חוזקו של הצרכן הישראלי: עלייה של 10.4% ברכישה באמצעות כרטיסי אשראי

זאת, בהמשך לעלייה של 9.6% בשלושת החודשים פברואר-אפריל 2009
מאיה זיסר |

בשבועות האחרונים דנים מיטב האנליסטים והאסטרטגים האם הגענו לסוף המשבר? הויכוח על הנושא ארוך אך היום נראה כי אולי הנתונים מסמנים את תום המשבר: בשלושת החודשים מאי-יולי 2009 נרשמה עלייה, במחירים קבועים, של 10.4% בחישוב שנתי, בסך כל הרכישות בכרטיסי אשראי. זאת, בהמשך לעלייה של 9.6% בשלושת החודשים פברואר-אפריל 2009. כך עולה מנתוני הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה היום (ד'), למגמת רכישות של צרכנים פרטיים בכרטיסי אשראי אשר התקבלו מכל חברות כרטיסי האשראי הפועלות בישראל.

מהנתונים עולה כי, נרשמה עלייה של 7.2% חלה עלייה ברכישות מוצרים ושירותים אחרים, ברכישות מזון ומשקאות (כולל שירותי אוכל) רשמה עלייה של 7.8%, עלייה של 14.9% ברכישות מוצרי תעשייה ועלייה של 10.4% ברכישות שירותים.

בתחום 'מוצרים ושירותים אחרים', הכוללת בין השאר, דלק חשמל וגז, מחשבים ותוכנה, ציוד ושירותי תחבורה ותקשורת, ספרים, פרסום, שירותי רפואה ותרופות ועוד, היוותה בשנת 2008 את החלק הארי ברכישות - 43%. בשלושת החודשים מאי-יולי 2009, על פי נתוני המגמה, נרשמה בקבוצה זו עלייה במחירים קבועים של 7.2% בחישוב שנתי. זאת, בהמשך לעלייה של 2.3% בשלושת החודשים פברואר-אפריל 2009.

בקרב קבוצת הרכישה 'מזון ומשקאות', כולל שירותי אוכל, שהיוותה 19% מהרכישות בכרטיסי אשראי ב-2008, נרשמה בשלושת החודשים מאי-יולי 2009, על פי נתוני המגמה, עלייה במחירים קבועים של 7.8% בחישוב שנתי. זאת, בהמשך לעלייה של 10.9% בשלושת החודשים פברואר-אפריל 2009.

בקבוצת הרכישה'מוצרי תעשייה', הכוללת הלבשה והנעלה, מוצרי חשמל ואלקטרוניקה - כולל בתי כל-בו ורהיטים, נרשמה בשלושת החודשים מאי-יולי 2009, על פי נתוני המגמה, עלייה במחירים קבועים של 14.9% בחישוב שנתי, בהמשך לעלייה של 16.2% בשלושת החודשים פברואר-אפריל 2009. הקבוצה היוותה 18% מהרכישות בשנת 2008.

בתחום 'שירותים', הכוללת שירותי ביטוח, טיסות ואירוח, פנאי ובילוי ושירותי עירייה וממשלה, שהיוותה 20% מהרכישות בשנת 2008, נרשמה בשלושת החודשים מאי-יולי 2009, על פי נתוני המגמה, עלייה במחירים קבועים של 10.4% בחישוב שנתי, בהמשך לעלייה של 10.7% בשלושת החודשים פברואר-אפריל 2009.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה