יחידת בריאות הצרכנים של ג'ונסון אנד ג'ונסון מוערכת ב-40 מיליארד דולר לפני ההנפקה

Kenvue, הספין-אוף העתידי של J&J, שואף לגייס 3.5 מיליארד דולר או יותר בהנפקה; על פי הדיווח "מכירת המניות תהיה ללא ספק הגדולה ביותר בשנה שהייתה עד כה שנה שקטה להנפקות"
דור עצמון |

חטיבת בריאות הצרכנים של ג'ונסון אנד ג'ונסון JOHNSON & JOHNSON , Kenvue, מוערכים ב-40 מיליארד דולר לפני ההנפקה הראשונית שלו בהמשך השנה, כך על פי דו"ח של הוול סטריט ג'ורנל.

הספין-אוף של Kenvue שעתיד להיות בקרוב שואף לגייס 3.5 מיליארד דולר או יותר בהנפקה, אמרו אנשים שמכירים את הנושא. העיתון ציין כי "מכירת המניות תהיה ללא ספק הגדולה ביותר בשנה שהייתה עד כה שנה שקטה להנפקות".

עפ"י הדיווחים, Kenvue מתכננת להיפגש עם משקיעים פוטנציאליים כבר היום, ואילו דוברת J&ח אמרה כי אין לה מה להוסיף בנושא, זאת לאחר שהחברה הודיעה בעבר כי היא מצפה להשלים את ההפרדה מ-Kenvue עד אמצע עד סוף 2023. ענקית מוצרי היסוד הצריכה גם אמרה שהיא תמשיך להחזיק ברוב המניות והשליטה ב-Kenvue, עם תוכניות לקצץ את שאר חלקה בהמשך השנה. מניית Kenvue תיסחר בבורסת ניו יורק תחת הטיקר KVUE.

J&J חשפה את תוכניתה לשינוי בחטיבת בריאות הצרכנים שלה בסוף 2021. חטיבה זו מייצרת תחבושות פלסטר, מוצרי טיפוח לעור תחת המותגים Neutrogena ו-Aveeno, תרופת לשיכוך כאבים Tylenol ואבקת תינוקות של J&J.

במקביל, J&J עדיין מתמודדת עם אלפי האשמות שאבקת הטלק שלה לתינוקות ומוצרי טלק אחרים גרמו לסרטן. שופט פשיטת רגל פדרלי עצר בשבוע שעבר כמעט 40,000 תביעות טלק עד אמצע יוני. החלטה זו הייתה חלק מהניסיון השני של J&J ליישב תביעות בפרשת הטלק בהליכי פשיטת רגל. ההחזקה הזמנית תיתן ל-J&J זמן לנסות לזכות באישור בית המשפט לפשרה המוצעת בשווי 8.9 מיליארד דולר עם התובעים בתיקי הטלק. Kenvue צפויה לקחת על עצמה התחייבויות הקשורות לפרשה המתעוררות מחוץ לארה"ב וקנדה.

מניית J&J ירדה ב-8% מתחילת השנה למחיר של 163.2 דולר המבטא שווי שוק של 424 מיליארד דולר.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
אנטליה טורקיה (AI)אנטליה טורקיה (AI)

קריסת התיירות בטורקיה: 3 מיליארד דולר הפסדים, 30% ירידה באנטליה ובריחה המונית ליוון

אינפלציה של 33.5% הורסת את היתרון של הלירה החלשה;  מלונות מחזיקים מעמד עם "הכול כלול" בזמן שעסקים קטנים קורסים;  1.5 מיליון טורקים נוטשים לטובת האיים היווניים; מאנטליה ועד איסטנבול: המספרים שמטלטלים את הענף שמניב 12% מהתמ"ג

עמית בר |
נושאים בכתבה תיירות טורקיה

ענף התיירות הטורקי, שהיווה במשך עשורים את אחד מעמודי התווך של הכלכלה המקומית, נמצא בצניחה חופשית. הנתונים העדכניים מציירים תמונה קשה: ירידה של 5% במספר התיירים הזרים ביולי, צניחה של 30% במבקרים באנטליה ברבעון הראשון, והפסדים צפויים של 3 מיליארד דולר בהכנסות השנתיות. מדובר ברעידת אדמה כלכלית עבור מדינה שבה התיירות מהווה 12% מהתמ"ג ומעסיקה מעל 3 מיליון עובדים.

המשבר מתבטא בירידה חדה במספרים: גרמניה, שהיא השוק הגדול ביותר של מבקרים, רשמה ירידה של 8%, בריטניה 10%, וארצות הברית צנחה ב-22%. אבל מעבר לסטטיסטיקה היבשה, מדובר בסיפור של ענף שלם שמתמוטט תחת העומס של אינפלציה דוהרת, אסונות טבע חוזרים ומדיניות כלכלית כושלת עם תדמית שהולכת ונהית בעייתית יותר לעולם המערבי - ארדואן נגד להקת בנות - "לבוש ומעשים לא הולמים". ארדואן נלחם באופוזיציה הליברלית, שם מנהיגים שלה בכלא, ומדבר יותר ויותר על קיצוניות דתית. זה עלול להפחיד את התיירים.

וכל זה קורה כשטורקיה נתפסת זולה מאוד. המטבע שלה איבד מעל%5 ב-20 שנה, אלא שהאינפלציה של 335 שהיא אומנם בירידה, מחסלת את היתרון התחרותי. משפחה של ארבעה משלמת כיום 150-200 דולר ללילה במלון בינוני באנטליה, לעומת 100-130 דולר לפני כשלוש שנים. 

המודל של "הכול כלול": כך שורדים המלונות הגדולים בזמן שהמסעדות המקומיות נסגרות

הפתרון שמחזיק את הענף בחיים הוא דווקא מודל הכל כלול. המלונות מרכיבים חבילות מיוחדות לתיירים רוסים כדי לשמור על תפוסה גבוהה. השוק הרוסי, שמהווה 14% מהמבקרים, נשאר יציב יחסית בזמן שהאירופים בורחים.

אבל יש לזה מחיר כבד. המודל יוצר "בועה" שבה התיירים לא יוצאים מהמלון ולא מוציאים כסף בכלכלה המקומית. התוצאה: בעלי עסקים קטנים באנטליה מדווחים על ירידה של 40% במכירות. מסעדות משפחתיות נסגרות, חנויות מזכרות מורידות תריסים, ומדריכי טיולים מקומיים נשארים ללא עבודה.

לארי אליסון
צילום: Photo courtesy of Hartmann Studios
וול סטריט

הנאסד״ק מחק את העליות; Arm מזנקת ב-8%, רדיט עם 7%

הונו של אליסון מוערך כעת ב-393 מיליארד דולר, כשלא רחוק ממנו נמצא אילון מאסק עם 385 מיליארד. במקום ה-3 נמצא מארק צוקרברג, עם 269 מיליארד

מערכת ביזפורטל |

אורקל הפתיעה את וול סטריט עם תחזית צמיחה חסרת תקדים, בנוסף לזינוק דרמטי בצבר ההזמנות וצמיחה דו־ספרתית בענן. המניה מזנקת כעת ב-42% – העלייה היומית החדה ביותר שלה זה יותר מ־25 שנה – והוסיפה לשווי החברה יותר מ-200 מיליארד דולר. צפרא כץ הציגה חוזים חדשים עם השחקנים הגדולים בעולם ה־AI, בהם OpenAI, xAI, מטא, אנבידיה ו־AMD, והבהירה כי אורקל הפכה לכתובת מועדפת לעומסי עבודה בתחום. 


לארי אליסון, מייסד החברה שמחזיק עדיין ב-40% ממניותיוה, הדגיש כי הבינה המלאכותית משנה כבר היום את החברה ואת כל תעשיית המחשוב , כשהיתרון של אורקל הוא בהקמת מרכזי נתונים בהיקפי ענק ובחיבור ישיר של בסיסי נתונים עסקיים למודלי שפה מתקדמים. לדבריו, השוק של הסקת מסקנות יהיה גדול אף יותר משוק אימון המודלים, ואורקל ערוכה להוביל גם בו. על רקע זה, ההון האישי של אליסון זינק תוך לילה אחד בכ־100 מיליארד דולר, והפך אותו נכון לכרגע לאיש העשיר בעולם .


הונו של אליסון מוערך כעת ב-393 מיליארד דולר, כשלא רחוק ממנו נמצא אילון מאסק עם 385 מיליארד. במקום ה-3 נמצא מארק צוקרברג, עם 269 מיליארד.


יום המסחר בוול סטריט נפתח באווירה חיובית, לאחר שפרסום מדד המחירים ליצרן (PPI) הצביע על ירידה לא צפויה של 0.1% באוגוסט – הפעם הראשונה זה ארבעה חודשים. הנתונים הפחיתו את החששות מהתפרצות אינפלציונית מחודשת והגבירו את ההערכות כי הפדרל ריזרב יפחית את הריבית כבר בהחלטה הקרובה בספטמבר. תשואות האג"ח ירדו, הדולר נחלש ומדדי המניות טיפסו לשיאים חדשים.


מדד S&P 500 רושם שיא כל הזמנים, כאשר סקטור הטכנולוגיה הוא המנוע המרכזי. מניית אורקל כאמור היא הסיפור של היום ומתקרבת להיכנס לעשירייה הראשונה של החברות בעלות השווי הגבוה ביותר במדד. לצד אורקל בלטו גם מניות כמו Synopsys ו-Chewy. ההקלה סביב נתוני האינפלציה והציפייה למדיניות מוניטרית מרחיבה עודדו את המשקיעים להזרים כספים למניות הצמיחה.