TV

חיפוש החניה מתיש? בקרוב בפלורנטין - מתקן המכפיל פי 3 את שטח החנייה - צפו בסרטון

חברת יוניטרוניקס תקים חניון אוטומטי בפרויקט רביעיית פלורנטין בת"א ב-5.3 מיליון שקל - צפו בסרט ההדמייה
לירן סהר | (8)

מצוקת החנייה בתל אביב פוגעת באיכות חייהם של תושבי העיר אשר מבזבזים זמן יקר בחיפוש אחר גומחה קטנה לצד המדרכה. בשל נדירות המשאב, מחירן של דירות עם חנייה בעיר עשוי להיות גבוה ב-20% מדירות ללא חנייה.

בפרויקט רביעיית פלורנטין, אשר יוקם בפינת הרחובות סאלמה-אברבנאל בדרום העיר, יותקן מתקן חנייה אוטומטי שיאפשר להכפיל את השטח הזמין לחנייה. מחירו של המתקן 5.3 מיליון שקל והוא יוקם על ידי חברת יוניטרוניקס.

המערכת מבוססת על מערך של מדפים, מסועים ומעליות המאפשרים אחסון אוטומטי של מכוניות. שיטה זו מאפשרת לנצל את השטח הזמין לחניה בצורה מקסימלית לגובה ולרוחב עד פי 3 מחניון רגיל, מאחר ואין צורך לבזבז שטח יקר על דרכי גישה, רמפות ותקרות גבוהות כנדרש בחניון רגיל. בעל הרכב ישאיר את רכבו בלובי החניון ומערכת הניהול הממוחשבת תמקם את הרכב בחניה הזמינה הקרובה. עם סיום החניה מאתרת המערכת את הרכב ומוציאה אותו אל הלקוח.

חיים שני, מנכ"ל החברה, מסר: "החניון ברביעיית פלורנטין מצטרף לפרויקטי חנייה אוטומטיים שביצעה החברה בהובוקן ניו ג'רזי ובמקסיקו סיטי. קונספט החניונים האוטומטיים הינו הפתרון האולטימטיבי למצוקת החנייה והמחסור בשטחים פתוחים במרכזי הערים בישראל בכלל ובתל אביב בפרט."

צפו בהדמיה של חניון אוטומטי שמקימה יוניטרוניקס במקסיקו סיטי:

תגובות לכתבה(8):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 7.
    אחד העם 14/03/2012 14:43
    הגב לתגובה זו
    כשמספר רכבים בו זמנית רוצים לצאת או להיכנס? איך בדיוק פותרים את הלחץ בשעות הבוקר או הערב ? מעבר לבעיה זו ניראה שזה אחלה מיתקן ופיתרון !
  • 6.
    עדי 13/03/2012 20:42
    הגב לתגובה זו
    שתי בעיות האחת מה קורה אם אני חוזר עם קניות איפה אני יכול לעצור עם הרכב כדי לפרוק את הקניות? ולעלות אותם הביתה? דבר שני, מה קורה אם שכחתי משהו ברכב?
  • 5.
    לינוקס זה חינמי (ל"ת)
    מ.חנה 13/03/2012 15:05
    הגב לתגובה זו
  • 4.
    במאי הסרט מלא בעצמו ,יכלו להוריד 40 שניות (ל"ת)
    המתקן יפה וחכם 13/03/2012 14:06
    הגב לתגובה זו
  • 3.
    אך ממש ממש יקר (ל"ת)
    פתרון יפה 13/03/2012 12:16
    הגב לתגובה זו
  • 2.
    לא לישראל, רמת התחזוקה של כל דבר כאן ירודה (ל"ת)
    מתאים לאירופה 13/03/2012 12:16
    הגב לתגובה זו
  • 1.
    חכמים גדולים 13/03/2012 12:15
    הגב לתגובה זו
    ברמת התחזוקה העלובה והזלזול הישראלי המתקן לא יחזיק חודש ואנשים יתקעו ללא רכבם
  • דני 14/03/2012 12:43
    הגב לתגובה זו
    לשום מקום. רק מרירות ותסכול. קצת פרגון מעולם לא הזיקה לישראלי המצוי. רק לקטר ולקטר. ראיון מדהים יישר כח לממציאים ולמיישמים.
שי אהרונוביץ    צילום: דרור סיתהכל
צילום: שי אהרונוביץ צילום: דרור סיתהכל

רשות המסים לא קונה את המשחקים של הקבלנים - דורשת מע"מ על מבצעי 20/80

הקבלנים במשחק כפול - טוענים מול הלמ"ס שאין ירידת מחירים, אבל משלמים מע"מ לפי המחיר פחות ההנחה; רשות המסים: צריך לשלם על המחיר המלא; הנושא מתקרב לבית המשפט

צלי אהרון |

הנה שאלת מיסוי בוערת. יזם מכר דירה ב-3 מיליון שקל - 600 אלף שקל עכשיו ו-2.4 מיליון שקל במסירה עוד שלוש שנים. הוא מגדיר את העסקה כעסקה של 2.7 מיליון שקל, כי זה הערך הנוכחי שלה. הוא בעצם סיפק הנחה של 300 אלף שקל לרוכש. הוא משלם לרשות המס מע"מ לפי המחיר של 2.7 מיליארד שקל. רשות המס טוענת - גם על המרכיב של הכנסות המימון יש לך תשלום מע"מ - שלם על כל ה-3 מיליון שקל.

זאת דרמה גדולה מכיוון שהקבלן-יזם בעצם סיפק הנחה שירה מהמחיר ועכשיו יש לו סוג של קנס נוסף - מע"מ על גובה ההנחה המימונית. יש הצדקה בפעילות של רשות המסים, כשמבחינת הקבלן המחיר הוא המחיר הנקוב (לפני ההנחה שאותה הוא לא חושף), בשוק זה המחיר, ומעבר לכך - בעסקאות כאלו הקבלן הופך לסוג של מממן-חברת מימון שזה העסק שלו ולכן לכאורה חייב במע"מ. 

מדובר על מספרים גדולים בהינתן שנמכרו כך קרוב ל-30 אלף דירות, ונראה שיש כאן מחלוקת שתגיע יחסית מהר לבית המשפט.   

חברת אפגד הגישה בקשה לייצוגית בהיקף של 800 מיליון שקל נגד רשות המסים: אפגד טוענת לאפליה כלפי יזמים שמציעים מבצעי מימון של 80/20 ו־90/10. לטענת החברה נגבה ממנה מע"מ שלא כדין. לגישתה, הרשות מחייבת יזמים במס עסקאות גם בגין רכיב המימון הגלום בעסקאות תשלומים נדחים  מבצעים נפוצים בענף המכירה של דירות קבלן, דוגמת 10/90 או 20/80,  אלא שמדובר בהוצאה מימונית של הרוכש, ולא בהכנסה ליזם, ולכן לא ניתן לראות ברכיב זה חלק ממחיר העסקה לצורכי מע"מ. ל

אפגד מציינת כי לפי גישת רשות המסים עצמה, כאשר מדובר ב"הלוואת קבלן", הלוואה שהרוכש נוטל ישירות מהבנק והמימון מגובה על ידי היזם, רכיב המימון אינו מחויב במע"מ. לעומת זאת, כאשר היזם מציע מבצע תשלומים מובנה שבו הוא עצמו מממן את הדחייה, אזי רכיב הריבית נכלל במחיר העסקה החייב.

החברה טוענת כי אין הצדקה מהותית לאבחנה זו, היות שבשני המקרים מדובר בעסקה זהה מבחינת תכליתה הכלכלית: מכירת דירה עם רכיב מימון הניתן לצורך השלמת העסקה. לטענת החברה, מדובר באפליה בין יזמים שפועלים בשיטות שונות – אך מבצעים עסקאות דומות במהותן.

ינקי קוינט, מנכ״ל רמ״י צילום: שלומי יוסףינקי קוינט, מנכ״ל רמ״י צילום: שלומי יוסף
ועידת התשתיות

ינקי קוינט לביזפורטל: "יצרנו אפקט דומינו בשדה דב ומחירי הדירות החלו לרדת בכל הארץ"

מנכ״ל רמ״י, שלאורך התקופה האחרונה נשאר עקבי עם אמירותיו לגבי מחירי הדיור וטען באופן חד משמעי שהם בדרך לרדת - עכשיו קוצר את הפירות; עם ירידה במחירי הדיור בארבעת מדדי הדיור האחרונים שמבטאים כבר ירידה של 7%-10%; וגם: האם זה הזמן לקנות? או שיש עוד מקום לירידות

הבוקר התכנסנו בבורסה לניירות ערך בתל אביב לצורך וועידת התשתיות של ביזפורטל - להלן קישור לתוכן והנושאים אשר יעלו בוועידה - וכמובן שנמשיך לעדכן אתכם בתכנית בשוטף. בין האורחים המעניינים שהגיעו לכנס היה ינקי קוינט, מנכ״ל רמ״י - שבעוד מספר שבועות יסיים את תפקידו. קוינט ענה לנו על מספר שאלות חשובות שבוערות כיום לישראלי מהרחוב ששוקל האם לרכוש דירה או שלא. בין היתר הוא דיבר גם על שדה דב ואמר כי המחירים ירדו בעקבות השיווק האגרסיבי שביצעה רמ״י בשנה שעברה במתחם. כשעלתה שאלה מהקהל שאמרה: ״איך זה מתכתב עם מחיר דירה ממוצע של 8.5 מיליון שקל?״ ינקי ענה על זה משני כיוונים, דבר ראשון אלו לא באמת המחירים המייצגים ועדיין ניתן למצוא דירות עם מפרטים שונים ומיקומים אחרים במחירים נגישים יותר - ״בממוצע כ-60 אלף שקל למ״ר״ כדבריו. דבר שני, המנהל לא רצה ששדה דב יהפוך לאיזור שיאוכלס על ידי אוכלוסיה אמידה, ומבוגרת ולכן דחף להוזלת המגרשים והרחבת ההיצע.

ואז עלתה שאלה אפילו יותר ׳יומיומית׳ משתתף אמר שכבר בדרך לכנס הוצעה לו דירה בהנחה של 400 אלף שקל - הוא פנה בכנות לקוינט - ׳מה אתה אומר, היית לוקח את העסקה?׳. השואל אמר שהוא נדרש לקחת משכנתא של 1 מיליון שקל ולהביא הון עצמי מהבית - לסיכום - האם היית הולך על כזאת עסקה. קוינט ענה כי הוא חושב שהתשובה מורכבת, ובין היתר צריך לחשוב האם המקום נוח למגורים, האם המקום אטרקטיבי וכו׳. אבל כשעלתה שאלה חדה יותר שאמרה כי ״בשורה התחתונה - לקנות עכשיו או לחכות? ענה קוינט: ״הירידות לא יהיו דרמטיות, אנחנו מעריכים ירידה של אחוזים בודדים״. אם לנסות לתרגם את זה - קניית דירה למגורים לא כדאי לתזמן, המחירים יורדים זה נהיה נגיש יותר ויותר ואם היכולות שלכם מאפשרות את זה, אז לכו על העסקה. בעניין של השקעה, כנראה שיש למחירים עוד לאן לרדת.

בנוסף, ינקי טען כי יש נושא חשוב שלא מספיק מדובר ולא מתרחשת בו מספיק התקדמות והוא נושא הדיור להשכרה. אנחנו כותבים הרבה על נושא הדיור להשכרה ובין היתר קוינט נשאל בידי הקהל: מדוע בעצם צריך להוציא מכרזים של דיור להשכרה בשדה דב? והוא ענה כי עיריית תל אביב דרשה את זה וכשנשאל האם זה בעצם שוחד - ענה כי לא מדובר על שוחד אלא על כיפוף ידיים מסוים. גם כאמור, עיריית תל אביב הייתה מעוניינת לגוון את הקהל שיאכלס את המתחם ושהוא לא יאוכלס אך ורק על ידי אוכלוסיות אמידות ומבוגרות.


מצב הקרקעות בישראל

מעבר לשאלות הישירות מהקהל, קווינט עלה לבמה ונשא נאום מקיף על מצב הקרקעות והתשתיות בישראל. כבר בפתיחה הוא ביקש לתקן את מה שהוא מגדיר כסטיגמה: "אני כבר לא אוהב את הכותרת ש'קרקע היא חסם'. הקרקע היא הכלי שמאפשר את פרויקטי התשתיות, היא לא הבעיה אלא הבסיס לכל תהליך."

לדבריו, האסטרטגיה של רמ"י בשנים האחרונות הייתה לקחת תחומים שבעבר נוהלו בפטור ממכרז קרקעות חקלאיות, שטחי תעסוקה, מחצבות ואף מטמנות – ולהעביר אותם לעולם המכרזים. "עצם התחרות מייצרת ערך," אמר. "זה לא חייב להיות ערך כלכלי נטו. לפעמים זו יכולה להיות תחרות על מחיר למשתכן, על תעריף, על מחיר מטרה. אבל עצם המכרז מביא שקיפות, מאפשר לכל שחקן לגשת ומונע ספסרות."