עיריות יחוייבו לסמן את אבני השפה במקומות בהם החניה מותרת

ועדת הכלכלה החליטה היום כי רשויות מקומיות לא יוכלו לגבות תשלום או קנס היכן שאין סימון של כחול לבן על שפת המדרכה
לירן סהר | (4)

ועדת הכלכלה של הכנסת אישרה היום לקריאה שנייה ושלישית את הצעת החוק של חברי הכנסת אורי אורבך וציפי חוטובלי, שנועדה לחייב את סימון אבני השפה בתחומי העיריות והרשויות המקומיות.

לפי ההצעה, רשות המעוניינת לגבות כסף עבור חניה תחויב, בנוסף לתמרור המוצב בקצה הרחוב, לסמן את אבני השפה או שול הדרך בכחול לסירוגין. ח"כ כרמל שאמה-הכהן, יו"ר הוועדה, התייחס להצעה והבהיר כי "מה-1 בספטמבר 2013 במקום שבו רשות מקומית לא תסמן בכחול לסירוגין את המדרכה היא לא תוכל לגבות תשלום ובטח לא קנס. אם לא מסמנים לא גובים ולא קונסים."

ח"כ אורבך הסביר כי הצעת החוק באה למנוע מצב של הטעיית נהגים, בהם קיימים הסדרי חניה שלא מסומנים באבני השפה אלא רק בשלט בתחילת הרחוב, שיכול להיות רחוק ממקום החניה עצמו. לפי ההצעה, שר התחבורה יוכל, באישור הוועדה, לקבוע נסיבות בגינן העיריות יהיו פטורות מסימון. נציגי משרדי המשפטים והתחבורה הציעו כי השר יחליט השר לפטור מחובת הסימון רק בלבד שיובטח בדרך אחרת ידוע הנהגים על חובת התשלום במקום הלא מסומן, והוועדה אישרה את ההצעה. עוד קבעה הוועדה כי החוק ייכנס לתוקפו ב-1 בספטמבר 2013.

תגובות לכתבה(4):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 4.
    יעקב 16/07/2012 20:07
    הגב לתגובה זו
    מה לגבי חניות עים כחול לבן ששלט מסביר שבשעות מסוימות בצד מסוים החניה מותרת רק לתושבי הרחוב ובלילה לא תמיד ניתן לראות את השלט
  • 3.
    נדפקתי 16/07/2012 19:22
    הגב לתגובה זו
    אני נאלצתי לשלם קנס לעת"א על חניה במקום לא מסומן שהתברר שהיה שלט במקום מאד מרוחק בתחילת הרחוב. לא מבין למה עת"א רואה עצמה רשאית לרמות ולסדר אזרחים תמימים. העריה מתנשאת מעל התושבים?
  • 2.
    למה לא כעת? אה שימשיכו לגנוב אותנו הבנתי (ל"ת)
    אפי 16/07/2012 18:50
    הגב לתגובה זו
  • 1.
    ככול שיש יותר חוקים ,יש יותר עבריינים . (ל"ת)
    בא 16/07/2012 17:24
    הגב לתגובה זו
מגדלי שרונה דה וינצי
צילום: ישר אדריכלים
ניתוח

דירת יוקרה ב-1.3 מיליון שקל במרכז ת"א; הסיבה: טיל איראני פגע בה. האם כדאי?

צלי אהרון |

זאת יכולה להיות עסקת השנה, אבל זו עסקה מסוכנת. המדינה פרסמה מכרז למכירת 40 דירות בבנייני היוקרה של מגדלי דה וינצ׳י, במחיר מינימום של 43 מיליון שקל ללא מע״מ. המחיר הזה נמוך משמעותית ממכרז קודם שפורסם בשנה שעברה, אז נקבע המינימום ב‑101 מיליון שקל. התוצאה היא מחיר של כ־1.3 מיליון כולל מע״), אולם הדירות מוצעות במצב “AS IS”, כלומר כפי שהן, כולל נזקים שייתכן ויש לתקן.

פרויקט מגדלי דה וינצ׳י כולל שני מגדלים (הצפוני והדרומי) בני כ‑44 קומות כל אחד, הכוללים מאות יחידות מגורים, משרדים ושטחי מסחר, במתחם יוקרתי בצומת הרחובות קפלן ולאונרדו דה וינצ׳י בתל־אביב. הבנייה הושלמה בשנים האחרונות, והפרויקט נחשב לאחד מהפרויקטים היוקרתיים ביותר בארץ.

למה נפל המחיר כל כך?

הורדת המחיר משמעותית נובע מכך שבמגדל פגע טיל איראני. הדירות למכירה מפוזרות 20-20 בין שני הבניינים בקומות הנמוכות. בבניין אחד אי אפשר לראות דבר, הבניין הרוס, בבניין השני אפשר יהיה להיכנס לראות את הדירות למכירה. כלומר, מדובר בדירות שצריכות לעבור שיפוץ כללי וכן סיכוי גבוה שיידרש שיפוץ גדול חיצוני. קיימת אי וודאות גדולה סביב הפרויקט ולא ידוע כמה כסף יידרש לפרויקט. 

הדירות שהמדינה מוכרת היו אמורות לשמש לדיור ציבורי, אבל במסגרת המכרז החדש הרוכש יכול למכור אותן בשוק החופשי.  זו עסקה בהחלט מעניינת כי המחירים באזור גבוהים במיוחד. המחיר למ"ר יכול להגיע ל-75-80 אלף שקל ואף מעבר לכך. המחיר הנוכחי מתורגם ל-14 אלף שקל למ"ר (דירות של כ-88 מ"ר).

ליזמים זו יכולה להיות עסקה מעניינת. 20 דירות בבניין שנפגע פחות, ידרשו פיצוי ופיצוי חיצוני, אבל כנראה בעלות "נסבלת" יחסית. צריך גם לזכור שערך הדירות באזור נובע בעיקר מהקרקע. כלומר, רוכשי הדירות בעצם מקבלים זכות על הקרקע במצב שבו  הבניינים להריסה (מצב קיצון) וזה כשלעצמו שווה על פי ההערכות יותר מהעלות הנוכחית שמוצעת במכרז (1.3 מיליון שקל זה סכום המינימום במכרז). הבעיה כאן שהתהליכים יהיו ארוכים. היציאה לשיפוץ, או הריסה או התאמה של הבניין היא עניין לוגיסטי ותפעולי מאוד מורכב.  העלויות יהיו כבדות ויש כאן אלמנט של זמן.

מגדלי שרונה דה וינצי
צילום: ישר אדריכלים
ניתוח

דירת יוקרה ב-1.3 מיליון שקל במרכז ת"א; הסיבה: טיל איראני פגע בה. האם כדאי?

צלי אהרון |

זאת יכולה להיות עסקת השנה, אבל זו עסקה מסוכנת. המדינה פרסמה מכרז למכירת 40 דירות בבנייני היוקרה של מגדלי דה וינצ׳י, במחיר מינימום של 43 מיליון שקל ללא מע״מ. המחיר הזה נמוך משמעותית ממכרז קודם שפורסם בשנה שעברה, אז נקבע המינימום ב‑101 מיליון שקל. התוצאה היא מחיר של כ־1.3 מיליון כולל מע״), אולם הדירות מוצעות במצב “AS IS”, כלומר כפי שהן, כולל נזקים שייתכן ויש לתקן.

פרויקט מגדלי דה וינצ׳י כולל שני מגדלים (הצפוני והדרומי) בני כ‑44 קומות כל אחד, הכוללים מאות יחידות מגורים, משרדים ושטחי מסחר, במתחם יוקרתי בצומת הרחובות קפלן ולאונרדו דה וינצ׳י בתל־אביב. הבנייה הושלמה בשנים האחרונות, והפרויקט נחשב לאחד מהפרויקטים היוקרתיים ביותר בארץ.

למה נפל המחיר כל כך?

הורדת המחיר משמעותית נובע מכך שבמגדל פגע טיל איראני. הדירות למכירה מפוזרות 20-20 בין שני הבניינים בקומות הנמוכות. בבניין אחד אי אפשר לראות דבר, הבניין הרוס, בבניין השני אפשר יהיה להיכנס לראות את הדירות למכירה. כלומר, מדובר בדירות שצריכות לעבור שיפוץ כללי וכן סיכוי גבוה שיידרש שיפוץ גדול חיצוני. קיימת אי וודאות גדולה סביב הפרויקט ולא ידוע כמה כסף יידרש לפרויקט. 

הדירות שהמדינה מוכרת היו אמורות לשמש לדיור ציבורי, אבל במסגרת המכרז החדש הרוכש יכול למכור אותן בשוק החופשי.  זו עסקה בהחלט מעניינת כי המחירים באזור גבוהים במיוחד. המחיר למ"ר יכול להגיע ל-75-80 אלף שקל ואף מעבר לכך. המחיר הנוכחי מתורגם ל-14 אלף שקל למ"ר (דירות של כ-88 מ"ר).

ליזמים זו יכולה להיות עסקה מעניינת. 20 דירות בבניין שנפגע פחות, ידרשו פיצוי ופיצוי חיצוני, אבל כנראה בעלות "נסבלת" יחסית. צריך גם לזכור שערך הדירות באזור נובע בעיקר מהקרקע. כלומר, רוכשי הדירות בעצם מקבלים זכות על הקרקע במצב שבו  הבניינים להריסה (מצב קיצון) וזה כשלעצמו שווה על פי ההערכות יותר מהעלות הנוכחית שמוצעת במכרז (1.3 מיליון שקל זה סכום המינימום במכרז). הבעיה כאן שהתהליכים יהיו ארוכים. היציאה לשיפוץ, או הריסה או התאמה של הבניין היא עניין לוגיסטי ותפעולי מאוד מורכב.  העלויות יהיו כבדות ויש כאן אלמנט של זמן.