סנאפצ'ט snapchat
צילום: Istock

סנאפ'צאט מתרסקת במסחר לאחר הדוחות - סימן רע עבור המתחרות?

הרשת החברתית החמיצה בשורת ההכנסות בדוח של הרבעון השלישי, מנכ"ל החברה אוון שפיגל מייחס את הירידה בהכנסות לשינוי מדיניות הפרטיות של אפל במכשירי האייפון: "העדכון של אפל הפריע למפרסמים באפליקציה לעקוב אחר מסעות הפרסום שלהם" 
סתיו קורן | (1)

מניית הרשת החברתית סנאפ'צאט SNAP INC איבדה במסחר 23.8%, לאחר שדוח הרווחים הרבעוני שלה החמיץ את ציפיות האנליסטים בצורה חדה בשורה העליונה. מהיכן נבעה ההחמצה הגדולה? המנכ"ל, אוון שפיגל אמר ששינויי מדיניות הפרטיות האחרונים של אפל  APPLE במכשירי האייפון הפריעו למפרסמים באפליקציה לעקוב אחר מסעות הפרסום שלהם. "נשארנו ממוקדים מאוד בהנעת החזרת ההשקעה עבור שותפי הפרסום שלנו, ואנחנו ממשיכים לראות ביצועים חזקים ועקביים בפלטפורמת המודעות שלנו" אמר שפיגל. "אנחנו עובדים על בניית תכנית שתאפשר פתרונות שיסייעו לשרת את הצרכים המגוונים של שותפי הפרסום שלנו", הוסיף. החברה דיווחה על הכנסות של 1.07 מיליארד דולר ברבעון השלישי, לעומת צפי אנליסטים של 1.1 מיליארד דולר. הרווח המתואם למניה עמד על 0.17 דולר לעומת צפי של 0.08 דולר. אפל פרסמה באפריל את מעקב שקיפות האפליקציות שלה כחלק מהעדכון של מכשיר iOS 14.5. התכונה שהוסיפה מספקת למשתמשי iOS את היכולת לבחור אם הם רוצים שאפליקציות, כמו פייסבוק או סנאפ'צאט יעקבו אחר השימוש שלהם ברחבי האינטרנט באמצעות המזהה הייחודי של מכשיר האייפון. ביטול הסכמה מונע ממפתחי אפליקציות לראות כיצד משתמשים מקיימים אינטראקציה עם מודעות. סנאפ היא הרשת החברתית הגדולה הראשונה שפרסמה את התוצאות הכספיות שלה, אך המתחרות גם סבלו מהעדכון של אפל - מה שצפוי להתבטא בדוחות שלהן. הדוח של סנאפ לא עשה חסד עם מתחרותיה במהלך המסחר, פייסבוק  FACEBOOK  טוויטר TWITTER INC  ו- PINTEREST   יורדות ב-4.5%, 3.5% ו-3%, בהתאמה. "מפרסמים כבר לא מסוגלים להבין את ההשפעה של מסעות הפרסום שלהם בהתבסס על דברים כמו הזמן בין צפייה במודעה לביצוע פעולה או הזמן המושקע בצפייה במודעה", הסביר מנהל העסקים הראשי של סנאפ, ג'רמי גורמן. "זה משפיע ישירות על האופן שבו מפרסמים יכולים למדוד את האפקטיביות של מסעות הפרסום שלהם, מה שעלול לדחוף אותם לחפש אפשרויות פרסום אחרות בעתיד. אחרי הכל, אם המפרסמים לא יכולים לראות את ההחזר על ההשקעות שלהם, זה כמו לזרוק כסף לחור שחור". בנוסף, סנאפ ייחסה חלק מתוצאותיה לקושי בשרשרת האספקה ​​הרחבה יותר שפגעו במפרסמים. ג'ייסון הלפשטיין אנליסט בית ההשקעות אופנהיימר הוריד את יעד המחיר של סנאפ מ-88 דולר למניה ל-77 דולר, נכון לזמן כתיבת שורות אלו מניית סנאפ נסחרת לפי שער של 56.39 דולר.

תגובות לכתבה(1):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 1.
    אמיר 22/10/2021 19:48
    הגב לתגובה זו
    מהשינויים של אפל. המנגנון שלהם שונה