כל מה שצריך לדעת על למונייד הישראלית שרוצה לשנות את עולם הביטוח; נערכת לגיוס בוול סטריט לפי שווי העולה על 2 מיליארד דולר
חברת הביטוח הדיגיטלית למונייד, הגישה תשקיף (S1) לקראת הנפקה בבורסה בניו יורק. ההנפקה, צפויה להתבצע לפי שווי של מעל 2 מיליארד דולר, בהובלת הבנקים Barclays, גולדמן סאקס ומורגן סטנלי. מניית החברה צפויה להיסחר תחת הסימול "LMND". מדובר באחת החברות המעניינות בתחום הדיגיטל, ומכאן גם נגזר שוויה, זאת למרות שהחברה מפסידה מיליוני דולרים רבים. למעשה, על כל דולר של מכירה יש לה קרוב לדולר של הפסד. אבל, בחברות צמיחה התמחור לא ממש מתייחס לשורה התחתונה. בחברות צמיחה כמו למונייד, בוחנים את פוטנציאל השוק ואת קצב הצמיחה, ובהתאם גוזרים את השווי, בהינתן תוחלת מסוימת שהמודל יצליח. ככה זה צריך להיות, אך השאלה הגדולה היא מה הסיכוי שהחברה תצליח לתרגם את המודל שלה להצלחה גדולה. חברות הביטוח הגדולות הופכות להיות דיגיטליות, שוק הביטוח צפוף והחברה שאמנם רוכבת על "מהפכה בתחום הביטוח" היא לא ממש חברת טכנולוגיה פר אקסלנס ורואים את זה בהוצאות המו"פ הלא מרשימות - קצב של 40 מיליון דולר בשנה. בהוצאות כאלו בשנה מה הם חסמי הכניסה לשוק או שמא כל אחד יכול להיות למונייד?
להבדיל מחברות אינטרנט אחרות, למונייד אינה מתווכת בין צרכנים לעסקים או בין עסקים לעסקים או אנשים לאנשים. היא חברת טכנולוגיה לצד היותה חברת ביטוח. הרעיון המרכזי במודל העסקי שלה, הוא להתאים את הביטוח הנכון והזול ללקוחות שלה על סמך "למידת מכונה". בדרך הזו הביטוח זול מאשר במקומות אחרים, הוא כמובן גם פשוט מבחינת הלקוח - תהליך דיגיטלי מהיר, חוץ מזה למונייד מוכרת סיפור - אתם קונים ביטוח ועל הדרך גם תורמים לארגונים מסוימים (כל לקוח והגוף שהוא רוצה לתרום אליו). זאת לא ממש חברה "רגילה" יש כאן אלמנט של תרומה. אפשר להעריך שזה גימיק, אבל אי אפשר שלא להוריד את הכובע - תרגיל או לא, החברה גייסה מקרנות הון סיכון ומשקיעים עד היום 480 מיליון דולר.
נתחיל במספרים היבשים - התשקיף שפורסם שופך אור על מצבה הפיננסי של החברה. כך בשנת 2019 הכנסות החברה זינקו לכ-67.3 מיליון דולר, כ-200%, לעומת כ-22.5 מיליון דולר ב-2018. ההכנסות ברבעון הראשון של 2020 הסתכמו ב-25.3 מיליון דולר לעומת 10.5 מיליון דולר ברבעון המקביל.
בשורה התחתונה, ההפסד של החברה גדל לכ-108.5 מיליון דולר בשנת 2019 לעומת הפסד נקי של 52.9 מיליון דולר ב-2018. ברבעון הראשון של 2020, הההפסד עמד על כ-36.5 מיליון דולר, ביחס לכ-21.6 מיליון דולר.
- Lemonade’s CFO Endorsed the Stock—Since Then, It’s Plunged 20%
- למונייד הישראלית תנפיק לפי שווי של 1.35 מיליארד שקל
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
בסיכום שנת 2019, ה-EBITDA (רווח לפני הוצאות ריבית, מסים, פחת והפחתות) המתואם היה שלילי והסתכם ב-106.4 מיליון דולר בהשוואה להפסד של 51.7 מיליון דולר בשנת 2018. לחברה תזרים מזומנים מפעילות שוטפת שלילי של 78.1 מיליון דולר, בהשוואה לתזרים שלילי של 40.8 מיליון דולר בשנת 2018.
אם חברת נדל"ן או קמעונאית היו מדווחים על תוצאות כאלו, סביר שהיא היתה שווה אפס. אלא שבלמונייד יש פוטנציאל ווול סטריט אוהבת אפילו מאוהבת בחברות עם פוטנציאל. תראו לדוגמה מה קרה בויקס ובפייבר הישראליות שנסחרות ב-12 מיליארד וב-2 מיליארד דולר בהתאמה - זינוק בשווי של פי 3 בחודשיים וחצי. על הגל הזה, למונייד מבקשת לרכוב.
המטרה: מהפכה בעולם הביטוח
למונייד המעסיקה 329 עובדים, הוקמה על ידי דניאל שרייבר ושי וינינגר המשמש כיו"ר, הישראלים במטרה לשנות את עולם הביטוח באמצעות שימוש בכלים טכנולוגים. מאז הקמתה גייסה החברה 480 מיליון דולר, בארבע סבבי גיוס שונים, כשבאפריל 2019 גייסה 300 מיליון דולר בהובלת סופטבנק היפנית לפי שווי של 1.8 מיליארד דולר. מלבד סופטבנק, השקיעו בחברה הקרנות סקויה, אלף של מייקל אייזנברג, XL Innovate וג'נרל קטליסט.
- לקראת 2026: שוק המניות האמריקאי בין התלהבות מה־AI לחשש מתנודתיות
- זינקה יותר מ-500% בשנה: כיצד הפכה סנדיסק לאחת המניות הבולטות בוול-סטריט?
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- "הזדמנות קיצונית באנבידיה" -בברנשטיין מצפים לזינוק של 54%...
כיום, מוכרת החברה ביטוחי רכוש ותכולה בלבד, כשבעתיד בכוונתה להציע מוצרי ביטוח נוספים. הפניות לחברה נעשות באמצעות פלטפורמה דיגיטלית, כשלדבריהם, שיחה של שתי דקות עם בוט בשם Maya, היא כל מה שנדרש בכדי לרכוש ביטוח רכוש או תכולה. התביעות לחברה נעשות באמצעות על ידי צ'ט עם בוט אחר, Jim שמשלם תביעות תוך שלוש שניות.
לחברה רישיון למכירת ביטוחים בארבעים מדינות בארה"ב, וכיום הם פועלים ב-28 מתוכן. בנוסף, הם מחזיקים ברישיון פאן-אירופי, המאפשר להם למכור ב-31 מדינות ברחבי אירופה. בשלב זה, החברה מתמקדת רק בהולנד וגרמניה.
למייסדי החברה רקורד עשיר, שרייבר המשמש כמנכ"ל החברה שימש בעברו כנשיא חברת פתרונות הטעינה האלחוטית Powermat Technologies, וכסגן נשיא בכיר לשיווק ופיתוח עסקי בחברת SanDisk. וינינגר המשמש כיו"ר החברה נמנה עם מייסדי חברת הטכנולוגיה פייבר הנסחרת גם היא בוול סטריט.
פנייה לדור הצעיר
אסטרטגיית החברה, מתבססת על התמקדות בפנייה בעיקר לדור הצעיר, בכך מקווים בחברה ליהנות בהמשך מהגידול הטבעי בצרכי הביטוח שלהם. כל זאת, תוך שהם פועלים לקידום ומינוף המערכת שלהם, והופכים אותה למהירה, זולה ומדויקת יותר. זה גם נכון יותר ברמה האסטרטגית - מצעירים החברה תהנה במשך עשרות שנים ובמקביל תציע להם חוץ מביטוח דירה גם ביטוחים נוספים בהמשך. ממבוגרים היא תהנה לתקופה מוגבלת יותר והם גם די "מלאים" בתחום הביטוח, כך שזה לא ביטוח חדש לנכס חדש, לרכב כפי שעושים צעירים אלא זה החלפה של ביטוח - זה כבר קשה יותר.
החברה מציעה מודל שונה מחברות הביטוח הוותיקות, לפיו 25% מכל פרמיה מגיע לחברה, כשיתר הסכום מוקצה ברובו לתשלום למבטחי המשנה, ואילו מקצתו נתרם לעמותה לפי בחירתו של הלקוח. בכך, סבורים בחברה כי יצליחו למזער את התנודתיות האופיינית לענף מחד, ויביאו לתרומה חברתית מאידך. בנוסף, הם מאמנים שהדבר יביא לפחות תביעות שמקורם ברמאות.
שוק של 5 טריליון דולר
שוק הביטוח אליו שואפת החברה להיכנס הוא אחד הענפים הכלכלים הגדולים בעולם. פרמיות רכוש, נפגעים וביטוח חיים ברחבי העולם מוערכות בכ-5 טריליון דולר, המהוות 11% מהתמ"ג בארצות הברית. לדברי החברה, היקף הענף מהווה אינדיקטור לתפקיד החיוני של התחום בכלכלה ובחברה. כך, לרוב הבתים, המכוניות והעסקים בארצות הברית יש כיסוי ביטוחי כלשהו.
בארצות הברית 12 מתוך 100 החברות בדירוג החברות של כתב העת פורצ'ן (Fortune 100) הן חברות ביטוח, כשהגיל הממוצע שלהן עומד על 125 שנה. חברות הביטוח המובילות בעולם מניבות הכנסות של יותר מ-100 מיליארד דולר, זאת בזמן שאף חברה לא מחזיקה בנתח שוק גדול מ-4%.
- 10.שוואנצי 10/06/2020 18:16הגב לתגובה זואל תשכחו לצרף קופסת סרדינים עם הכיתוב : אוויר חם מארץ הקודש-לא לפתוח"
- אין לך מושג. תמשיך להגיב על כתבות ותן לאחרים להתעשר (ל"ת)דורון 11/06/2020 09:45הגב לתגובה זו
- 9.עוד שני פלוציםפ שרוצים למכור לופטגשעפט (ל"ת)תומר 10/06/2020 13:26הגב לתגובה זו
- ואתה ממש הצלחת בחיים בתור טרול (ל"ת)דורון 11/06/2020 09:45הגב לתגובה זו
- 8.מצחיק 10/06/2020 11:18הגב לתגובה זואני מבקש לדעת רק עוד דבר אחד... ה יהיה מחיר המניה ב 23.7.2021 ומה יהיה מחירה ב 19.9.2025 מאחר ועל כל שאר הדברים כתבת "כל מה שצריך לדעת" אשמח לתשובות
- 7.הסיקור הכי טוב על למונייד מכל האתרים האחרים (ל"ת)זיו 10/06/2020 08:23הגב לתגובה זו
- 6.כתבה איכותית מאוד (ל"ת)דוד 10/06/2020 08:07הגב לתגובה זו
- 5.No moat (ל"ת)Warren 10/06/2020 06:13הגב לתגובה זו
- 4.רונן 09/06/2020 19:08הגב לתגובה זועם כל הכבוד נראה כמו הרצה של מניה. להשוות את זה לחברת ביטוח זה מגוחך. חברת ביטוח זה עסק אמיתי מבוסס ריסק, פה יש, אם בכלל, איזשהו אלגורתים דפוק, כי החברה רק מפסידה כסף. בדיחה.
- 3.ג'ק 09/06/2020 18:46הגב לתגובה זוגם במשבר האינטרנט וגם בסאב פריים חברות מכרו ספורים ואגדות והשווקים קרסו בסוף.
- 2.גם חברות הביטוח הרגילות הן דיגיטליות אז מה חדש בזה (ל"ת)מאיר 09/06/2020 18:18הגב לתגובה זו
- 1.fisherking 09/06/2020 18:02הגב לתגובה זוwework, וגם החיוך ימחק
אנבידיה והמתחרות. קרדיט: נעשה עם AI"הזדמנות קיצונית באנבידיה" -בברנשטיין מצפים לזינוק של 54% במניה
למרות שליטה כמעט מוחלטת בשוק השבבים שמיועדים ל-AI, שמובילה לצמיחה חריגה בהכנסות, מניית אנבידיה נסחרת בדיסקאונט היסטורי מול מדד השבבים; פער התמחור מעורר עניין מחודש במניה בקרב משקיעים
מניית אנבידיה NVIDIA Corp. 3.93% נסחרת כיום בדיסקאונט של 13% ביחס למדד השבבים של פילדלפיה, ה-SOXX iShares PHLX SOX Semiconductor Sector Index , שכולל 30 חברות מובילות בתעשייה כמו אינטל, AMD ו-TSMC. המדד עצמו רשם עלייה של 35% בששת החודשים האחרונים, בעוד אנבידיה עלתה רק ב-25%, מה שיצר פער תמחור נדיר. נתון זה ממקם את אנבידיה באחוזון הראשון של התמחור היחסי בעשור האחרון, כשהיו רק 13 ימי מסחר בהם הייתה זולה יותר מול המדד. השווי הנוכחי של אנבידיה עומד על כ-4.4 טריליון דולר, והיא מהווה כ-7% ממדד ה-S&P 500.
התמחור המוחלט גם הוא נמוך יחסית: מכפיל רווחים צפוי של 25, שמציב אותה באחוזון ה-11 בעשור האחרון. עבור חברה עם צמיחה שנתית ממוצעת של 60% בהכנסות בשלוש השנים האחרונות, בעיקר ממכירות מאיצי AI כמו סדרת Blackwell, מדובר ברמה אטרקטיבית. במהלך 2025, שלטה אנבידיה ב-88% משוק המאיצים הגרפיים, עם משלוחים של 6 מיליון יחידות Blackwell עד אוקטובר, תוך ביקוש גובר מענקיות כמו אמזון, גוגל ומטא. ההכנסות ממרכזי נתונים הגיעו ל-30 מיליארד דולר ברבעון השלישי של 2025, עלייה של 112% משנה קודמת.
היסטורית, רכישות במכפיל מתחת ל-25 הניבו תשואה ממוצעת של 150% בשנה אחת, ללא מקרים של הפסד. ברנשטיין קובעים מחיר יעד של 275 דולר, ממחיר נוכחי של 179 דולר, מה שמשקף פוטנציאל עלייה של 54%. הפער נובע מחששות בשוק סביב השקעות AI אדירות, שעמדו ב-2025 על 200 מיליארד דולר ברחבי העולם, אך אנבידיה נהנית מיתרון טכנולוגי, עם פלטפורמת CUDA שמחזקת מעמד מונופוליסטי.
במהלך 2025, הרחיבה אנבידיה את הפעילות, והשקיעה 2 מיליארד דולר בסינופסיס, חברת תוכנה לעיצוב שבבים, כדי להאיץ פיתוח AI. היא השיקה את משפחת Nemotron 3, מודלים פתוחים: Nano עם 30 מיליארד פרמטרים ומסגרת MoE שמגבירה תפוקה פי 4; Super עם 100 מיליארד פרמטרים; ו-Ultra עם 500 מיליארד, זמינים בפלטפורמות כמו Hugging Face ו-AWS. המודלים תומכים במערכות מרובות סוכנים, עם חלון הקשר של מיליון טוקנים, ומשמשים למשימות כמו דיבוג תוכנה ותכנון אסטרטגי.
- המתחרה של אנבידיה חושפת שבבי AI חדשים והפער בין סין לארה"ב מצטמצם
- האם החברה הוותיקה שהידרדרה מאז בועת 2000 מתעוררת?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
בנוסף, שיתוף הפעולה עם ממשלת ארה"ב במשימת Genesis (פרויקט לאומי את השימוש בבינה מלאכותית למטרות מדעיות) כולל השקעות ב-AI לתחומי אנרגיה, מחקר מדעי וביטחון. אנבידיה מספקת פלטפורמות כמו Apollo למזג אוויר וסימולציות, ומפתחת AI למפעלים, רובוטיקה ותאומים דיגיטליים. ב-CES 2025, חשפה מעבדת בדיקת DRIVE AI לרכבים אוטונומיים, שעברה כבר אבני דרך משמעותיות בבטיחות. בסין, אושרו מכירות H200, מה שמגדיל הכנסות פוטנציאליות ב-10%.
בינה מלאכותית ארצות הבריתלקראת 2026: שוק המניות האמריקאי בין התלהבות מה־AI לחשש מתנודתיות
ריכוז העליות במניות טכנולוגיה, פחד מהחמצה מול חשש מבועה והמעבר לאסטרטגיות מבוססות תנודתיות מציבים את וול סטריט בפני שנה של חוסר ודאות וניהול סיכונים מוגבר
שוק המניות האמריקאי בדרך לסיים שנה נוספת שבה הבינה המלאכותית ממשיכה להכתיב את סדר היום, אך לקראת 2026 מתחדדת תחושת חוסר הנוחות בקרב משקיעים. העליות החדות במניות טכנולוגיה מרכזיות יצרו רווחים משמעותיים, אך גם חוסר ודאות גובר לגבי היציבות של המגמה והיכולת שלה להמשיך באותו קצב.
במהלך השנה וחצי האחרונות ימי מסחר של ירידות חזקות התחלפו לא אחת בתיקונים מהירים כלפי מעלה. הדינמיקה הזו הפכה את ניהול הסיכון לאתגר מרכזי, במיוחד עבור מי שנמצא חשיפה גבוהה למניות שמזוהות עם מהפכת ה־AI. ריכוז העליות בקבוצה מצומצמת של מניות תרם ליציבות יחסית במדדים הכלליים, אך במקביל הגדיל את הפגיעות של השוק כולו לזעזועים נקודתיים בענף השבבים, החומרה או תשתיות המחשוב.
במילים אחרות, שוק המניות האמריקאי אינו מתנהל כיום כתנועה אחידה של “סיכון מול סולידיות”, אלא כסדרה של רוטציות פנימיות. סקטורים מסוימים נהנים מתיאבון משקיעים גבוה, בעוד אחרים מדשדשים או נסוגים, גם כאשר המדדים עצמם נראים יציבים יחסית. התוצאה היא ירידה מתמשכת במידת הקורלציה בין מניות שונות, תופעה שמקטינה את התנודתיות הנמדדת במדדים כמו ה־VIX. עם זאת, אותה ירידה בקורלציה עלולה דווקא להגביר את עוצמת התגובה כאשר מתרחש אירוע חיצוני משמעותי, בין אם כלכלי, פיננסי או גיאו־פוליטי.
בנוסף, סקרי משקיעים שנערכו לאחרונה מצביעים על כך שהחשש מבועה בשוק המניות תופס מקום מרכזי בשיח. אך במקביל, רבים מהמשקיעים מתקשים לצמצם חשיפה מחשש להחמצת המשך העליות, תופעה שמזינה תנודתיות גם כאשר אין שינוי מהותי בנתוני המאקרו.
- איך אנבידיה הצליחה לשנות את מדיניות היצוא לסין
- טראמפ מאשר לאנבידיה למכור שבבי H200 לסין תמורת 25% מההכנסות
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
תרחיש של חוסר יציבות מתמשך
אסטרטגים בשוק מעריכים כי אם אכן נוצרה בועה סביב ה־AI, היא אינה צפויה להסתיים בתנועה חדה אחת. במקום זאת, ייתכן תרחיש של חוסר יציבות מתמשך: ירידות חדות יחסית שיתוקנו במהירות, כל עוד המשקיעים מאמינים שהשקעות ההון בתשתיות טכנולוגיות טרם מיצו את עצמן. על רקע זה, גוברת ההתעניינות באסטרטגיות השקעה שמבוססות על תנודתיות ולא על כיוון השוק. עבור משקיעים מוסדיים, תנודתיות הפכה לכלי בפני עצמו, כזה שמאפשר התמודדות עם חוסר הוודאות מבלי להמר במפורש על המשך העליות או על תיקון עמוק.
