וולמארט עוקפת בשורה העליונה והתחתונה - עולה במסחר המוקדם
ענקית הקמעונאות וולמארט WALMART פרסמה את דוחותיה הכספיים לרבעון הראשון של 2023 לפיהם הכנסותיה הסתכמו ב-152.3 מיליארד דולר, מעל לצפי האנליסטים להכנסות של 148.65 מיליארד דולר. החברה רשמה רווח מתואם של 1.47 דולר למניה, גבוה מצפי האנליסטים בוול סטריט לרווח מתואם של 1.32 דולר למניה.
המכירות בחנויות זהות בארה"ב עלו ב-7.4%, טוב בהרבה מהצפי בשוק לעלייה של 5.25%. אלו חדשות מרעישות - וולמארט משמשת כמראה לשוק הקמעונאות בכל העולם.
הרווח התפעולי השתפר ב-17.3% ל-6.24 מיליארד דולר, כשרווחיות התפעולית עלתה ב-0.34%, מה שמשקף את מעבר של החברה להתמקד ברווחיות. הרווחיות הגולמית ירדה ב-0.18% ל-23.7% על רקע העלייה במכירות בחנויות מכולת ברווחים נמוכים יותר.
בהסתכלות על הרבעון הנוכחי, שמסתיים ביולי, וולמארט צופה רווח מתואם של בין 1.63 ל-1.68 דולר למניה. לשנה כולה, ככל הנראה המכירות יעלו ב-3.5% מרמות 2022, כאשר וולמארט צופה רווחים של בין 6.1 ל-6.2 דולר למניה, שיפור של 15 סנט מהקצה העליון של התחזית הקודמת שלה. עם זאת, מדובר בתחזית נמוכה שכן האנליסטים מצפים לרווח מתואם של 1.71 ברבעון הנוכחי. לשנה כולה התחזית של החברה עומדת בקנה אחד עם צפי האנליסטים לרווח מתואם של 6.15 דולר למניה.
"היה לנו רבעון חזק. המכירות היו חזקות ברחבי העולם עם עלייה של 26% במסחר האלקטרוני. מינפנו את ההוצאות, הרחבנו את המרווח התפעולי והגדלנו את הרווח לפני המכירות", אמר המנכ"ל דאג מקמילון. "ותודה גדולה למקורבים שלנו, שממשיכים לספק ללקוחות ולחברים שירות איכותי".
- פאלו אלטו סוגרת רבעון עם רכישת ענק; התחזית שמרנית
- חילן: צמיחה קלה בהכנסות ושיפור ברווחיות הובילו לרבעון שיא
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
מוקדם יותר השבוע, היו אלו טארגט TARGET CORP והום דיפו HOME DEPOT שרשמו גם הן רווחים טובים מהצפוי ברבעון הראשון, אך נבלמו על ידי תחזית חלשה למדי לטווח הקרוב לאור הביקוש הצרכני שדועך. טארגט אמרה כי היא רואה ירידה של אחוז חד ספרתיים נמוך במכירות בחנויות זהות ברבעון הנוכחי, אך החזיקה בתחזית לשנה כולה לרווח מתואם של בין 7.75 ל-7.85 דולר למניה. "כשאנחנו מסתכלים מעבר לרבעון השני, אנחנו ממשיכים להאמין שנכנסנו לשנה הזו ברמת הזהירות המתאימה, תוך תכנון שמרני לאור סביבת מאקרו קשה ומגמות צרכניות המשתנות במהירות", אמר סמנכ"ל הכספים מייקל פידלקה.
עם זאת, הום דיפו חתכה את תחזית הרווח שלה לשנת הכספים 2024, ואמרה שהרווחים הכוללים ירדו בין 7% ל-13% מרמות 2023, בהשוואה לתחזית הקודמת של ירידה "בינונית חד ספרתית", עם ירידה במכירות מקבילות בין 2% ל-5%.
מניית וולמארט עלתה ב-22% מתחילת השנה (נכון לטרם פתיחת המסחר היום) למחיר של 149.5 דולר ושווי שוק של 403.3 מיליארד דולר.
ה-SU7 של שיואמי. קרדיט: רשתות חברתיותתוך פחות משנתיים, שיאומי רווחית יותר מטסלה
19 חודשים בלבד אחרי השקת הסדאן החשמלית SU7, חטיבת הרכב וה-AI של שיאומי מייצרת רווח רבעוני של כ-98 מיליון דולר, הרבה לפני טסלה ואחרים בענף; האקוסיסטם, המותג והיעילות הובילו לרווחיות מהירה
שיאומי ממשיכה להפתיע את תעשיית הרכב החשמלי, כאשר חטיבת ה-EV והבינה המלאכותית שלה מסכמת את הרבעון השלישי עם רווח של כ-98 מיליון דולר, פחות משנתיים לאחר שהשיקה את הסדאן החשמלית SU7. החברה הגיע לאיזון משמעותית מהר יותר מהמתחרות, היות וטסלה נזקקה ליותר
מחמש שנים עד שהציגה רווח רבעוני ראשון, ולי-אוטו הגיעה לכך רק אחרי כשנתיים. בעידן שבו רוב הסטארט-אפים בתחום שורפים מזומנים לאורך שנים, שיאומי נכנסת לתמונה עם יתרון מבני יוצא דופן: קהל עצום של משתמשים קיימים, אמון מותג גבוה, ואקו-סיסטם שמחברת את העולם הדיגיטלי
של הלקוחות עם עולם הרכב החדש.
כוחו של הרגל
הכניסה של שיאומי לעולם הרכב מתבססת על נכסים שהחברות המסורתיות פשוט אינן מחזיקות. מאות מיליוני משתמשים שכבר רכשו סמארטפונים, שעונים חכמים ומוצרים ביתיים של החברה הפכו לקהל טבעי לשלב הבא: הרכב
החשמלי. עבורם, עליית המדרגה מרכישת טלפון לרכישת רכב לא מצריכה שינוי תודעתי גדול: הם כבר נמצאים עמוק באקוסיסטם של שיאומי, סומכים על המותג ורגילים לממשקיו. בנוסף, הארכיטקטורה מבוססת התוכנה של רכבי החברה מאפשרת לה לייצר מקורות הכנסה נוספים מתוך מערכות הרכב, בדומה
למודלים שמוכרים מעולם המובייל. כך נוצרת סביבה שבה עלות גיוס הלקוח כמעט אפסית, וזה יתרון אדיר לחברה, בענף שבדרך כלל משלם סכומי עתק על כל לקוח חדש.
האסטרטגיה המנצחת: דגם יחיד והשקה שמתנהלת כמו מוצר אלקטרוני
שיאומי אימצה גישה שונה
לחלוטין מהמקובל בענף הרכב. במקום להשיק מספר רחב של דגמים ולחלק משאבים בין פיתוחים מקבילים, היא התמקדה בדגם אחד ויחיד, ה-SU7, וטיפלה בו כמו מוצר אלקטרוני מהונדס היטב. שרשרת אספקה הדוקה, שליטה גבוהה ברכיבים קריטיים ותכנון השקה המדמה את עולם הסמארטפונים יצרו
ביקוש גדול כבר מהרגע הראשון. וברגע שהחברה עמדה ביעדי הביקוש, היא היתה יכולה להתמקד ברווחיות ולא בהגדלת נפח מכירות, ובכך חסכה שנים של הפסדים שמאפיינות את רוב הכניסות החדשות לענף הרכב.
ה-YU7: הדגם השני שהפך להצלחה מסחררת בתוך שעות
כמעט
בלי להתאמץ, דגם ה-SUV השני של החברה, YU7, הפך במחצית 2025 לאחד הסיפורים החמים בשוק הרכב הסיני. בתוך שעות ספורות מקבלת ההזמנות כבר נרשמו כ-289 אלף הזמנות, נתון שממחיש כיצד מותג טכנולוגיה מצליח לייצר באזז שהמתחרות מתקשות לשחזר. ההתרחבות הזו הפכה את פעילות הרכב
של שיאומי לאחת המרכזיות בחברה, כאשר יותר מרבע מהכנסות הקבוצה כבר מגיעות ממנה, הרבה מעבר לזרוע ה-IoT ההיסטורית.
לצד האופטימיות, הענף הסיני כולו נכנס לתקופה מאתגרת. הממשלה מתכוונת לצמצם את הטבת המס על רכבים חשמליים והיברידיים, והמשך סבסוד הטרייד-אין
עדיין לא מובטח. כבר באוקטובר הורגשו ירידות במכירות הרכב, ושיאומי נאלצה לפעול כדי למזער פגיעה בביקוש. החברה מציעה ללקוחות הנחת גישור של עד כ-2,100 דולר למי שיזמין רכב עד סוף נובמבר ויקבל אותו במהלך 2026, צעד שמעודד הזמנות אך בהכרח יפגע במרווחי הרווח.
אינטל TSMCהאם אינטל "גנבה" מידע סודי מ-TSMC? סערה בתעשיית השבבים
אחד מהמומחות הגדולים של TSMC עבר לאינטל ובטייוואן בטוחים שהוא העביר מידע טכנולוגי קריטי לאינטל; וגם - 10 דברים שצריך לדעת על"גניבת ידע"
כולם יודעים שאינטל בפיגור מאוד משמעותי לעומת TSMC. כולם יודעים שהידע והטכנולוגיה נמצאים "בראש" של האנשים, וכשעוברים אנשים ממקום למקום עובר גם ידע. אבל השאלה אם בדרך גם עוברים סודות ומידע רגיש. אינטל גייסה בכיר מ-TSMC, ובטייוואן סבורים שמדובר בגניבת מידע רגיש וסודי.
מנכ"ל אינטל, ליפ-בו טאן, דחה מכל וכל את הדיווחים בתקשורת הטייוואנית על דליפת סודות מסחריים מ-TSMC בעקבות הצטרפותו של אחד מהמהנדסים הוותיקים והמוערכים ביותר של היצרנית הטייוואנית."אינטל מכבדת קניין רוחני של חברות אחרות, ואין שום בסיס עובדתי לטענות הללו", אמר טאן. אלא שבטייוואן לא קונים את הגרסה הזו.
לפי דיווחים נרחבים בעיתונים הכלכליים המובילים בטייפה, ד"ר ווי-ג'ן לו, בן 75, שפרש רשמית מ-TSMC ביולי האחרון לאחר 21 שנות שירות, הצטרף לאינטל באוקטובר כסגן נשיא בכיר למחקר ופיתוח. לו, שנחשב לאחד מאבות טכנולוגיית ה-2 ננומטר של TSMC ולמי שהוביל את הטמעת ליתוגרפיית EUV בחברה, חשוד כמי שהעביר עמו כמויות אדירות של מידע מסווג, כולל תהליכי ייצור N2, A16 ו-A14 שעדיין לא נכנסו לייצור המוני.
בתקשורת הטייוואנית מספרים כי בימיו האחרונים בחברה הורה לו לעובדים תחתיו להציג לו סקירות טכניות מפורטות, שכפל מסמכים סודיים וארז עמו יותר מ-80 קופסאות של חומר, כולל מחברות כתובות שבהן רשם פרטים מפגישות סודיות ביותר. מאחר ש-TSMC האמינה שהוא באמת פורש לגמלאות, לא נדרש ממנו לחתום על הסכם אי-תחרות סטנדרטי של 18 חודשים - טעות שהיום נראית יקרה מאוד.
- חברת הנפט משלמת קנס עתק על דליפה בים והמעבד המסחרי הראשון יוצא לדרך
- המסחר ננעל במגמה מעורבת; ג'יי פרוג טסה 27%, טסלה ירדה 3.5%
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
בתגובה, TSMC פתחה בחקירה פנימית דחופה, ומשרד התובע הכללי של טייוואן כבר הצטרף לבדיקה פלילית אפשרית בגין הפרת חוק סודות המסחר ופגיעה בביטחון לאומי. שר הכלכלה הטייוואני אמר השבוע כי "מדובר בנושא בעל השלכות לאומיות".
