רק הונפקה וכבר הפכה לבועה? למונייד בשווי שוק 5 מיליארד דולר
הכסף הזול מציף את וול סטריט בתקופה האחרונה להצפה הזו של השוק בכסף זול יש מחיר - ניפוח בועות פיננסיות. יש אנליסט בעולם שיכול להצדיק היום שווי שוק של 246 מיליארד דולר לטסלה (והיד עוד נטויה)? חלק מהמניות בוול סטריט עולות בתקופה האחרונה בקו ישר ואין ספק שהאווירה בשוק בועתית מאוד.
בימים האחרונים נראה שחברה חדשה מצטרפת לטרנד - למונייד הישראלית (סימול:LMND). לאחר זינוק של 139% ביומה הראשון בוול סטריט, מניית החברה מזנקת כעת בעוד 30% לשווי שוק של 5 מיליארד דולר. רק נזכיר - החברה הונפקה לפי שווי שוק של 1.6 מיליארד דולר "בלבד" ביום חמישי האחרון.
לקריאה נוספת: כל מה שצריך לדעת על למונייד הישראלית שרוצה לשנות את עולם הביטוח
כיצד חברה עם הכנסות של 67.3 מיליון דולר והפסד של 52.9 מיליון דולר בכל שנת 2019 נסחרת לפי שווי שוק של 5 מיליארד דולר? התשובה היא חלום. כאשר הכסף בשוק כל הוא כל כך זול, קל יותר למשקיעים להתרכז בחלומות במקום במציאות. למונייד מציגה את עצמה "כחברה חדשנית" שבאה לשנות פני ענף הביטוח המיושן. יכול להיות שהיא אכן תצליח לשנות את הסקטור, אך השווי הנוכחי של החברה נגזר בצורה משמעותית מהתנאים המקלים בשוק.
- נייקי עולה 2%, אינטל יורדת 3% ומהי המגמה בחוזים?
- התמ״ג עלה 4.3% בניגוד לציפיות
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
לקריאה נוספת: השקעה ב"מניות חלום" מציגה תשואה עודפת
- 7.מייקל 07/07/2020 13:14הגב לתגובה זומתחיל להזכיר את בועת הדוח. קום....
- 6.אריה זועם 07/07/2020 12:13הגב לתגובה זוביטוח הינו ניתוח נתונים טוב וניהול נכון. כיום לכולם בתחום יש AI אז כאילו שבחברות לוידס ואליאנז אין מחלקות AI מהטובות בתחוםכאשר יש להםן נתונים היסטורים טובים פי 100 מלמונייד ? בסוף אף אחד מהחברות לא צופה את הברבור השחור (מטוס נכנס בתאומים, קורונה וכו) ואז מה שחשוב אלו כיסים עמוקים ופיזור ולהתפלל :)
- 5.הבורסה נשלטת ע"י ספקולנטים וזה אומר הכל (ל"ת)אין חדש תחת השמש 07/07/2020 10:16הגב לתגובה זו
- 4.מני 07/07/2020 08:36הגב לתגובה זואיך חברה כמו הראל רכשה מניות של הבועה הזו. הם בהראל הרי מבינים בביטוח... אין שום תסריט שהחברה הזו שווה ערך זה.
- 3.לבריאות. המתקת העבר. (ל"ת)אנונימי 06/07/2020 21:58הגב לתגובה זו
- 2.roy 06/07/2020 21:04הגב לתגובה זותרשמו משו חוץ ממספרים בשמיים מה החברה עושה ממה עשוי להגזר השווי במידה ואכן המשקיעים יצדקו
- 1.קניתי 06/07/2020 20:52הגב לתגובה זולא לפחד.להמשיך לפמפם
- תמשיך תמשיך 07/07/2020 01:45הגב לתגובה זורק מזומן וזהב אולי גם ליטיום כל השאר בבל"ת הסינים לא סתם קונים גרעינים מאמריקה כאילו אין מחר עדיף חופן גרגירים לאכול מנייר לניגוב.
טיוטה. קרדיט: רשתות חברתיותטויוטה: ירידה במכירות אחרי 11 חודשים של עליות, הלחץ מסין מתגבר
ירידה שנתית ראשונה במכירות מאז תחילת השנה, האטה בייצור וזהירות גוברת מצד ההנהלה; השוק הסיני מאבד מומנטום ואילו גם אירופה ואסיה
ענקית הרכב, טויוטה מוטור, סיימה את חודש נובמבר 2025 עם נתונים שמסמנים תפנית שלילית לאחר כמעט שנה של צמיחה רציפה. יצרנית הרכב היפנית דיווחה על ירידה של 1.9% במכירות הגלובליות המאוחדות, הכוללות גם את דייהטסו והינו (Hino), לרמה של 965,919 כלי רכב. מדובר בירידה השנתית הראשונה של החברה זה 11 חודשים, נתון שמדגיש את התגברות הלחצים בענף הרכב העולמי ואת השפעתה המכרעת של סין על התוצאות.
ההאטה במכירות לוותה גם בירידה חדה יותר בצד ההיצע: הייצור העולמי של הקבוצה ירד ב-3.4% לעומת נובמבר אשתקד והסתכם ב-934,001 כלי רכב. הפער בין הירידה במכירות לירידה בייצור משקף גישה זהירה יותר מצד טויוטה, שמעדיפה להתאים את קצב הייצור לסביבה של ביקושים מתמתנים ואי-ודאות רגולטורית וכלכלית.
הגורם הסיני
עיקר הפגיעה נרשמה, שוב, בשוק הסיני. מכירות טויוטה בסין צנחו ב-12.1%
לעומת השנה שעברה והסתכמו ב-154,465 כלי רכב. בחברה ציינו כמה גורמים מצטברים שהובילו לירידה: הפסקת תוכניות סובסידיה לרכב חשמלי ולרכב חסכוני בדלק באזורים נרחבים, דחיית החלטות רכישה מצד לקוחות על רקע חוסר ודאות סביב מדיניות ממשלתית חדשה, וכן תהליכי מעבר בין דגמים,
כולל שינויים בדגמי מפתח כמו ה-RAV4.
הנתונים מסין ממחישים עד כמה השוק, שהיה מנוע צמיחה מרכזי עבור יצרניות רכב זרות, הפך לגורם סיכון. מעבר לתחרות הגוברת מצד יצרנים מקומיים, הפחתת התמיכה הממשלתית והסביבה הפוליטית המורכבת מקשים על שמירת היקפי המכירות.
עבור טויוטה, שמחזיקה נוכחות רחבה במדינה, מדובר באתגר אסטרטגי ארוך טווח.
- ענקית הרכב מכריזה על הפסד תפעולי ראשון מזה 70 שנה ומה קרה היום לפני 47 שנה
- טויוטה הגדולה חלשה ברכבים חשמליים - מה הסיבה?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
מגמה מעורבת בשאר העולם
בזמן שסין הכבידה, השוק היפני סיפק נקודת אור מתונה. המכירות ביפן עלו ב-1.5% והגיעו ל-177,130 כלי רכב, הודות לביקוש מקומי יציב יחסית. עם זאת,
מחוץ ליפן נרשמה ירידה של 2.6% במכירות, לרמה של 788,789 יחידות, נתון שממחיש כי ההאטה אינה מוגבלת לסין בלבד.
ארדואן טורקיה (X)טורקיה מתכננת העלאת מס במטרה לרסן את האינפלציה
מה האינפלציה בטורקיה ומה הצפי לשנה הבאה?
טורקיה מתכננת להעלות מסים באופן יחסית מתון על מגוון מוצרים ושירותים מרכזיים, כולל דלק, כחלק מהמאמץ הממשלתי לסייע לבנק המרכזי להחזיר את האינפלציה למסלול ירידה. המהלך נועד ליצור עקביות בין המדיניות הפיסקלית למוניטרית -כלומר, בין פעולות הממשלה בתחום המיסוי והמחירים לבין מטרות הבנק המרכזי דרך הריבית וכלים נוספים.
התוכנית היא לעדכן היטלים ומחירים מפוקחים בקצב שמתאים ליעד האינפלציה של הבנק המרכזי לשנה הבאה, העומד על 16%. זוהי גישה חדשה יחסית המתרחקת מהצמדה אוטומטית למדדים מבוססי אינפלציה. אולם זהו גם צעד רגיש מבחינה פוליטית וכלכלית, שכן שינויים במסים עקיפים משפיעים במהירות על מחירים בסופר, בתחבורה ובשרשרת האספקה.
דלק במרכז: השפעה מכרעת על כל המשק
דלק הוא מרכיב קריטי באינפלציה, משום שהוא נוגע כמעט לכל עלות במשק, החל מהובלה ולוגיסטיקה ועד למחירי מוצרים בסיסיים. כל שינוי במסים על בנזין וסולר זוכה לתשומת לב רבה ומשפיע על הציפיות לאינפלציה.
בטורקיה, מסי הצריכה על בנזין וסולר מתעדכנים בדרך כלל פעמיים בשנה לפי אינפלציית היצרן המצטברת בששת החודשים הקודמים. כעת, הכיוון הוא לעדכן את המסים בקצב מתון יותר כדי להפחית את הלחץ המחירי. כבר בתחילת 2025 נרשמה העלאה במסים נמוכה יותר מהנוסחה המקובלת, במטרה לצמצם את הלחץ על המחירים. זה מעיד על כך שמשרד האוצר הטורקי מנסה להציג קו עקבי של ריסון, גם אם בצעדים הדרגתיים.
- המדינה הראשונה שקובעת יעד אינפלציה רשמי ומה קרה היום לפני 24 שנה
- לקראת החלטת ריבית דרמטית כשהפד' מפולג מאי פעם ו"עיוור" ללא נתונים עדכניים
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
המהלך לא מוגבל רק לדלק; הוא כולל גם התאמות במחירים מפוקחים כמו טבק, אלכוהול, אנרגיה ולעיתים גם שירותים ציבוריים. בטורקיה, שינויים במחירים המפוקחים יכולים להשפיע במהירות על קצב האינפלציה, בין אם בהקפאה או בעדכון חד.
