פותחים עונה: הנה מניה שמכה תחזיות אבל האנליסטים חותכים אותה
עונת הדוחות לרבעון השני בארה"ב נפתחה, ומי שפותחת את העונה היא חברת אלקואה, ענקית האלומיניום מפנסילבניה. בואו נצלול קצת לדוחות החברה ונבין האם מסתתר לו איזשהו רמז לגבי הפעילות הכלכלית של החברות בוולסטריט ברבעון השני של השנה.
חברת אלקואה עוסקת בהפקה ועיבוד של אלומיניום, אלומיניום מעובד ואלומינה עבור יישומים תעשייתיים ומסחריים. פעילות החברה כוללת כרייה, זיקוק, ליטוש, התכה, עיבוד, גלוון ומיחזור מוצרי מתכת ואלומיניום הכוללים גיליונות, צינורות, לוחות שטוחים ועוד. החברה נותנת שירותי ייצור והנדסת מוצרים עבור תעשיית החלל-אוויר וביטחון, רכיבי רכב ויסודות לבנייה, וייצור ושיווק ציוד אחסון ואריזה כולל אריזות למגוון מוצרי מזון, אריזות עם גרפיקה, מוצרי אחסון גמישים, שקיות פלסטיק, אריזות הגנה, פקקים, סוגרים ופולימריזציה.
בתחום המוצרים שאינם מבוססים על אלומיניום החברה מספקת ציוד טלקומוניקציה, ציוד לבניה ולתעשייה, כבלים מסיבים-אופטיים, מערכות חשמל לרכב, יציקות מדויקות ורצועות הידוק תעשייתיות, מסילות ויניל ופקקים מפלסטיק. מוצרי החברה ניתנים במטוסים, רכבים, יישומים תעשייתיים, תחבורה מסחרית, אריזות, יישומי בניה ועוד. אלקואה פועלת באסיה, אוסטרליה, אירופה, דרום אמריקה וארה"ב, נוסדה ב-1888 ומרכזה בפיטסבורג, פנסילבניה.
אלקואה במספרים
- הכנסות ברבעון השני - 5.9 מיליארד דולר
- רווח נקי ברבעון השני - 140 מיליון דולר
- שווי חברה - 13 מיליארד דולר
- מס עובדים - 59 אלף
- תזרים מזומנים 550 מיליון דולר
- דיבינד -1.2% לשנה.
השורה התחתונה מעידה על דוח מעורב, כאשר בשורת ההכנסות החברה הכתה את התחזיות ובשורת הרווח פספסה. עיון בדוחות הרבעון השני מראה מספר מגמות מעניינות על הפעילות העסקית של אלקואה. ראשית, מנועי צמיחה היו ויישארו תעשיית הרכב ותעשיית המטוסים. אלקואה משמשת כספקית העיקרית של בואינג אמריקנית וכן איירבאס מאירופה.
- אחת מיצרניות האלומיניום הגדולות בעולם מאבדת 5% - זו הסיבה
- אלקואה נסחרת בחסר? לחברת האלומיניום טכנולוגיה פורצת דרך
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
תעשיית המטוסים חולשת על רבע מהכנסות החברה, ומהדוח האחרון עלה כי הן צמחו ב-24% ביחס לרבעון השני של שנה שעברה. תעשיית הרכב מהווה כ-5% מהכנסות החברה ושם ראו צמיחה מרשימה של 50% ביחס לרבעון אשתקד. בגזרת חומרי הגלם, החברה הציגה צמיחה של 21% ביחס לרבעון שעבר הרבה בגלל פעילות כרייה מוצלחת והתייעלות בכל הקשור לכושר הייצור של החברה.
הנהלת אלקואה ציינה במפגש המשקיעים המסורתי לאחר הדוחות, כי היא צופה צמיחה שנתית של 6.5% במגזר האלומיניום - צמיחה שמגיעה כמעט רובה ככולה מסין, אשר אחראית לביקושים של 50% מפעילות החברה מחוץ לארה"ב. ועל אף כל הנתונים, משהו מאוד מעניין קורה במניה. אם מסתכלים על רשימת ההמלצות שנותנים בתי השקעות שמסקרים את אלקואה, רואים תמונה הפוכה לחלוטין ממחיר המניה שעומד כיום על 10.7 דולרים. מתוך 18 בתי השקעות שמסקרים את החברה, 7 מחזיקים בהמלצת החזק עם מחיר יעד גבוה ב-25% מהמחיר האחרון - כלומר 12-13 דולר. 10 מחזיקים בהמלצת קנייה עם מחירי יעד דמיוניים של 18-20 דולר - אפסייד של80%-100%, ואילו רק בית השקעות אחד מחזיק בהמלצת מכירה.
אז מי צודק?
ובכן כחברה שהמוצר העיקרי שלה, אותו היא מוכרת, הוא אלומיניום - הנ"ל נסחר בצורה שוטפת בבורסת הסחורות בלונדון הנקראת LME . האלומיניום ירד בעוצמה בשנה האחרונה בעיקר עקב החשש מצד סין שתצמצם את הביקושים למתכת הקלה. הצפי הזה יצר לחץ שלילי על אלקואה מצד מספר אנליסטים שמסקרים סחורות בשיקגו ולונדון, למרות שפרסמה דוחות לא רעים ברבעון הקודם וברבעון הנוכחי, היא יורדת ולא רואה תחתית חדשה. ניתן לראות בגרף שצורף את ירידת מחיר האלומיניום לשפל של 5 שנים של 1687 דולר.
- שתי זריחות בטיסה אחת: הפרויקט השאפתני של קוואנטס האוסטרלית
- נחיתת חירום באיירבוס היתה הסימן לתקלה מערכתית - הסכנה עדיין באוויר
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
גרף המניה מלמד אותנו שלמרות שפעילות החברה מוצלחת ככל שתהיה - אם המוצר העיקרי אותו היא מוכרת עוסק בסחורה כלשהי, רצוי להמנע מהשקעה ארוכת טווח עקב הקורלציה לשוק הסחורות החופשי.

- 1.גידי 13/07/2015 01:42הגב לתגובה זומוטי אשמח אם תכתוב מאמר על תחום ההלוואות להמונים שתופס תאוצה , כזכור לי אתה מתעניין בטכנולוגיה וחדשנות . המשך כך !

שתי זריחות בטיסה אחת: הפרויקט השאפתני של קוואנטס האוסטרלית
חברת התעופה של היבשת המבודדת מתכוננת להשקה ב-2026 של פרויקט Sunrise, שיאפשר טיסות נוסעים ארוכות במיוחד ללא עצירות וללא קונקשן, כך שתירדמו בהמראה מסידני ותתעוררו בלונדון
כשחברת התעופה האוסטרלית Qantas הכריזה שתשבור את שיאי הזמן בטיסה ישירה בין סידני ללונדון, כמעט 20 שעות באוויר ללא חניית ביניים, התגובה נעה בין "וואו!" לבין "רגע, מי רוצה לשבת 20 שעות על אותה כרית?".
דמיינו טיסה ללא הפסקות מלב סידני ללונדון או ניו יורק, 22 שעות בשמיים, מעל אוקיינוסים ומדבריות, מבלי לנחות וללא קונקשן וריצות בין דלפקי חברות התעופה. זהו חלום התעופה שהופך למציאות עם האיירבוס A350-1000ULR בפרויקט Sunrise של קוואנטס.
Sunrise היא יוזמה פורצת דרך, שנשמעת כמעט כמו פרויקט חלל, שתאפשר טיסות נוסעים ללא עצירות בטיסות הארוכות ביותר בעולם, תוך כיבוש "נתיב הקנגורו" ההיסטורי. הפרויקט מחיה מסורת ממלחמת העולם השנייה של טיסות "Double Sunrise" של קוואנטס, שבהן המטוסים היו באוויר זמן רב מספיק כדי לראות שתי זריחות.
ולא מדובר בסתם מטוס גדול יותר, אלא זה ניסוי אנושי-טכנולוגי שמאתגר את גבולות הגוף, הזמן והשעון הביולוגי, וגם משנה את כללי המשחק בשוק התעופה העולמי.
- FAA מחייב בדיקות נוספות במטוסי A320 בעקבות סדקים ברכיבי דלתות
- נחיתת חירום באיירבוס היתה הסימן לתקלה מערכתית - הסכנה עדיין באוויר
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
מי מזמין ומדוע?
קוואנטס, חברת התעופה האוסטרלית הוותיקה שנוסדה ב-1920, הזמינה 12 מטוסי איירבוס A350-1000ULR מיוחדים, עם מיכל דלק אחורי נוסף של 20,000 ליטר שמאפשר טווח מטורף של 18,000 ק"מ. הסיבה? אוסטרליה מבודדת גיאוגרפית, וטיסות עם עצירות בסינגפור או בדובאי גוזלות זמן, כסף וסיכונים. Sunrise יחסוך ארבע שעות טיסה כוללת ויחבר את המדינה-היבשת ישירות למרכזים כלכליים.
