כל מה שצריך לדעת על למונייד הישראלית שרוצה לשנות את עולם הביטוח; נערכת לגיוס בוול סטריט לפי שווי העולה על 2 מיליארד דולר
חברת הביטוח הדיגיטלית למונייד, הגישה תשקיף (S1) לקראת הנפקה בבורסה בניו יורק. ההנפקה, צפויה להתבצע לפי שווי של מעל 2 מיליארד דולר, בהובלת הבנקים Barclays, גולדמן סאקס ומורגן סטנלי. מניית החברה צפויה להיסחר תחת הסימול "LMND". מדובר באחת החברות המעניינות בתחום הדיגיטל, ומכאן גם נגזר שוויה, זאת למרות שהחברה מפסידה מיליוני דולרים רבים. למעשה, על כל דולר של מכירה יש לה קרוב לדולר של הפסד. אבל, בחברות צמיחה התמחור לא ממש מתייחס לשורה התחתונה. בחברות צמיחה כמו למונייד, בוחנים את פוטנציאל השוק ואת קצב הצמיחה, ובהתאם גוזרים את השווי, בהינתן תוחלת מסוימת שהמודל יצליח. ככה זה צריך להיות, אך השאלה הגדולה היא מה הסיכוי שהחברה תצליח לתרגם את המודל שלה להצלחה גדולה. חברות הביטוח הגדולות הופכות להיות דיגיטליות, שוק הביטוח צפוף והחברה שאמנם רוכבת על "מהפכה בתחום הביטוח" היא לא ממש חברת טכנולוגיה פר אקסלנס ורואים את זה בהוצאות המו"פ הלא מרשימות - קצב של 40 מיליון דולר בשנה. בהוצאות כאלו בשנה מה הם חסמי הכניסה לשוק או שמא כל אחד יכול להיות למונייד?
להבדיל מחברות אינטרנט אחרות, למונייד אינה מתווכת בין צרכנים לעסקים או בין עסקים לעסקים או אנשים לאנשים. היא חברת טכנולוגיה לצד היותה חברת ביטוח. הרעיון המרכזי במודל העסקי שלה, הוא להתאים את הביטוח הנכון והזול ללקוחות שלה על סמך "למידת מכונה". בדרך הזו הביטוח זול מאשר במקומות אחרים, הוא כמובן גם פשוט מבחינת הלקוח - תהליך דיגיטלי מהיר, חוץ מזה למונייד מוכרת סיפור - אתם קונים ביטוח ועל הדרך גם תורמים לארגונים מסוימים (כל לקוח והגוף שהוא רוצה לתרום אליו). זאת לא ממש חברה "רגילה" יש כאן אלמנט של תרומה. אפשר להעריך שזה גימיק, אבל אי אפשר שלא להוריד את הכובע - תרגיל או לא, החברה גייסה מקרנות הון סיכון ומשקיעים עד היום 480 מיליון דולר.
נתחיל במספרים היבשים - התשקיף שפורסם שופך אור על מצבה הפיננסי של החברה. כך בשנת 2019 הכנסות החברה זינקו לכ-67.3 מיליון דולר, כ-200%, לעומת כ-22.5 מיליון דולר ב-2018. ההכנסות ברבעון הראשון של 2020 הסתכמו ב-25.3 מיליון דולר לעומת 10.5 מיליון דולר ברבעון המקביל.
בשורה התחתונה, ההפסד של החברה גדל לכ-108.5 מיליון דולר בשנת 2019 לעומת הפסד נקי של 52.9 מיליון דולר ב-2018. ברבעון הראשון של 2020, הההפסד עמד על כ-36.5 מיליון דולר, ביחס לכ-21.6 מיליון דולר.
- Lemonade’s CFO Endorsed the Stock—Since Then, It’s Plunged 20%
- למונייד הישראלית תנפיק לפי שווי של 1.35 מיליארד שקל
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
בסיכום שנת 2019, ה-EBITDA (רווח לפני הוצאות ריבית, מסים, פחת והפחתות) המתואם היה שלילי והסתכם ב-106.4 מיליון דולר בהשוואה להפסד של 51.7 מיליון דולר בשנת 2018. לחברה תזרים מזומנים מפעילות שוטפת שלילי של 78.1 מיליון דולר, בהשוואה לתזרים שלילי של 40.8 מיליון דולר בשנת 2018.
אם חברת נדל"ן או קמעונאית היו מדווחים על תוצאות כאלו, סביר שהיא היתה שווה אפס. אלא שבלמונייד יש פוטנציאל ווול סטריט אוהבת אפילו מאוהבת בחברות עם פוטנציאל. תראו לדוגמה מה קרה בויקס ובפייבר הישראליות שנסחרות ב-12 מיליארד וב-2 מיליארד דולר בהתאמה - זינוק בשווי של פי 3 בחודשיים וחצי. על הגל הזה, למונייד מבקשת לרכוב.
המטרה: מהפכה בעולם הביטוח
למונייד המעסיקה 329 עובדים, הוקמה על ידי דניאל שרייבר ושי וינינגר המשמש כיו"ר, הישראלים במטרה לשנות את עולם הביטוח באמצעות שימוש בכלים טכנולוגים. מאז הקמתה גייסה החברה 480 מיליון דולר, בארבע סבבי גיוס שונים, כשבאפריל 2019 גייסה 300 מיליון דולר בהובלת סופטבנק היפנית לפי שווי של 1.8 מיליארד דולר. מלבד סופטבנק, השקיעו בחברה הקרנות סקויה, אלף של מייקל אייזנברג, XL Innovate וג'נרל קטליסט.
- הבנק המרכזי של צרפת מוריד תחזיות
- אפל תחזור למסלול? סימנים חיוביים ראשונים לביקוש לאייפון 17
- תוכן שיווקי צברתם הון? מה נכון לעשות איתו?
- המניה הישראלית שזינקה אתמול פי 5 וצפויה להמשיך לעלות גם היום
כיום, מוכרת החברה ביטוחי רכוש ותכולה בלבד, כשבעתיד בכוונתה להציע מוצרי ביטוח נוספים. הפניות לחברה נעשות באמצעות פלטפורמה דיגיטלית, כשלדבריהם, שיחה של שתי דקות עם בוט בשם Maya, היא כל מה שנדרש בכדי לרכוש ביטוח רכוש או תכולה. התביעות לחברה נעשות באמצעות על ידי צ'ט עם בוט אחר, Jim שמשלם תביעות תוך שלוש שניות.
לחברה רישיון למכירת ביטוחים בארבעים מדינות בארה"ב, וכיום הם פועלים ב-28 מתוכן. בנוסף, הם מחזיקים ברישיון פאן-אירופי, המאפשר להם למכור ב-31 מדינות ברחבי אירופה. בשלב זה, החברה מתמקדת רק בהולנד וגרמניה.
למייסדי החברה רקורד עשיר, שרייבר המשמש כמנכ"ל החברה שימש בעברו כנשיא חברת פתרונות הטעינה האלחוטית Powermat Technologies, וכסגן נשיא בכיר לשיווק ופיתוח עסקי בחברת SanDisk. וינינגר המשמש כיו"ר החברה נמנה עם מייסדי חברת הטכנולוגיה פייבר הנסחרת גם היא בוול סטריט.
פנייה לדור הצעיר
אסטרטגיית החברה, מתבססת על התמקדות בפנייה בעיקר לדור הצעיר, בכך מקווים בחברה ליהנות בהמשך מהגידול הטבעי בצרכי הביטוח שלהם. כל זאת, תוך שהם פועלים לקידום ומינוף המערכת שלהם, והופכים אותה למהירה, זולה ומדויקת יותר. זה גם נכון יותר ברמה האסטרטגית - מצעירים החברה תהנה במשך עשרות שנים ובמקביל תציע להם חוץ מביטוח דירה גם ביטוחים נוספים בהמשך. ממבוגרים היא תהנה לתקופה מוגבלת יותר והם גם די "מלאים" בתחום הביטוח, כך שזה לא ביטוח חדש לנכס חדש, לרכב כפי שעושים צעירים אלא זה החלפה של ביטוח - זה כבר קשה יותר.
החברה מציעה מודל שונה מחברות הביטוח הוותיקות, לפיו 25% מכל פרמיה מגיע לחברה, כשיתר הסכום מוקצה ברובו לתשלום למבטחי המשנה, ואילו מקצתו נתרם לעמותה לפי בחירתו של הלקוח. בכך, סבורים בחברה כי יצליחו למזער את התנודתיות האופיינית לענף מחד, ויביאו לתרומה חברתית מאידך. בנוסף, הם מאמנים שהדבר יביא לפחות תביעות שמקורם ברמאות.
שוק של 5 טריליון דולר
שוק הביטוח אליו שואפת החברה להיכנס הוא אחד הענפים הכלכלים הגדולים בעולם. פרמיות רכוש, נפגעים וביטוח חיים ברחבי העולם מוערכות בכ-5 טריליון דולר, המהוות 11% מהתמ"ג בארצות הברית. לדברי החברה, היקף הענף מהווה אינדיקטור לתפקיד החיוני של התחום בכלכלה ובחברה. כך, לרוב הבתים, המכוניות והעסקים בארצות הברית יש כיסוי ביטוחי כלשהו.
בארצות הברית 12 מתוך 100 החברות בדירוג החברות של כתב העת פורצ'ן (Fortune 100) הן חברות ביטוח, כשהגיל הממוצע שלהן עומד על 125 שנה. חברות הביטוח המובילות בעולם מניבות הכנסות של יותר מ-100 מיליארד דולר, זאת בזמן שאף חברה לא מחזיקה בנתח שוק גדול מ-4%.
- 10.שוואנצי 10/06/2020 18:16הגב לתגובה זואל תשכחו לצרף קופסת סרדינים עם הכיתוב : אוויר חם מארץ הקודש-לא לפתוח"
- אין לך מושג. תמשיך להגיב על כתבות ותן לאחרים להתעשר (ל"ת)דורון 11/06/2020 09:45הגב לתגובה זו
- 9.עוד שני פלוציםפ שרוצים למכור לופטגשעפט (ל"ת)תומר 10/06/2020 13:26הגב לתגובה זו
- ואתה ממש הצלחת בחיים בתור טרול (ל"ת)דורון 11/06/2020 09:45הגב לתגובה זו
- 8.מצחיק 10/06/2020 11:18הגב לתגובה זואני מבקש לדעת רק עוד דבר אחד... ה יהיה מחיר המניה ב 23.7.2021 ומה יהיה מחירה ב 19.9.2025 מאחר ועל כל שאר הדברים כתבת "כל מה שצריך לדעת" אשמח לתשובות
- 7.הסיקור הכי טוב על למונייד מכל האתרים האחרים (ל"ת)זיו 10/06/2020 08:23הגב לתגובה זו
- 6.כתבה איכותית מאוד (ל"ת)דוד 10/06/2020 08:07הגב לתגובה זו
- 5.No moat (ל"ת)Warren 10/06/2020 06:13הגב לתגובה זו
- 4.רונן 09/06/2020 19:08הגב לתגובה זועם כל הכבוד נראה כמו הרצה של מניה. להשוות את זה לחברת ביטוח זה מגוחך. חברת ביטוח זה עסק אמיתי מבוסס ריסק, פה יש, אם בכלל, איזשהו אלגורתים דפוק, כי החברה רק מפסידה כסף. בדיחה.
- 3.ג'ק 09/06/2020 18:46הגב לתגובה זוגם במשבר האינטרנט וגם בסאב פריים חברות מכרו ספורים ואגדות והשווקים קרסו בסוף.
- 2.גם חברות הביטוח הרגילות הן דיגיטליות אז מה חדש בזה (ל"ת)מאיר 09/06/2020 18:18הגב לתגובה זו
- 1.fisherking 09/06/2020 18:02הגב לתגובה זוwework, וגם החיוך ימחק

פיטר לינץ' - "המניות הטובות ביותר לקנות הן אלה שאף אחד לא שמע עליהן עדיין"
ב-1977, בגיל 33, לינץ' קיבל את ניהול קרן מג'לן של פידליטי, שהיתה אז קרן קטנה יחסית עם 18 מיליון דולר בלבד. במשך 13 השנים הבאות הוא הפך אותה לקרן הגדולה בעולם, עם 14 מיליארד דולר מנוהלים. לדבריו, "הדבר החשוב ביותר הוא לא כמה אתה צודק אלא כמה אתה מרוויח
כשאתה צודק"
הוא נולד ב-19 בינואר 1944 בניוטון שבמסצ'וסטס. פיטר לינץ' גדל במשפחה אירית-אמריקאית ממעמד הביניים. אביו, תומאס לינץ', היה פרופסור למתמטיקה בבוסטון קולג' ונפטר מסרטן כשפיטר היה רק בן 10. המוות המוקדם של האב אילץ את המשפחה להתמודד עם קשיים כלכליים, ופיטר החל לעבוד כנער סבל במועדון גולף יוקרתי כדי לעזור בפרנסת המשפחה. דווקא שם, במועדון הגולף, הוא נחשף לראשונה לעולם ההשקעות דרך שיחות ששמע בין אנשי עסקים עשירים.
לינץ' למד היסטוריה בבוסטון קולג' ואחר כך עשה MBA בוורטון. הוא שירת שנתיים בצבא כקצין ארטילריה בקוריאה ובווייטנאם. ב-1966, בזמן שעדיין היה סטודנט, הוא התמחה בפידליטי כאנליסט קיץ. המנהלים בחברה התרשמו ממנו והציעו לו משרה קבועה אחרי הצבא. הוא התחיל כאנליסט מתכות וכימיקלים, ובהדרגה התקדם בחברה.
במהלך לימודיו, לינץ' השקיע את כל חסכונותיו, בסכום כולל של 1,000 דולר, במניית חברת תעופה בשם קטנה. המניה עלתה מ-7 דולרים ל-33 דולר בתוך שנה וחצי בזכות מלחמת וייטנאם שהגבירה את הביקוש להובלת מטענים צבאיים. הרווח הזה מימן את כל לימודי התואר השני שלו. באופן אירוני, הוא הרוויח מהמלחמה שבה נלחם מאוחר יותר כחייל.
ב-1977, בגיל 33, לינץ' קיבל את ניהול קרן מג'לן של פידליטי, שהיתה אז קרן קטנה יחסית עם 18 מיליון דולר בלבד. במשך 13 השנים הבאות הוא הפך אותה לקרן הגדולה בעולם, עם 14 מיליארד דולר מנוהלים. התשואה השנתית הממוצעת שלו היתה 29.2% - כמעט כפול מהתשואה של מדד S&P 500. מי שהשקיע 1,000 דולר בקרן ביום שלינץ' קיבל אותה היה מחזיק 28 אלף דולר ביום שבו פרש.
- פיטר לינץ׳: ״אם ילד בן 11 לא מבין למה אתה מחזיק את המניה - כדאי שלא תחזיק בה״
- פיטר לינץ על ההשקעות שהוא מצטער שלא לקח
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
החיים האישיים שלו סבלו מההצלחה המקצועית. לינץ' עבד 90-80 שעות בשבוע, ביקר במאות חברות בשנה וקרא אינספור דו"חות. אשתו קרולין, שעמה התחתן ב-1968 ויש להם שלוש בנות, כמעט שלא ראתה אותו. ב-1990, בשיא הצלחתו ובגיל 46 בלבד, הוא הודיע על פרישה. הסיבה הרשמית היתה רצון לבלות יותר זמן עם המשפחה, אבל היו גם שמועות על בעיות בריאות מהלחץ הכבד. "כשהילדים שלי היו קטנות, פספסתי יותר מדי רגעים חשובים. לא רציתי לפספס את שנות הנעורים שלהן", הוא אמר.

טראמפ: תפסיקו לדווח רבעונית
בפוסט שפרסם ב-Truth Social, קורא נשיא ארה״ב לבטל את חובת הדיווח הרבעוני של חברות ציבוריות ולהסתפק בדיווח חצי-שנתי; לטענתו, בכפוף לאישור ה-SEC, שינוי כזה יציב את החברות האמריקאיות בעמדה תחרותית יותר מול סין, יחסוך כסף ויאפשר למנהלים להתמקד בניהול במקום ביעדים קצרי טווח
נשיא ארה"ב, דונלד טראמפ, הצהיר כי יש לבטל את חובת הדיווח הרבעוני של חברות ציבוריות בארה"ב ולהסתפק בדיווח פעמיים בשנה. בפוסט שפרסם ברשת החברתית שלו, Truth Social, הסביר טראמפ כי השינוי, בכפוף לאישור רשות ניירות הערך האמריקאית (SEC), עשוי לחסוך עלויות לחברות, להפחית את העומס הרגולטורי ולאפשר להנהלות להתמקד בניהול אסטרטגי של עסקיהן במקום במרדף אחר עמידה ביעדים קצרי טווח.
טראמפ השווה בין המודל האמריקאי, הנשען על דיווחים רבעוניים (טפסי 10-Q) ועל דוח שנתי מלא (10-K), לבין סין, שלדבריו מתכננת את מהלכיה
העסקיים לטווחים של 50-100 שנה. "לא טוב שחברות אמריקאיות נאלצות לרדוף אחרי מספרים רבעוניים במקום לחשוב לטווח ארוך," כתב. הוא ציין כי מעבר לדיווח חצי-שנתי יעניק לחברות גמישות, יפחית את ההוצאות הניהוליות ויאפשר להן לתכנן לטווח רחב יותר.
כיום, חובת הדיווח הרבעוני נועדה להבטיח שקיפות לציבור המשקיעים, לספק מידע פיננסי עדכני ושוויוני, ולחזק את אמון השוק. ה-SEC מבהירה כי הדיווחים התכופים נועדו ליצור "מגרש משחקים שוויוני" בין משקיעים פנימיים לחיצוניים. עם זאת, טראמפ הדגיש כי הניסיון הבינלאומי מצביע על כך שניתן לוותר על החובה, היות ובאיחוד האירופי ובבריטניה כבר בוטלה חובת הדיווח הרבעוני, וחברות נדרשות להציג דו"חות חצי-שנתיים ושנתיים בלבד, במטרה לעודד תכנון ארוך טווח.
המהלך של טראמפ עשוי להשפיע דרמטית על מבנה שוק ההון האמריקאי:
מצד אחד, הוא עשוי להקל על חברות ולהקטין את הלחץ התקשורתי והפיננסי סביב כל רבעון; מצד שני, הוא עלול לפגוע בשקיפות ובזרימת המידע למשקיעים ולגרום לחשש מפני עלייה בפערי מידע ובסיכון למשקיעים הקטנים. מומחים מדגישים כי בעוד שחברות גדולות יכולות לנהל תקשורת ישירה
עם שוק ההון גם ללא דיווח רבעוני, עבור חברות קטנות ובינוניות שקיפות שוטפת היא קריטית למשיכת הון ואמון משקיעים. הצעת טראמפ מגיעה על רקע העובדה שהוא עצמו מחזיק בשליטה ברשת Truth Social, שהפכה לחברה ציבורית ב-2024 באמצעות מיזוג עם SPAC. בכך עולה השאלה האם ליוזמה
יש גם אינטרסים עסקיים ישירים, לצד הרצון המוצהר לשנות את כללי המשחק בוול סטריט.