ג'אקו 5. קרדיט יצרן
ג'אקו 5. קרדיט יצרן

ג'אקו 5 וג'אקו 8 בדרך לישראל - תיגבור משמעותי לג'אקו 7

כלמוביל מחזקת את מותג ג'אקו וצפויה להנחית בשבועות הקרובים את הג'אקו 5 בסגמנט B-SUV, ובהמשך את הג'אקו 8 בסגמנט D-SUV עם שבעה מקומות. 

יואב פולס | (1)

כלמוביל, יבואנית דגמי ג'אקו ( JAECOO) לישראל הודיעה על תחילת שיווק של של הג'אקו 5, האח הקטן מעט של הג'אקו 7.

הג'אקו 5 הוא קרוסאובר בסגמנט B-SUV כלומר קרוסאובר מעט יותר קטן למי שלא נדרש לגודל המלא של הקרוסאוברים המשפחתיים. הג'אקו 5 צפוי להגיע לישראל בתחילת הרבעון השלישי עם שתי גירסאות הנעה חשמלי מלא ובנזין, וברבעון האחרון של 2025 תצטרף גירסה היברידית. לא צפוי בשלב הזה גירסת PHEV כלומר פלאג אין לג'אקו 5. את הנעת הפלאג אין שומרים בג'אקו לג'אקו 8 שצפוי להגיע לישראל עוד השנה, וכצפוי הוא יהיה גדול מהג'אקו 7, ויציע שבעה מקומות.

הג'אקו 5 הוא כאמור קרוסאובר מעט קטן יותר עם אורך כולל של 4.38 מטר, רוחב של 1.86 מטר ובסיס גלגלים של 2.62 מטר.

הגירסה החשמלית תצוייד ככל הנראה בסוללה בקיבולת של כ - 70Kwh ותציע טווח של עד 420 ק"מ, בעוד שגירסת הבנזין תצוייד במנוע טורבו בנזין בנפח 1.6 ליטר, ככל הנראה מהמדפים של היצרנית, כך שיש לצפות להספק של כ 147 כ"ס ומומנט של 28.4 קג"מ. ללקוחות המעוניינים גירסה זו תשווק גם עם הנעה כפולה 4X4.

ניתן לצפות כי הג'אקו 5 יאובזר בנדיבות עד הגג הפנורמי, כאשר העיצוב החיצוני ישמור על הקו העיצובי שהתווה הג'אקו 7, שככל שרואים אותו על הכביש יותר ויותר (קרוב ל 4000 ג'אקו 7 כבר עלו על הכבישים) מתרגלים לגריל החריג.

היבואנית טרם פרסמה מחירים, אולם את הג'אקו 7 הבנזין עולה 170.0 אש"ח יש לצפות מחיר נמוך מכך בכ – 15.0 עד 20.0 אש"ח.

ג'אקו 8 . קרדיט יצרן. 

קיראו עוד ב"רכב ותחבורה"

לגבי הג'אקו 8, בגירסת PHEV (פלאג אין הייבריד), בעל שבעת המקומות, יש לצפות לאותה מערכת הנעה של הג'אקו 7 PHEV, כלומר כ – 350 כ"ס ומומנט של מעל 50 קג"מ. היעילות של המערכת ההיברידית נשמרת גם כאשר הסוללת מתחילה להתרוקן, ויש לצפות כי הרכב יציג צריכות דלק מרשימות. בהינתן המחיר של אחיו התאום הלא זהה עם סמל צ'רי בחזית, המחיר צפוי להיות החל מכ – 210.0 אש"ח.


תגובות לכתבה(1):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 1.
    מה גודל הסוללה בגאקו8 (ל"ת)
    אנונימי 19/04/2025 14:03
    הגב לתגובה זו
טויוטה קורולה 'יפנית'. צילום יצרןטויוטה קורולה 'יפנית'. צילום יצרן

נחשף - טויוטה קורולה 'יפנית' במחיר של 160.0 אש"ח

על פי דיווחי 'יוניון מוטורס' יבואנית דגמי טויוטה למשרד החבורה, נרשמה הקורולה ההיברידית אשר תיובא מיפן במחיר של 159,990 ש"ח.

בשלב זה רמת גימור יחידה - לימיטד, עם עשר כריות אוויר ומערכת בטיחות TSS 3.0

יואב פולס |

מאגר נתוני משרד התחבורה טומן בחובו הרבה מידע מעניין. מידע כזה נרשם אתמול על ידי יוניון מוטורס יבואנית דגמי טויוטה לישראל. הטויוטה קורולה, אחת המכוניות הנמכרות ביותר בישראל מאז ומעולם, נעדרת מהשוק המקומי מזה כמעט שנתיים, עקב החרם הטורקי על ייצוא סחורות לישראל. יוניון מוטורס שכבר הודיעה רשמית על כוונתה לשווק בישראל את הטויוטה הקורולה ההיברידית ממפעלי טויוטה ביפן, רשמה אתמול את הקורולה 'היפנית' ששיווקה יחל בשבועות הקרובים.

הקורולה 'היפנית' תגיע לישראל עם תקינה צפון אמריקאית חלף הקורולה 'הטורקית' בתקינה האירופאית.

מהנתונים שנרשמו במשרד התחבורה עולה כי הקורולה 'היפנית' תגיע עם מערכת בטיחות מקיפה TSS 3.0 ( Toyota Safety Sense ), 10 כריות אוויר, אורות גבוהים אוטומטיים, בלימה אוטומטית ועוד וציון אבזור בטיחות 6.

למיטב הבנתנו הקורולה ההיברידית תגיע בשלב זה ברמת אבזור יחידה - לימיטד, כלומר בניגוד לקורולה הטורקית ששווקה בשלוש רמות גימור, כשהבסיסית ביותר SUN יועדה לציי רכב, הקורולה החדשה תגיעה מאובזרת ללקוחות פרטיים וציי רכב. עם זאת, בהחלט תיתכן בהמשך גירסה משונמכת לציי רכב. בנוסף, הדגם העדכני משלב גם יכולות עדכוני OTA המאפשר עדכוני גירסה ושדרוגי תוכנה ללא צורך להגעה למרכז שירות.


טויוטה קורולה 'יפנית' צילום יצרן

הקורולה 'היפנית' תצוייד במנוע 1.8 ליטר והנעה היברידית, מהדור האחרון של טויוטה, כפי שראינו בטויוטה קורולה קרוס ובטויוטה CHR (שגם היא נעדרת מהשוק עקב החרם הטורקי).

המחיר - 159,990 ש"ח

דרור בין מנכל רשות החדשנות קרדיט: חנה טייב.דרור בין מנכל רשות החדשנות קרדיט: חנה טייב.

משרד התחבורה מקדם תשתית לשוק רחפנים מסחרי

ישראל עוברת לשלב חדש במיזם הרחפנים הלאומי, כהכנה להפעלת שירותים מסחריים מבוססי רחפנים, ומתקדם מניסויים טכנולוגיים לבחינה מעשית של הפעלת רחפנים רציפה לשימושים מסחריים וציבוריים

רן קידר |

לאחר חמש שנות פעילות אינטנסיבית שכללו אלפי טיסות, בדיקות בטיחות, בניית תשתית רגולטורית ופיתוח מערכות ניהול מרחב אווירי מתקדמות, משרד התחבורה מכריז על שלב חדש ומשמעותי במיזם הרחפנים הלאומי. לראשונה, הניסוי אינו מסתפק בבחינת יכולות טיסה ותקשורת, אלא בוחן את האופן שבו עתיד לפעול שוק רחפנים אמיתי: חיבור מפעילים, תיאום רציף, תפעול יומיומי, יצירת תהליכי עבודה והבנה מעשית של הסביבה הנדרשת להפיכת שירותים אוויריים למסחריים. 

המיזם הלאומי לרחפנים ייכנס בקרוב לשלב חדש העובר מהדגמות נקודתיות לדימוי הפעלה אמיתית רציפה בשטח. במערכת הבריאות ייבחנו תרחישים שיאפשרו בעתיד יצירת פעילות אווירית סדירה, כגון העברת מנות דם מהדסה עין כרם להרצוג בירושלים מעל עומסי התנועה, או קבלת משלוחים בבית החולים זיו בצפת במסגרת תמיכה רפואית מתקדמת בפריפריה. זאת, במטרה לבדוק כיצד ניתן לבנות נתיבי שינוע רפואיים יציבים, מהירים ושוויוניים. 

במרחב המוניציפלי ייפתח מערך ניסויים רחב שיבחן תהליכי עבודה חדשניים. בין היתר, ביישוב רהט ייבחנו יכולות לזיהוי מפגעים בזמן אמת, בירוחם יופעלו סיורי ביטחון מהאוויר שיספקו תמונת שטח רחבה, בכפר סבא תיבחן תגובה מהירה לדיווחים המגיעים למוקד העירוני, ברעננה יופעל פיקוח עירוני מרחפנים, ובאזור השרון תופעל מערכת שתאתר רחפנים לא מורשים. בפארק הירקון ייבחן מודל עתידי של משלוחי מזון אווירים בשיתוף פעולה עם רשת המסעדות בנדיקט. 

אלה ורבים נוספים יהוו ניסויי שטח המייצרים סימולציה מלאה של שירות עתידי, שבהמשך יוצע גם לציבור הרחב. בתחום הלוגיסטיקה, יתחילו ניסויים שידמו הפעלה מסחרית. משלוחה ובנדיקט יתנסו במסלולי משלוחים קבועים, רשת רמי לוי תבחן שילוב רחפנים בשרשרת האספקה הקמעונאית, ובחופי ישראל ייבחן מודל להעברת ציוד לאסדות גז ולאוניות כחלופה לכלים מאוישים יקרים ומורכבים. 

מטרת הניסויים תהיה לימוד מעמיק של הפוטנציאל להפחתת עלויות ולשיפור המהירות והיעילות. במקביל תיבחן התשתית הטכנולוגית שבליבת המיזם. הרחפנים יתמודדו עם הפרעות תקשורת ו-GPS, עם תנאי מזג אוויר משתנים ועם דרישות בטיחות גבוהות, לרבות טיסה באזורי תעופה פעילים. מערכות בינה מלאכותית יספקו יכולות כמו זיהוי חריגות, ניתוח מצבים בזמן אמת וזיהוי כלי טיס שאינם משתפים פעולה. תהליכים אלה יאפשרו להבין כיצד הטכנולוגיות יוטמעו בעתיד בשירותים מסודרים.