ג'אקו 5. קרדיט יצרן
ג'אקו 5. קרדיט יצרן

ג'אקו 5 וג'אקו 8 בדרך לישראל - תיגבור משמעותי לג'אקו 7

כלמוביל מחזקת את מותג ג'אקו וצפויה להנחית בשבועות הקרובים את הג'אקו 5 בסגמנט B-SUV, ובהמשך את הג'אקו 8 בסגמנט D-SUV עם שבעה מקומות. 

יואב פולס | (1)

כלמוביל, יבואנית דגמי ג'אקו ( JAECOO) לישראל הודיעה על תחילת שיווק של של הג'אקו 5, האח הקטן מעט של הג'אקו 7.

הג'אקו 5 הוא קרוסאובר בסגמנט B-SUV כלומר קרוסאובר מעט יותר קטן למי שלא נדרש לגודל המלא של הקרוסאוברים המשפחתיים. הג'אקו 5 צפוי להגיע לישראל בתחילת הרבעון השלישי עם שתי גירסאות הנעה חשמלי מלא ובנזין, וברבעון האחרון של 2025 תצטרף גירסה היברידית. לא צפוי בשלב הזה גירסת PHEV כלומר פלאג אין לג'אקו 5. את הנעת הפלאג אין שומרים בג'אקו לג'אקו 8 שצפוי להגיע לישראל עוד השנה, וכצפוי הוא יהיה גדול מהג'אקו 7, ויציע שבעה מקומות.

הג'אקו 5 הוא כאמור קרוסאובר מעט קטן יותר עם אורך כולל של 4.38 מטר, רוחב של 1.86 מטר ובסיס גלגלים של 2.62 מטר.

הגירסה החשמלית תצוייד ככל הנראה בסוללה בקיבולת של כ - 70Kwh ותציע טווח של עד 420 ק"מ, בעוד שגירסת הבנזין תצוייד במנוע טורבו בנזין בנפח 1.6 ליטר, ככל הנראה מהמדפים של היצרנית, כך שיש לצפות להספק של כ 147 כ"ס ומומנט של 28.4 קג"מ. ללקוחות המעוניינים גירסה זו תשווק גם עם הנעה כפולה 4X4.

ניתן לצפות כי הג'אקו 5 יאובזר בנדיבות עד הגג הפנורמי, כאשר העיצוב החיצוני ישמור על הקו העיצובי שהתווה הג'אקו 7, שככל שרואים אותו על הכביש יותר ויותר (קרוב ל 4000 ג'אקו 7 כבר עלו על הכבישים) מתרגלים לגריל החריג.

היבואנית טרם פרסמה מחירים, אולם את הג'אקו 7 הבנזין עולה 170.0 אש"ח יש לצפות מחיר נמוך מכך בכ – 15.0 עד 20.0 אש"ח.

ג'אקו 8 . קרדיט יצרן. 

קיראו עוד ב"רכב ותחבורה"

לגבי הג'אקו 8, בגירסת PHEV (פלאג אין הייבריד), בעל שבעת המקומות, יש לצפות לאותה מערכת הנעה של הג'אקו 7 PHEV, כלומר כ – 350 כ"ס ומומנט של מעל 50 קג"מ. היעילות של המערכת ההיברידית נשמרת גם כאשר הסוללת מתחילה להתרוקן, ויש לצפות כי הרכב יציג צריכות דלק מרשימות. בהינתן המחיר של אחיו התאום הלא זהה עם סמל צ'רי בחזית, המחיר צפוי להיות החל מכ – 210.0 אש"ח.


תגובות לכתבה(1):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 1.
    מה גודל הסוללה בגאקו8 (ל"ת)
    אנונימי 19/04/2025 14:03
    הגב לתגובה זו
דיפאל S05. צילום יצרןדיפאל S05. צילום יצרן

דיפאל S05 -קרוסאובר חשמלי במחיר שובר שוויון

מכשירי תנועה יבואנית דגמי דיפאל לישראל מנערת את השוק עם הדיפאל S05, קרוסאובר חשמלי בקטגוריה C, עם בסיס גלגלים של 2.88 מטר ומחיר של החל מ- 150.0 אש"ח. 

יואב פולס |

מכשירי תנועה, יבואנית דגמי דיפאל לישראל השיקה את הדיפאל S05, קרוסאובר חשמלי מעוצב במחיר אגרסיבי.

הדיפאל S05 הוא אח קטן לדיפאל S07  המיובא על ידי 'מכשירי תנועה' מזה כשנה. הדיפאל S05 הוא כאמור קרוסאובר חשמלי בקטגוריית C-Suv הצפופה מאוד היום בשוק הישראלי והוא מגיע עם שני יתרונות משמעותיים – בסיס הגלגלים של ה S05 הוא בגודל 2.88 מטר, וחסר תקדים לקטגוריה שלו, והמחיר בו הוא משווק, החל ב- 150.0 אש"ח, נמוך בכ – 20,000 ₪ מהתחרות הישירה.

העיצוב מודרני וכולל את כל הרכיבים ההכרחיים היום כמו חזית אטומה, יחידות תאורה משולבות לד, ידיות דלתות נסתרות ועוד.


דיפאל S05 סביבת נהג. צילום יצרן

תא הנוסעים נקי מאוד ובמרכז הדשבורד מסך מולטימדיה בגודל ''15.4 עם קישוריות אלחוטית מקורית לאנדרואיד אוטו ואפל קארפליי, תצוגה עילית לנהג, עדכוני OTA, מצלמות 540°, ועוד. ל- S05 גג פנורמי הכולל וילון חשמלי הכרחי, ואבזור נדיב בכל רמות הגימור.

המימדים החיצוניים של הדיפאל S05 מספרים רק חלק מהסיפור עם אורך כולל של 4.62 מטר, רוחב של 1.9 מטר וגובה של 1.6 מטר. בסיס הגלגלים של הדיפאל S05 גדול משמעותית מכל המתחרות בקטגוריה עם נתון מרשים של 2.88 מטר, שכולו מיועד לטובת המרווח הפנימי לנוסעים.

טויוטה פרואייס מקס. צילום יואב פולסטויוטה פרואייס מקס. צילום יואב פולס

טויוטה פרואייס מקס - באה לעבוד

הפרואייס מקס של טויוטה הוא רכב עבודה עם ארגז סגור ונפח הטענה עצום. הוא כאן כדי לעבוד, לא לשום מטרה אחרת.

אהבנו: נפח הטענה

פחות אהבנו: העדר התראת שטח מת, סביבת נהג פחות נעימה מהצפוי, משענות זקופות לנוסעים

יואב פולס |

הטויוטה פרואייס מקס הוא המסחרית הגדולה ביותר בליין של טויוטה, בוודאי בגרסת המבחן שקיבלנו עם בסיס הגלגלים הגדול והארגז הגבוה.

חברים בעלי עסקים שקיבלו פניה 'יש לכם איזו הובלה לעשות?' כדי שאוכל לבחון את הפרואייס מקס באמת, ניתקו לי ישר, כך שבמשך יומיים הסתובב וואן מסחרי גדול ולא חשוד בכלל כשהוא ריק ממטען.

 

תעודת חובה        
קטגוריה            מסחרית סגורה עד 4.0 טון
מימדים (מטר)        אורך 5.998 /רוחב 2.05 /גובה 2.522 /בסיס גלגלים 3.705
מספר מושבים        שלושה
הנעה ותיבת הילוכים         2.2 ליטר, טורבו דיזל, אוטומטית, הנעה קדמית
הספק ומומנט                 140 כ"ס, 38.75 קג"מ / 180 כ"ס, 45.9 קג"מ
נפח מיכל דלק                90 ליטר
כושר העמסה                3510 ק"ג
צריכת דלק (משולב)                12 ק"מ לליטר. תקן יצרן
מחיר                            החל מ 295.0 אש"ח עד 310.0 אש"ח (לא כולל מע"מ)


עיצוב חיצוני ופנימי

על הפרואייס מקס באמת שאין הרבה מה להרחיב, חזית מעט בולטת כדי להכיל רדיאטור גדול שיקרר את מנוע הטורבו דיזל, סמל טויוטה, יחידות תאורה גדולות והרבה פלסטיקה שחורה. חישוקי ברזל פשוטים ופונקציונליים, מראות צד ענקיות מפוצלות כך שניתן לכוון את החלק התחתון לטובת ראות טובה יותר של צידי הרכב, וארגז ארוך. כמה ארוך? עוד יותר ארוך. מאחור שתי דלתות אנכיות הנפתחות לצדדים, ויכולות ממש להיצמד לדופן הטויוטה, על מנת שניתן להתקרב עם מלגזה לטובת העמסה. עוד לפרואייס מקס דלת הזזה גדולה ושימושית. סה"כ הטויוטה הזו הגיעה לעבוד, לא להשתתף בתחרות מלכת יופי.

תא הנוסעים אמור לספק מרחב עבודה נוח ומודרני לנהג ולשני עוזריו הנאמנים שאיתו במכונית. בפועל הופתעתי דווקא מחוסר הנוחות. מושב הנהג הידראולי, שאישית לי היה פחות נוח. לוח מחוונים משולב צג דיגיטלי בגודל ''7, הגה שלפי הברושור מתכוונן לעומק ולגובה, אבל בפועל התכוונן רק לעומק, כשייתכן שלא הפעלתי מספיק כח. על ההגה מתגי שליטה על בקרת השיוט והמדיה. במרכז הדשבורד מולטימדיה בגודל ''10 עם קישוריות לאנדרואיד אוטו ואפל קארפליי, ומשמאל להגה מתג למעצור היד החשמלי.