לא רק "רובין הוד" - פידלטי דיווחה על הצטרפות של 1.17 מיליון משתמשים
האירועים בחצי השנה האחרונה סביב נגיף הקורונה והמשבר הכלכלי גרמו ללא מעט שינויים בהתנהלות השווקים הפיננסיים. אחד מאותם שינויים הוא הזינוק במספר הסוחרים הקטנים בשוק. מיליוני אזרחים בעולם, שראו את וול סטריט מזנקת במשך יותר מעשור, ניצלו את הירידה בחודש מארס האחרון והמהלכים המוניטריים בעקבותיהם, והחליטו להצטרף לשוק. את מירב תשומת הלב מושכת כמובן אפליקצת המסחר "רובין הוד", שאין היום משקיע בוול סטריט שלא שמע עליה. נזכיר כי במאי האחרון דיווחה החברה על למעלה מ-3 מיליון משתמשים חדשים, וסביר להניח שעם ה"הייפ" סביב החברה בחודשים האחרונים, המספר הנ"ל גדל עוד בצורה משמעותית. עם זאת, גם חברות הברוקראז' הוותיקות מציגות זינוק בצמיחה בחודשים האחרונים.
פידליטי (Fideity) דיווחה השבוע כי הצליחה להוסיף עוד כ-1.17 מיליון משתמשים חדשים לשירותיה במהלך הרבעון ה-2. בסה"כ, במחצית הראשונה של 2020 הוסיפה החברה מספר שיא של כ-2.26 מיליון משתמשים. המתחרה, טי.די אמירטרייד (סימול:AMTD) דיווחה על 1.17 מיליון משתמשים חדשים במהלך הרבעון האחרון. בפידליטי דיווחו במקביל על זינוק בנפח המסחר בפלטפורמה שלה. היקף המסחר במניות יותר מהוכפל ביחס לתקופה המקבילה אשתקד והסתכם ב-2.3 מיליון עסקאות ליום בממוצע לרבעון השני. החברה הוסיפה יותר מאלפיים יועצים פיננסיים, אנשי טכנולוגיה, נציגים מורשים ונציגי שירות לקוחות בין אפריל ליוני "בכדי להיות שם עבור לקוחותינו בתקופה מאתגרת זאת". פידליטי היא חברה פרטית ולכן לא מחוייבת לפרסם את התוצאות שלה, אך נראה כי לנוכח התחרות הגדולה בסקטור היא מבקשת להדגיש כי היא גם מרוויחה מהשינויים של החודשים האחרונים. "מצאנו כי אם אנחנו לא משתפים את הנתונים שלנו באופן יזום, אז לעיתים לא לוקחים אותנו בחשבון. לעיתים קרובות אנשים שוכחים כי אנחנו לא חולקים את אותם הרגלים כמו חברת ציבורית", טענה דוברת החברה השבוע.
אחת ההחלטות המשמעותיות של פידליטי בחודשים האחרונים היתה להציע לסוחרים שלה לבצע רכישות של חלקיקי מניות. לטענת החברה, כ-45% מהלקוחות שקונים שברירי מניה הם צעירים בני 18-35.

המניה הישראלית שזינקה אתמול פי 5 וצפויה להמשיך לעלות גם היום
חברה ישראלית מיקנעם, כמעט אלמונית, זינקה אתמול יותר מ-410%, וגם עכשיו הראלי לא נרגע כשבמסחר המאוחר היא מוסיפה 25%: אחרי שנתיים של מו"פ היא מדווחת שמוצר הדגל שלה - צמיד לביש שמאפשר לשלוט במכשירים דיגיטליים עם מחוות ידיים - יצא למשלוחים מסחריים וגם הוגן בפטנט; Wearable Devices הולכת ראש-בראש עם ענקיות הטק, שורפת מליונים אבל וול סטריט בכל זאת נותנת לה צ'אנס
אתמול תוך שעות בודדות היא הפכה לשם הכי חם בוול סטריט. Wearable Devices או אם נתרגם את השם שלה לעברית - "מוצרים לבישים" חברה קטנה מיקנעם, עם עשרות עובדים קפצה 410% ומשווי שמגרד את ה-3 מיליון הדולר היא הגיעה לכ-12 מיליון דולר. החברה מייצרת צמיד לביש שאמור לאפשר לכם לשלוט במכשיר הנייד או המחשב עם מחוות ידיים עדינות. זה קורה על ידי זה שהצמיד שנקרא Mudra Link מזהה עם אלקטרודות חכמות אותות עצביים שמורגשים על פני העור כשמוח שולח פקודה למשל להזיז את היד - וזה אפילו אם לא ביצעתם את התנועה בפועל. מה שאומר שאתם יכולים לחשוב או לדמיין שאתם מזיזים את העכבר במחשב ימינה ומיד זה יקרה.
הטכנולוגיה הזאת רלוונטית להרבה תחומים, גם בידוריים וגם רפואיים, היא מושכת עניין גם מצד ענקיות כמו אפל, מטא, סמסונג ואחרות שהן פועלות בזירת הממשקים הלבישים והשליטה ללא מגע, בעיקר דרך מצלמות, חיישני תנועה או משקפי XR. אבל בניגוד אליהן, Wearable Devices מנסה להציע פתרון פשוט יותר, לביש, אפילו דיסקרטי שמבוסס על קריאת אותות עצביים אמיתיים מהיד עצמה, ולא על ראייה ממוחשבת או חיישנים חיצוניים. זה נותן לה יתרון בשוק שבו יש צורך בממשקים אינטואיטיביים, מהירים, ואישיים יותר במיוחד באפליקציות כמו בריאות דיגיטלית, תפעול צבאי וגם ברכבים חכמים.
מאחורי החברה, שהוקמה ב־2014, עומדים שלושה יזמים ישראלים - אשר דהן, גיא ואגנר וליאור לנגר. אחרי כמעט עשור של פיתוחים, הצגה בתערוכות וגם השקעה בקניין הרוחני, החברה
הודיעה שהמוצר נכנס לראשונה לשלב המסחרי, מה שעשוי להפוך את Mudra Link לפלטפורמה שניתן יהיה לשלב במוצרים צרכניים, מקצועיים וצבאיים כאחד (ואולי גם לגרום לאחת מהענקיות לרכוש אותם?)
שנים של מו"פ ונקודת המפנה?
כמה שזה נשמע עתידני - שליטה במחשב
באמצעות כח המחשבה - הדרך לשם עבור החברה מיקנעם לא הייתה פשוטה. השנתיים האחרונות היו מתסכלות עבור Wearable Devices או אם נדייק בעיקר לבעלי המניות שלה. היא שרפה מליונים על מו"פ, על שיווק והצגה בתערוכות והמשקיעים התחילו לאבד סבלנות. השווי שוק שלה צלל והיא נאלצה
לדלל בלי סוף כדי לשרוד את השנה. מאז ההנפקה בספטמבר 2022 בנאסד"ק, שבה גייסה כ-16 מיליון דולר, צנחה המניה ביותר מ־90% והפכה מבחינת רבים לסיפור של פוטנציאל לא ממומש. שווי השוק של החברה גירד לאחרונה את רף המיליון דולר כשהיא כמעט מסתכנת בזריקה מהבורסה כשבנאסד"ק
הדרישה היא לשווי שוק של לפחות 2.5 מיליון דולר בנוסף לנזילות וסחירות.
- Wearable Devices מנצלת את העליות ותגייס 4 מיליון דולר
- החברה הישראלית שמזנקת ב-70% בוול סטריט
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
אבל שלשום הגיעה מה שנראה ככל הנראה נקודת המפנה שלה. זה התחיל בפרסום הדוחות החצי־שנתיים: החברה אמנם רשמה ירידה בהכנסות ל־294 אלף דולר במחצית הראשונה של 2025, לעומת 394 אלף בתקופה
המקבילה, במקביל להפסד נקי שהצטמצם ל-3.7 מיליון דולר, לעומת הפסד של 4.2 מיליון דולר בתקופה המקבילה אבל וול סטריט לא התמקדהבשורה העליונה וגם לא בשורת הרווח. מה שבלט לעין המשקיעים היה שבפעם הראשונה מאז ההקמה, החברה מדווחת על התחלת משלוחים מסחריים בפועל של ה־Mudra
Link, מה שמסמן מעבר ממחקר ופיתוח להכנסות אמיתיות ממכירות.