רוב צרכני הסלולר יכולים לחסוך 3,600 ש' למשפחה בשנה
מיזם חדש בשם "החברה הלאומית לצרכנות סלולרית", משיק בימים אלה שירות אינטרנטי חדשני וייחודי שמאפשר לצרכן למצוא את התכנית המתאימה לפרופיל השימוש שלו והזולה ביותר עבורו. את המיזם מובילים האלוף (מיל') גיורא איילנד, שעומד היום בראש חברת SDS הבורסאית, המשמש יו"ר דירקטוריון (במשרה חלקית) של החברה החדשה. האלוף (מיל') ד"ר יום טוב סמיה – המשמש בה דירקטור ועמי יכין שמונה למנכ"ל החברה.
בישראל 7.5 מיליון צרכני סלולר. כחמישים אחוז מהם לקוחות פרטיים המנויים בשלוש החברות הסלולריות המובילות. לקוחות אלה עומדים חסרי אונים אל מול אלפי ההרכבים השונים של תכניות התמחור וחבילות ההטבה המוצעות להם. התכניות מורכבות, משתנות תדיר ואינן מאפשרות לצרכן להשוות מחירים באופן אמיתי. אין ספק שכל אחד מאיתנו מבולבל מול כמות המידע האדירה המונחת לפניו והוא חסר כלים לקבל החלטה. התוצאה – רוב הצרכנים נמנעים מכל פעולה.
מבדיקה שערכה החברה עולה שלמעלה מ-75% מהצרכנים הפרטיים, עשויים לחסוך בממוצע כ-37% מעלויות החשבונות הסלולריים שלהם מידי חודש. במונחים כספיים מדובר על חסכון של כ-3,600 שקל בממוצע למשפחה בשנה, וזאת ברוב המקרים ללא צורך לעבור למפעיל סלולרי אחר".
"החברה הלאומית לצרכנות סלולרית" פיתחה אפליקציית מחשב ייחודית, שמאתרת את תכנית התמחור הזולה ביותר ללקוח, מכלל התוכניות המוצעות לו, עפ"י מאפייני השימוש של הלקוח, בהתאם לפרופיל האישי שלו והרגלי הצריכה שלו.
מערכת השירות מופעלת באמצעות אתר "פלאזול" (www.pelezol.co.il) שהוקם במיוחד לצורך מתן השירות, ומשתמשת בנתוני השיחות שביצע המנוי בחודשים האחרונים וזאת תוך הקפדה מרבית על פרטיות הלקוח. מערכת השירות, מחשבת את עלותן של השיחות אל מול כל אחד מההרכבים האפשריים של תכניות התמחור וחבילות ההטבה המוצעות ע"י מפעילי הסלולר. המערכת מאתרת עבור המנוי את תמהיל התכניות והחבילות המשתלם לו ביותר. למעשה, מסבירים בחברה, כי ללא כלי ממוחשב, אין לצרכן הפרטי אפשרות לחשב, להשוות ולהחליט איזה הרכב של תכניות וחבילות מתאים לו ביותר. "הלם המידע" שבו מצוי הלקוח, מביא אותו לכניעה מול החברות ולוויתור על הניסיון לעמוד על זכותו לשלם פחות על השירות.
תהליך ניוד המספרים עומד לצאת לדרך עד סוף שנה זו. זהו שלב חשוב בפתיחת שוק התקשורת הסלולרית. עם כניסת ניוד המספרים לתוקף, יוכלו מנויי הסלולר לעבור בין המפעילים מבלי לוותר על המספר שלהם, כולל הקידומת. אבל, אם לא יהיו לצרכן כלים לבדוק את התכניות המוצעות –
כיצד נדע מהי התכנית המתאימה לנו?
בחברה אומרים היום, כי שירות "פלאזול" מהווה כלי חשוב להצלחת תהליך הניוד מאחר והוא יעניק ללקוחות כלי להשוואה אמיתי בין ההצעות השונות שיציעו לו החברות תוך התאמה מרבית לצרכים האמיתיים שלו.
הוא מציע שלושה כלים: דוח מצב: מיועד לכל הנרשמים לאתר ללא תשלום. כל מנוי רשום יקבל לדואר האלקטרוני שלו דוח חודשי שיציג לו את פוטנציאל החיסכון שלו במעבר לתכנית אחרת שמצאנו עבורו. הדוח הוא אישי ומתבסס על נתונים אמיתיים של כל לקוח. שירות זה יינתן חינם לכל מי שיירשם לאתר.
דוח מפורט: דוח הכולל את פירוט הפרופיל האישי ואת שמות ופרטי התכניות המומלצות המתאימות לפרופיל הלקוח. המנוי יקבל שלושה דו"חות חודשיים מפורטים, ובכל אחד מהם מספר הצעות לתכניות מתאימות יותר עבורו אצל כל המפעילים, כל זאת תמורת תשלום חד פעמי של 50 שקל בתוספת מע"מ.
שירות יישום: מיועד ללקוחות שיבקשו לייפות את כוחה של החברה הלאומית לצרכנות סלולרית (www.pelezol.co.il) לפעול בשמם מול מפעילי הסלולר כדי להחליף תכנית או לעבור למפעיל אחר. שירות זה יוענק ללקוחות החברה תמורת תשלום חד פעמי של 50 שקל בתוספת מע"מ.
החברה מסרה היום, כי מתחייבת להחזיר למנוי את הכסף אם יתברר שלא נרשם חסכון בחשבון החודשי אחרי שעבר לתכנית המוצעת, בתנאי שלא היה שינוי בפרופיל השימוש, בתקופה שלאחר השינוי.