גולדמן זאקס בהמלצת מכירה על למונייד - המניה תרד ב-33%
הנפקה ב-29 דולר, זינוק ל-90 דולר, ירידה ל-66 דולר, זה ההספק המרשים של למונייד בפחות מחודש מאז הנפקתה בוול סטריט. אתמול נפלה המנייה ב-9% על רקע המלצת מכירה, עם מחיר יעד של 44 דולר, שסיפק בית ההשקעות גולדמן זאקס שהיה אחד החתם בהנפקה. ועדיין מדובר על חברה בשווי של 3.7 מיליארד דולר כשאין ברקע רווחים וההכנסות הם בקצב של 100 מיליון דולר - נמוך ביחס לשווי.
לקריאה נוספת:
> כל מה שצריך לדעת על למונייד הישראלית שרוצה לשנות את עולם הביטוח
> המשקיעים מאוהבים: למונייד זינקה ב-139% ביומה הראשון בוול סטריט
> רק הונפקה וכבר הפכה לבועה? למונייד בשווי שוק 5 מיליארד דולר
- למונייד מקיימת את ההבטחה - המניה מזנקת 13%
- למונייד מזנקת בטרום לאחר דוחות הרבעון השני
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
האנליסטים של בית ההשקעות מציינים כי המחיר ההוגן של למונייד הוא 44 דולר - מחיר נמוך ב-33% מהמחיר הנוכחי. להערכתם, חברת הביטוח הדיגיטלית לא צפויה להרוויח בחמש השנים הקרובות. כמו כן, להערכתם הסיכון הגדול בפעילות שלה לא מתבטא בשוויה.
ההתלהבות נרגעה מעט?
החברה שזינקה ב-129% ביום המסחר הראשון שלה לפני פחות מחודש, הוקמה על ידי דניאל שרייבר ושי וינינגר המשמש כיו"ר, הישראלים במטרה לשנות את עולם הביטוח באמצעות שימוש בכלים טכנולוגים. מאז הקמתה גייסה החברה 480 מיליון דולר, בארבע סבבי גיוס שונים, כשבאפריל 2019 גייסה 300 מיליון דולר בהובלת סופטבנק היפנית לפי שווי של 1.8 מיליארד דולר. מלבד סופטבנק, השקיעו בחברה הקרנות סקויה, אלף של מייקל אייזנברג, XL Innovate וג'נרל קטליסט.
כיום, מוכרת החברה ביטוחי רכוש ותכולה בלבד, כשבעתיד בכוונתה להציע מוצרי ביטוח נוספים. הפניות לחברה נעשות באמצעות פלטפורמה דיגיטלית, כשלדבריהם, שיחה של שתי דקות עם בוט בשם Maya, היא כל מה שנדרש בכדי לרכוש ביטוח רכוש או תכולה. התביעות לחברה נעשות באמצעות על ידי צ'ט עם בוט אחר, Jim שמשלם תביעות תוך שלוש שניות.
- עלייתה ונפילתה של חלוצת הרובוטיקה הצרכנית והצבאית
- השווקים סוגרים שנה בעליות - מה קורה באסיה ובחוזים והאם האופוריה מוצדקת?
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- "הזדמנות קיצונית באנבידיה" -בברנשטיין מצפים לזינוק של 54%...
אסטרטגיית החברה, מתבססת על התמקדות בפנייה בעיקר לדור הצעיר, בכך מקווים בחברה ליהנות בהמשך מהגידול הטבעי בצרכי הביטוח שלהם. כל זאת, תוך שהם פועלים לקידום ומינוף המערכת שלהם, והופכים אותה למהירה, זולה ומדויקת יותר. זה גם נכון יותר ברמה האסטרטגית - מצעירים החברה תהנה במשך עשרות שנים ובמקביל תציע להם חוץ מביטוח דירה גם ביטוחים נוספים בהמשך. ממבוגרים היא תהנה לתקופה מוגבלת יותר והם גם די "מלאים" בתחום הביטוח, כך שזה לא ביטוח חדש לנכס חדש, לרכב כפי שעושים צעירים אלא זה החלפה של ביטוח - זה כבר קשה יותר.
הכנסות צנועות והפסדים גדולים
לקראת ההנפקה, פרסמה החברה תשקיף ששפך אור על מצבה הפיננסי של החברה, בשנת 2019 הכנסות החברה זינקו לכ-67.3 מיליון דולר, כ-200%, לעומת כ-22.5 מיליון דולר ב-2018. ההכנסות ברבעון הראשון של 2020 הסתכמו ב-25.3 מיליון דולר לעומת 10.5 מיליון דולר ברבעון המקביל.
- 4.לרון 29/07/2020 09:34הגב לתגובה זורוצים מניה ל"קנה והחזק"? קנו הראל השקעות,מנורה מבטחים,אך לא את איידיאיי ביטוח
- 3.לרון 29/07/2020 09:32הגב לתגובה זוזו לא מניה של "קנה והחזק" גם לא מניה של וורן באפט
- 2.לרון 29/07/2020 09:30הגב לתגובה זוסטיית התקן גבוהה,ו"עושים סיבובים" קונים בעליות ומוכרים לתוך הירידות,ככה עושים כאן כסף
- לרון 29/07/2020 11:01הגב לתגובה זולכן אבהיר,ברור שמוכרים בעליות וקונים לתוך הירידות ,הקודם זו שיטת "עמך ישראל",הפוך גוטה ברור!!!
- 1.לרון 29/07/2020 09:28הגב לתגובה זווכמה שנים אמזון לא הרוויחה כשהונפקה?מרוויחים על התנודתיות!!
טיוטה. קרדיט: רשתות חברתיותטויוטה: ירידה במכירות אחרי 11 חודשים של עליות, הלחץ מסין מתגבר
ירידה שנתית ראשונה במכירות מאז תחילת השנה, האטה בייצור וזהירות גוברת מצד ההנהלה; השוק הסיני מאבד מומנטום ואילו גם אירופה ואסיה
ענקית הרכב, טויוטה מוטור, סיימה את חודש נובמבר 2025 עם נתונים שמסמנים תפנית שלילית לאחר כמעט שנה של צמיחה רציפה. יצרנית הרכב היפנית דיווחה על ירידה של 1.9% במכירות הגלובליות המאוחדות, הכוללות גם את דייהטסו והינו (Hino), לרמה של 965,919 כלי רכב. מדובר בירידה השנתית הראשונה של החברה זה 11 חודשים, נתון שמדגיש את התגברות הלחצים בענף הרכב העולמי ואת השפעתה המכרעת של סין על התוצאות.
ההאטה במכירות לוותה גם בירידה חדה יותר בצד ההיצע: הייצור העולמי של הקבוצה ירד ב-3.4% לעומת נובמבר אשתקד והסתכם ב-934,001 כלי רכב. הפער בין הירידה במכירות לירידה בייצור משקף גישה זהירה יותר מצד טויוטה, שמעדיפה להתאים את קצב הייצור לסביבה של ביקושים מתמתנים ואי-ודאות רגולטורית וכלכלית.
הגורם הסיני
עיקר הפגיעה נרשמה, שוב, בשוק הסיני. מכירות טויוטה בסין צנחו ב-12.1%
לעומת השנה שעברה והסתכמו ב-154,465 כלי רכב. בחברה ציינו כמה גורמים מצטברים שהובילו לירידה: הפסקת תוכניות סובסידיה לרכב חשמלי ולרכב חסכוני בדלק באזורים נרחבים, דחיית החלטות רכישה מצד לקוחות על רקע חוסר ודאות סביב מדיניות ממשלתית חדשה, וכן תהליכי מעבר בין דגמים,
כולל שינויים בדגמי מפתח כמו ה-RAV4.
הנתונים מסין ממחישים עד כמה השוק, שהיה מנוע צמיחה מרכזי עבור יצרניות רכב זרות, הפך לגורם סיכון. מעבר לתחרות הגוברת מצד יצרנים מקומיים, הפחתת התמיכה הממשלתית והסביבה הפוליטית המורכבת מקשים על שמירת היקפי המכירות.
עבור טויוטה, שמחזיקה נוכחות רחבה במדינה, מדובר באתגר אסטרטגי ארוך טווח.
- ענקית הרכב מכריזה על הפסד תפעולי ראשון מזה 70 שנה ומה קרה היום לפני 47 שנה
- טויוטה הגדולה חלשה ברכבים חשמליים - מה הסיבה?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
מגמה מעורבת בשאר העולם
בזמן שסין הכבידה, השוק היפני סיפק נקודת אור מתונה. המכירות ביפן עלו ב-1.5% והגיעו ל-177,130 כלי רכב, הודות לביקוש מקומי יציב יחסית. עם זאת,
מחוץ ליפן נרשמה ירידה של 2.6% במכירות, לרמה של 788,789 יחידות, נתון שממחיש כי ההאטה אינה מוגבלת לסין בלבד.
צילום: Jens Mahnke, Pexelsעלייתה ונפילתה של חלוצת הרובוטיקה הצרכנית והצבאית
יצרנית שואבי האבק החכמים חברת iRobot הייתה כוכבת של ממש בוול סטריט מאז הנפיקה לפני 20 שנה ועד לפני כארבע שנים. אבל הצעת רכש של אמזון לחברה, שעוררה התנגדות בקרב פוליטיקאים, והמכסים של טראמפ שפגעו במכירות של כל החברות האמריקאיות בסין, הובילו אותה כעת עד פשיטת רגל. וגם: העתיד הוורוד שנשקף לטבע ואיזו עסקת ענק מבטיחה את המשך התמיכה האמריקאית בישראל
אגב, טבע הובילה העליות בתחום הגנרי מאז קיץ 2023 ולא בכדי, שהרי טבע כשהיא נקייה מתביעות והרחק מזיכרונות הקופקסון ששיגעה את המשקיעים, היא החברה הגנרית נטו המובילה ועם מרכזי פיתוח בישראל, ארה"ב ובאירופה ברמה הגבוהה ביותר, ולמרות כל החששות בתקשורת מתחום הבריאות בגלל דרישותיו של הנשיא טראמפ, הביקוש למוצרים גנריים רק ימשיך לעלות.
מה שהיה חסר לטבע מאז עזבו אותה היו"ר המנוח אלי הורביץ והמנכ"ל ישראל מקוב, ייבדל לחיים ארוכים, הייתה הנהלה, ופרנסיס, כפי שציינתי בכתבה ההיא, היה המנהל הנכון בזמן הנכון, וזאת מבלי לגרוע מההישג האדיר של קאר שולץ להסב את החברה הישראלית.
לאחר שכמעט כל המניות במדד ה-S&P - ליתר דיוק 97% או 484 חברות - פרסמו את תוצאות הרבעון השלישי של 2025, הסתבר שההכנסות עלו ב-8.2% - שיא של 12 רבעונים, הרווחים עלו ב-16.5% - שיא של 16 רבעונים, והרווחים הממוצעים הפתיעו בעלייה של 9.6% - שיא של 16 רבעונים. הקונצנזוס חוזה כעת שהעלייה בהכנסות וברווחים לשנת 2026 צפויה להיות חזקה מכפי שהעריכו, במיוחד מצד חברות מרכזי נתונים עם צבר הזמנות שהולך וגדל, חברת TSM מאיצה בניית מפעלים לשם כך.
שימו לב שרק ארבעה מתוך 12 הדירקטורים ישראלים ורק אחד מהם מהמשפחה המייסדת, אבל היו"ר, המנכ"ל, מנהל המו"פ, הפיתוח העסקי והאופרציה האמריקאית אינם ישראלים, רק ה-CFO ישראלי וכנראה זה מה שהציל את החברה הישראלית המפוארת.
- העלאת דירוג לטבע; מניית החברה בשיא של 8 שנים
- טבע מגישה בקשה ל‑FDA לזריקה חודשית לסכיזופרניה
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
לבסוף, ענקית הבריאות ג'ונסון אנד ג'ונסון איבדה לאחרונה את ההגנה על התרופה שלה Stelara שהיא תרופה ביולוגית לטיפול במחלות דלקתיות שקשורות במערכת החיסון, כולל פסוריאזיס, דלקת מפרקים, מחלת הקרוהן וקוליטיס כיבית. התרופה הייתה תרופת העל של החברה, וטבע מפתחת את הדגם הגנרי .
