ג'אקו 5. צילום יצרןג'אקו 5. צילום יצרן

ג'אקו 5 - בנזין/חשמלי, קרוסאובר B-SUV מ 148.0 אש"ח

כלמוביל, יבואנית דגמי ג'אקו לישראל החלה בשיווק הג'אקו 5, האח הקטן של הג'אקו 7. הג'אקו 5 ישווק כרגע עם מנוע טורבו בנזין או בהנעה חשמלי מלאה.

שתי רמות אבזור לכל סוג הנעה. המחיר החל מ 148.0 אש"ח ועד 160.0 אש"ח

יואב פולס | (1)
נושאים בכתבה כלמוביל ג'אקו 5

כלמוביל יבואנית דגמי ג'אקו לישראל, הודיעה על תחילת השיווק של הג'אקו 5, עם ציפייה לשחזר את ההצלחה הגדולה של הג'אקו 7.

הג'אקו 5, קרוסאובר בסגמנט B-Suv ישווק בדגם עם מנוע טורבו בנזין, ולצידו דגם חשמלי מלא.

המימדים של הג'אקו 5 מרשימים בהשוואה לסגמנט עם אורך כולל של 4.38 מטר, ובסיס גלגלים 2.62 מטר (מהגדולים בקטגוריה). הרוחב 1.86 מטר, והגובה 1.65 מטר.

אגב, למי שחושש שלא יוכל להבדיל בין שני הדגמים אזי הג'אקו 5 עם החזית האטומה הוא דגם החשמל, ואילו זה עם הגריל המזכיר את הג'אקו 7, זה דגם הבנזין.

דגם הבנזין מצויד במנוע טורבו בנזין בנפח 1.6 ליטר טורבו ותיבת הילוכים רובוטית בעלת שבעה הילוכים, הספק המנוע 147 כ"ס והמומנט 28 קג"מ. התאוצה מעמידה ל – 100 קמ"ש אורכת 10.2 שניות, והמהירות המרבית 182 קמ"ש.

הדגם החשמלי מצויד במנוע בהספק 211 כ"ס ומומנט של 29.4 קג"מ.  הסוללה בקיבולת 58.9Kwh. הטווח המוצהר עומד על 402 ק"מ. הדגם החשמלי מאיץ מ – 0 ל – 100 ב 7.7 שניות, ומהירות מקסימלית של 175 קמ"ש.

את הדגם החשמלי ניתן להטעין בטעינה איטית AC  בהספק של עד 11Kw או בטעינה מהירה DC בהספק של עד 80Kw.

קיראו עוד ב"רכב ותחבורה"


ג'אקו 5 חשמלי. החזית אטומה. צילום יצרן


לג'אקו 5 בהנעת בנזין שתי רמות גימור, החל מדגם ה'פרימיום' שיצויד בצג לוח מחוונים דיגיטלי בגודל ''8.8, ומסך מולטימדיה בגודל ''13.2, עם קישוריות לאנדרואיד אוטו ואפל קארפליי. בנוסף מצויד הגם בבקרת אקלים דו איזורית, פקודות קוליות ויחידות תאורה ראשיות משולבות לד.

דגם הלקשרי המאובזר יותר מצויד בנוסף בריפודי עור טבעוני, חימום להגה, חימום ואיוורור למושבים הקדמיים כולל כיוונון חשמלי, גג פנורמי עם וילון, דלת תא מטען חשמלי ועוד.

גם לדגם החשמלי שתי רמות איבזור. רמת גימור 'פרימיום' כוללת חלונות כהים, דלת תא מטען חשמלית עם פתיחה מרחוק, קילס מלא, הפעלת הרכב ומיזוג מרחוק, בקרת אקלים דו איזורית ופתחי מיזוג ליושבים מאחור.

גם כאן, צג לוח מחוונים בגודל ''8.8 ומולטימדיה בגודל ''13.2 בדומה לדגמי הבנזין. דגם הלקשרי מוסיף מושבים חשמליים מחוממים ומאווררים, גג פנורמי עם וילון חשמלי, מערכת שמע של סוני ועוד.

בתחום הבטיחות מצויד הג'אקו 5 בשמונה כריות אוויר, בלימה אוטומטית, התרעה על רכב בשטח מת, תיקון אקטיבי לסטייה מנתיב, בקרת שיוט אדפטיבית, ועוד. ציון איבזור בטיחות 6 לכל דגמי הג'אקו 5.  

האחריות לג'אקו 5 עומדת על 5 שניון או 150,000 ק"מ לדגם הבנזין. הדגם החשמלי נהנה מאחריות של שש שנים או 150,000 ק"מ, והסוללה מקבל אחריות של שמונה שנים או 150,000 ק"מ.

המחירים של הג'אקו 5 בנזין מתחילים ב 148.0 ₪ לדגם הפרימיום, ו – 157.0 ₪ לדגם הלקשרי.

הדגם החשמלי מתחיל ב – 151.0 ₪ לדגם הפרימיום, ו – 160.0 ₪ לדגם הלקשרי.  


תגובות לכתבה(1):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 1.
    מור 22/07/2025 19:38
    הגב לתגובה זו
    סוף סוף חיכיתי לו כבר חודשיים אני הזמנתי הלקשורי
טויוטה (יצרן)טויוטה (יצרן)

רכב בליסינג מהעבודה - כדאי?

כ-80 אלף עובדים במשק עומדים לפני החלטה על חידוש או שינוי רכב הליסינג. הגורמים המשפיעים על ההחלטה הם רבים, לרבות - מס שווי השימוש שנקבע לפי מחירון ולא מחיר שוק,  הטבות המס על רכבים חשמליים שפוחתות ב-2026 ומס נסועה שעשוי להיכנס לתוקף בטווח הקרוב

מנדי הניג |

כ-80 אלף עובדים במשק נמצאים לפני החלטה על חידוש או שינוי רכב הליסינג הצמוד שלהם, וההכרעה הופכת מאתגרת בחודשים הבאים. המצב בשוק הרכב מבלבל מתמיד והופך את ההחלטה לקשה. מחירי המחירון מול מחירי השוק, מבצעי אפס קילומטר, מגמות מעבר להנעה חשמלית והטבות מיסוי שעתידות להתעדכן - כל אלה מייצרים מצבים שונים לאנשים שונים. יש כאלו שרכב בליסינג עדיין כדאי להם, הרבה אחרים יעדיפו פתרונות אחרים. 

הנה מדריך דרך שאלות ותשובות בנושא. אבל עוד קודם מומלץ להבין כמה רכב צמוד עולה לכם - כמה באמת עולה לכם רכב צמוד?



האם ליסינג תפעולי עדיין משתלם לעובד?

לרוב כן, בעיקר בגלל השירות, אבל זה פחות ברור מבעבר. העובד נהנה משירותים מלאים וראש שקט, אך מס שווי השימוש שנקבע לפי מחיר המחירון ולא מחיר השוק פוגע בכדאיות. במקרים רבים הפערים מגיעים לעשרות אלפי שקלים, מה שגורם לתשלום עודף במס שווי שימוש של מאות שקלים לחודש. העובד משלם מס על שווי תיאורטי שאינו משקף את מה שהמעסיק אכן שילם, והפער הזה הולך ומתרחב עם התמורות בשוק הרכב.

מהו הפער בין מחיר המחירון למחיר השוק?

במקרים רבים הפערים מגיעים לעשרות אלפי שקלים. דוגמאות נפוצות כוללות רכבי יוקרה ורכבים חשמליים שבהם מחיר המחירון יכול להיות גבוה ב-20%-30% ממחיר השוק האמיתי. הפער הזה גורם לתשלום עודף במס שווי שימוש של מאות ואף אלפי שקלים לשנה, כאשר העובד למעשה משלם על "שווי" שלא קיים בפועל. חברות ליסינג רבות מקבלות הנחות משמעותיות מיבואני הרכב, אך אלו לא באות לידי ביטוי במחיר המחירון המשמש לחישוב המס.

האם כדאי לעבור לרכישת רכב בבעלות פרטית?

ייתכן. במצב הנוכחי, רכישה פרטית יכולה להיות כלכלית יותר, בעיקר כאשר המעביד משתתף בהוצאות או מציע מענקים חלופיים. חישוב מדויק דורש התחשבות במספר גורמים: עלות המימון, ביטוח, טיפולים שוטפים, פחת צפוי, והעלות האמיתית של הזמן המושקע בניהול הרכב. במקרים רבים, עובדים מוצאים שהחיסכון השנתי במס שווי שימוש עולה על העלות הנוספת של טיפול עצמאי ברכב. עם זאת, יש לקחת בחשבון גם את הסיכון של ירידת ערך חדה או תקלות יקרות שאינן מכוסות באחריות.

מהם היתרונות המרכזיים של רכב צמוד?

רכב חדש. אילוסטרציה. צילום יואב פולסרכב חדש. אילוסטרציה. צילום יואב פולס

ענף הרכב-Kill the Rich רק אל תתנו לעובדות לבלבל אתכם

השיח בנושא רווחיות בענף הרכב לוקה בפופוליזם זול, מידע שגוי, Kill The Rich קלאסי - כזה שלא נותן לעובדות לבלבל אותו.

המידע הרשום לא נועד להגן על יבואני הרכב, אלא כדי לסייע לקורא הנבון לגבש דעה ולא להיות מוטה למניפולציות של 'קליק בייט' למיניהן. 

על אף כל האמור, הנסיון להבין מה הרווחיות של יבואן רכב מכל מכונית שהוא מוכר נדון לכישלון, גם שלי, גם של כותבים אחרים.

יואב פולס |
נושאים בכתבה ענף הרכב

אין כיף גדול יותר מאשר לחבוט ביבואני הרכב, כמה שיותר חזק יותר טוב. אם אפשר להוסיף גם שמות של הבעלים או מנהלים כחלק מהניים-דרופינג שיוכיח כמה הכותב מכיר את הענף – מה טוב. כבונוס גם להצטייר כאביר הצרכנים שנלחם בתאגידים הגדולים והרשעים ולא מפחד, זה כמו לשלוח לוטו ולזכות גם במספר הנוסף (אני מניח שיש איזה תכנית כזו של הגרלה עם הכפלת הזכייה).

מצטער, אני לא מכוון להצטרף לתזמורת המטופשת הזו. מטופשת כי אם הכותבים השונים היו מחפשים את האמת ולא את הכותרות, או את ה'קילק-בייט' הכל-כך אהוב על מערכות התקשורת השונות, זה היה הורס את החגיגה.

אומר מראש, אין לי כוונה להגן על יבואני הרכב בישראל, או על אף גורם עסקי אחר. יש לי כוונה לפתוח לקוראי ביזפורטל צוהר, בעצם חלון, או אולי דלת כפולה, דרכה הם יוכלו לקבל מידע שאין בו כוונה או רצון להטות דעה לכאן או לכאן, אלא רק לשקף את המצב. הקורא האינטיליגנטי ישקלל את המידע המוצג לו בכל המדיות השונות, ועם כל גיוון המידע, יגבש לעצמו את דעתו האישית.

Revers Accounting

כותרות של רווחיות של עשרות אלפי שקלים על כל רכב. כל קורא יכול לעשות Revers Accounting שזה בדיוק כמו רוורס אנג'נירינג רק עם מספרים. עשיתי את זה עבורכם.

ניקח רכב ממוצע שנמכר בישראל במחיר של 200,000 ₪. דבר ראשון נפחית מע"מ של 18%. מי מכם שעשה 18%X200,000 שיחזור לכיתה ד' בבקשה. המספר הנכון הוא 200,000/1.18, מה שמביא אותנו למחיר של 169,491 ₪. זה מחיר הרכב אחרי מיסים, לפני מע"מ.