לא סופי: חוזה ההתקשרות של 'רשות השידור' עם 'גלאי תקשורת' רחוק מסיום
למרות שוועדת המכרזים פרסמה דו"ח בו ביקשה מ'רשות השידור' לזרז את הליכי הפרסום למכרז חדש ולסיים את הארכת ההסכם עם 'גלאי תקשורת' לא יאוחר מה-31.10.2010, הוארך ההסכם בין הצדדים בחודשיים נוספים, כך נודע לאייס.
"ועדת המכרזים מאשרת את הארכת הסכם ההתקשרות עם גלאי תקשורת ל-3 חודשים נוספים וזאת עד ליום 31.10.2010 ו/או עד לבחירת זוכה במכרז, המוקדם מבין השניים" - כך נכתב בדו"ח ועדת המכרזים הקודם שפורסם ב-3.8.
"חברי ועדת המכרזים מבקשים מכל הגורמים הרלוונטים לזרז את הליכי פרסום המכרז על מנת שלא תידרש הארכה נוספת" - במילים אלו נחתם דו"ח הועדה.
לפני כחודש פורסם באייס כי בתום שנה בה ההתקשרות בין רשות השידור למשרד יחסי הציבור גלאי תקשורת התנהלה ללא מכרז מסודר, צפוי ההסכם בין השתיים להסתיים ומהרשות נמסר כי מכרז למציאת ספק שירות חדש יפורסם תוך ימים ספורים. הימים עברו, מועד ההארכה שניתן להסכם על ידי ועדת המכרזים הסתיים אולם למרבה הפלא, 'גלאי תקשורת' ממשיך לספק את השירות עבור רשות השידור.
כזכור, גלאי תקשורת בבעלות צוקי ויגאל גלאי, נבחר בסוף 2007 במכרז מול 7 משרדים אחרים, למתן שירותי יח"צ לרשות השידור. במקור נחתם ההסכם עימו לשנה תמורת כ-150 אלף שקל, לצורך קידום לוח שידורים חדש של ערוץ 1 בזמנו. מאז הוארך ההסכם עמו בשנה נוספת, והוא למעשה אחראי על יחסי הציבור של תוכניות ערוץ 1, ערוץ 33, ושידורי 'קול ישראל' על רשתותיה השונות.
בסוף דצמבר 2009 הסתיים החוזה בין הרשות ובין גלאי תקשורת, כאשר כבר לקראת סיומו אמורה הייתה הרשות לפרסם מכרז חדש, דבר לא קרה. מאז, ב-10 החודשים האחרונים אישרה ועדת המכרזים כבר 4 פעמים את הארכת ההתקשרות עם 'גלאי', בכל פעם למספר חודשים. גורמים ברשות מסרו לאייס כי הסיבה לעיכוב פרסום המכרז הפעם, והארכת ההסכם הקיים בפעם ה-5 , נעוצה ב"אירועים המתרחשים בימים אלו בין כתלי הרשות".
ביטוח לאומי: מאות אלפי זכאים יקבלו עד 1,200 ש"ח בחשבון
מענק חימום לקראת החורף בסכום של 600 עד 1,200 שקל לזכאים; למי מגיע ואיך לבקש מענק כזה?
המדינה תעביר מענקי סיוע לחימום - רובם ישולמו אוטומטית לחשבון הבנק של הזכאים. המוסד לביטוח לאומי בשיתוף משרד הרווחה יתחיל בימים הקרובים להעביר מענקי חימום לאזרחים הזכאים לכך, לקראת עונת החורף הקרבה.
מענק חד פעמי להקלה בחשבונות החימום
מדובר בתשלום חד פעמי, שמיועד להקל על ההוצאה של משקי בית מוחלשים בחשבונות החימום - בין אם מדובר בחשמל, גז, דלק או אמצעים אחרים. המענקים נעים בטווח של 600 עד 1,200 שקלים למשפחה, בהתאם לקריטריוני הזכאות. סכומים גבוהים יותר יועברו לקבוצות אוכלוסייה מסוימות, כמו קשישים או ניצולי שואה. לפי נתוני ביטוח לאומי, המענק הסטנדרטי לשנת 2025 עומד על 649 שקלים - סכום שנקבע בהתאם למנגנון חישוב שנתי המשלב עדכון קצבאות והוצאות אנרגיה ממוצעות.
מי זכאי למענק ומתי ייכנס הכסף?
ברוב המקרים, הזכאים לא יצטרכו להגיש בקשה - המענק יוזרם באופן אוטומטי לחשבונם, לפי נתוני הזכאות שכבר קיימים בביטוח הלאומי. ההעברות צפויות להתבצע כבר בימים הקרובים, חלק מהתשלומים יוקדם למועד שלפני 28 באוקטובר - תאריך תשלום הקצבאות החודשי.
בין מקבלי המענק נמצאים:
- מקבלי קצבת אזרח ותיק עם תוספת השלמת הכנסה
- מקבלי קצבאות נכות וסיעוד
- זכאים לקצבת שאירים שהגיעו לגיל פרישה
- חיילים משוחררים ונפגעי פעולות איבה
- ניצולי שואה
- משפחות עם ילדים בהכנסה נמוכה
- דרך החתחתים להכרה בנכות מהמוסד לביטוח לאומי
- אחרי שקיבל מיליון: חשמלאי שנפל יפוצה בכ-130 אלף ש'
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
בנוסף, מי שקיבל גמלת אזרח ותיק מיוחדת או תוספת בגין השלמת הכנסה באחד מהחודשים האחרונים - יזכה אף הוא לקבלת המענק.

טיסה לארה"ב ב-700 דולר: התעופה הבינלאומית חוזרת ומחירי הכרטיסים בנפילה
אחרי חודשים ארוכים מאוד של מונופול ישראלי ומחירי טיסות בשמיים, 60 חברות זרות חוזרות לפעול לנתב"ג והתחרות מתפוצצת; שיקגו ב-720 דולר, הוואנה ב-875, אתונה ב-124 • יונייטד מוסיפה קווים, אתיחאד משלשת טיסות, והאירופאיות נוחתות בהמוניהן
אחרי חודשים ארוכים של בידוד תעופתי כמעט מוחלט, השמיים נפתחים מחדש. הפסקת האש מביאה עמה מהפך דרמטי בענף התעופה הישראלי: עשרות חברות תעופה זרות מכריזות על חזרה מהירה לנתב"ג, התחרות מתעוררת לתחייה, והמחירים שזינקו לגבהים בלתי נתפסים במהלך הלחימה יורדים ואפילו נופלים.
השוק הישראלי, שהפך במהלך השנתיים האחרונות לחצר האחורית הפרטית של אל על, ישראייר וארקיע (בעיקר אל על) עומד בפני מהפכה של ממש. עד סוף אוקטובר צפויות לפעול בישראל 60 חברות תעופה, כמעט פי שניים מהמצב לפני חודשיים בלבד. המשמעות המיידית והמוחשית עבור הצרכן הישראלי: ירידה חדה במחירי הכרטיסים, הרחבה משמעותית של היצע הקווים והיעדים.
מלחמת המחירים: הצרכן הישראלי מנצח בגדול
טיסות עם חניית ביניים, שבמהלך המלחמה נחשבו לאופציה בלתי אפשרית בגלל החשש הביטחוני, חוזרות להיות הבחירה החכמה למטייל החסכן. טיסה לשיקגו דרך קופנהגן עם SAS הסקנדינבית מתחילה ב-720 דולר בלבד - מחיר שלא נראה כאן כבר שנתיים. רוצים לממש את החלום האמריקאי ולבלות בלאס וגאס? בריטיש איירווייז מציעה כרטיסים החל מ-715 דולר, כולל מעבר בלונדון. חולמים על הוואנה? איבריה הספרדית תיקח אתכם לשם ב-875 דולר עם חניה קצרה במדריד.
גם ביעדים האירופיים הקרובים המחירים נופלים בצורה דרמטית ומזכירים את התקופה שלפני המשבר: לרנקה בקפריסין מ-170 דולר בלבד, לאתונה העתיקה מ-124 דולר ולפריז עיר האורות החל מ-256 דולר.
- כששמיים נסגרים: מתי מגיע פיצוי על ביטול טיסה?
- טסים לחגים? המדינות שכדאי לכם להמנע מהן
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
יונייטד איירליינס, הראשונה מבין ענקיות התעופה האמריקאיות שחזרה לפעילות מלאה בישראל, לא מסתפקת במה שיש ומרחיבה פעילות. החברה הודיעה על תוספת של ארבע טיסות שבועיות בקו הפופולרי והמבוקש לניו יורק כבר בקיץ הקרוב, מה שיביא את התדירות לשיא של 14 טיסות שבועיות. אבל הבשורה האמיתית והמשמעותית תגיע בנובמבר: חידוש הקווים הישירים לשיקגו ולוושינגטון די.סי, מה שיהפוך את יונייטד לחברה האמריקאית היחידה עם טיסות ישירות לשלושה מרכזים עירוניים מרכזיים בארצות הברית.