דניאל שרייבר שי ווינינגר
צילום: פייסבוק, ניתן לפנות למערכת לקרדיט מלא

גולדמן זאקס בהמלצת מכירה על למונייד - המניה תרד ב-33%

מניית חברת הביטוח הדיגטלי השיראלית ירדה אתמול על רקע המלצת מכירה של בית ההשקעות גולדמן זאק, עם מחיר יעד של 44 דולר למנייה. להערכת האנליסטים, החברה לא תרוויח בחמש השנים הקרובות 
איתן גרסטנפלד | (5)
נושאים בכתבה למונייד

הנפקה ב-29 דולר, זינוק ל-90 דולר, ירידה ל-66 דולר, זה ההספק המרשים של למונייד בפחות מחודש מאז הנפקתה בוול סטריט. אתמול נפלה המנייה ב-9% על רקע המלצת מכירה, עם מחיר יעד של 44 דולר, שסיפק בית ההשקעות גולדמן זאקס שהיה אחד החתם בהנפקה. ועדיין מדובר על חברה בשווי של 3.7 מיליארד דולר כשאין ברקע רווחים וההכנסות הם בקצב של 100 מיליון דולר - נמוך ביחס לשווי.

לקריאה נוספת:

> כל מה שצריך לדעת על למונייד הישראלית שרוצה לשנות את עולם הביטוח

> המשקיעים מאוהבים: למונייד זינקה ב-139% ביומה הראשון בוול סטריט

> רק הונפקה וכבר הפכה לבועה? למונייד בשווי שוק 5 מיליארד דולר

האנליסטים של בית ההשקעות מציינים כי המחיר ההוגן של למונייד הוא 44 דולר - מחיר נמוך ב-33% מהמחיר הנוכחי. להערכתם, חברת הביטוח הדיגיטלית לא צפויה להרוויח בחמש השנים הקרובות. כמו כן, להערכתם הסיכון הגדול בפעילות שלה לא מתבטא בשוויה.

ההתלהבות נרגעה מעט?

החברה שזינקה ב-129% ביום המסחר הראשון שלה לפני פחות מחודש, הוקמה על ידי דניאל שרייבר ושי וינינגר המשמש כיו"ר, הישראלים במטרה לשנות את עולם הביטוח באמצעות שימוש בכלים טכנולוגים. מאז הקמתה גייסה החברה 480 מיליון דולר, בארבע סבבי גיוס שונים, כשבאפריל 2019 גייסה 300 מיליון דולר בהובלת סופטבנק היפנית לפי שווי של 1.8 מיליארד דולר. מלבד סופטבנק, השקיעו בחברה הקרנות סקויה, אלף של מייקל אייזנברג, XL Innovate וג'נרל קטליסט.

כיום, מוכרת החברה ביטוחי רכוש ותכולה בלבד, כשבעתיד בכוונתה להציע מוצרי ביטוח נוספים. הפניות לחברה נעשות באמצעות פלטפורמה דיגיטלית, כשלדבריהם, שיחה של שתי דקות עם בוט בשם Maya, היא כל מה שנדרש בכדי לרכוש ביטוח רכוש או תכולה. התביעות לחברה נעשות באמצעות על ידי צ'ט עם בוט אחר, Jim שמשלם תביעות תוך שלוש שניות.

קיראו עוד ב"גלובל"

אסטרטגיית החברה, מתבססת על התמקדות בפנייה בעיקר לדור הצעיר, בכך מקווים בחברה ליהנות בהמשך מהגידול הטבעי בצרכי הביטוח שלהם. כל זאת, תוך שהם פועלים לקידום ומינוף המערכת שלהם, והופכים אותה למהירה, זולה ומדויקת יותר. זה גם נכון יותר ברמה האסטרטגית - מצעירים החברה תהנה במשך עשרות שנים ובמקביל תציע להם חוץ מביטוח דירה גם ביטוחים נוספים בהמשך. ממבוגרים היא תהנה לתקופה מוגבלת יותר והם גם די "מלאים" בתחום הביטוח, כך שזה לא ביטוח חדש לנכס חדש, לרכב  כפי שעושים צעירים אלא זה החלפה של ביטוח - זה כבר קשה יותר.

הכנסות צנועות והפסדים גדולים

לקראת ההנפקה, פרסמה החברה תשקיף ששפך אור על מצבה הפיננסי של החברה, בשנת 2019 הכנסות החברה זינקו לכ-67.3 מיליון דולר, כ-200%, לעומת כ-22.5 מיליון דולר ב-2018. ההכנסות ברבעון הראשון של 2020 הסתכמו ב-25.3 מיליון דולר לעומת 10.5 מיליון דולר ברבעון המקביל.

תגובות לכתבה(5):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 4.
    לרון 29/07/2020 09:34
    הגב לתגובה זו
    רוצים מניה ל"קנה והחזק"? קנו הראל השקעות,מנורה מבטחים,אך לא את איידיאיי ביטוח
  • 3.
    לרון 29/07/2020 09:32
    הגב לתגובה זו
    זו לא מניה של "קנה והחזק" גם לא מניה של וורן באפט
  • 2.
    לרון 29/07/2020 09:30
    הגב לתגובה זו
    סטיית התקן גבוהה,ו"עושים סיבובים" קונים בעליות ומוכרים לתוך הירידות,ככה עושים כאן כסף
  • לרון 29/07/2020 11:01
    הגב לתגובה זו
    לכן אבהיר,ברור שמוכרים בעליות וקונים לתוך הירידות ,הקודם זו שיטת "עמך ישראל",הפוך גוטה ברור!!!
  • 1.
    לרון 29/07/2020 09:28
    הגב לתגובה זו
    וכמה שנים אמזון לא הרוויחה כשהונפקה?מרוויחים על התנודתיות!!
טיוטה. קרדיט: רשתות חברתיותטיוטה. קרדיט: רשתות חברתיות

טויוטה: ירידה במכירות אחרי 11 חודשים של עליות, הלחץ מסין מתגבר

ירידה שנתית ראשונה במכירות מאז תחילת השנה, האטה בייצור וזהירות גוברת מצד ההנהלה; השוק הסיני מאבד מומנטום ואילו גם אירופה ואסיה 

רן קידר |
נושאים בכתבה טויוטה

ענקית הרכב, טויוטה מוטור, סיימה את חודש נובמבר 2025 עם נתונים שמסמנים תפנית שלילית לאחר כמעט שנה של צמיחה רציפה. יצרנית הרכב היפנית דיווחה על ירידה של 1.9% במכירות הגלובליות המאוחדות, הכוללות גם את דייהטסו והינו (Hino), לרמה של 965,919 כלי רכב. מדובר בירידה השנתית הראשונה של החברה זה 11 חודשים, נתון שמדגיש את התגברות הלחצים בענף הרכב העולמי ואת השפעתה המכרעת של סין על התוצאות.

ההאטה במכירות לוותה גם בירידה חדה יותר בצד ההיצע: הייצור העולמי של הקבוצה ירד ב-3.4% לעומת נובמבר אשתקד והסתכם ב-934,001 כלי רכב. הפער בין הירידה במכירות לירידה בייצור משקף גישה זהירה יותר מצד טויוטה, שמעדיפה להתאים את קצב הייצור לסביבה של ביקושים מתמתנים ואי-ודאות רגולטורית וכלכלית.

הגורם הסיני 

עיקר הפגיעה נרשמה, שוב, בשוק הסיני. מכירות טויוטה בסין צנחו ב-12.1% לעומת השנה שעברה והסתכמו ב-154,465 כלי רכב. בחברה ציינו כמה גורמים מצטברים שהובילו לירידה: הפסקת תוכניות סובסידיה לרכב חשמלי ולרכב חסכוני בדלק באזורים נרחבים, דחיית החלטות רכישה מצד לקוחות על רקע חוסר ודאות סביב מדיניות ממשלתית חדשה, וכן תהליכי מעבר בין דגמים, כולל שינויים בדגמי מפתח כמו ה-RAV4.

הנתונים מסין ממחישים עד כמה השוק, שהיה מנוע צמיחה מרכזי עבור יצרניות רכב זרות, הפך לגורם סיכון. מעבר לתחרות הגוברת מצד יצרנים מקומיים, הפחתת התמיכה הממשלתית והסביבה הפוליטית המורכבת מקשים על שמירת היקפי המכירות. עבור טויוטה, שמחזיקה נוכחות רחבה במדינה, מדובר באתגר אסטרטגי ארוך טווח.

מגמה מעורבת בשאר העולם

בזמן שסין הכבידה, השוק היפני סיפק נקודת אור מתונה. המכירות ביפן עלו ב-1.5% והגיעו ל-177,130 כלי רכב, הודות לביקוש מקומי יציב יחסית. עם זאת, מחוץ ליפן נרשמה ירידה של 2.6% במכירות, לרמה של 788,789 יחידות, נתון שממחיש כי ההאטה אינה מוגבלת לסין בלבד.

צילום: Jens Mahnke, Pexelsצילום: Jens Mahnke, Pexels
הטור של גרינברג

עלייתה ונפילתה של חלוצת הרובוטיקה הצרכנית והצבאית

יצרנית שואבי האבק החכמים חברת iRobot הייתה כוכבת של ממש בוול סטריט מאז הנפיקה לפני 20 שנה ועד לפני כארבע שנים. אבל הצעת רכש של אמזון לחברה, שעוררה התנגדות בקרב פוליטיקאים, והמכסים של טראמפ שפגעו במכירות של כל החברות האמריקאיות בסין, הובילו אותה כעת עד פשיטת רגל. וגם: העתיד הוורוד שנשקף לטבע ואיזו עסקת ענק מבטיחה את המשך התמיכה האמריקאית בישראל    

שלמה גרינברג |
נושאים בכתבה טבע שברון


אגב, טבע הובילה העליות בתחום הגנרי מאז קיץ 2023 ולא בכדי, שהרי טבע כשהיא נקייה מתביעות והרחק מזיכרונות הקופקסון ששיגעה את המשקיעים, היא החברה הגנרית נטו המובילה ועם מרכזי פיתוח בישראל, ארה"ב ובאירופה ברמה הגבוהה ביותר, ולמרות כל החששות בתקשורת מתחום הבריאות בגלל דרישותיו של הנשיא טראמפ, הביקוש למוצרים גנריים רק ימשיך לעלות. 

מה שהיה חסר לטבע מאז עזבו אותה היו"ר המנוח אלי הורביץ והמנכ"ל ישראל מקוב, ייבדל לחיים ארוכים, הייתה הנהלה, ופרנסיס, כפי שציינתי בכתבה ההיא, היה המנהל הנכון בזמן הנכון, וזאת מבלי לגרוע מההישג האדיר של קאר שולץ להסב את החברה הישראלית. 

לאחר שכמעט כל המניות במדד ה-S&P - ליתר דיוק 97% או 484 חברות - פרסמו את תוצאות הרבעון השלישי של 2025, הסתבר שההכנסות עלו ב-8.2% - שיא של 12 רבעונים, הרווחים עלו ב-16.5% - שיא של 16 רבעונים, והרווחים הממוצעים הפתיעו בעלייה של 9.6% - שיא של 16 רבעונים. הקונצנזוס חוזה כעת שהעלייה בהכנסות וברווחים לשנת 2026 צפויה להיות חזקה מכפי שהעריכו, במיוחד מצד חברות מרכזי נתונים עם צבר הזמנות שהולך וגדל, חברת TSM מאיצה בניית מפעלים לשם כך. 

שימו לב שרק ארבעה מתוך 12 הדירקטורים ישראלים ורק אחד מהם מהמשפחה המייסדת, אבל היו"ר, המנכ"ל, מנהל המו"פ, הפיתוח העסקי והאופרציה האמריקאית אינם ישראלים, רק ה-CFO ישראלי וכנראה זה מה שהציל את החברה הישראלית המפוארת. 

לבסוף, ענקית הבריאות ג'ונסון אנד ג'ונסון איבדה לאחרונה את ההגנה על התרופה שלה Stelara שהיא תרופה ביולוגית לטיפול במחלות דלקתיות שקשורות במערכת החיסון, כולל פסוריאזיס, דלקת מפרקים, מחלת הקרוהן וקוליטיס כיבית. התרופה הייתה תרופת העל של החברה, וטבע מפתחת את הדגם הגנרי .