טאואר ומדיגוס בשת"פ: מציגות את מצלמת הוידאו הרפואית הקטנה בעולם

בחברות מעריכים כי שוק זה, המאופיין בשיעורי רווחיות גדולים, גדל במהירות וצפוי להגיע לכחצי מיליארד דולר בשנת 2010, עם צמיחה שנתית ממוצעת של כ-15% בשנים הקרובות
קובי ישעיהו |

החברות טאואר, הפועלת בתחום פיתוח ויצור שבבים ייחודיים, וחברת מדיגוס, הפועלת בתחום של מחקר ופיתוח של טכנולוגיות לטיפול במחלות דרכי העיכול, הודיעו הבוקר (ב') על שיתוף פעולה מוצלח.

שתי החברות השלימו ייצור מוצלח של חיישן חדש המיועד לשמש את קו מוצרי המצלמות החד-פעמיות וההתקנים הרפואיים האופטיים של מדיגוס. חיישן זה הוא הקטן מסוגו בעולם, הוא תוכנן כך שישתלב בתהליכים אנדוסקופים וכן במגוון תהליכים למטרות איבחון רפואי וכירורגיה.

בהודעה המשותפת מציינות החברות כי דוגמאות מהמוצרים הראשונים שיוצרו נשלחו כבר ללקוחות הסופיים וייצור המוני של המצלמה צפוי להתחיל באמצע שנת 2010. חיישן המצלמה ייוצר במפעל פאב 2 המתקדם של טאואר בטכנולוגיית ה-0.18 מיקרון ויתבסס על פלטפורמת ה-CIS המתקדמת של החברה. חיישן זה ישולב במצלמה הזעירה שתיוצר במתקני הייצור של חברת מדיגוס.

החיישן הזעיר משלב רגישות, רזולוציה ותחום דינמי ברמה גבוהה, המאפשרים ללקוחות להשתמש בו במגוון רחב של הליכים רפואיים פוטנציאליים בשווקים הנמצאים בשלבי צמיחה מהירה.

השוק צומח בכ-15% לשנה

המצלמה החדשה כוללת רכיבים אלקטרוניים ועדשות זעירות שפותחו על-ידי מדיגוס בנוסף לחיישן של טאואר שגודלו מסתכם ב-0.7 על 0.7 מילימטרים בלבד. החיישן פותח תוך שימוש ביכולות התכנון והייצור של טאואר בפלטפורמת ה-CMOS Image Sensor. גודל המצלמה שפותחה על-ידי מדיגוס מגיע ל- 1.2 (קוטר) על 5 מילימטרים (אורך).

"אנו גאים מאוד לקדם את יכולות ההדמיה שלנו ביחד עם טאואר, חברת ייצור השבבים בטכנולוגיות ייחודיות המובילה בעולם והספק המוביל בטכנולוגיית ה-CIS המתקדמת," אמר ד"ר אלעזר זוננשיין, מנכ"ל חברת מדיגוס. "המצלמה החדשה והחיישן הייחודי שלה מייצגים פריצת דרך משמעותית בתחום האנדוסקופיה הרפואית, דבר הפותח צוהר רחב לשווקים, יישומים רפואיים ולקוחות חדשים".

"נוכח הגודל הזעיר ביותר לעומת מה שהיה מוכר עד כה, יתאפשרו הליכים שבעבר נחשבו ללא מעשיים. המצלמה החדשנית של מדיגוס תתמוך בצורך הקיים בשוק, תוך שתספק לרופאים ולחולים את הטכנולוגיה הטובה ביותר בעלות הנוחה ביותר, ומבלי להתפשר על איכות הטיפול לו הם זכאים."

"אנו נרגשים מאוד לשתף פעולה עם החברה המובילה בתחום כלי האבחון והניתוח הרפואיים הזעירים בפיתוח פתרונות צילום מהפכניים לשוק הרפואי," אמר ד"ר אבי שטרום, סגן נשיא ומנהל קו המוצרים הייחודיים של טאואר סמיקונדקטור.

"החיישן וטכנולוגיית התכנון המותאמת שלנו נמצאים בחזית הטכנולוגיה ויחד עם הידע והניסיון של מדיגוס במזעור כלים למטרות אבחון וכירורגיה רפואיים, מהווים מפתח המאפשר את ייצורה של המצלמה בעלות הנמוכה ביותר עם הביצועים הטובים ביותר הקיימים בתעשייה. יכולות התכנון שלנו בשילוב עם ביצועי הפיקסלים, אפשרו לנו להיכנס לשוק, בעל שיעורי רווחיות גבוהים ביותר ועם יציבות לאורך שנים רבות", הוסיף.

נציין כי בחברות מעריכים כי שוק זה, המאופיין בשיעורי רווחיות גדולים, גדל במהירות וצפוי להגיע לכחצי מיליארד דולר בשנת 2010, עם צמיחה שנתית ממוצעת של כ-15% בשנים הקרובות.

ניסוי קליני הרב-מרכזי בבני אדם בארה"ב

נציין כי אתמול, (א'), זמן קצר לפני סיום המסחר בתל-אביב, דיווחה מדיגוס כי קיבלה ממינהל המזון והתרופות האמריקני (ה-FDA) מכתב אישור בנוגע לדו"חות בטיחות הניסויים שהגישה החברה, אשר מאשרר את ביצוע הניסוי הקליני הרב-מרכזי בבני אדם בארה"ב. מדובר בניסוי לבדיקת בטיחות ויעילות הטיפול במחלת ה-GERD באמצעות אנדוסקופ ומערכת ה-SRS של החברה.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
ביטוח לאומי
צילום: Shutterstock

הונאת הענק בביטוח הלאומי: שחקנים, שופטים ורופאים גנבו מיליונים - פרטים נוספים

חשיפה שמטלטלת את עולם הספורט: עשרות כדורגלנים, שופטים ורופאים חשודים בקבלת קצבאות פיקטיביות בסך כולל של עשרות מיליונים; מועדונים בליגת העל התחייבו להשיב כספים, אך החקירה עדיין בעיצומה

רן קידר |

פרשת ההונאה בביטוח הלאומי מסתעפת. כבר בהתחלה היה ברור שמדובר בהונאת ענק של שחקני כדורגל שנעזרו ברופאים (הונאת הענק בביטוח הלאומי: שחקנים, שופטים ורופאים גנבו מיליונים) , וכעת מתברר שהיו מעורבים גם שופטי כדורגל ושהחקירה בעיצומה כשקבוצות כדורגל גם בליגת העל נדרשות להחזיר כספים לביטוח לאומי על תשלומים שלא מגיעים להן.  

זו הונאה שמשלבת עשרות שחקני כדורגל, רופאים, ועל פי החשדות גם: שופטים, מבקרי שופטים, אנשי הנהלה במועדונים ועובדים לשעבר של ביטוח לאומי. אלו פעלו לכאורה לכאורה במשותף כדי למשוך קצבאות בטענה של פציעה ואובדן כושר עבודה. 

שחקנים שהמשיכו לשחק ולהרוויח שכר דיווחו לביטוח הלאומי על אובדן כושר עבודה. בתיאום עם עורכי דין, הוזמנו חוות דעת רפואיות מטעם רופא שהעריך אחוזי נכות גבוהים במיוחד, הרבה מעבר למציאות. אותם שחקנים הופיעו בפני ועדות רפואיות וקיבלו קצבאות חודשיות בגין פגיעות לכאורה, בזמן שהם המשיכו לשחק באותו הרכב בדיוק.

החקירה, שמנוהלת בשיתוף פעולה בין הביטוח הלאומי ליחידת להב 433, התבצעה במשך חודשים רבים תחת מעטה חשאיות. מאז שנעשתה גלויה, נחקרו כבר למעלה מ‑50 חשודים, בהם שמות מוכרים בעולם הספורט. חלק מהשחקנים כבר הודו, חלק ממשיכים להכחיש, אך כל העדויות מצביעות על דפוס פעולה קבוע ורחב היקף.

על פי החשד, הקצבאות הועברו לא רק לשחקנים, אלא גם למועדונים עצמם. הפועל באר שבע, בית"ר ירושלים והפועל חיפה התחייבו להחזיר כספים שהתקבלו שלא כדין. בקבוצה אחרת נמצא כי פעל רופא מתחזה, שהנפיק אישורים רפואיים בשמות של רופאים אחרים, ללא כל הסמכה רפואית חוקית.

מירי רגב
צילום: יחצ

יו"ר ועד אל על נגד רגב: "מהלך שירסק את התעופה הישראלית"

שרון בן יצחק יצא נגד כוונת שרת התחבורה להקים בישראל בסיס פעילות לחברת הלואו קוסט וויז אייר, שיהיה בנתב"ג ויכלול צוותים ישראליים. לדבריו,  "המשמעות היא העברת יעדים לחברות זרות, קריסה של החברות הקטנות, צמצום דרמטי של אל על ולבסוף השתלטות זרה על השוק, שתביא דווקא לעליית מחירים לציבור"

עוזי גרסטמן |

יו"ר ועד עובדי אל על, שרון בן יצחק, יוצא במתקפה חריפה על שרת התחבורה מירי רגב, בעקבות היוזמה שלה להקים בישראל בסיס פעילות לחברת הלואו-קוסט ההונגרית וויז אייר. לדבריו, מדובר בצעד פופוליסטי וחסר אחריות שעלול להמיט פגיעה קשה על ענף התעופה המקומי.


בשלב זה, קבעה רגב כבר שיחות עם מנכ"ל וויז אייר והיא בוחנת את הקמת הבסיס בנמל התעופה בן‑גוריון. המהלך הוגדר על ידה כ"מהלך שובר שוק", שבמרכזו הקמת בסיס של ממש, שיכלול מטוסים ויכלול צוותים ישראליים, כולל טייסים ודיילים. לדברי רגב, התוכנית צפויה להוביל לירידה משמעותית במחירי הכרטיסים, להתרחבות היצע היעדים הבינלאומיים - בין היתר להודו, מרוקו ואף מזרח הרחוק - ולתחרות מוגברת בשוק המקומי. כתנאי למהלך, השרה דרשה שוויז אייר תתחייב להמשיך ולהפעיל טיסות גם בעתות חירום, כפי שנדרש מחברות תעופה ישראליות - מה שיכול לשפר את הקיימות והרציפות התעופתית במצבי סיכון. בשבועות האחרונים התקיימו דיונים אינטנסיביים במשרד התחבורה, בהם השתתפו אנשי מקצוע, רשות שדות התעופה והרשות לתעופה אזרחית. למרות התנגדויות נחרצות מצד גורמי רגולציה וכמה חברות תעופה ישראליות, הוחלט להמשיך ולמקד את המהלך, ולבצע עבודת מטה שתבחן לעומק את ההשלכות הכלכליות והרגולטוריות. המשרד אף הנחה לקדם פגישה עם הנהלת וויז אייר העולמית בהקדם.


בן יצחק טוען כי משרד התחבורה "זורע חול בעיני הציבור" כשהוא מציג את המהלך כפתרון להורדת מחירי הטיסות. לדבריו, גם אם השרה מבטיחה כרטיסי טיסה זולים - בפועל המחירים לא יירדו. במקום להתמודד עם הבעיה האמיתית, שהיא סירובן של חברות זרות רבות לשוב ולטוס לישראל מזה שנה וחצי בעקבות המצב הביטחוני, בוחרת רגב לקדם מהלך שעלול להחליש עוד יותר את חברות התעופה הישראליות. הוא הוסף כי הקמת מערך ובסיס קבוע של וויז אייר בישראל יוצרת אפליה ברורה מול החברות המקומיות, שכן החברה הזרה לא תחויב באותם כללים רגולטוריים ושיקולי ביטחון. "זהו תקדים מסוכן שאין לו אח ורע בעולם", התריע בן יצחק. "המשמעות היא העברת יעדים לחברות זרות, קריסה של החברות הקטנות, צמצום דרמטי של אל על ולבסוף השתלטות זרה על השוק, שתביא דווקא לעליית מחירים לציבור".

בן יצחק אף הרחיב את הביקורת מעבר לענף התעופה, ואמר כי מדובר במדרון חלקלק: "אם מאפשרים לחברה זרה לפעול בלי חובות רגולטוריות, מחר זה יכול לקרות גם במערכת הבריאות, בבנקאות ובתחומים נוספים. לפי השיטה הזו, כל עובד ישראלי ניתן להחלפה בעובד זול ממזרח אירופה". בהתייחסו לעבר, הזכיר יו"ר הוועד כי עובדי אל על היו אלה ששמרו על רצף תעופתי בתקופת הקורונה וגם בזמן המלחמה הנוכחית, כשחברות זרות הפסיקו את פעילותן בארץ. "אנחנו הוכחנו שאין לישראל על מי לסמוך מלבד על עצמה", אמר. לסיום, קרא בן יצחק לשרת התחבורה לעצור את המהלך: "אם תתעקש להמשיך בדרך הזו - היא תיזכר לדיראון עולם כמי שפגעה במו ידיה בתעופה הישראלית".