אין עשן בלי אש - מובילאיי שוב חותכת את התחזית לשנה כולה; נופלת ב-10% בטרום
מובילאיי מובילאיי שוב מאכזבת - אחרי המניה ירדה ב-50% מתחילת השנה על רקע החולשה בשוק הרכב והרכבים האוטונומיים, החברה חותכת את התחזית לשנה כולה ונופלת ב-10% בטרום.
התוצאות לרבעון השני
ברבעון השני החברה דיווחה על הכנסות של 439 מיליון דולר ורווח של 9 סנט למניה - מעל לצפי האנליסטים שהיה להכנסות של 424.8 מיליון דולר ורווח של 7 סנט למניה. ברבעון המקביל החברה דיווחה על הכנסות של 454 מיליון דולר ורווח של 17 סנט למניה. הרווח הגולמי הסתכם ב-304 מיליון דולר לעומת 326 מיליון דולר ברבעון המקביל. הרווח התפעולי עמד על 79 מיליון דולר לעומת רווח תפעולי של 140 מיליון דולר ברבעון המקביל.
לדברי החברה הירידה בהכנסות נבעה מירידה של 10% בהכנסות ממערכות EyeQ SoC המיוחסת להצטברות המלאים אצל הלקוחות שמביאה לרכישות מופחתות יותר של מוצרי החברה.
המחיר הממוצע למערכת ברבעון עמד על 54.4 דולר לעומת 51.7 דולר ברבעון המקביל. העלייה מיוחסת לאחוז גבוה יותר של מכירות SuperVision מתוך סך המכירות. תזרים המזומנים מפעילות שוטפת למחצית הראשונה של השנה הסתכם ב-70 מיליון דולר.
חותכת את התחזית לשנה כולה
מובילאיי היא שחקנית דומיננטית בושק הרכב ובתחום הרכבים האוטונומיים ושני השווקים האלה מדשדשים בתקופה האחרונה. המשקיעים מבינים זאת ולכן המניה שלה ירדה ב-50% מתחילת השנה - עכשיו היא גם מורידה תחזית.- מובילאיי בדוחות טובים, מעלה את תחזית הרווח וההכנסות לשנה
- אקזיט ישראלי: DigitalOwl נמכרת לפי שווי של כ-200 מיליון דולר
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
מובילאיי צופה כעת הכנסות בטווח של בין 1.6-1.68 מיליון דולר לעומת התחזית הקודמת שעמדה על בין 1.83-1.96 מיליון דולר - ירידה של 13% בין נקודות האמצע של התחזיות. ההפסד התפעולי צפוי להסתכם בטווח של בין 531-580 מיליון דולר, לעומת התחזית הקודמת של בין 378-468 מיליון דולר.
החברה מייחסת את הורדת התחזית לגורמים מסביבת המאקרו. החברה מציינת כי מספר לקוחות מסין ביצעו הזמנות קטנות יותר למחצית השניה של השנה, קטנות יותר אפילו ביחס לאלה שהן תכננו לעשות לפי הצהרותיהן מוקדם יותר השנה. בגלל הסיבות האלה החברה הורידה את צפי נפח הייצור של מערכות EyeQ שלה למחצית השניה בכ-3.5 מיליון יחידות.
גם הציפיות לגבי מכירות SuperVision עודכנו כלפי מטה, כאשר החברה מייחסת זאת לתעריפי השילוח הגבוהים בארה"ב ובאירופה, לצד אי הוודאות סביב דינמיקות השוק והסחר עם סין.
- פורשה מתרסקת: הפסד של כמעט מיליארד אירו ברבעון
- איך אנתרופיק עוקפת את OpenAI בדרך לרווחיות
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- 10 הצבאות העשירים בעולם ואיפה ממוקם צה"ל?
"אנו שמחים לדווח כי מלאי היתר אצל לקוחות Tier 1 שלנו, שהשפיע משמעותית על עסקינו במחצית הראשונה של 2024, נראה שכמעט כולו מאחורינו, אך האטה גדולה יותר מהצפוי בתנאי העסקים בסין (שמשפיעים על התעשייה כולה) צפוי להוביל לאתגרים במחצית השנייה. בעוד שתנאי השוק בסין תנודתיים מאוד כרגע, אנו ממשיכים להשקיע בסין לטווח הבינוני והארוך שכן אנו רואים את הפוטנציאל לשוק רווחי לאורך זמן, במיוחד לאור יוזמות חדשות שלדעתנו יחזקו את עמדתנו", אמר נשיא ומנכ"ל מובילאיי, פרופ' אמנון שעשוע.
"בשווקים הבינלאומיים אנו ממשיכים להתקדם בהתמדה עם כל קו המוצרים, החל מ-ADAS בסיסי ועד לאוטונומיה ברמה L4. בנוסף, אנו מאמינים כי תיק המוצרים שלנו, שניתן להרחבה, נמצא במיקום מצוין לנצל מגמת OEM המתפתחת במהירות לעבר ADAS מתקדם, עם תכולה גבוהה יותר, עבור הסגמנטים בעלי הנפח הגבוה במחיר בינוני. המיקוד העיקרי שלנו לשארית 2024 הוא להוציא לפועל בהצלחה את התוכניות המתקדמות הנוכחיות שלנו ולהמיר את סט ההזדמנויות חסרות התקדים שאנו רואים כעת לפרסי ייצור סדרתי", הוסיף שעשוע.
לצד הדוחות מובילאיי דיווחה על הרחבת שיתוף הפעולה עם יצרנית הרכבים זיקר הסינית. מעתה זיקר תוכל לשלב את מערכות מובילאיי בכל אחד מהרכבים שלה, זאת אחרי שמאז מאי 2021 מכרה זיקר מעל 240 אלף רכבים המצוידים במערכת SuperVision של מובילאיי.
המוסדיים לא נוגעים במניה
הצגנו הבוקר את אחזקות המוסדיים במובילאיי - למעט מגדל, לגופים המוסדיים בישראל יש אחזקות אפסיות במניה. גם הם הבינו את הקשיים בשווקים בהם מובילאיי פועלת. הקשיים האלו כבר גרמו למובילאיי להוציא אזהרת רווח חמורה בתחילת השנה. אז היא ציינה כי הסיבה העיקרית להורדת התחזית היא הצפי שלקוחות יבטלו הזמנות תוך כדי שהם ינצלו את המלאים הקיימים שלהן, מה שמתברר כנכון - שרשראות האספקה שהתאוששו לאחרונה הביאו להצטברות של מלאים אצל יצרניות הרכבים, ולהערכות החברה אז זה יגרום להן לבטל הזמנות קיימות.
- 6.רוני 02/08/2024 13:04הגב לתגובה זוסה ברור שהיתה כאן השחלה אדירה את אינטל ועדיין חוגגים על אינטל כמו שזה יראה זה ענין של שנתיים והשוויי יורד לחצי מילארד דולר של החברה
- 5.דוגמן 01/08/2024 19:55הגב לתגובה זואיזה צוות השקעות יש לאינטל על הפנים כל הזמן משחילים להם חברות והם משחררים . בהצלחה בהמשך הדרך נראה שהם נוקיה הבאה.
- 4.חיגז 01/08/2024 18:01הגב לתגובה זוחלום מכונית אוטונומית נעלם.יקח עוד כ15 שנים שתיוצר המכונית.
- 3.frsx 01/08/2024 16:20הגב לתגובה זובמקום לשלם שווי של 15B$ על mbly אפשר לקנות את פורסייט באלפית המחיר - 15M$ הטיקר של פורסייט הוא frsx יש להם כמה פיילוטים.
- 2.צרי 01/08/2024 14:25הגב לתגובה זועומד מגלומן שמזכיר את הסיפור של טבע. נזק בלתי הפיך.
- 1.גל 01/08/2024 13:44הגב לתגובה זושאלת המיליון - עד כמה אנחנו רחוקים מרכב אוטונומי
- אלון 02/08/2024 22:30הגב לתגובה זוווימו עשה 200K נסיעות מסחריות ללא נהג החודש בארה"ב החודש... ,זה כבר אם, זאת שאלה של כמה כסף הם (גוגל/אלפאבית) שמים על הגדלת השירות.
אגם קומו, איטליה. קרדיט: רשתות חברתיותלמה עשירים מכל העולם עוברים לאיטליה?
מיסוי נוח, נדל"ן תוסס ואיכות חיים, איטליה קפצה למקום השלישי בעולם ביעדים מועדפים להגירת הון, עם צפי לקליטת קרוב ל-4,000 מיליונרים בשנה הקרובה
איטליה הפכה בשנים האחרונות ליעד מועדף עבור מיליונרים ובעלי הון, לא רק בזכות הנופים, ההיסטוריה או הקולינריה, אלא בעיקר בשל שילוב בין מדיניות מס נוחה, שוק נדל"ן תוסס וסביבה כלכלית פתוחה להשקעות. התוצאה היא מגמה ברורה של מעבר של עשירים מרחבי העולם למדינה, עם הערכות שמדובר בקרוב ל-4,000 אנשים בעלי עושר גדול שייקלטו באיטליה בשנה הקרובה, ויביאו עמם כ-20-25 מיליארד דולר בהון פרטי.
מיקומה של איטליה בדירוג העולמי של יעדים מועדפים להגירת הון השתנה באופן ניכר, ממקום 11 בשנת 2023 למקום שלישי ב-2025. היא עקפה מדינות כמו סינגפור, שווייץ ואוסטרליה, והפכה ליעד מרכזי עבור קהלים אמידים שמחפשים אלטרנטיבה למיסוי נוקשה במדינות המוצא שלהם. אחד הגורמים המרכזיים לשינוי הוא מס שטוח, מודל לפיו נדרש תשלום שנתי קבוע על הכנסות מחו"ל, ללא קשר להיקפן. בשלב הראשון עמד הסכום על 100 אלף יורו לשנה, אך לאחר ביקורת ציבורית הוכפל ל-200 אלף, ועדיין נשאר אטרקטיבי ביחס לחלופות.
ההטבה במס מיועדת לתושבים חדשים בלבד ואינה מתייחסת לרווחים מחוץ לאיטליה, בעוד שההכנסות מקומיות ממוסות לפי מדרגות רגילות. המשמעות היא שמי שמעתיק את כתובת המס שלו לאיטליה, משלם מס אחיד ומשתלם גם אם יש לו הכנסות של עשרות מיליוני יורו בשנה. ככל שמדינות אחרות מגבירות את המיסוי על עשירים, למשל בצרפת עם מס עושר או בבריטניה עם ביטול משטר המיסוי החדש, איטליה מצטיירת כמדינה עם מיסוי מאוד נמוך והופכת לאטרקטיבית לאמידים. אגב, זה במקביל לכך שהיא מפתה גם אנשים ממעמדות שונים לבוא להתגורר באזורים עם שיעור ילודה נמוך כמו חבל טוסקנה שבו יש כפרים שלמים זנוחים עם הגירה שלילית. איטליה מציעה במקומות לא מעטים דירה-בית חינם ואפילו מענק של 20 אלף דולר פלוס לתושבים זרים כדי לבוא להתגורר באזורים האלו.
ובכל מקרה, מחירי הדירות-בתים נמוכים מאוד באזורים האלו - מאות אלפי שקלים בודדים.
השקעה בנדל"ן באיטליה
למרות שהחוק אינו מחייב השקעה ישירה במדינה כתנאי למס, בפועל רבים מהמהגרים האמידים כן משקיעים: בנדל"ן, בעסקים, בתיירות ובתחומים יצירתיים. במקביל, איטליה קידמה תמריצים נוספים להשקעה, כמו תוכניות Industria 4.0 ו-Transition 5.0, שמעניקות זיכויי מס לעסקים בתחומי תשתיות ירוקות, דיגיטציה וחדשנות.
- אקונרג'י סוגרת מימון של 58 מיליון אירו לפרויקטים סולאריים באיטליה
- אלומיי מוכרת חצי מהפורטפוליו באיטליה לכלל תמורת 210 מיליון שקל
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
המוקדים המרכזיים להגירה ולהשקעות הם אזורים עם כמו טוסקנה, הריביירה האיטלקית, אגם קומו והעיר מילאנו. מחירי הנדל"ן במילאנו זינקו קרוב ל-50% מאז 2017, בעוד שבערים גדולות אחרות באיטליה העלייה הייתה מתונה יותר. גם באזור אגם קומו מדווחים על עלייה מתמשכת במחירים.
פורשה מקאן. צילום יצרןפורשה מתרסקת: הפסד של כמעט מיליארד אירו ברבעון
השקעות ענק במכוניות חשמליות שלא מצאו קונים, ירידה חדה במכירות בסין ומכסים בארה"ב הפכו את רווחי פורשה להפסדים היסטוריים. החברה מתכננת פיטורים נרחבים ושיקום ארוך טווח
פורשה עושה היסטוריה, אבל לא מהסוג שהיא רצתה. החברה שנחשבה למכונת כסף של קבוצת פולקסווגן דיווחה השבוע על הפסד תפעולי של כמעט מיליארד יורו ברבעון השלישי. זה קורה בפעם הראשונה מאז שהחברה הונפקה בבורסה ב-2022, ומסמן נקודת מפנה בהיסטוריה המפוארת של יצרנית מכוניות הספורט.
המספרים מעידים על קריסה: הפסד תפעולי של 967 מיליון יורו לעומת רווח של 974 מיליון יורו באותו רבעון אשתקד. כלומר, היפוך מוחלט של כמעט שני מיליארד יורו תוך שנה אחת. מדובר בפגיעה יסודית במודל העסקי שהפך את פורשה לאחת החברות הרווחיות בענף הרכב העולמי. בתשעת החודשים הראשונים של 2025 הרוויחה פורשה 40 מיליון יורו בלבד, לעומת ארבעה מיליארד יורו בתקופה המקבילה ב־2024 - ירידה של 99% ברווח הנקי. קשה למצוא תקדים לחברה בסדר גודל כזה שמאבדת כמעט את כל רווחיותה בפרק זמן כה קצר.
אסטרטגיה שנכשלה
הסיבה העיקרית לנפילה היא האסטרטגיה שנכשלה. פורשה השקיעה סכומי עתק במעבר לרכב חשמלי, אך שוק הלקוחות שלה בחר בכיוון אחר. במקום להתלהב ממכוניות חשמליות, הצרכנים המשיכו להעדיף את מנועי הבנזין הקלאסיים, המזוהים עם הצליל, העוצמה והחווייה המזוהה עם המותג. בחודש שעבר הודיעה החברה על ביטול מוחלט של פרויקט רכב השטח החשמלי החדש, תוך רישום הפסד של 1.8 מיליארד יורו. במקביל, היא חזרה להשקיע בפיתוח דגמי בנזין והיבריד, מהלך שמשקף הודאה פומבית בכישלון האסטרטגיה החשמלית שבה הושקעו שנים של פיתוח ומיליארדי אירו.
סמנכ״ל הכספים, יוכן ברקנר, ניסה להציג את המהלך כחלק מתהליך ארגוני מתוכנן, וטען כי החברה מקריבה רווחים קצרי טווח לטובת חיזוק עתידי. אלא שבפועל קשה לראות בכך מהלך מתוכנן, יותר ניסיון מאוחר לתקן החלטה שגויה.
- ענף הרכב-גירסת המעושרים, רכבים מעל 1 מיליון שח
- שוק היוקרה - 4,000 כלי רכב ב-500 אש"ח ומעלה
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
בעיה משמעותית נוספת היא סין, השוק שנחשב למנוע הצמיחה של פורשה בעשור האחרון. המכירות במדינה ירדו ב־26% מתחילת השנה, ירידה שמעידה על שינוי עמוק בהעדפות הצרכנים הסינים. פורשה, שבעבר הייתה סמל סטטוס מבוקש, מתקשה כעת לשמר את מעמדה מול מותגים מקומיים חדשים שמציעים חדשנות דומה במחיר נמוך בהרבה. גם בארצות הברית מצטברות בעיות. מכסים גבוהים שהוטלו במסגרת מדיניות סחר חדשה העלו משמעותית את עלות היבוא, ופורשה, שאין לה מפעל ייצור מקומי, סופגת את מלוא הפגיעה. ההשלכה הישירה היא הוצאות של מאות מיליוני יורו בשנה ופגיעה חדה ברווחיות.

