • 5.
    ישר מתחת לטילים מעזה (ל"ת)
    י 16/11/2012 17:06
    הגב לתגובה זו
  • 4.
    יותר יקר מבית בהרצליה פיתוח (ל"ת)
    יאיר 16/11/2012 16:50
    הגב לתגובה זו
  • יורם פן 17/11/2012 08:31
    הגב לתגובה זו
    צלצל אלי ב- 8 09-774622 אם אתה גר באיזור השרון.
  • 3.
    אני 16/11/2012 14:02
    הגב לתגובה זו
    כתבה מוצלחת, מאוד יפה
  • 2.
    אור 16/11/2012 12:39
    הגב לתגובה זו
    נו באמת. מה עם החניה שהבטחתם לתושבי האיזור תמורת שני מגדלים באיזור של בנייה של 4 קומות
  • 1.
    שאלה למי שיודע: איזה דירה אפשר לקנות בארה"ב בסכום הזה? (ל"ת)
    מעניין לשמוע 16/11/2012 11:40
    הגב לתגובה זו
משכנתא (גרוק)משכנתא (גרוק)

ירידה קלה בריבית המשכנתאות; מזרחי טפחות שוב עם ריבית גבוהה

הריבית המערכתית הממוצעת רשמה ירידה של 03% ב-3-4 חודשים; בנק מזרחי נותר היקר מכולם ואילו הבינלאומי ממשיך להציע תנאים טובים בעיקר בזכות פעילות מול משרד הביטחון
רן קידר |

בפיקדונות הריבית ירדה, במשכנתאות ובהלוואות היא יורדת, אבל בפחות. "התמסורת" של השוק עובדת לטובת הבנקים. כשהם בצד המשלם אז הורדת הריבית תהיה משמעותית, כשהם בצד המקבל היא תהיה צנועה. אבל הנתונים מלמדים על מגמה. ריבית המשכנתא בדרך לרדת, גם בשל הורדת ריבית בנק ישראל שצפויה בסוף החודש וגם כי מחירי אגרות החוב כבר ירדו דרמטית והן משמשים למקורות למימון המשכנתאות.  

למעשה, בשלושה חודשים ירדה ריבית המשכנתא בכ-0.3% בחודש ספטמבר הריבית ירדה ב-0.05%, ועל פי ההערכות היא ירדה כ-0.1%-0.15% באוקטובר.


בראש הטבלה של הריביות היקרות ממשיך לעמוד מזרחי טפחות, עם ריבית ממוצעת של 5.25%, בעוד הבינלאומי שומר על המקום שלו כזול במערכת עם 5.03% בלבד,אם כי להבינלאומי דרך בנק אוצר החייל יש פעילות משכנתאות מול משרד הביטחון בתנאים טובים ופעילות זו מורידה את הריבית הממוצעת לכולם.    

לאומי מציג ריבית של 5.21%, הפועלים 5.19%, ודיסקונט 5.14%. מרכנתיל עומד על 5.20%, ואילו בנק ירושלים ממשיך להיות חריג עם 7.55%, ואף הציג עלייה מאוגוסט והוא גבוה משמעותית מהממוצע הארצי. הנתונים האלה מראים השוק עכשיו עדיין בקיפאון כשהבנקים לוקחים צעד אחורה וממתינים שהנגיד יקח את היוזמה הבנקים מחכים לראות אם הנגיד אכן יכריז על הורדת ריבית ב־24 לחודש, ורק אז יחליטו אם להמשיך להוריד מחירים או לשמור על הסטטוס קוו. אנחנו עדיין רואים תחרות קשה בין הבנקים אבל היא לא מקבלת ביטוי בריביות אלא בעיקר בתנאים מיחזורים והקלות בעמלות.


            נתוני חודש ספטמבר. קרדיט: בנק ישראל

המגמה בשלושת החודשים האחרונים

בחודש יולי נרשם המפנה הראשון אחרי תקופה ארוכה של ריביות גבוהות. התחרות בין הבנקים התחממה, תשואות האג"ח הממשלתיות ירדו, והציפיות להפחתת ריבית בנק ישראל הלכו והתגברו. הבנקים החלו להוריד מחירים, לעיתים בצורה אגרסיבית, כדי למשוך לקוחות חדשים ולמחזר הלוואות קיימות. הריבית הממוצעת ירדה אז בכמעט 0.2% - ל־5.28%, אחרי חודשים של קיפאון.


נתוני יולי. קרדיט: בנק ישראל 

הירידה הזו באה אחרי חודש יוני, שבו נרשמו ריביות שיא של השנים האחרונות 5.44% בכלל המערכת, רמה שנחשבה אז כמעט חסרת תקדים. הבנקים שמרו אז על תמחור גבוה במיוחד, הציבור התקשה לעמוד בהחזרים, והמערכת כולה פעלה תחת תנאי אשראי נוקשים בהרבה.


מטרו
צילום: מטרו

חברות התשתיות עומדות להסתער - מכרזי ענק של 65 מיליארד שקל על המטרו

הפרויקט שאמור לשנות את פני התחבורה בגוש דן: כל הפרטים על מכרז המטרו הגדול בישראל

רן קידר |
נושאים בכתבה מטרו

מכרז ענק בהיקף של 65 מיליארד שקל יוצא לדרך כחלק מפרויקט המטרו. הפרויקט שעליו מדווח מתמקד בשלב א' של רשת המטרו באזור מטרופולין גוש דן, מערכת שנועדה להוות נדבך משמעותי במערכת התחבורה הציבורית במרכז הארץ. הרשת כוללת שלושה קווים תת-קרקעיים, קו M1, קו M2 וקו M3, אשר בתכנון יהיו באורך כולל של כ-150 ק"מ ויכללו כ-109 תחנות.

הרשת מיועדת לשרת כ-24 רשויות מקומיות באזור גוש דן והסביבה, במטרה להפוך את התחבורה הציבורית למתחרה אמיתית של הרכב הפרטי. הפרויקט נחשב לעצום בהיקפו עם עלות כוללת מוערכת של מעל ל-150 מיליארד שקלים. השלב הנוכחי כולל הקמה של כ-78 ק"מ של מנהרות כפולות ו-59 תחנות תת-קרקעיות, במסגרת מיזם בהיקף של כ-65 מיליארד שקלים. מדובר בבוננזה ענקית לחברות התשתיות שלמעשה הצמיחה שלהן בהכנסות כמעט מובטחת. 

חברת נת"ע פתחה הליך מיון מוקדם עבור חבילות העבודה הראשונות במיזם. במסגרת זו ייבחרו הקבוצות והחברות שיוזמנו להתמודד במכרזים הבאים. הצעד הזה מאפשר סינון ראשוני של שחקנים לפי קריטריונים כמו ניסיון בהקמת מנהרות ומתחמי תחנות, יכולת כלכלית, ניהול סיכונים ועמידה בדרישות בטיחות ותשתית.


השקעות ענק בתשתיות

במקביל, כבר פורסמו מכרזים בהיקפים של מיליארדי שקלים, כולל מכרז שיפוץ של כ-27,000 דירות הנמצאות בקרבת תוואי המטרו כדי למזער את ההפרעה לתושבים. הוועדה המנהלת של הפרויקט אישרה ביוני 2022 את פרסום המכרז לניהול ותכנון הקווים.

מדובר באתגר הנדסי אדיר של הקמת מאות קילומטרים של תשתית תת-קרקעית בתוך סביבת מטרופולין פעילה וצפופה. חפירת המנהרות הכפולות משלבת טכנולוגיות קידוח מתקדמות, חפירות שטח פתוח ותיאום מורכב עם מערכות קיימות של מים, ביוב, חשמל ותקשורת. התחנות התת-קרקעיות החדשניות תפעלנה כמרחבי תחבורה המקשרים לתחבורה הציבורית הקיימת, כולל אוטובוסים, רכבת קלה ורכבת ישראל, תוך חיבור למרכזי מגורים ותעסוקה.