ג'אקו 5. צילום יצרן
ג'אקו 5. צילום יצרן

ג'אקו 5 - בנזין/חשמלי, קרוסאובר B-SUV מ 148.0 אש"ח

כלמוביל, יבואנית דגמי ג'אקו לישראל החלה בשיווק הג'אקו 5, האח הקטן של הג'אקו 7. הג'אקו 5 ישווק כרגע עם מנוע טורבו בנזין או בהנעה חשמלי מלאה.

שתי רמות אבזור לכל סוג הנעה. המחיר החל מ 148.0 אש"ח ועד 160.0 אש"ח

יואב פולס | (1)
נושאים בכתבה כלמוביל ג'אקו 5

כלמוביל יבואנית דגמי ג'אקו לישראל, הודיעה על תחילת השיווק של הג'אקו 5, עם ציפייה לשחזר את ההצלחה הגדולה של הג'אקו 7.

הג'אקו 5, קרוסאובר בסגמנט B-Suv ישווק בדגם עם מנוע טורבו בנזין, ולצידו דגם חשמלי מלא.

המימדים של הג'אקו 5 מרשימים בהשוואה לסגמנט עם אורך כולל של 4.38 מטר, ובסיס גלגלים 2.62 מטר (מהגדולים בקטגוריה). הרוחב 1.86 מטר, והגובה 1.65 מטר.

אגב, למי שחושש שלא יוכל להבדיל בין שני הדגמים אזי הג'אקו 5 עם החזית האטומה הוא דגם החשמל, ואילו זה עם הגריל המזכיר את הג'אקו 7, זה דגם הבנזין.

דגם הבנזין מצויד במנוע טורבו בנזין בנפח 1.6 ליטר טורבו ותיבת הילוכים רובוטית בעלת שבעה הילוכים, הספק המנוע 147 כ"ס והמומנט 28 קג"מ. התאוצה מעמידה ל – 100 קמ"ש אורכת 10.2 שניות, והמהירות המרבית 182 קמ"ש.

הדגם החשמלי מצויד במנוע בהספק 211 כ"ס ומומנט של 29.4 קג"מ.  הסוללה בקיבולת 58.9Kwh. הטווח המוצהר עומד על 402 ק"מ. הדגם החשמלי מאיץ מ – 0 ל – 100 ב 7.7 שניות, ומהירות מקסימלית של 175 קמ"ש.

את הדגם החשמלי ניתן להטעין בטעינה איטית AC  בהספק של עד 11Kw או בטעינה מהירה DC בהספק של עד 80Kw.

קיראו עוד ב"רכב ותחבורה"


ג'אקו 5 חשמלי. החזית אטומה. צילום יצרן


לג'אקו 5 בהנעת בנזין שתי רמות גימור, החל מדגם ה'פרימיום' שיצויד בצג לוח מחוונים דיגיטלי בגודל ''8.8, ומסך מולטימדיה בגודל ''13.2, עם קישוריות לאנדרואיד אוטו ואפל קארפליי. בנוסף מצויד הגם בבקרת אקלים דו איזורית, פקודות קוליות ויחידות תאורה ראשיות משולבות לד.

דגם הלקשרי המאובזר יותר מצויד בנוסף בריפודי עור טבעוני, חימום להגה, חימום ואיוורור למושבים הקדמיים כולל כיוונון חשמלי, גג פנורמי עם וילון, דלת תא מטען חשמלי ועוד.

גם לדגם החשמלי שתי רמות איבזור. רמת גימור 'פרימיום' כוללת חלונות כהים, דלת תא מטען חשמלית עם פתיחה מרחוק, קילס מלא, הפעלת הרכב ומיזוג מרחוק, בקרת אקלים דו איזורית ופתחי מיזוג ליושבים מאחור.

גם כאן, צג לוח מחוונים בגודל ''8.8 ומולטימדיה בגודל ''13.2 בדומה לדגמי הבנזין. דגם הלקשרי מוסיף מושבים חשמליים מחוממים ומאווררים, גג פנורמי עם וילון חשמלי, מערכת שמע של סוני ועוד.

בתחום הבטיחות מצויד הג'אקו 5 בשמונה כריות אוויר, בלימה אוטומטית, התרעה על רכב בשטח מת, תיקון אקטיבי לסטייה מנתיב, בקרת שיוט אדפטיבית, ועוד. ציון איבזור בטיחות 6 לכל דגמי הג'אקו 5.  

האחריות לג'אקו 5 עומדת על 5 שניון או 150,000 ק"מ לדגם הבנזין. הדגם החשמלי נהנה מאחריות של שש שנים או 150,000 ק"מ, והסוללה מקבל אחריות של שמונה שנים או 150,000 ק"מ.

המחירים של הג'אקו 5 בנזין מתחילים ב 148.0 ₪ לדגם הפרימיום, ו – 157.0 ₪ לדגם הלקשרי.

הדגם החשמלי מתחיל ב – 151.0 ₪ לדגם הפרימיום, ו – 160.0 ₪ לדגם הלקשרי.  


תגובות לכתבה(1):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 1.
    מור 22/07/2025 19:38
    הגב לתגובה זו
    סוף סוף חיכיתי לו כבר חודשיים אני הזמנתי הלקשורי
ביטוח רכב. צילום: Shutterstockביטוח רכב. צילום: Shutterstock

עקב העלאת מחירי ביטוחי הרכב: רשות שוק ההון קנסה חברות ביטוח

רשות שוק ההון, ביטוח וחיסכון הטילה קנס על שתי מהחברות הדומיננטיות בתחום הביטוח, הפניקס וביטוח ישיר, בעקבות איחורים שלהן בהגשת נתונים ובהשמטת מידע על תעריפי ביטוח רכב. הקנס הגיע ל-125 אלף שקל לכל אחת מהחברות, במסגרת בדיקה של המחירים הגבוהים שנגבו מהלקוחות

עוזי גרסטמן |

בשנתיים האחרונות עלו מחירי ביטוחי הרכב - גם הביטוח המקיף וגם צד ג' - בעשרות אחוזים. ברשות שוק ההון חשו שחברות הביטוח גבו יותר מדי ביחס לסיכון בפועל, והחליטו לפעול - והיום נודע כי אנשיה הטילו קנסות. הסיפור מתחיל בבדיקה שהחלה בספטמבר 2024, אחרי שבחודשים שבהם חלה עלייה חדה במחירי הפרמיות, דרשה הרשות מכל חברות הביטוח למסור לה מידע מפורט לגבי המחירים והתעריפים שנגבו בעבור ביטוח רכב, לאורך כמה שנים. מהבדיקה עלה כי אצל הפניקס וביטוח ישיר נרשמו עיכובים בהעברת הנתונים, ואף השמטות של מידע מהחודשים הראשונים אחרי פרוץ המלחמה, כולל פרטים על מכרזי ביטוח רכב שהעניקו לעובדים במגזר הציבורי. 

בעקבות כך הטילה הרשות עיצום כספי של ‎125 אלף שקל על כל אחת מהחברות. בהמשך, היא דרשה לא רק הבהרות, אלא גם הוראה להוריד את התעריפים. ביקורת ציבורית רבה נמתחה על הרשות, בעיקר על כך שהתגובה שלה הגיעה באיחור, כשהמחירים כבר החלו לרדת (בממוצע בכ-10%), בין השאר בעקבות ירידה בגניבות כלי הרכב. עוד עלה מהבדיקה כי מתוך שמונה חברות ביטוח מרכזיות שנבדקו, למעט אחת בכולן נמצאו תעריפים גבוהים שבחרגו ממה שהיה "סביר" מבחינת עלות הסיכון והתביעות בפועל. 

המקרה הזה מדגים שאפילו בשוק מפוקח כמו ביטוח, שבו טוענים שתחרות ושוק חופשי הם דבר מרכזי, הבקרה של הרגולטור יכולה להיות קריטית. כשהחברות לא משתפות פעולה במידע, או שמחיריהן גבוהים בלתי סבירים, הרשות מוכנה לפעול. עם זאת, העובדה שהקנסות היו קטנים יחסית, וחלו רק אחרי שירידת מחירים כבר החלה, עוררה ביקורת על היעילות והמהירות של האכיפה.