כפר סבא (עיריית כפר סבא)כפר סבא (עיריית כפר סבא)

פרויקט תחבורתי בכפר סבא - חיבור כביש 5503 לדרכים נוספות

כביש 5503 יתחבר לרשת הדרכים הארצית, ישלב שבילי אופניים, מעבר אקולוגי ופתרונות תחבורה מתקדמים

רן קידר | (5)
נושאים בכתבה כפר סבא

פרויקט תחבורתי חדש בכביש 5503 יחבר את כפר סבא למערך דרכים מתקדם עם שבילי אופניים, צומת חדש ומעבר אקולוגי.

משרד התחבורה וחברת נתיבי ישראל מקדמים את תכנון פרויקט שדרוג כביש 5503, מהלך תחבורתי חשוב שיביא להרחבת הדרך לדו־מסלולית, חיבור שכונת המוביל שבכפר סבא לציר המרכזי באמצעות צומת חדש, והטמעה של פתרונות תחבורה מתקדמים הכוללים שבילי אופניים, דרכים חקלאיות ומעבר אקולוגי. 


כפר סבא (עיריית כפר סבא)
כפר סבא (עיריית כפר סבא)


 המהלך מבוצע בתיאום עם תוכנית המתאר הארצית (תמ"ל 1088) ובמטרה לתת מענה לצרכים התחבורתיים והעירוניים ההולכים וגדלים של אזור השרון. התכנון כולל שדרוג משמעותי של מערך הדרכים, תוך שילוב בין בטיחות, נגישות, תחבורה ירוקה וערכי סביבה. 

 במסגרת התכנון מוקדשת חשיבה גם להיערכות עתידית: פיתוח תשתיות נוספות והתאמה לצמיחה האורבנית הצפויה בכפר סבא והאזור כולו. 

 שרת התחבורה והבטיחות בדרכים, תא"ל (במיל') מירי רגב: "אנחנו ממשיכים לחבר בין הערים לצירים הארציים בצורה חכמה ובטיחותית, תוך דגש על תחבורה ירוקה ונגישה. תכנון כביש 5503 נותן מענה לא רק לצרכים של היום, אלא גם לדורות הבאים, עם שבילי אופניים, תשתיות סביבתיות ותחבורה מותאמת לצמיחה." 

 מנכ"ל משרד התחבורה, משה בן זקן: "כביש 5503 הוא דוגמה לשילוב מוצלח בין פיתוח תשתיות לתכנון תחבורתי מתקדם. אנחנו פועלים לחבר את השכונות החדשות ברשויות המקומיות למערך ארצי בטיחותי, מהיר ויעיל, ולהבטיח תנועה רציפה גם בשטחים העירוניים וגם הבין-עירוניים." 

 מנכ"ל חברת נתיבי ישראל, ניסים פרץ: "מדובר בפרויקט משמעותי המחבר בין צורכי הפיתוח העירוניים של כפר סבא לבין רשת הדרכים הארצית. שילוב שבילי אופניים, מעבר אקולוגי ופתרונות תחבורה מתקדמים משקפים את מחויבותנו להנגיש תשתיות בטוחות ויעילות, תוך שמירה על ערכי הסביבה והיערכות לצמיחה עתידית של האזור."

תגובות לכתבה(5):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 5.
    אנונימי 14/08/2025 20:56
    הגב לתגובה זו
    מדוע כורתים עשרות עצים והורסים את טיילת המוביל שכבר קיימת אם רוצים שזה יהיה מעבר אופניים אפשר להוסיף את השביל בלי לפגוע בקיים.
  • 4.
    שבילן 14/08/2025 15:03
    הגב לתגובה זו
    כנראה שעל זה הם בונים כי ברכב לא יהיה אפשר להיכנס ולצאת משם
  • 3.
    עוד כתבה שקרית של עיריית כפר סבא חזון ל 2040 אולי (ל"ת)
    אנונימי 14/08/2025 15:01
    הגב לתגובה זו
  • 2.
    אנונימי 14/08/2025 09:17
    הגב לתגובה זו
    הכל נשמע נפלא ונהדר. אבל מפגע האופנועים עדיין לא נפתר ורש הולך ומחמיר. בכל יום לילה עוברים אופנוענים ברח טשרניחובסקי ברעשים בלתי נסבלים. הלילה אחרי חצות עבר אופנוע וכמה דקות לפניו אמבולנס שהעירו רחוב שלם מהשינה. למה לא מטפלים בזה
  • 1.
    אנונימי 13/08/2025 20:00
    הגב לתגובה זו
    אין נספח תחבורה אין תכנון עתידי. השכונה תהיה שכונת בלון בלי אפשרות לצאת ממנה לתוך העיר.
ג'יפון לבן במרכז הארץ (CHATGPT)ג'יפון לבן במרכז הארץ (CHATGPT)

מה הרכב שהכי נגנב בישראל?

מחקר מקיף של חברת איתוראן על בסיס נתוני 980 אלף כלי רכב מצביע על בלימה במכת הגניבות, עם ירידה של 16% בגניבות רכב ברבעון וחסכון של כ-2.5 מיליארד שקלים למשק

תמיר חכמוף |
נושאים בכתבה איתורן ביטוח רכב

מחקר חדש של איתוראן Ituran Location & Control Ltd. על בסיס מדגם ארצי של כ-980 אלף כלי רכב מגלה כי ברבעון השלישי של 2025 נרשמה ירידה של כ-16% באירועי גניבת כלי רכב לעומת התקופה המקבילה אשתקד. לדברי מנכ"ל החברה, ניר שרצקי, פעילות החברה יחד עם כוחות המשטרה והצבא ביהודה ושומרון הובילה למעצרן של כ-470 חוליות חשודים במהלך תשעת החודשים הראשונים של השנה, מהלך שהוערך כחוסך למשק הישראלי כ-2.5 מיליארד שקלים.

הרכב שנמצא בסיכון הגבוה ביותר לגניבה בישראל הוא ג’יפ או ג’יפון חדש יחסית (שנות ייצור 2021-2024) בצבע לבן ונע באזור גוש דן, שילוב שמרכז את רוב אירועי הגניבה ברבעון השלישי של 2025. מנגד, רכבים מסחריים כבדים, משאיות וכלי צמ"ה כמעט ואינם נגנבים, עם שיעור זניח של כ־3% מכלל האירועים בלבד, וגם כלי רכב ישנים יותר ופחות מבוקשים לחלקים נחשבים לבטוחים יותר. מבחינה גיאוגרפית, אזור הצפון ויהודה ושומרון רשמו את שיעור הגניבות הנמוך ביותר, 3% ו-1% בהתאמה, לעומת כמעט מחצית מהמקרים שתרחשו בגוש דן.

המחקר של איתוראן

המחקר של חברת איתוראן בנושא גניבות רכב ברבעון ה-3 של שנת 2025 מעריך שכ- 50% מכלי הרכב הגנובים נועדו לסחר בחלפים וכ-50% למכירה בשטחי הרשות הפלסטינאית ובישראל.

מהמחקר עולה עוד שברבעון השלישי של שנת 2025 בעקבות הפעילות הענפה של משטרת ישראל וכוחות צה"ל ביו"ש בתקופה זו הייתה ירידה של כ-16% באירועי גניבות רכב לעומת התקופה המקבילה אשתקד.

המדגם מראה, כי בניתוח האזורים המועדפים על הגנבים גוש דן ממשיכה להוביל את טבלת הגניבות בישראל עם 47% מכלל אירועי הגניבה, ואחריה אזור השרון עם 17%, אזור הדרום עם 9%, אזור השפלה עם 11%, ירושלים ומודיעין עם 12%, אזור הצפון עם 3% ויו"ש עם 1%.

מובילאיי
צילום: Photography courtesy of Nasdaq, Inc

איפה נפלה מוביליאיי?

אירוע הניידות במינכן סימן את הנטישה של אחד הלקוחות הגדולים של מובילאיי כשב.מ.וו עברה לשתף פעולה עם קואלקום במקום מובילאיי - מאזן הכוחות בשוק שבבי הרכב השתנה; החיישן של מובילאיי פספס את פניית הפרסה של השוק?

יעקב צלאל |

באירוע הניידות של מינכן (מה שבימים עברו נקרא תערוכת המכוניות של פרנקפורט), שנערך בתחילת החודש, חשפה ב.מ.וו את ה-iX3, כלי רכב חדש על פלטפורמה חדשה, Neue Klasse, אותה פיתחה הקבוצה בחמש השנים האחרונות. פלטפורמה זו, שעליה תוצג בשנה הבאה סדרה 3 החשמלית, היא העתיד של ב.מ.וו, לפי אוליבר זיפסה, יו״ר הנהלת ב.מ.וו.


קואלקום חוגגת את שיתוף הפעולה עם ב.מ.וו בתערוכת מינכן (אוטוניוז)

״אני עובד בקבוצת ב.מ.וו כבר יותר מ-34 שנים,״ פתח זיפסה את דבריו בהשקת המכונית. ״במהלך תקופה זו, הייתי עד לבכורות עולמיות רבות, קונספטים חדשים ומרגשים וחידושים טכנולוגיים נועזים. אבל, בשבילי - ובשביל כולנו בקבוצת ב.מ.וו - הבכורה של היום היא באמת ׳רגע של פעם בחיים.׳ מתי עוד יש לך את ההזדמנות לדמיין מחדש מותג כמו ב.מ.וו מהיסוד? הזדמנות ליצור דור חדש לגמרי של כלי רכב? הזדמנות לפרוץ דרך חדשה לגמרי? בלי קשר להנעה. מה שהתחיל בתור חזון, הפך עכשיו למציאות עם השקת ה-iX3.

״זה יהיה קנה המידה של התעשייה,״ אמר זיפסה בהזדמנות אחרת. ״הדגם החדש מביא עימו חידושים שישפיעו על כל קשת הדגמים של המותג, והוא מהווה את הסנונית הראשונה של פלטפורמת Neue Klasse. אנחנו לא רק מציגים את הדור הבא של אחד הדגמים החשמליים המצליחים שלנו, אלא פותחים פרק חדש בתולדות ב.מ.וו. כל הפיתוחים הללו – החל מהפלטפורמה החדשה, דרך שפת העיצוב ועד יכולות הנהיגה המתקדמות - ייכנסו בהדרגה לכל הדגמים, הנה זה. הראשון של עידן חדש. עתיד המכונית.״

ומי החמיצה את החגיגה שהשלכותיה הן ארוכות טווח? מובילאיי. ומי הצטרפה לחגיגה? קואלקום, המתחרה העיקרית של מובילאיי בחצי הכדור המערבי.


מפת הדרכים של קואלקום לפיתוח סנאפדרגון (אוטוניוז)