ג'אקו 5 וג'אקו 8 בדרך לישראל - תיגבור משמעותי לג'אקו 7
כלמוביל מחזקת את מותג ג'אקו וצפויה להנחית בשבועות הקרובים את הג'אקו 5 בסגמנט B-SUV, ובהמשך את הג'אקו 8 בסגמנט D-SUV עם שבעה מקומות.
כלמוביל, יבואנית דגמי ג'אקו ( JAECOO) לישראל הודיעה על תחילת שיווק של של הג'אקו 5, האח הקטן מעט של הג'אקו 7.
הג'אקו 5 הוא קרוסאובר בסגמנט B-SUV כלומר קרוסאובר מעט יותר קטן למי שלא נדרש לגודל המלא של הקרוסאוברים המשפחתיים. הג'אקו 5 צפוי להגיע לישראל בתחילת הרבעון השלישי עם שתי גירסאות הנעה חשמלי מלא ובנזין, וברבעון האחרון של 2025 תצטרף גירסה היברידית. לא צפוי בשלב הזה גירסת PHEV כלומר פלאג אין לג'אקו 5. את הנעת הפלאג אין שומרים בג'אקו לג'אקו 8 שצפוי להגיע לישראל עוד השנה, וכצפוי הוא יהיה גדול מהג'אקו 7, ויציע שבעה מקומות.
הג'אקו 5 הוא כאמור קרוסאובר מעט קטן יותר עם אורך כולל של 4.38 מטר, רוחב של 1.86 מטר ובסיס גלגלים של 2.62 מטר.
הגירסה החשמלית תצוייד ככל הנראה בסוללה בקיבולת של כ - 70Kwh ותציע טווח של עד 420 ק"מ, בעוד שגירסת הבנזין תצוייד במנוע טורבו בנזין בנפח 1.6 ליטר, ככל הנראה מהמדפים של היצרנית, כך שיש לצפות להספק של כ 147 כ"ס ומומנט של 28.4 קג"מ. ללקוחות המעוניינים גירסה זו תשווק גם עם הנעה כפולה 4X4.
- ג'נסיס G90 החדשה - החל מ 850,000 ש"ח
- כלמוביל מאגפת את פריסבי - משיקה ג'אקו 8 ב 230 אש"ח
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
ניתן לצפות כי הג'אקו 5 יאובזר בנדיבות עד הגג הפנורמי, כאשר העיצוב החיצוני ישמור על הקו העיצובי שהתווה הג'אקו 7, שככל שרואים אותו על הכביש יותר ויותר (קרוב ל 4000 ג'אקו 7 כבר עלו על הכבישים) מתרגלים לגריל החריג.
היבואנית טרם פרסמה מחירים, אולם את הג'אקו 7 הבנזין עולה 170.0 אש"ח יש לצפות מחיר נמוך מכך בכ – 15.0 עד 20.0 אש"ח.
- צ'רי טיגו 4 - קרוסאובר היברידי חסכוני במחיר הגיוני
- איך 52% ישפיעו על רכישת כלי רכב? המספר היומי
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- ניתוח - מעל 200,000 חשמליות נמכרו בישראל. BYD וטסלה מובילות
לגבי הג'אקו 8, בגירסת PHEV (פלאג אין הייבריד), בעל שבעת המקומות, יש לצפות לאותה מערכת הנעה של הג'אקו 7 PHEV, כלומר כ – 350 כ"ס ומומנט של מעל 50 קג"מ. היעילות של המערכת ההיברידית נשמרת גם כאשר הסוללת מתחילה להתרוקן, ויש לצפות כי הרכב יציג צריכות דלק מרשימות. בהינתן המחיר של אחיו התאום הלא זהה עם סמל צ'רי בחזית, המחיר צפוי להיות החל מכ – 210.0 אש"ח.
- 1.מה גודל הסוללה בגאקו8 (ל"ת)אנונימי 19/04/2025 14:03הגב לתגובה זו
צ'רי טיגו 4 היברידי. צילום יואב פולסצ'רי טיגו 4 - קרוסאובר היברידי חסכוני במחיר הגיוני
הצ'רי טיגו 4 הוא האח הקטן במשפחת הקרוסאוברים של צ'רי. עתה הוא מקבל הנעה היברידית יעילה וחסכונית ושומר על היתרונות הבסיסיים של הדגם.
אהבנו: עיצוב, מרווח פנימי, חסכון בדלק
פחות אהבנו: מתלים קשיחים, רעש תחת עומס
ציון מסכם 4.2 בסולם פולס
הצ'רי טיגו 4 משווק בישראל מזה כמה חודשים בגירסת בנזין בסיסית. לאחרונה נוספה גירסה היברידית מסקרנת מאוד, שכן אפילו בגירסה הבסיסית מצאנו בו לא מעט יתרונות.
תעודת חובה קטגוריה קרוסאובר – B-SUV מימדים (מטר) אורך 4.32 /רוחב 1.831 /גובה 1.653
/בסיס גלגלים 2.61 מספר מושבים חמישה הנעה
ותיבת הילוכים היברידית, תיבת הילוכים DHT (רציפה) הספק ומומנט משולב (בנזין + חשמלי ) 163 כ"ס, 26.5 קג"מ נפח מיכל דלק 51 ליטר צריכת
דלק משולבת 18.9 ק"מ לליטר, תקן יצרן בטיחות ציון איבזור בטיחות 7, חמישה כוכבים במבחן ה NCAP האוסטרלי מחיר 136.0 אש"ח לקומפורט / 138.0 אש"ח ללקשרי
עיצוב חיצוני ופנימי
הטיגו 4 הוא קרוסאובר B-SUV יחסית גדול מהמתחרים, הן במימדים החיצוניים והן בפנימיים. העיצוב החיצוני זהה לכל הקרוסאוברים של צ'רי, מה שאומר שעם הטיגו 7 והטיגו 8, ועכשיו הטיגו 4 והטיגו 9 בצ'רי הצליחו לייצר זהות ועקביות עיצובית.
בחזית גריל גדול, עם פסים בצורת שתי וערב, סמל צרי גדול במרכז, תאורת DRL באמצעות פסי לד אנכיים, יחידות תאורה צרות משולבות לד, ומתקבלת חזית נאה, אגרסיבית מעט, ובכל מקרה כזו שלא נראית ששייכת לרכב קטן. למרות שהרכב עצמו יחסית גבוה עם מרווח גחון שנושק ל 20 ס"מ, לא התאפקו בצ'רי והתקינו גם חיפויי פלסטיק שחורים לבתי הגלגלים ולסף התחתון של הדלתות, לטובת מראה עוד יותר גבוה. חלונות אחוריים מושחרים (ברכב המבחן ברמת גימור לקשרי), וצביעה נאה בקורה האחורית של הרכב תורמים למראה הגבוה.
מאחור דלת אחורית זקופה עם יחידות תאורה לכל הרוחב ברוח העיצוב של הטיגו 8 והטיגו 7 בגירסאות הפלאג אין הייבריד.
משה בן זקן, מנכ"ל משרד התחבורה צילום: שלומי יוסףמנכ"ל משרד התחבורה: "נצעיד את ישראל לעשרת המדינות המובילות בבטיחות בדרכים"
משרד התחבורה השיק את התוכנית הלאומית החדשה לבטיחות בדרכים לשנים 2025-2030, עם יעד שאפתני להפחתת מספר ההרוגים בכבישים ב-50% בתוך עשור
משרד התחבורה והבטיחות בדרכים, בראשות שרת התחבורה מירי רגב, ובהובלת מנכ"ל המשרד, משה בן זקן, פתח את שבוע הבטיחות בדרכים 2025 בכנס חירום לאומי ראשון מסוגו בישראל. גולת הכותרת של הכנס, שאורגן בשיתוף הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים (הרלב"ד), היא התכנית הלאומית החדשה לבטיחות בדרכים לשנים 2025-2030, שנועדה לשנות מן היסוד את מגמת הבטיחות בכבישי ישראל.
על פי משרד התחבורה, ההישג הנדרש הוא צמצום מספר ההרוגים בכבישים ב-50% בתוך עשור וב-25% כבר בתוך חמש שנים. במשרד התחבורה וברלב"ד משוכנעים כי מדובר ביעד ריאלי, הניתן להשגה באמצעות שילוב בין תשתיות מתקדמות, אכיפה חכמה, חינוך והסברה. מנכ"ל משרד התחבורה והבטיחות בדרכים, משה בן זקן, פתח את הכנס ואמר: "היום אנחנו מסמנים שלב חדש של מעבר מדיבור לעשייה. אנחנו כאן לא רק כי לדבר על שינוי אלא כדי להוביל שינוי". בן זקן הדגיש כי מדובר ברגע משמעותי במאבק הלאומי בתאונות הדרכים: "זהו כנס היסטורי שבו לראשונה מתכנסים סביב שולחן אחד כל הגורמים העוסקים בבטיחות בדרכים במטרה אחת משותפת - להציל חיים".
המנכ"ל הצהיר כי מדינת ישראל מתייחסת לנושא כיעד לאומי מהמעלה הראשונה: "מדינת ישראל רואה בבטיחות בדרכים מטרה לאומית ממדרגה ראשונה", אמר, והוסיף כי "לא מדובר בעוד תחום עבודה אלא במחויבות לחיים עצמם." בכנס השתתפו בכירים ממשרדי הממשלה, משטרת ישראל, הרשויות המקומיות, נציגי האקדמיה, חברות התחבורה הציבורית, גופי טכנולוגיה בתחום התחבורה החכמה וארגוני מתנדבים הפועלים למען בטיחות בדרכים.
הנחת היסוד של כלל גורמי המקצוע שהשתתפו בכנס הייתה כי טעויות אנוש בכביש הן בלתי נמנעות, אך התוצאה שלהן אינה גזירת גורל, וניתן למנוע אותה באמצעות שילוב של תשתיות בטוחות, אכיפה יעילה, חינוך, הדרכה וטכנולוגיות מתקדמות. המנכ"ל בן זקן סיכם את דבריו באמירה ברורה וחדה: "כל מוות על הכביש הוא מוות מיותר. המשוואה פשוטה: אכיפה פלוס ענישה שווה הרתעה שמצילה חיים".
בסיום דבריו הציב בן זקן יעד שאפתני במיוחד: "המטרה היא להביא את ישראל להיות בין 10 המדינות המובילות בעולם בבטיחות בדרכים" והדגיש כי מדובר ביעד שהוא בהחלט בר השגה. לדברי גורמים במשרד, התכנית החדשה כוללת השקעה חסרת תקדים בתשתיות בטיחות, שדרוג צירי תחבורה אדומים, הגברת האכיפה המשטרתית נגד עבירות מסכנות חיים, קידום תחבורה ציבורית בטוחה ונגישה, והטמעת טכנולוגיות מתקדמות לזיהוי מוקדם של סיכונים בכבישים.
