עכשיו באים? - רק אחרי ירידה של 60% מהשיא, המיליארדר שולף את הארנק וקונה מניות מובילאיי
זו לא השנה של מובילאיי מובילאיי - המניה שלה נפלה ב-26% מאז הדוחות האחרונים בשבוע שעבר והשלימה ירידה של 64% מתחילת השנה, זאת על רקע החולשה בשוק הרכב הסיני והפיתוח האיטי מהצפוי של תחום הנהיגה האוטונמית. מניית מובילאיי רשמה ירידות במסחר גם בשבועות שקדמו לדוחות ללא סיבה ברורה ולא היה ברור איפה הנהלת החברה שתביע אמון - כעת המייסד והמנכ"ל פרופ' אמנון שעשוע רוכש מניות.
פרופ' אמנון שעשוע, מייסד ומנכ"ל מובילאיי; קרדיט: נאסד"ק
פרופ' שעשוע רכש מניות מובילאיי ב-10 מיליון דולר ביום שלאחר דוחות החברה. הוא רכש אותן במחיר ממוצע של קצת מעל 16 דולר למניה כאשר היום המניה נסחרת במחיר של 15.2 דולר.
פרופ' שעשוע רוכש מניות בסכום משמעותי אבל הוא נזכר לעשות כן רק כשהמניה ירדה למחיר של 15-16 דולר, 40% מתחת למחיר ההנפקה. לפני חצי שנה החברה חתכה את התחזית שלה בפעם הראשונה השנה כאשר אחריה המניה נפלה ב-50% למחיר של 25 דולר למניה אבל זה לא היה נמוך מספיק בכדי לגרום לו לרכוש מניות.
החולשה בשוק הרכב בסין גרמה (שוב) להורדת התחזית
המשקיעים מאוכזבים ממובילאיי שחתכה את תחזיותיה כבר פעמיים השנה - מובילאיי צופה כעת הכנסות בטווח של בין 1.6-1.68 מיליון דולר לעומת התחזית הקודמת שעמדה על בין 1.83-1.96 מיליון דולר - ירידה של 13% בין נקודות האמצע של התחזיות. ההפסד התפעולי צפוי להסתכם בטווח של בין 531-580 מיליון דולר, לעומת התחזית הקודמת של בין 378-468 מיליון דולר.
מניית מובילאיי מתחילת השנה
החברה ייחסה את הורדת התחזית לחולשה בשוק הרכב בסין שצפויה להימשך לפחות עד סוף השנה. לדברי החברה, היצרנים הסיניים ביצעו הזמנות נמוכות יותר מהאינדיקציות שסיפקו לחברה בתחילת השנה, כאשר לצד זאת הרגולציה בתחום הבטיחות בסין מפגרת ביחס למערב ומספקת גורם מעכב לצמיחה של החברה במדינה.
- להיט האנימציה של נטפליקס שובר שיאים
- "טראמפ הבטיח להגן עלינו מפני התקפות ספקולטיביות בשוק המט"ח"
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- הונאה של 2 מיליארד דולר - עונש של 11 אלף שנות מאסר - ומוות...
בשיחת המשקיעים של החברה אחרי הדוחות, פרופ' שעשוע נשאל על הדינמיקות בשוק הרכב בסין. "אני חושב ששוק הרכב הסיני הוא מאוד תנודתי והדינמיקות שם שונות מבשאר העולם", השיב פרופ' שעשוע. "העובדה שהממשלה מסבסדת הרבה חברות יוצרת נתק בין התוצאות בשטח לתוצאות הפיננסיות של החברות.
עם זאת, אנחנו רואים את התנודתיות הזו כקצרת טווח. אנחנו מאמינים שהדרישות הרגולטוריות בסין יתיישרו בקרוב עם אלה בשאר העולם, וזה יביא לשיתופי פעולה עם יצרנים בתחום. התחזית שלנו לא משקפת את התרחיש האופטימי בעינינו אלא את התרחיש הפסימי".
למה מובילאיי לא מסרה את התחזית שלה מוקדם יותר?
חלק מהמשקיעים שאלו את עצמם למה מובילאיי לא שיתפה את התחזית המעודכנת מוקדם יותר. בסופו של דבר ההזמנות הנמוכות מהצפוי בסין ליוו את החברה לאורך כל הרבעון, כנראה גם ברבעון הראשון, ולחברה כנראה הייתה יכולת למסור תחזית מעודכנת מוקדם יותר. עם זאת, זה לא באמת מה שהמשקיעים צופים מהחברה.
- 7.לא כסף שלך 06/08/2024 19:47הגב לתגובה זוהכסף שלך או שלו? אתה סוציאליסט פתאום ?
- 6.עקיבא 06/08/2024 19:13הגב לתגובה זויש תקופה שבה לעובדי חברה אסור לסחור במניות החברה - במיוחד לפני פרסום דוחות כספיים
- 5.ההגמוניה נגמרה- לא באמת יודעים לעשות רכב אוטונומי (ל"ת)מנהל לשעבר 06/08/2024 16:36הגב לתגובה זו
- 4.גם מנכל אינטל קנה, נו אז מה? (ל"ת)יודע 06/08/2024 16:35הגב לתגובה זו
- 3.יודע 06/08/2024 14:59הגב לתגובה זואין באמת בשורה
- 2.הפכה להיות מעניינת (ל"ת)צורי 06/08/2024 13:42הגב לתגובה זו
- 1.ימים יגידו מה יהיה עם מובילאיי ושעשוע (ל"ת)ביז סימן את שעשוע 06/08/2024 12:24הגב לתגובה זו
מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל. קרדיט: רשתות חברתיות"פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס לא ישרדו במתכונת הנוכחית עד סוף העשור"
מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל, טוען כי פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס-בנץ לא ישרדו במתכונתן הנוכחית עד סוף העשור; לדבריו, גרמניה תקועה בדיון “מופנה אחורה” במקום להשקיע בדור הבא של התחבורה: הרכב החשמלי והאוטונומי, ואומר כי “העתיד הוא נהיגה אוטונומית, לא נוסטלגיה”
הסערה האחרונה בתעשיית הרכב הגרמנית התפרצה בעקבות ראיון טלוויזיוני שבו הזהיר פרופ’ מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל ואחד מהקולות המשפיעים בכלכלה האירופית, כי ייתכן ששלושת יצרניות הרכב הגדולות בגרמניה, פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס-בנץ, לא ישרדו במתכונתן הנוכחית עד סוף העשור. "אני לא רואה סיכוי ממשי לכך שבשנת 2030 הן ייראו כפי שהן נראות היום", אמר שולאריק. "אם התעשייה הזו לא תשנה כיוון, היא תחדל להתקיים במבנה הנוכחי".
לדבריו, ייתכן שגרמניה תצטרך לאמץ "פתרון בסגנון וולוו", כלומר, כניסת משקיע אסטרטגי זר, אולי סיני, שיביא עמו טכנולוגיה, הון ושווקים חדשים. שולאריק הזכיר כי וולוו השוודית שייכת מאז 2010 לקבוצת ג'ילי הסינית, מהלך שהציל את החברה ממשבר והחזיר אותה לקדמת הבמה העולמית.
הדיון מסתכל אחורה
הביקורת של שולאריק אינה כלפי החברות בלבד, אלא גם כלפי השיח הציבורי והפוליטי בגרמניה. לדבריו, המדינה עסוקה בויכוחים מיושנים על תעשיית הדיזל והאנרגיה במקום להתמודד עם האתגר הבא: הרכב האוטונומי. "יש לי חשש אמיתי שאנחנו שוכחים את המהפכה הבאה", אמר. "בזמן שאנחנו מתווכחים על מה שהיה, סין וארה”ב כבר משקיעות הון עתק במערכות נהיגה אוטונומיות ובינה מלאכותית לרכב".
שולאריק טען כי אם גרמניה לא תבצע שינוי מיקוד טכנולוגי אמיתי, היא תמצא עצמה מאחור בעידן שאחרי המנוע החשמלי, עידן הנהיגה החכמה.
תגובות נגד: “תחזית מנותקת מהמציאות”
יו״ר התאחדות תעשיית הרכב הגרמנית (VDA) דחתה את תחזיתו של שולאריק וכינתה אותה “אבסורדית”. לדבריה, היצרניות הגרמניות הן עדיין “חברות מצליחות ובעלות עתיד,” אך הן סובלות ממדיניות אנרגיה לא עקבית, עלויות ייצור גבוהות ומיסוי מכביד. פוליטיקאי בכיר מהמפלגה הירוקה, שהינו המועמד לתפקיד ראש ממשלת באדן-וירטמברג, לב תעשיית הרכב, הביע אופטימיות זהירה: “דיימלר לא תהיה בידיים סיניות כל עוד נעשה את העבודה שלנו,” אמר. “אם כולנו, החל בממשלה וכלה במהנדסים, ניקח אחריות, נוכל לשמור על המובילות של גרמניה בתחום התחבורה.”
- שינוי חד בחוקי ההגירה וההתאזרחות בגרמניה
- גרמניה חותמת על הסכם הגנה נגד רחפנים עם סטארט-אפ מקומי
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
המשבר בתעשיית הרכב הגרמנית
הפסדי עתק וירידות חדות ברווחיות מציבים את תעשיית הרכב הגרמנית בנקודת מפנה. פולקסווגן ופורשה דיווחו על הפסדים של מיליארדי יורו, ומרצדס-בנץ רשמה ירידה של 50% ברווח הנקי ברבעון האחרון. במקביל, הייצור הסיני הזול של רכבים חשמליים, לצד מכסים אמריקניים גבוהים ומדיניות אירופית מסורבלת, חונקים את כושר התחרות של היצרניות האירופיות.
בנוסף, שערוריית הדיזל-גייט ממשיכה לפגוע באמון הצרכנים ובמיתוג “Made in Germany”.
אלבום שירי KPOP Demon Hunters. קרדיט: רשתות חברתיותלהיט האנימציה של נטפליקס שובר שיאים
"KPop Demon Hunters" הפך לסרט המצליח ביותר בתולדות נטפליקס, עם מאות מיליוני צפיות, להיטי מוזיקה והיסטריה ברשתות והוא בדרך להיות היקום הקולנועי הראשון של החברה; למה המרצ'נדייז מתעכב? ומה גרם לסוני למכור את הזכויות?
נטפליקס Netflix, Inc 0.61% רגילה להפתיע את הוליווד, אבל הפעם גם החברה בעצמה הופתעה מההצלחה. סרט האנימציה “KPop Demon Hunters”, שעלה לשירות הסטרימינג בקיץ האחרון, הפך תוך שבועות לא רק לשובר צפיות אלא גם לתופעה תרבותית
עולמית: סיפור על שלוש כוכבות קיי-פופ (מוזיקת פופ קוריאנית) שנלחמות בשדים הפך לשיחת היום ברשתות, לפסקול השנה ולמכונת כסף חדשה עבור נטפליקס, ואולי, לראשונה בתולדותיה, גם לבסיס ליקום קולנועי עצמאי בבעלותה.
על פי נתוני החברה, הסרט נצפה כבר ביותר מ-325 מיליון פעמים, והיה בראש טבלת הצפיות העולמית במשך יותר מארבעה חודשים ברציפות. ארבעה שירים מתוך פס הקול: Golden, Your Idol, Soda Pop ו-How It’s Done, נכנסו יחד לעשיריית הבילבורד, הישג חסר תקדים עבור סרט אנימציה, ובטח כזה שאינו מבית דיסני או פיקסאר. הקונספט, ששילב אסתטיקה קוריאנית, אנרגיה של קיי-פופ ועלילה פמיניסטית, כבש גם את הקהל הצעיר וגם את המבוגרים שנכנעו לוויב הויראלי.
איפה המרצ'נדייז?
אך דווקא בשיא ההצלחה, מעריצים רבים, ובעיקר הורים שמנסים להשיג מתנות לחגים, מגלים כי צעצועים ובובות של הדמויות
האהובות לא קיימים עדיין בשוק. לפי הדיווחים, רוב המוצרים, כלומר בובות ודמויות, צעצועים רכים וערכות משחק, לא יהיו זמינים לפני הרבעון הראשון או השני של 2026, כמעט שנה לאחר שהסרט יצא.
הסיבה? אף אחד לא צפה את גודל ההיסטריה. נטפליקס אמנם הציגה את הסרט
בפני קמעונאים וחברות צעצועים כבר בשלב מוקדם, אך אלה גילו ספקנות כלפי סרט אנימציה מקורי ללא מותג קיים מאחוריו. אחרי כישלונות קודמים בז’אנר, כמו "אלמנטלי" (Elemental) של פיקסאר ו-"סיפור הברווזים" (Migration) של יוניברסל, הרשתות לא מיהרו להזמין מוצרים למדפים.
רק אחרי שהסרט שבר שיאי צפייה ומכר מיליוני עותקים של פס הקול, ההצלחה חילחלה גם לתעשיית הצעצועים.
- אמזון קופצת ב-13%, מה קורה בנטפליקס, אפל ועל המניות הבולטות בוול סטריט
- נטפליקס בספליט של 1:10 - מה זה אומר ולמה המניה מזנקת?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
במהלך חסר תקדים, שתי ענקיות התחום, מאטל Mattel, Inc 0.32% (יצרנית ברבי) והאזברו Hasbro
Inc. (המוכרת ממותגים כמו הרובוטריקים ומיי ליטל פוני) חתמו על הסכם משותף להחזיק בזיכיון הייצור: מאטל תפתח את קו הבובות, הדמויות והמשחקים, ואילו האסברו תטפל בצעצועים הרכים ובמרצ’נדייז הנלווה. “זה הפרויקט שהוקם במהירות הגבוהה ביותר בתולדות מאטל”, אמר
סגן נשיא לשיתופי פעולה בידוריים בחברה. לדבריו, הביקוש העצום גרם לצוותים “לעבוד סביב השעון” כדי להוציא את המוצרים עד תחילת השנה הבאה.


