עיריית תל אביב נגד תושבי חוץ: מעלה את תעריפי החניה למבקרים במרכז העיר. אבל זה הפתרון הקל - וגם השגוי - לבעיה
עיריית תל אביב יפו החליטה להעלות-לייקר את תעריפי החניה באזורי החניה 1,2,4 למבקרים בתל אביב (מי שאינם מחזיקים בתו חניה עירוני בתוקף) מ-6.7 שקלים לשעה ל-12 שקלים לשעה. המהלך צפוי לצאת לדרך בעוד כחודש וחצי כאשר במקביל יוחלפו בהדרגה כל תמרורי החניה במרכז העיר (כ-2,000 תמרורים) לתמרורים חדשים וברורים הכוללים טבלה המפרטת את הסדרי החניה החדשים.
לדברי העירייה, "העלאת תעריפי החניה היא צעד הכרחי במצב הנוכחי שבו מצוקת החנייה גוברת וההיצע גדול על הביקוש. שינוי נקודת האיזון יביא לכך שלתושבים שזקוקים לחנייה ציבורית יהיה קל יותר למצוא חניה ליד ביתם. בנוסף, מאחר וכיום מחיר החניה ברחוב זול בהרבה מהמחיר האמיתי שלו, נוצר עודף ביקוש שמכביד על עומס החנייה והתנועה בחיפוש החנייה."
עכשיו ננתח - העירייה צודקת לחלוטין שצריך להעלות את מחירי החניה "בזמן שבו מצוקת החניה גוברת" (ונתעלם מהטעות בהודעת העירייה לפיה "ההיצע גדול על הביקוש" - שכן כאשר יש היצע גדול וביקוש קטן אין מצוקת חניה). העירייה צודקת שכאשר יש מצוקת חניה והביקוש כמובן גדול בהרבה מההיצע צריך להעלות את המחיר כדי לגרום לאנשים לוותר על החניה. אבל מה העירייה בעצם עושה במהלך של העלאת המחירים למי שאינם תושבי ת"א? היא בוחרת בפתרון הקל אבל לא הנכון - במקום לגרום לאנשים שגרים במרכז העיר ובקושי מזיזים את הרכב במהלך השבוע (ותופסים שטח ציבורי כל השבוע אולי בשביל שיהיה להם רכב בשבת, כשאין תחבורה ציבורית) לוותר על הרכב, היא מונעת את החניה דווקא מאנשים שמגיעים מרחוק וצריכים חניה לזמן קצר בת"א. כלומר, במקום לפנות שטח במרכז העיר למכוניות נוספות שצריכות להגיע לזמן קצר, היא משאירה ומנציחה את הישארות המכוניות שלא זזות בתוך מרכז העיר. ואז מה עשינו כאן? למעשה כלום.
הסיבה למהלך השגוי של העירייה ברור כמובן - העירייה לא רוצה להתעמת עם התושבים שלה, אלה שיבחרו את הנציגים לעירייה בעוד פחות משנה. הבחירות מתקרבות ומי רוצה לבחור בפתרונות נכונים אבל כאלה שמכעיסים תושבים? לא הפוליטיקאים כמובן. הבעיה היא שבכך הפוליטיקאים המקומיים רק יוצרים אשלייה של פתרון - ובפועל הם לא פותרים שום בעיה.
- תושבי תל אביב חונים בחינם - עד ה-26 ביוני
- סלופארק צירפה לקוחות לשירות ללא הסכמה ותשלם 590 אלף שקל
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
עיריית תל אביב אמנם מכוונת בהחלטה הזו להפחית את מספר כלי הרכב שנכנסים לעיר, אך מצד שני אינה מניאה את תושביה להוציא את מכוניותיהם מהחניות ברחובות. בכך העירייה בעצם אינה מפנה מקומות חניה. הרציונאל הוא שמכוניות שבאות להחנות בעיר לזמן קצר יחסית יחנו על הרחוב ואילו אלו שבאות ליום שלם יחנו בחניונים המסודרים. אך גם לאחר העלאת התעריפים, מחירי החניה בכחול לבן למבקרים במרכז העיר יהיו זולים ב-25% ממחירי החניונים העירונים באחוזת חוף, וזולים עוד יותר מהחניונים הפרטיים הפרוסים ברחבי העיר. כלומר אין בעצם שום עידוד להשתמש החניונים וכולם ימשיכו לחפש חניה ברחוב.
בכל מקרה, מה תעשה עיריית ת"א?
כאמור, לקראת העלאת התעריפים, החל ב-5.3.2023 יוחלפו בהדרגה כל תמרורי החניה במרכז העיר (כ-2,000). המהלך צפוי להימשך כחודש וחצי. התמרורים החדשים יהיו בצורה של טבלה המפרטת את הסדרי החניה החדשים כך שיהיה קל יותר להבינם. השינוי בנוסח התמרור נובע, בין היתר, מהצעות שעלו מהציבור להשתמש במידע טבלאי כמקובל במקומות רבים בעולם.
לדברי העירייה, התעריף החדש ייגבה רק לאחר סיום הצבת התמרורים. הודעה על המועד תצא בערוצים העירוניים ובאפליקציות פנגו וסלו שבוע לפני העלאת התעריף וגם חודש לאחר מכן. כמו כן, מיד עם הצבת התמרור ברחוב, שעות התשלום באזורים אלו יוארכו: חניה בימי ו' וערבי חג תהיה עד 17:00 ולא עד 13:00, וחניה באמצע השבוע במוסדרת בתשלום תוארך מ-19:00 ל-21:00 (חניה עד 17:00 תישאר בלעדית לתושבי האזור כמו היום). חשוב לזכור - תושבי תל אביב-יפו שברשותם תו חניה בתוקף, ימשיכו לחנות ע"פ ההוראות שהיו נהוגות עד כה ובחינם.
- שווי שימוש - נדרשת קביעת מדיניות ארוכת טווח
- צ'רי מסדרת לקרסו תוצאות טובות
- תוכן שיווקי משכנתא הפוכה: מפתח לחוסן בעורף, יציבות בשוק הנדל"ן
- פרויקט תחבורתי בכפר סבא - חיבור כביש 5503 לדרכים נוספות
כזכור, במאי אשתקד אישרה מועצת עיריית תל אביב-יפו את הכפלת תעריף החניה השעתי. השינוי התאפשר בזכות "רפורמת החניה" שעברה בחוק ההסדרים לפני כשנה, שהתירה לרשויות המקומיות לראשונה להעלות את מחיר החניה ליותר מ-6.3 שקלים, המחיר שעד כה היה המקסימלי בחוק.
סגנית ראש עיריית תל אביב-יפו ומחזיקת תיק התחבורה, מיטל להבי: "חנייה היא מוצר במחסור, בעיקר במרכז העיר. כדי לפנות מקום חנייה לטובת התושבים באזור הכי מבוקש לחנייה והכי עמוס בתנועה, החלטנו לייקר את תעריפי החנייה למבקרים מחוץ לעיר ל-12 שקלים לשעה בכחול-לבן ולהאריך את שעות החניה בתשלום. אנו מקווים שהעלאת תעריפי החניה בכחול לבן למבקרים מחוץ לעיר יביא לצמצום כניסה של רכבים פרטיים לעיר או לכך שהמגיעים ברכב יעדיפו לחנות בחניונים מסחריים ולא בחניית רחוב. זהו צעד חשוב שנותן מענה לצורך בניהול חכם ויעיל יותר של מאגר החניה המצומצם ברחובות העיר ושמתאפשר בזכות שינוי בחוק ההסדרים שאנו מאמצים, ואין לי ספק שערים נוספות יבואו בעקבותינו".
- 5.מייק 06/03/2023 09:43הגב לתגובה זוחזירים
- 4.ירושלמית 05/03/2023 16:01הגב לתגובה זובחירות בעוד כמה חודשים. תושבי העיר מצביעים ולא אורחיה מבחוץ. אחרי הבחירות ואחרי החגים. הלא צריך כסף רב מקנסות וחנייה.
- 3.שאול 05/03/2023 15:50הגב לתגובה זואסור לחכות לפתרונות של מירי רקב כי לא יהיו . מה לחמור ולמרק ירקות , מה לה ולתפקיד שרה . כל מה שמעניין אותה כעסקנית רדודה ופוליטיקאית גסה זה ברז חלוקת הג'ובים למקורבים שיגבו את האפסיות שלה .
- היא דוקא עושה הרבה יותר מקודמתה. (ל"ת)למען האמת 24/05/2023 21:43הגב לתגובה זו
- 2.דן 05/03/2023 13:31הגב לתגובה זושאם הם יחנו בעיר זה יגמר בדם
- 1.דבר ראשון שצריך זה יותר חניונים!!! (ל"ת)אמנון 05/03/2023 13:16הגב לתגובה זו
- ג'ק 05/03/2023 15:53הגב לתגובה זוצריך תחבורה ציבורית יעילה זמינה ונוחה . החלום הרטוב בעיר גדולה - מטרו - רכבת תחתית .
מ - 4 יוצא 1 - רכב השטח הטוב בישראל, האם יש כזה?
ארבעה רכבי שטח משובחים נמכרים בישראל. לכל אחד מהם עדת מעריצים, את חלקן כבר ניתן להגדירן כ'כת'. אבל מי הכי טוב? האם יש כזה דבר 'הכי טוב'? או שיש מקום לשאול מה הצרכים של הלקוח הפוטנציאלי, ולהתאים עבורו את הרכב הנכון. באנו לעשות סדר
ארבעה רכבי שטח אמיתיים נמכרים בישראל. למעשה חמישה, אם נחשיב גם את ה KGM רקסטון כרכב שטח, אבל כאן זה מתחיל וכאן זה נגמר, כי הרקסטון, עם כל הכבוד, לא יכול להיות חלק מחבורת החוד של רכבי השטח בישראל – לנדרובר דיפנדר, ג'יפ רנגלר, פורד ברונקו וטויוטה לנדקרוזר. גם את הטנדרים אני שם בצד, אנחנו עם SUV אמיתיים. גם את האינאוס גרנדיר שיחידה אחת ממנו כבר מתגלגלת על כבישי ארצנו אני שם מחוץ למשוואה.
אני כאן כדי לחדד את הבדלים בין ארבעת המופלאים שהזכרתי. ראשית אומר שהייתי שמח אם כל אחד מהארבעה היה לי בחניה הפרטית. הם כולם מבצעים ברמה הגבוהה ביותר, גם אם יש ביניהם הבדלים גדולים מאוד. וגילוי נאות, בחניה הפרטית חונה לנדקרוזר ארוך וקשיש, שחוגג עוד מעט 20 שנים להיווסדו ביפן.
חלקכם עומד להתרגז מאוד, בוודאי אלו שקשורים בעבותות לרכב השטח שיש ברשותם, או עליו הם חולמים. אחרי הרבה מאוד ק"מ על סיפונם של כל אחד מהארבעה, גם בכביש וגם בשטח, המסקנות שלי חדות וברורות. ובכן, כל כלי הרכב המוזכרים הם בעלי הנעה כפולה 4X4, עם הילוך כח ונתחיל במסקנות.
אז מי על הפרק:
לנדרובר דיפנדר 110 – יש האומרים שהוא הדיסקברי 6 האמיתי. אני מניח בצד את גירסאות ה 90 (הקצר) או ה 130 העוד יותר ארוך, ומתמקד בדגמי ה 110. כך או כך, מדובר ברכב שטח אמיתי, שלדה אחודה, ארבעה מתלים נפרדים, יש גירסת כניסה עם מתלים רגילים (קפיץ ובולם) ויש עם מתלי אוויר מתכווננים.