ג'אקו 5. קרדיט יצרן
ג'אקו 5. קרדיט יצרן

ג'אקו 5 וג'אקו 8 בדרך לישראל - תיגבור משמעותי לג'אקו 7

כלמוביל מחזקת את מותג ג'אקו וצפויה להנחית בשבועות הקרובים את הג'אקו 5 בסגמנט B-SUV, ובהמשך את הג'אקו 8 בסגמנט D-SUV עם שבעה מקומות. 

יואב פולס | (1)

כלמוביל, יבואנית דגמי ג'אקו ( JAECOO) לישראל הודיעה על תחילת שיווק של של הג'אקו 5, האח הקטן מעט של הג'אקו 7.

הג'אקו 5 הוא קרוסאובר בסגמנט B-SUV כלומר קרוסאובר מעט יותר קטן למי שלא נדרש לגודל המלא של הקרוסאוברים המשפחתיים. הג'אקו 5 צפוי להגיע לישראל בתחילת הרבעון השלישי עם שתי גירסאות הנעה חשמלי מלא ובנזין, וברבעון האחרון של 2025 תצטרף גירסה היברידית. לא צפוי בשלב הזה גירסת PHEV כלומר פלאג אין לג'אקו 5. את הנעת הפלאג אין שומרים בג'אקו לג'אקו 8 שצפוי להגיע לישראל עוד השנה, וכצפוי הוא יהיה גדול מהג'אקו 7, ויציע שבעה מקומות.

הג'אקו 5 הוא כאמור קרוסאובר מעט קטן יותר עם אורך כולל של 4.38 מטר, רוחב של 1.86 מטר ובסיס גלגלים של 2.62 מטר.

הגירסה החשמלית תצוייד ככל הנראה בסוללה בקיבולת של כ - 70Kwh ותציע טווח של עד 420 ק"מ, בעוד שגירסת הבנזין תצוייד במנוע טורבו בנזין בנפח 1.6 ליטר, ככל הנראה מהמדפים של היצרנית, כך שיש לצפות להספק של כ 147 כ"ס ומומנט של 28.4 קג"מ. ללקוחות המעוניינים גירסה זו תשווק גם עם הנעה כפולה 4X4.

ניתן לצפות כי הג'אקו 5 יאובזר בנדיבות עד הגג הפנורמי, כאשר העיצוב החיצוני ישמור על הקו העיצובי שהתווה הג'אקו 7, שככל שרואים אותו על הכביש יותר ויותר (קרוב ל 4000 ג'אקו 7 כבר עלו על הכבישים) מתרגלים לגריל החריג.

היבואנית טרם פרסמה מחירים, אולם את הג'אקו 7 הבנזין עולה 170.0 אש"ח יש לצפות מחיר נמוך מכך בכ – 15.0 עד 20.0 אש"ח.

ג'אקו 8 . קרדיט יצרן. 

קיראו עוד ב"רכב ותחבורה"

לגבי הג'אקו 8, בגירסת PHEV (פלאג אין הייבריד), בעל שבעת המקומות, יש לצפות לאותה מערכת הנעה של הג'אקו 7 PHEV, כלומר כ – 350 כ"ס ומומנט של מעל 50 קג"מ. היעילות של המערכת ההיברידית נשמרת גם כאשר הסוללת מתחילה להתרוקן, ויש לצפות כי הרכב יציג צריכות דלק מרשימות. בהינתן המחיר של אחיו התאום הלא זהה עם סמל צ'רי בחזית, המחיר צפוי להיות החל מכ – 210.0 אש"ח.


תגובות לכתבה(1):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 1.
    מה גודל הסוללה בגאקו8 (ל"ת)
    אנונימי 19/04/2025 14:03
    הגב לתגובה זו
מונית
צילום: ביזפורטל

פיצוי לנהגי מוניות בגלל כניסת אובר - כמה והאם הוא סביר?

כמה מוניות יש בארץ, מה הפיצוי שבמשרד התחבורה שוקלים לתת לנהגי המוניות, והאם אובר באמת תיכנס לשוק המקומי?

אדיר בן עמי |
נושאים בכתבה מונית אובר

משרד התחבורה פרסם דוח ייעוץ חיצוני שמגבש לוח זמנים לכניסת אובר לשוק ההסעות הישראלי. התקנות צפויות לעבור עד יוני 2026, והשירות יושק שלושה חודשים לאחר מכן, בספטמבר 2026. שרת התחבורה מירי רגב מקדמת את המהלך בחודשים האחרונים, למרות התנגדות נהגי המוניות והיעדר מעורבות רשמית של אובר עצמה. אולי זה תרגיל בחירות ואולי כוונה אמיתית, רק שהפיצוי למוניות שמוצע כעת מלמד שאין כוונה אמיתית להכניס את אובר לישראל. זה פיצוי ענק שלא יעבור באוצר ובוועדת הכספים וכנראה יקבור בסוף הדרך את הכניסה של אובר. בינתיים השרה ואנשי המשרד מדברים, אבל כל עוד הפיצוי לא יירד דרמטית - אין לכניסת אובר היתכנות כלכלית.     

שוק המוניות כולל כ-27 אלף רישיונות "מספרים ירוקים", שמחירם נע סביב 220-250 אלף שקל. רבים מבעליהם אינם נהגים פעילים ומשכירים אותם תמורת 1,400-1,500 שקל לחודש. דוח מבקר המדינה מ-2023 הדגיש היעדר פיקוח על השכרות אלה, מה שמאפשר עקיפת דרישות בטיחות והכשרה. במקביל, פועלים 30-35 אלף נהגים לא חוקיים.

המתווה המוצע מציע שתי אפשרויות: החזרת הרישיון תוך שנה תמורת 200 אלף שקל, או תמריץ של 50 אלף שקל לשמירה עליו. העלות הכוללת מוערכת ב-4 מיליארד שקל מכספי ציבור, בהנחה שרוב בעלי הרישיונות יבחרו באופציה הראשונה.

בעולם, כניסת אובר לרוב לא לוותה בפיצויים. בארה"ב לא היה דולר אחד של פיצוי. באנגליה לא היה פיצוי, אך כעת מתנהלת תביעה בעניין. הכנסת אובר לארץ תוזיל את מחיר הנסיעה בלפחות 30% ותגדיל את האפשרויות של הציבור. נהגי המוניות נלחמו בעבר בהצלחה נגד אובר, הלובי שלהם מאוד חזק ולא נראה שהפעם מירי רגב תלך על כל הקופה. ההיפך דוח שמורה על תשלום פיצויי ענק הוא בעצם דוח למגירה. מעבר לפיצוי שדורשים נהגי המוניות הם מסבירים שהביטחון של הנוסעים לא קיים באובר לעומת נסיעה במונית. 


אובר בישראל, והפיצוי לנהגי המוניות - שאלות ותשובות

מהי העלות הכוללת של הפיצוי המוצע לנהגי מוניות?

כ-4 מיליארד שקל, כולל 200 אלף שקל למי שמחזיר רישיון ו-50 אלף שקל למי ששומר עליו.

כמה נהגים לא חוקיים פועלים כיום בשוק ההסעות?

30-35 אלף נהגים, שמגלגלים מיליארדי שקלים ללא תשלום מסים.

מתי צפוי השירות של אובר להתחיל לפעול בישראל?

טסלה מודל 3 חדש
צילום: טסלה

טסלה תחת בדיקה: האם ידיות החירום במודל 3 מסוכנות בשעת משבר?

הרגולטור האמריקאי בוחן אם השחרור המכני בדגם הפופולרי מוסתר ולא מספיק ברור בזמן לחץ, ובמקביל נמשכת בחינה במודל Y סביב תקלות שמנטרלות פתיחה חשמלית

ליאור דנקנר |

הרשות האמריקאית לבטיחות בדרכים NHTSA פותחת בדיקה סביב מנגנון השחרור המכני של הדלתות בטסלה מודל 3. הבדיקה נוגעת לכ-179,071 רכבים משנת דגם 2022, והיא מגיעה אחרי בקשה רשמית לבחינת פגם שמעלה טענה מרכזית אחת, ידית החירום קיימת אבל בפועל היא מוסתרת, לא מסומנת מספיק, ולא אינטואיטיבית לאיתור כשיש לחץ. לבדיקה הזו יש משמעות על כל הדגם האמור לרבות רכבים מחוץ לארה"ב, גם בישראל. 

הטריגר הוא תלונה של בעל רכב מג׳ורג׳יה, קווין קלאוז, שמתאר אירוע חירום בשנת 2023 שבו התקשה לאתר במהירות את השחרור הידני. הוא טוען שהדלתות לא נפתחו, שהרכב החל לבעור, ושנאלץ לעבור למושב האחורי ולשבור חלון כדי להיחלץ. בהמשך הגיעו עדויות נוספות על בעיות דומות. בשלב הזה מדובר בבדיקה מקדמית שמטרתה להחליט אם יש בסיס לפתוח חקירת פגם מלאה, ולא בצעד שמוביל מיד לריקול.

כשעיצוב עתידני פוגש מציאות חירום

טסלה Tesla -0.03%   נשענת ברוב הדגמים על פתיחה אלקטרונית באמצעות כפתור ומנגנון חשמלי, לצד שחרור מכני שאמור לתת גיבוי כשאין מתח או כשיש תקלה. זה עובד חלק ביום יום, אבל בתאונה או שריפה, במיוחד אם יש ניתוק חשמל או פגיעה במערכת, כל אלפית שנייה חשובה, והחילוץ תלוי גם בדברים לכאורה קטנים כמו סימון ברור ותפעול אינטואיטיבי של המערכות המכניות. 

הבדיקה של NHTSA בוחנת לא רק את עצם קיום השחרור המכני, אלא את השאלה אם הוא נגיש וברור מספיק במצבים של לחץ, עשן, חושך או פציעה. בתוך זה נכנס גם ההיבט של נוסעים שלא מכירים את הרכב, או יושבים מאחור ולא יודעים איפה נמצא הגיבוי, אחרי הכל, מדובר ברכיב שמבחינה תפיסתית הוא קשה להבנה ופחות נגיש - הרי בפועל רוב חוויית הפתיחה ברכב בנויה על רכיב חשמלי אחד שמפסיק לעבוד אם אין מתח. אף אחד לא חושב מה נעשה אם לא יהיה חשמל ונהיה לכודים באוטו במצוקה.