יוטיוב מגדיל את ההכנסות: ישתף את מעלי הסירטונים בהכנסות מפרסום

זאת במידה והסרטונים שיועלו יזכו למספר צפיות גבוה
מאיה זיסר |

אתר שיתוף התכנים, יוטיוב, ישתף את את מעלי התכנים באתר, בהכנסות של האתר מפרסום. זאת במידה והסרטונים שיועלו יזכו למספר צפיות גבוה. הפעילות בתחילה תתאפשר רק בארצות הברית אך בחברה מבטיחים כי היא תתרחב לפעילות בינלאומית בהקדם.

עד היום נהגה החברה לשתף ברווחי הפרסומות את יצרני התוכן המסחריים וביניהם, אולפני הסרטים וערוצי הטלוויזיה אשר הסכימו להעלות את תכניהם לאתר. נציין כי גולשים שמעלים תוכן לאתר באופן קבוע יכולים להרוויח כבר עכשיו כסף באמצעות תוכנית השותפות בפרסום של האתר, אך היוזמה החדשה של יוטיוב תקפה גם ללהיטים חד פעמיים. כעת כאמור, מתככנת החברה להרחיב את התוכנית גם לגולשים הביתיים.

לא כל אחד שיעלה תכנים לאתר יזכה לרווחים, הכוונה היא למעלי סרטונים אשר ייבחרו על פי מספר קריטריונים, כגון מספר הצפיות בסרטון שהעלו וה'ויראליות' שלהם, לדברי החברה. לא מדובר בכל הסרטונים, אלא רק בפופולאריים ביותר, וכאלה שתואמים לזכויות השימוש של יוטיוב. במקרים בהם יחליטו מפעילי האתר שהסרטון זכאי להשתתף בתוכנית, תקבל אישור מהחברה מיוצרו - האם הוא מוכן שבצד הסרטון תמכור יוטיוב פרסומות.

יש לציין כי הרווחים הרווחים יתחלקו בין האתר לבין מעלה הסרטון ולא ניתן יהיה להרוויח מסרטונים אחרים של אותו המשתמש, ולהפעיל חלק מהאפשרויות המתקדמות בדף הסרטון עצמו.

הפעילות החדשה תאפשר ליוטיוב להגדיל את ההכנסות מפרסום ואף למשוך יותר אנשים שיעלו סרטונים (זאת בתקווה שיזכו להכנסות מכך).

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה