פותחים עונה: הנה מניה שמכה תחזיות אבל האנליסטים חותכים אותה
עונת הדוחות לרבעון השני בארה"ב נפתחה, ומי שפותחת את העונה היא חברת אלקואה, ענקית האלומיניום מפנסילבניה. בואו נצלול קצת לדוחות החברה ונבין האם מסתתר לו איזשהו רמז לגבי הפעילות הכלכלית של החברות בוולסטריט ברבעון השני של השנה.
חברת אלקואה עוסקת בהפקה ועיבוד של אלומיניום, אלומיניום מעובד ואלומינה עבור יישומים תעשייתיים ומסחריים. פעילות החברה כוללת כרייה, זיקוק, ליטוש, התכה, עיבוד, גלוון ומיחזור מוצרי מתכת ואלומיניום הכוללים גיליונות, צינורות, לוחות שטוחים ועוד. החברה נותנת שירותי ייצור והנדסת מוצרים עבור תעשיית החלל-אוויר וביטחון, רכיבי רכב ויסודות לבנייה, וייצור ושיווק ציוד אחסון ואריזה כולל אריזות למגוון מוצרי מזון, אריזות עם גרפיקה, מוצרי אחסון גמישים, שקיות פלסטיק, אריזות הגנה, פקקים, סוגרים ופולימריזציה.
בתחום המוצרים שאינם מבוססים על אלומיניום החברה מספקת ציוד טלקומוניקציה, ציוד לבניה ולתעשייה, כבלים מסיבים-אופטיים, מערכות חשמל לרכב, יציקות מדויקות ורצועות הידוק תעשייתיות, מסילות ויניל ופקקים מפלסטיק. מוצרי החברה ניתנים במטוסים, רכבים, יישומים תעשייתיים, תחבורה מסחרית, אריזות, יישומי בניה ועוד. אלקואה פועלת באסיה, אוסטרליה, אירופה, דרום אמריקה וארה"ב, נוסדה ב-1888 ומרכזה בפיטסבורג, פנסילבניה.
אלקואה במספרים
- הכנסות ברבעון השני - 5.9 מיליארד דולר
- רווח נקי ברבעון השני - 140 מיליון דולר
- שווי חברה - 13 מיליארד דולר
- מס עובדים - 59 אלף
- תזרים מזומנים 550 מיליון דולר
- דיבינד -1.2% לשנה.
השורה התחתונה מעידה על דוח מעורב, כאשר בשורת ההכנסות החברה הכתה את התחזיות ובשורת הרווח פספסה. עיון בדוחות הרבעון השני מראה מספר מגמות מעניינות על הפעילות העסקית של אלקואה. ראשית, מנועי צמיחה היו ויישארו תעשיית הרכב ותעשיית המטוסים. אלקואה משמשת כספקית העיקרית של בואינג אמריקנית וכן איירבאס מאירופה.
- אחת מיצרניות האלומיניום הגדולות בעולם מאבדת 5% - זו הסיבה
- אלקואה נסחרת בחסר? לחברת האלומיניום טכנולוגיה פורצת דרך
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
תעשיית המטוסים חולשת על רבע מהכנסות החברה, ומהדוח האחרון עלה כי הן צמחו ב-24% ביחס לרבעון השני של שנה שעברה. תעשיית הרכב מהווה כ-5% מהכנסות החברה ושם ראו צמיחה מרשימה של 50% ביחס לרבעון אשתקד. בגזרת חומרי הגלם, החברה הציגה צמיחה של 21% ביחס לרבעון שעבר הרבה בגלל פעילות כרייה מוצלחת והתייעלות בכל הקשור לכושר הייצור של החברה.
הנהלת אלקואה ציינה במפגש המשקיעים המסורתי לאחר הדוחות, כי היא צופה צמיחה שנתית של 6.5% במגזר האלומיניום - צמיחה שמגיעה כמעט רובה ככולה מסין, אשר אחראית לביקושים של 50% מפעילות החברה מחוץ לארה"ב. ועל אף כל הנתונים, משהו מאוד מעניין קורה במניה. אם מסתכלים על רשימת ההמלצות שנותנים בתי השקעות שמסקרים את אלקואה, רואים תמונה הפוכה לחלוטין ממחיר המניה שעומד כיום על 10.7 דולרים. מתוך 18 בתי השקעות שמסקרים את החברה, 7 מחזיקים בהמלצת החזק עם מחיר יעד גבוה ב-25% מהמחיר האחרון - כלומר 12-13 דולר. 10 מחזיקים בהמלצת קנייה עם מחירי יעד דמיוניים של 18-20 דולר - אפסייד של80%-100%, ואילו רק בית השקעות אחד מחזיק בהמלצת מכירה.
אז מי צודק?
ובכן כחברה שהמוצר העיקרי שלה, אותו היא מוכרת, הוא אלומיניום - הנ"ל נסחר בצורה שוטפת בבורסת הסחורות בלונדון הנקראת LME . האלומיניום ירד בעוצמה בשנה האחרונה בעיקר עקב החשש מצד סין שתצמצם את הביקושים למתכת הקלה. הצפי הזה יצר לחץ שלילי על אלקואה מצד מספר אנליסטים שמסקרים סחורות בשיקגו ולונדון, למרות שפרסמה דוחות לא רעים ברבעון הקודם וברבעון הנוכחי, היא יורדת ולא רואה תחתית חדשה. ניתן לראות בגרף שצורף את ירידת מחיר האלומיניום לשפל של 5 שנים של 1687 דולר.
- על ניהול סיכונים: איך נזהה את הקרנף האפור?
- הבית הלבן באוויר: סיפורו של המטוס שהוביל את הנשיא טראמפ לישראל
- תוכן שיווקי צברתם הון? מה נכון לעשות איתו?
- הבית הלבן באוויר: סיפורו של המטוס שהוביל את הנשיא טראמפ...
גרף המניה מלמד אותנו שלמרות שפעילות החברה מוצלחת ככל שתהיה - אם המוצר העיקרי אותו היא מוכרת עוסק בסחורה כלשהי, רצוי להמנע מהשקעה ארוכת טווח עקב הקורלציה לשוק הסחורות החופשי.
- 1.גידי 13/07/2015 01:42הגב לתגובה זומוטי אשמח אם תכתוב מאמר על תחום ההלוואות להמונים שתופס תאוצה , כזכור לי אתה מתעניין בטכנולוגיה וחדשנות . המשך כך !

הבית הלבן באוויר: סיפורו של המטוס שהוביל את הנשיא טראמפ לישראל
מטוס ה-Air Force One הוא אחד הסמלים המובהקים של ההנהגה, הביטחון ומדיניות החוץ של ארה"ב. מתי עלה לראשונה הרעיון של מטוס אישי לנשיא, איך התפתח ומה קורה היום בתוככי כלי התעופה הכי מפורסם בעולם
מטוס ה-Air Force One הוא לא רק כלי תחבורה אווירי. הוא סמל יוקרתי ועוצמתי של נשיא ארצות הברית, מעין ארמון מעופף שמסמל את מעמדו המיוחד של הנשיא. מטוס זה מסמל את עוצמת ארה״ב ועבורנו, בנחיתתו בישראל, את הרגעים הבלתי נשכחים של שחרור החטופים כשהלב של כולנו החסיר פעימה. המטוס טס בגובה נמוך מול חופי ישראל וביצע מחווה מעל כיכר החטופים בתל אביב לפני נחיתתו בנתב״ג.
אז מה הסיפור של כלי התעופה שהוא הרבה יותר ממטוס?
מטוס אייר פורס 1 הוא אחד הסמלים המובהקים ביותר של נשיאות ארצות הברית ושל העוצמה האמריקאית בעולם. מעבר לנצנוצי הצבעים והסמל הלאומי, ההיסטוריה של המטוסים הנשיאותיים עד ליצירת המטוס המיוחד במינו שאנו מכירים היום, הייתה מורכבת ומרתקת וכללה טכנולוגיות ואמצעים ביטחוניים מתקדמים, שינויים וחידושים שהוטמעו בו והפכו את אייר פורס 1 לבית הלבן המעופף.
הנשיא טראמפ נוהג לנהל שיחות עם כתבים ועם צוותי הסיקור היושבים באייר פורס 1, לעיתים תוך כדי טיסה, מה שיוצר אווירה ייחודית של נגישות וקרבה אל הצוות התקשורתי למרות הגבלות האבטחה.
זוג מטוסי בואינג שמפיקים את כל צורכי הנשיא
בכל פעם שנשיא ארצות הברית עולה לטיסה על מטוס של חיל האוויר האמריקאי, המטוס מקבל את הכינוי Air Force One, שהוא אות הקריאה הרשמי במהלך טיסתו. השם "אייר פורס 1" הוא למעשה אות הקריאה הרשמי לכל מטוס שמטיס את נשיא ארצות הברית. משמעות הדבר היא שכל מטוס של חיל האוויר האמריקאי שבו טס הנשיא באותו רגע, מקבל את הכינוי הזה.
- טראמפ ג'וניור מגייס 260 מיליון דולר לספאק; ועל נכסי הקריפטו של המשפחה
- טראמפ בישראל: "יום היסטורי"
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
רוב הזמן, הכינוי מתייחס לזוג מטוסי בואינג מדגם VC-25A (גירסה מיוחדת ומתוחזקת של בואינג 747-200B), שמשרתים את הנשיא ומפיקים את כל צרכיו, מהבטיחות והתקשורת ועד הנוחות והייעוץ המדיני.

החות׳ים משנים את כללי המשחק - האיום האמיתי על שמי ישראל: Samad 3
הכטב"ם החות'י שגרם לפגיעה הקשה באילת בעיצומו של החג הוא שדרוג משמעותי ליכולות הטכנולוגיות של החות'ים הנשענים על תמיכה מאיראן. מערכות ההגנה של ישראל מספקות תשובה מצוינת, אם כי לא הרמטית, אבל החות'ים מצדם לא שוקטים על השמרים
בלילה שקט של קיץ, יולי 2024, כאשר תושבי תל אביב חשבו שהם מביטים בשמי העיר המוארים והרגועים, חדר לשמי העיר כטב"ם משופר מהסוג המסוכן ביותר - ה-Samad-3. הוא פרץ את שכבות ההגנה האווירית המתקדמות ופגע באישון לילה בלב העיר השוקקת לאחר טיסה של 16 שעות ומרחק 2600 ק״מ במסלול מוארך דרך סודן ומצרים מתימן הנמצאת בקו אווירי של 1,800 ק״מ מישראל.
זה היה רגע דרמטי שהוכיח כי הטכנולוגיה של האיום משתדרגת במהירות והפכה את השמיים הישראלים לזירה תחרותית של מלחמה טכנולוגית שבה כל שנייה קובעת חיים או מוות. האירוע הותיר את המדינה במרדף בלתי פוסק אחרי פתרונות חדשניים להגנה על אזרחיה מפני איומים דומים.
האם הסמאד 3 שובר שוויון?
החות'ים הגיעו בשנים האחרונות ליכולות טכנולוגיות מתקדמות יחסית בתחומי הטילים והרחפנים, המוענקות להם בעיקר עם תמיכה איראנית. בין היתר מדובר על כטב״מים קטנים כמו סמאד 3, שככלל טסים בגובה נמוך עם חתימה מכ״מית נמוכה, כך שקשה למערכות ההגנה האווירית הישראליות לזהותם וליירטם בזמן. כמו כן, שיגרו החות'ים טילים עם ראשי נפץ "cluster munitions" שפועלים על ידי פיזור ראשי נפץ משניים באמצע הטיסה, מה שמקשה על מערכות ההגנה לספק הגנה יעילה מפני הפצצונות הנפיצות שמפוזרות בכמות גדולה על שטח רחב.
ישראל, מצד שני, מפעילה מערכות הגנה אוויריות רב-שכבתיות ומתקדמות ביותר, עם כיפת ברזל כמרכיב העיקרי נגד רקטות וטילים קצרים ובקרוב בשילוב מערכת הלייזר ״אור איתן״. מערכות אלו מדויקות, מתוחזקות בצורה גבוהה עם יכולת תגובה מהירה ויכולת יירוט מעל 90% בממוצע של האיומים.
- שר החוץ הפולני הביא ללונדון כטב"מ איראני והזהיר: "רוסיה יכולה לתקוף בעומק אירופה"
- איך מנצחים את הכטב"מ האיראני - התוכנית של בריטניה ואוקראינה
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
לסמאד שלושה יתרונות מובנים המקשים על גילוי מוקדם שלו: חתימת מכ"ם נמוכה, בעיקר בגלל חומריו, מידות קטנות יחסית, ופרופיל טיסה גמיש עם יכולות תמרון וטיסה בגבהים נמוכים ועל פני טופוגרפיה מורכבת. תכונות אלו מאפשרות לו לטוס למטרה בשעה שגילוי מוקדם הופך לאתגר טכנולוגי עם אפשרויות רבות לאזעקות שווא ולחדירה דרך שכבות ההגנה של המדינה.