דניאל שרייבר שי ווינינגר
צילום: פייסבוק, ניתן לפנות למערכת לקרדיט מלא

גולדמן זאקס בהמלצת מכירה על למונייד - המניה תרד ב-33%

מניית חברת הביטוח הדיגטלי השיראלית ירדה אתמול על רקע המלצת מכירה של בית ההשקעות גולדמן זאק, עם מחיר יעד של 44 דולר למנייה. להערכת האנליסטים, החברה לא תרוויח בחמש השנים הקרובות 
איתן גרסטנפלד | (5)
נושאים בכתבה למונייד

הנפקה ב-29 דולר, זינוק ל-90 דולר, ירידה ל-66 דולר, זה ההספק המרשים של למונייד בפחות מחודש מאז הנפקתה בוול סטריט. אתמול נפלה המנייה ב-9% על רקע המלצת מכירה, עם מחיר יעד של 44 דולר, שסיפק בית ההשקעות גולדמן זאקס שהיה אחד החתם בהנפקה. ועדיין מדובר על חברה בשווי של 3.7 מיליארד דולר כשאין ברקע רווחים וההכנסות הם בקצב של 100 מיליון דולר - נמוך ביחס לשווי.

לקריאה נוספת:

> כל מה שצריך לדעת על למונייד הישראלית שרוצה לשנות את עולם הביטוח

> המשקיעים מאוהבים: למונייד זינקה ב-139% ביומה הראשון בוול סטריט

> רק הונפקה וכבר הפכה לבועה? למונייד בשווי שוק 5 מיליארד דולר

האנליסטים של בית ההשקעות מציינים כי המחיר ההוגן של למונייד הוא 44 דולר - מחיר נמוך ב-33% מהמחיר הנוכחי. להערכתם, חברת הביטוח הדיגיטלית לא צפויה להרוויח בחמש השנים הקרובות. כמו כן, להערכתם הסיכון הגדול בפעילות שלה לא מתבטא בשוויה.

ההתלהבות נרגעה מעט?

החברה שזינקה ב-129% ביום המסחר הראשון שלה לפני פחות מחודש, הוקמה על ידי דניאל שרייבר ושי וינינגר המשמש כיו"ר, הישראלים במטרה לשנות את עולם הביטוח באמצעות שימוש בכלים טכנולוגים. מאז הקמתה גייסה החברה 480 מיליון דולר, בארבע סבבי גיוס שונים, כשבאפריל 2019 גייסה 300 מיליון דולר בהובלת סופטבנק היפנית לפי שווי של 1.8 מיליארד דולר. מלבד סופטבנק, השקיעו בחברה הקרנות סקויה, אלף של מייקל אייזנברג, XL Innovate וג'נרל קטליסט.

כיום, מוכרת החברה ביטוחי רכוש ותכולה בלבד, כשבעתיד בכוונתה להציע מוצרי ביטוח נוספים. הפניות לחברה נעשות באמצעות פלטפורמה דיגיטלית, כשלדבריהם, שיחה של שתי דקות עם בוט בשם Maya, היא כל מה שנדרש בכדי לרכוש ביטוח רכוש או תכולה. התביעות לחברה נעשות באמצעות על ידי צ'ט עם בוט אחר, Jim שמשלם תביעות תוך שלוש שניות.

קיראו עוד ב"גלובל"

אסטרטגיית החברה, מתבססת על התמקדות בפנייה בעיקר לדור הצעיר, בכך מקווים בחברה ליהנות בהמשך מהגידול הטבעי בצרכי הביטוח שלהם. כל זאת, תוך שהם פועלים לקידום ומינוף המערכת שלהם, והופכים אותה למהירה, זולה ומדויקת יותר. זה גם נכון יותר ברמה האסטרטגית - מצעירים החברה תהנה במשך עשרות שנים ובמקביל תציע להם חוץ מביטוח דירה גם ביטוחים נוספים בהמשך. ממבוגרים היא תהנה לתקופה מוגבלת יותר והם גם די "מלאים" בתחום הביטוח, כך שזה לא ביטוח חדש לנכס חדש, לרכב  כפי שעושים צעירים אלא זה החלפה של ביטוח - זה כבר קשה יותר.

הכנסות צנועות והפסדים גדולים

לקראת ההנפקה, פרסמה החברה תשקיף ששפך אור על מצבה הפיננסי של החברה, בשנת 2019 הכנסות החברה זינקו לכ-67.3 מיליון דולר, כ-200%, לעומת כ-22.5 מיליון דולר ב-2018. ההכנסות ברבעון הראשון של 2020 הסתכמו ב-25.3 מיליון דולר לעומת 10.5 מיליון דולר ברבעון המקביל.

תגובות לכתבה(5):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 4.
    לרון 29/07/2020 09:34
    הגב לתגובה זו
    רוצים מניה ל"קנה והחזק"? קנו הראל השקעות,מנורה מבטחים,אך לא את איידיאיי ביטוח
  • 3.
    לרון 29/07/2020 09:32
    הגב לתגובה זו
    זו לא מניה של "קנה והחזק" גם לא מניה של וורן באפט
  • 2.
    לרון 29/07/2020 09:30
    הגב לתגובה זו
    סטיית התקן גבוהה,ו"עושים סיבובים" קונים בעליות ומוכרים לתוך הירידות,ככה עושים כאן כסף
  • לרון 29/07/2020 11:01
    הגב לתגובה זו
    לכן אבהיר,ברור שמוכרים בעליות וקונים לתוך הירידות ,הקודם זו שיטת "עמך ישראל",הפוך גוטה ברור!!!
  • 1.
    לרון 29/07/2020 09:28
    הגב לתגובה זו
    וכמה שנים אמזון לא הרוויחה כשהונפקה?מרוויחים על התנודתיות!!
מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל. קרדיט: רשתות חברתיותמוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל. קרדיט: רשתות חברתיות

"פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס לא ישרדו במתכונת הנוכחית עד סוף העשור"

מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל, טוען כי פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס-בנץ לא ישרדו במתכונתן הנוכחית עד סוף העשור; לדבריו, גרמניה תקועה בדיון “מופנה אחורה” במקום להשקיע בדור הבא של התחבורה: הרכב החשמלי והאוטונומי, ואומר כי “העתיד הוא נהיגה אוטונומית, לא נוסטלגיה”

רן קידר |

הסערה האחרונה בתעשיית הרכב הגרמנית התפרצה בעקבות ראיון טלוויזיוני שבו הזהיר פרופ’ מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל ואחד מהקולות המשפיעים בכלכלה האירופית, כי ייתכן ששלושת יצרניות הרכב הגדולות בגרמניה, פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס-בנץ, לא ישרדו במתכונתן הנוכחית עד סוף העשור. "אני לא רואה סיכוי ממשי לכך שבשנת 2030 הן ייראו כפי שהן נראות היום", אמר שולאריק. "אם התעשייה הזו לא תשנה כיוון, היא תחדל להתקיים במבנה הנוכחי". 

לדבריו, ייתכן שגרמניה תצטרך לאמץ "פתרון בסגנון וולוו", כלומר, כניסת משקיע אסטרטגי זר, אולי סיני, שיביא עמו טכנולוגיה, הון ושווקים חדשים. שולאריק הזכיר כי וולוו השוודית שייכת מאז 2010 לקבוצת ג'ילי הסינית, מהלך שהציל את החברה ממשבר והחזיר אותה לקדמת הבמה העולמית. 

הדיון מסתכל אחורה 

הביקורת של שולאריק אינה כלפי החברות בלבד, אלא גם כלפי השיח הציבורי והפוליטי בגרמניה. לדבריו, המדינה עסוקה בויכוחים מיושנים על תעשיית הדיזל והאנרגיה במקום להתמודד עם האתגר הבא: הרכב האוטונומי. "יש לי חשש אמיתי שאנחנו שוכחים את המהפכה הבאה", אמר. "בזמן שאנחנו מתווכחים על מה שהיה, סין וארה”ב כבר משקיעות הון עתק במערכות נהיגה אוטונומיות ובינה מלאכותית לרכב". 

שולאריק טען כי אם גרמניה לא תבצע שינוי מיקוד טכנולוגי אמיתי, היא תמצא עצמה מאחור בעידן שאחרי המנוע החשמלי, עידן הנהיגה החכמה. 

תגובות נגד: “תחזית מנותקת מהמציאות” 

יו״ר התאחדות תעשיית הרכב הגרמנית (VDA) דחתה את תחזיתו של שולאריק וכינתה אותה “אבסורדית”. לדבריה, היצרניות הגרמניות הן עדיין “חברות מצליחות ובעלות עתיד,” אך הן סובלות ממדיניות אנרגיה לא עקבית, עלויות ייצור גבוהות ומיסוי מכביד. פוליטיקאי בכיר מהמפלגה הירוקה, שהינו המועמד לתפקיד ראש ממשלת באדן-וירטמברג, לב תעשיית הרכב, הביע אופטימיות זהירה: “דיימלר לא תהיה בידיים סיניות כל עוד נעשה את העבודה שלנו,” אמר. “אם כולנו, החל בממשלה וכלה במהנדסים, ניקח אחריות, נוכל לשמור על המובילות של גרמניה בתחום התחבורה.” 

המשבר בתעשיית הרכב הגרמנית 

הפסדי עתק וירידות חדות ברווחיות מציבים את תעשיית הרכב הגרמנית בנקודת מפנה. פולקסווגן ופורשה דיווחו על הפסדים של מיליארדי יורו, ומרצדס-בנץ רשמה ירידה של 50% ברווח הנקי ברבעון האחרון. במקביל, הייצור הסיני הזול של רכבים חשמליים, לצד מכסים אמריקניים גבוהים ומדיניות אירופית מסורבלת, חונקים את כושר התחרות של היצרניות האירופיות. 

בנוסף, שערוריית הדיזל-גייט ממשיכה לפגוע באמון הצרכנים ובמיתוג “Made in Germany”. 

אסיה בורסות (גרוק)אסיה בורסות (גרוק)

השוורים חוזרים: אסיה והחוזים בוול סטריט בעליות

השווקים באסיה פתחו את השבוע בעליות, בהובלת דרום קוריאה ויפן, על רקע התאוששות במניות הטכנולוגיה ונתוני אינפלציה מעודדים מסין; במקביל, החוזים בוול סטריט מטפסים לאחר דיווח על פריצת דרך במגעים בסנאט לסיום ההשבתה הממשלתית, ובשוק הקריפטו נרשמות עליות כשהביטקוין חוזר מעל 105 אלף דולר

תמיר חכמוף |

המסחר באסיה נפתח הבוקר במגמה חיובית, עם התאוששות רחבה במניות הטכנולוגיה לאחר שבוע תנודתי במיוחד שבו נרשמו ירידות חדות סביב חששות מהערכת יתר במניות הבינה המלאכותית. המשקיעים מגיבים גם לנתוני האינפלציה שפורסמו בסין בסוף השבוע, שהפתיעו כלפי מעלה והעידו על התחלה של יציבות מחודשת בביקושים המקומיים, אם כי ההאטה בענפי הייצור והנדל״ן ממשיכה להעיב. ברקע, בשווקים גוברת האופטימיות לסיום השבתת הממשל האמריקאי, לאחר דיווחים על התקדמות משמעותית במגעים בין המפלגות בוושינגטון.

המסחר באסיה

בדרום קוריאה, מדד קוספי מזנק בכ-3.4% ומוביל את העליות באסיה, לאחר מימושים חדים בשבוע שעבר. מניות הבנקים וחברות הביטוח מושכות את השוק מעלה, לצד התאוששות חדה במניות הטכנולוגיה: סמסונג אלקטרוניקס עולה בכ-2.6% ו-SK הייניקס מזנקת ביותר מ-5%. גם החברות SK Inc ו-GS Holdings בולטות בעליות של כ-10% ו-11% בהתאמה, על רקע שיפור בתיאבון הסיכון של המשקיעים.

ביפן, מדד ניקיי 225 מוסיף 1.3% והמדד הרחב טופיקס עולה בכ-0.6%, בהובלת מניות השבבים ואחרי פרסום פרוטוקולי הבנק המרכזי (BOJ), שמהם עלה כי "התנאים להעלאת ריבית נוספת כמעט והבשילו". עם זאת, חברי הבנק הדגישו כי יש לבחון עד כמה האינפלציה הבסיסית אכן מבוססת כדי למנוע הידוק מוקדם מדי. תשואת האג"ח ל-10 שנים עלתה לשיא של החודש האחרון, כ-1.7%.

בסין, מדד שנחאי כמעט ללא שינוי ומדד CSI 300 יורד קלות ובהונג קונג, מדד האנג סנג מתחזק בכ-0.9%, בהובלת מניות טכנולוגיה מקומיות שהתאוששו לאחר הירידות האחרונות.

באוסטרליה, מדד ASX 200 עולה ב-0.7% בהובלת מניות הפיננסים, ובראשן בנק ANZ שמטפס כמעט 2% לאחר שהודיע על צעדי התייעלות נוספים.