אולמרט יחתום בסיאול על הארכת המו"פ עם קוריאה
שר התמ"ת אהוד אולמרט יצא היום ל-4 ימים לביקור רשמי בקוריאה ובהונג קונג. אל השר אולמרט מתלווה משלחת עיסקית המונה 29 חברות בתחומי: התקשורת והלמידה מרחוק. ביניהן ניתן לציין את החברות הבאות: אודיוקודס, רד-דטה ורדקום,eci telecom, וחברות פורום התעשיות לטכנולוגיה חינוכית כמו: דגם, רובו-גרופ ואדיוסופט. כן מצטרפים למשלחת מספר אנשי עסקים להם פעילות ענפה בקוריאה.
השר אולמרט מציין כי ההחלטה להתמקד בשני התחומים הללו נובעת מהעובדה כי ממשלת קוריאה החליטה לקדם באופן מהיר שני פרויקטים גדולים במיוחד בתחומים אלה. "אנו מאמינים כי חברות ישראליות יכולות להשתלב בהם ויש לנסות ולמנף ביקור זה ליצירת המגעים והקשרים המתאימים". אמר השר אולמרט.
משרד התמ"ת הגדיר את קוריאה כמדינת יעד ליצוא והחליט להקצות תקציב לפעילויות בקוריאה. מטרת התכנית הינה הגדלה משמעותית של היצוא ושיתופי פעולה עסקיים של חברות ישראליות בקוריאה בתחומים שהוגדרו בעלי פוטנציאל על ידי בניית תשתיות וכלי סיוע לחברות הישראליות.
השר אולמרט יחתום בסיאול על הארכת הסכם המו"פ בין המדינות והגדלת קרן המו"פ ל-3 מיליון דולר. (כל מדינה תשקיע 1.5 מיליון דולר בשנה).
סמנכ"ל לסחר חוץ בתמ"ת, רונית קן, מציינת כי ממשלת קוריאה מעוניינת להיות המובילה בעולם מבחינת תשתיות התקשורת וכפועל יוצא מכך מקדמת את התעשייה המקומית על ידי השקעות ותמריצים. שיתוף פעולה עם חברות קוריאניות בתוכנית זו תאפשר לחברות ישראליות בעלות טכנולוגיות מתאימות, לממש את הפיתוחים במערכות מתקדמות המוקמות בקוריאה. מוסיפה קן.
עוד אומר השר אולמרט כי ממשלת קוריאה מעוננינת מאוד לקדם את תחום החינוך בתחום הלמידה מרחוק (E-Learning), כולל תכנים וטכנולוגיה ומשקיעה בו כספים רבים. לחינוך בארץ יש מוניטין מצוין בקוריאה וניתן לנצלו לפתיחת התחום עבור החברות הישראליות בתוכניות הממשלתיות של מדינה זו.
השר אולמרט ועמיתו הקוריאני יפתחו סמינר של הארגון המוביל של התעשיות בקוריאה ויעמדו בראש ועדה מעורבת בין ישראל לקוריאה. במהלך הביקור יבקר השר אולמרט במספר חברות המובילות בתחום ביניהן LG;KT;SKT , Samsung ואחרות.
במהלך הביקור אמור השר אולמרט להיפגש עם עם שר הסחר ושר התעשייה והאנרגיה הקוריאני, שר התקשורת, שר האיחוד, שר איכות הסביבה, סגן שר החינוך, ראש עירית סיאול.
כן יבקר השר אולמרט בהונג קונג. במסגרת הביקור ייחתם הסכם להקמת וועדת הי-טק ישראל-הונג קונג-סין למטרות שיתופי פעולה בביצוע פרויקטים בסין ע"י חברות ישראליות במימון הונג קונגי. השר אולמרט ייפגש עם אנשי עסקים בכירים, שר הסחר ההונג קונגי, נציגי חברות ישראליות בהונג קונג וחברי הקהילה היהודית במקום.
היקף הסחר בין קוריאה לישראל בשנת 2004 הסתכם בכ- 1.1 מיליארד דולר ללא יהלומים. היצוא הישראלי ללא יהלומים לקוריאה גדל בשנת 2004 לכ- 33%, ועמד על כ- 380 מיליון דולר בשנת 2004 לעומת 287 מיליון דולר בשנת 2003. גידול נרשם בכל הענפים ובמיוחד ביצוא מכשירים וכלים אופטיים, רפואיים, מכשירים למדידה ובדיקה, מכונות ומכשירים, וכן מוצרים כימיים.
פטריק דרהי (יוטיוב)התרגיל של פטריק דרהי - טייקון בישראל, פושט רגל בצרפת
העברת נכסים, להטוטים פיננסים, הסדר חוב, פשיטת רגל כלכלית וניצול של כספי אג"ח במיליארדים - דרהי שלא הכרתם
קבוצת אלטיס של פטריק דרהי בצרות - השווי הנכסי שלה מוערך בסכום שלילי. זה אומר שהנכסים שווים פחות מההתחייבויות. גירעון בהון הכלכלי, זו בעצם פשיטת רגל. אבל פשיטת רגל מתרחשת רק כשיש טריגר. כלומר, אם יש גירעון בהון, אבל החוב הוא לתשלום בעוד 3 שנים, אז לכאורה החברה יכולה לתפקד. יש לה עוד זמן להציל את עצמה.
זו סוגיה מורכבת והיא תלויה בחוקים בכל מדינה, אבל המצב הזה של גירעון בהון הכלכלי ויכולת לתפקד בזכות חובות לרוב מהציבור הוא כשל שוק שאנשי עסקים יכולים לנצל אותו לטובתם - הם נשארים בעמדת מפתח, הם גם מוכרים סיפור שאם הם לא יהיו החברה תקרוס כי הם מחזיקים בידע. במקרים רבים זה נכון והם באמ מנסים להציל את המצב במקביל לסוג של הסדר חוב. במקרים רבים אחרים הם מגיעים להסכמות עם קרנות גידור שמחזיקות בחוב שנסחר נמוך במטרה להשביח את הפעילות. יש מקרים שזה מצליח, יש מקרים שזה כישלון טוטאלי. אין הרבה מקרים שבתקופת "החסד" הזו, הבעלים זורק כסף.
הרי זה לא הכסף שלהם, זה הכסף של מחזיקי החוב, הם הנושים הראשונים של החברה. פטריק דרהי החזיק צעצוע בשם i24news - חברת חדשות שבשנתיים האחרונות גם הרחיבה מאוד את הפעילות בארץ בהשקעה של מאות מיליונים וכל זה על חשבון המשקיעים הצרפתים. דרהי רצה להיות טייקון תקשורת בארץ, אבל הוא פושט רגל בצרפת. זה לא מסתדר. אם אתה רוצה להשקיע כספים שסיכוי מאוד גבוה שהולכים לפח, תעשה את זה בכסף שלך, לא בכסף של מחזיקי אג"ח צרפתים. אם אתה רוצה תדמית נקייה בישראל כי אתה יהודי אוהב המדינה, תעשה זאת בכסף שלך - הצרפתים לא צריכים לשלם על זה.
אבל דרהי הצליח למשוך כמה שנים טובות, עד שהשבוע באופן פתאומי אלטיס החליטה לסגור-להעביר את הפעילות ההפסדית של i24news ולהישאר רק עם הפעילות באנגלית. דרהי אמר שהוא ייקח על עצמו את הפעילות בארץ, כשהפעילות תעבור תוכנית הבראה.
- פטריק דרהי פושט רגל בצרפת – וטייקון בישראל; איך זה מסתדר?
- דרהי מתכוון להיכנס לתקשורת הדתית; שת"פ עם "כיכר השבת" ו"סרוגים"
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
איזו חוסר הגינות. כשזה לא הכסף שלך, אתה מתפרע בבזבוזים, העיקר שתהיה טייקון תקשורת. כאשר זה הכסף שלך, אתה עושה תוכנית הבראה ורה ארגון. אבל יש פה עוד שאלה - למה בכלל להעביר את הפעילות לדרהי. למה אלטיס לא עושה מכרז ומוכרת לכל המרבה במחיר, אפילו כמה מיליונים בודדים? דרהי בעצם לוקח את הערוץ אחרי השקעה של מאות מיליונים בחינם. זה תרגיל בריבוע - גם גרמת לחברה פושטת רגל בבעלותך שיש לה כסף של אחרים (חובות ואג"ח) להשקיע כספים במקום שטוב לך ולא לחברה, וגם אחר כך קיבלת את זה כנראה באפס. כך לפחות על פי הידוע מהדיווחים.
בצלאל סמוטריץ (דוברות האוצר, מירי שמעונוביץ)"המס על הבנקים הוא מס על הציבור - והוא זה שישלם את המחיר"
בהמשך לכוונת שר האוצר סמוטריץ’ למסות את הבנקים, איגוד הבנקים מגיש את תגובתו לדו"ח עבודת צוות האוצר וטוען כי הדו"ח חסר השוואות לרווחיות בענפים אחרים, לא בחנו את ההשלכות הכלכליות, והמס צפוי לפגוע בציבור הרחב; מנכ"ל איגוד הבנקים, איתן מדמון "שר האוצר מבקש,
באמצעות המהלך הזה, לגבות מס נוסף, בדרך עקיפה ולכאורה מתוחכמת מהציבור"
ברקע הכוונה של שר האוצר בצלאל סמוטריץ’ להטיל מס מיוחד נוסף על הבנקים, איגוד הבנקים מגיש את עמדתו לדו"ח עבודת הצוות שבחן את המהלך. לטענת האיגוד, הדו"ח שאמור היה לשמש בסיס מקצועי להחלטה, לוקה בחוסרים מהותיים, מדלג על בדיקות קריטיות ובעיקר אינו מתמודד עם השאלה מי ישלם בסופו של דבר את מחיר המס.
המסמך מוגש אף שעמדת בנק ישראל, שהוא חלק בלתי נפרד מהצוות, טרם פורסמה, ובאיגוד סבורים כי מדובר בהליך שמתקדם מהר מדי, בלי בחינה כלכלית מלאה של ההשלכות על הציבור והמשק.
לטענת איגוד הבנקים, הדו"ח שפרסם הצוות באוצר לא כולל את שתי הבדיקות המרכזיות שעל הבסיס שלהן אפשר בכלל לדון בהטלת מס על סקטור ספציפי. קודם כל, בדו"ח אין כל השוואה בין הרווחיות של הבנקים לבין הרווחיות של ענפים אחרים במשק. באיגוד מדגישים כי זה בדיוק הבדיקה שנדרשה מהצוות לבצע, כדי לבחון האם מתקיימות נסיבות חריגות שמצדיקות מיסוי מיוחד של ענף אחד בלבד. למרות זאת, הדו"ח, כך נטען, מדלג לחלוטין על השוואה כזאת.
שנית, הדו"ח לא בוחן את ההשלכות הכלכליות של המהלך על המשק הישראלי. אמנם מצויין בדו"ח כי הטלת מס על הבנקים עלולה להוביל לעליית ריבית, לצמצום האשראי, לפגיעה במשקיעים ולנזק לציבור הרחב, אבל בפועל לא ניסו לאמוד את ההשפעות האלה או להעריך את ההיקף שלהן. באיגוד מציינים כי מדובר בתוצאות שכבר התרחשו בפועל במדינות שבהן הוטל מס דומה, ולכן היעדר ניתוח עלות־תועלת מהווה, לדבריהם, כשל מהותי בעבודת הצוות ואף עומד בניגוד לעקרונות חוק האסדרה.
- אושר: בנקים יציעו פקדונות ללא חשבון עו"ש
- איגוד הבנקים במכתב חריף: "המס מעמיד את ישראל בשורה אחת עם הונגריה"
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
כמו כן, באיגוד טוענים כי הדו"ח מציג נתון שגוי שלפיו הציבור מחזיק בכ-70% ממניות הבנקים, בעוד שבפועל שיעור אחזקות הציבור עומד על כ-90%. לטענתם, מדובר בפער מהותי, שכן הציבור הוא זה שנושא בפועל בעלות של כל מס שיוטל על הבנקים. למרות זאת, בדו"ח אין כל ניסיון לאמוד את הפגיעה הצפויה בחיסכון הציבורי, בדיבידנדים או בשווי אחזקות הציבור. באיגוד מדגישים כי מבנה בעלות כזה אינו קיים באף מדינה אחרת שהטילה מס על הבנקים, ולכן השוואות בינלאומיות מחייבות זהירות מיוחדת.
