גילת
צילום: חברת גילת

גילת צונחת ב-14% בוול סטריט: עסקת המכירה לקומטק תבוטל?

ע"פ הדיווחים, קומטק מעוניינת לבטל את העסקה
עמית נעם טל | (3)

מניית חברת רשתות הלווין הישראלית גילת -2.8%  (סימול:GILT) בולטת בוול סטריט עם ירידה חדה של קרוב ל-14% ברקע לדיווח המאותת כי עסקת המכירה של החברה לחברת קומטק תמורת 10.25 דולר למניה עשויה להתבטל.  

עדכון 09/07/20 - 8:05

גילת מדווחת כי נודע לה שנפתח הליך להגשת תובענה נגד גילת בבית המשפט הכלכלי במדינת דלאוור, על ידי Comtech Telecommunications Corp. והחברה הבת שלה Convoy Ltd., בהליך מוגן בסודיות, במסגרתו מבוקש, כפי הנטען, סעד הצהרתי שיקבע כי: (א) כל פעולה חד-צדדית על ידי גילת בקשר למכירה  או שינוי במבנה הבעלות של החברה הבת שלה ברוסיה, או (ב) כל פעולה חד-צדדית על ידי גילת בקשר לבקשה שהגישה Comtech לרשויות הרגולטוריות ברוסיה, מהוות הפרה של הסכם המיזוג בין גילת ו-Comtech.

התובענה לא הוצגה לגילת.

בחברה מציינים כי פתיחת הליך התובענה הינה ככל הנראה בתגובה לדרישתה של גילת בקשר עם בקשתה של Comtech אשר תלויה ועומדת בפני הרשויות הרגולטוריות ברוסיה כי, בניגוד לפעולותיה של Comtech עד כה, קומטק מחויבת לעשות כל מאמץ סביר בכדי לממש את עסקת המיזוג וכי אין בכוונתה של גילת לשבת בחיבוק ידיים ולהמתין ליום פקיעת הסכם המיזוג.

"גילת סבורה כי Comtech מפרה את התחייבויותיה על פי הסכם המיזוג וכי טענותיה חסרות כל בסיס ובכוונתה של גילת להגן באופן נחרץ על עמדתה בכל הנוגע לנושאים שהועלו על ידי Comtech", נמסר מהחברה.

בינואר האחרון הודיעה החברה כי הסכימה להימכר לקומטק לפי שווי שוק של 1.96 מיליארד דולר. כאשר 70% ישולם במזומן (7.18 דולר למניה) ו-30% במניות קומטק (0.08425 מניות - בשווי שוק נוכחי של כ-3.126 דולרים). אלא שבחודשים האחרונים על רקע הקורונה נראה שהשוק לא האמין שהעסקה תיסגר ונוצר פער גבוה מאוד בין התמחור של גילת לבין המחיר על פי עסקת הרכישה. כלומר, נוצר ארביטראז' גדול בין המחיר לבין המחיר אחרי עסקה אם וכאשר תושלם. הסיבה - השוק הריח ביטול, ואכן הרכושת המיועדת החליטה שהיא לא מעוניינת בעסקה. 

לפני מספר ימים הוחלף מנכ"ל החברה יונה עובדיה, מהלך שגם הוא נתפס בשוק כרמז לכך שהעסקה לא הולכת להתממש.

 

תגובות לכתבה(3):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 3.
    צייד 09/07/2020 01:36
    הגב לתגובה זו
    סבלנות היא עוד תגיע לשם בקצב הזה.לא למהר לקנות היא לא בורחת לשום מקום אין ביי אווט נגמר הפנטזיה של אקיזט.
  • 2.
    קומטק מנהלת מו"מ על יציאה ללא קנס או הפחתת מחיר. (ל"ת)
    יוסי 08/07/2020 19:02
    הגב לתגובה זו
  • 1.
    חיים 08/07/2020 18:16
    הגב לתגובה זו
    2 מיליארד שקל לא דולר. יש הבדל עצום בנתון הזה
מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל. קרדיט: רשתות חברתיותמוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל. קרדיט: רשתות חברתיות

"פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס לא ישרדו במתכונת הנוכחית עד סוף העשור"

מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל, טוען כי פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס-בנץ לא ישרדו במתכונתן הנוכחית עד סוף העשור; לדבריו, גרמניה תקועה בדיון “מופנה אחורה” במקום להשקיע בדור הבא של התחבורה: הרכב החשמלי והאוטונומי, ואומר כי “העתיד הוא נהיגה אוטונומית, לא נוסטלגיה”

רן קידר |

הסערה האחרונה בתעשיית הרכב הגרמנית התפרצה בעקבות ראיון טלוויזיוני שבו הזהיר פרופ’ מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל ואחד מהקולות המשפיעים בכלכלה האירופית, כי ייתכן ששלושת יצרניות הרכב הגדולות בגרמניה, פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס-בנץ, לא ישרדו במתכונתן הנוכחית עד סוף העשור. "אני לא רואה סיכוי ממשי לכך שבשנת 2030 הן ייראו כפי שהן נראות היום", אמר שולאריק. "אם התעשייה הזו לא תשנה כיוון, היא תחדל להתקיים במבנה הנוכחי". 

לדבריו, ייתכן שגרמניה תצטרך לאמץ "פתרון בסגנון וולוו", כלומר, כניסת משקיע אסטרטגי זר, אולי סיני, שיביא עמו טכנולוגיה, הון ושווקים חדשים. שולאריק הזכיר כי וולוו השוודית שייכת מאז 2010 לקבוצת ג'ילי הסינית, מהלך שהציל את החברה ממשבר והחזיר אותה לקדמת הבמה העולמית. 

הדיון מסתכל אחורה 

הביקורת של שולאריק אינה כלפי החברות בלבד, אלא גם כלפי השיח הציבורי והפוליטי בגרמניה. לדבריו, המדינה עסוקה בויכוחים מיושנים על תעשיית הדיזל והאנרגיה במקום להתמודד עם האתגר הבא: הרכב האוטונומי. "יש לי חשש אמיתי שאנחנו שוכחים את המהפכה הבאה", אמר. "בזמן שאנחנו מתווכחים על מה שהיה, סין וארה”ב כבר משקיעות הון עתק במערכות נהיגה אוטונומיות ובינה מלאכותית לרכב". 

שולאריק טען כי אם גרמניה לא תבצע שינוי מיקוד טכנולוגי אמיתי, היא תמצא עצמה מאחור בעידן שאחרי המנוע החשמלי, עידן הנהיגה החכמה. 

תגובות נגד: “תחזית מנותקת מהמציאות” 

יו״ר התאחדות תעשיית הרכב הגרמנית (VDA) דחתה את תחזיתו של שולאריק וכינתה אותה “אבסורדית”. לדבריה, היצרניות הגרמניות הן עדיין “חברות מצליחות ובעלות עתיד,” אך הן סובלות ממדיניות אנרגיה לא עקבית, עלויות ייצור גבוהות ומיסוי מכביד. פוליטיקאי בכיר מהמפלגה הירוקה, שהינו המועמד לתפקיד ראש ממשלת באדן-וירטמברג, לב תעשיית הרכב, הביע אופטימיות זהירה: “דיימלר לא תהיה בידיים סיניות כל עוד נעשה את העבודה שלנו,” אמר. “אם כולנו, החל בממשלה וכלה במהנדסים, ניקח אחריות, נוכל לשמור על המובילות של גרמניה בתחום התחבורה.” 

המשבר בתעשיית הרכב הגרמנית 

הפסדי עתק וירידות חדות ברווחיות מציבים את תעשיית הרכב הגרמנית בנקודת מפנה. פולקסווגן ופורשה דיווחו על הפסדים של מיליארדי יורו, ומרצדס-בנץ רשמה ירידה של 50% ברווח הנקי ברבעון האחרון. במקביל, הייצור הסיני הזול של רכבים חשמליים, לצד מכסים אמריקניים גבוהים ומדיניות אירופית מסורבלת, חונקים את כושר התחרות של היצרניות האירופיות. 

בנוסף, שערוריית הדיזל-גייט ממשיכה לפגוע באמון הצרכנים ובמיתוג “Made in Germany”. 

טראמפ מצייץ, נוצר באמצעות AIטראמפ מצייץ, נוצר באמצעות AI

טראמפ מבטיח "דיבידנד מכסים" של 2,000 דולר לכל אמריקאי

בציוץ ברשת החברתית שלו טראמפ מציג יוזמה לחלק "דיבידנד מכסים" של עד 2,000 דולר לאזרח, שימומן מההכנסות המיסוי על יבוא; את המתנגדים לתכנית טראמפ מכנה "טיפשים"

מנדי הניג |
נושאים בכתבה טראמפ

נשיא ארצות הברית, דונלד טראמפ, פרסם פוסט חריג ברשת Truth Social, שבו הוא מגן על מדיניות המכסים האגרסיבית שלו וכינה את מתנגדיה "טיפשים". לדבריו, מדיניות זו חיזקה את הכלכלה האמריקאית, הפכה את ארצות הברית ל"מדינה העשירה והמכובדת ביותר בעולם" והביאה לשווקים פיננסיים בשיא של כל הזמנים.

"אנשים שמתנגדים למכסים הם שוטים!", כתב טראמפ, כשהוא מייחס את מצבה הכלכלי של ארצות הברית להטלת המכסים על יבוא. הוא טען כי ארצו נהנית כיום מ"אינפלציה כמעט אפסית" ומ"שוק מניות בשיא היסטורי", והוסיף כי תוכניות הפנסיה האמריקאיות (401(k)) נמצאות ברמות הגבוהות ביותר אי פעם.

טראמפ הוסיף כי הכנסות המדינה ממסים על יבוא עומדות על "טריליוני דולרים", שלדבריו יסייעו להתחיל לצמצם את החוב הלאומי, העומד כיום על כ-37 טריליון דולר. לדבריו, המדיניות מביאה לראשונה מזה שנים לזרימת הכנסות ישירה לקופת המדינה ממדינות זרות, במקום הסתמכות על חוב או גירעון.

דבריו מגיעים על רקע המשך הוויכוח הציבורי סביב מדיניות המכסים התמוכים רואים במכסים כלי לשיקום התעשייה האמריקאית ולחיזוק עצמאותה הכלכלית, בעוד כלכלנים מזהירים כי מדובר בצעד שמעלה את יוקר המחיה ומכביד על הצרכן המקומי.

לצד ההתבטאויות התקיפות, טראמפ ממשיך לרמוז כי בכוונתו להשתמש בהכנסות מהמכסים למימון תשלומים ישירים לציבור מהלך שכינה בעבר "דיבידנד מכסים" של עד 2,000 דולר לאזרח אבל בשלב זה מדובר ברעיון בלבד שטרם עוגן בתוכנית כלכלית רשמית.


הציוץ שפרסם הנשיא טראמפ ברשת  Truth Social