מנכ"ל FeeX: "הטכנולוגיה יצרה מהפכה בעולם הפיננסים - הצרכן הפך למודע"

ביום א' הקרוב יקיים Bizportal עם יו-טרייד כנס חדשנות בשוק ההון. גם מנכ"ל FeeX יהיה על הבמה. צפו בלו"ז ומהרו להירשם
מערכת Bizportal | (2)

ב-21 בספטמבר יקיים אתר Bizportal בשיתוף יוטרייד את כנס "חדשות בשוק ההון", כנס שיתמקד בחדשנות בניהול השקעות - מההיבטים השונים. ממכשירי השקעה חדשניים ועד כלים תומכי השקעה שנמצאים כעת בחזית הקידמה. לצפיה בלו"ז והרשמה - לחץ כאן

יואב צוראל, מנכ"ל FeeX, יהיה על הבמה ויתייחס בהרצאה של 10 דקות, להשלכות ה'בום' הטכנולוגי על עולם הפיננסים. FeeX, שבראשה עומד יזם Waze אורי לוין, היא פלטפורמה להשוואת דמי הניהול עם עמיתים מקבילים בקרנות ההשתלמות וקופות הגמל השונות. בשיחה עם Bizportal לקראת הכנס, אומר היום צוראל כי "לפני 10 או 20 שנה הדרך של הצרכן לדעת מה קורה בחשבון הבנק שלו או בקופות הגמל שלו - הייתה פגישה או שיחת טלפון עם פקיד מעונב או סוכן. לצרכן היה מאוד קשה להבין את החומר ועוד יותר קשה לבוא בדרישות."

לדבריו של צוראל, "הטכנולוגיה שינתה את כל זה, אנשים הופכים למודעים יותר ובעלי יכולת להבין הרבה יותר, כי חלק גדול מהחומר נגיש להם. בבנקים ובחברות הביטוח הטכנולוגיה עדיין מיושנת, השינוי הגדול קשור לצרכן הסופי, זה שנחשף לאפשרויות שלו בפייסבוק ובשאר הרשתות החברתיות - הוא יכול להבין היום מה מצבו, ומפה הדרך לדרוש היא קצרה".

בכנס יתייחס צוראל גם למאפיינים של המשתמש הממוצע ב-FeeX, יותר גברים או יותר נשים? גיל ממוצע? מקצוע ממוצע? ועוד.

צוראל מספר שהפעילות של FeeX היא לעזור לאנשים להבין כמה הם משלמים בעמלות ביחס לאחרים, ואז לעזור להם להוריד את העמלות. הטכנולוגיה מאפשרת לצרכן להתמודד עם מוצר מורכב כמו פנסיה. זה לא טריוויאלי שכ-60 אלף איש כבר העלו את הדו"ח שלהם למערכת שלנו ולקחו את העניינים לידיים בכל הקשור לפנסיה שלהם - והחיסכון הוא כמובן אדיר".

תגובות לכתבה(2):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 2.
    יוסי בן-משה 16/09/2014 18:05
    הגב לתגובה זו
    כמו המהפיכה התעשייתית ,השיפור הטכנולוגי, הביא למהפיכה, יטש לתעל אותו גם לרווחת העובד, ולקצץ בשעות העבודה ולא בכמות העובדים. קיצוץ שעות העבודה, יקטין את האבטלה ויגדיל את רווחת העובד והכנסות המשק. כמובן שצריך תיקונים מתאימים בחוקי העבודה, הסכמים וצוי הרחבה.
  • 1.
    עידן 15/09/2014 17:34
    הגב לתגובה זו
    הפסדים כבדים , ראו הוזהרתם מנסיון !
רונן גינזבורג. קרדיט: רשתות חברתיותרונן גינזבורג. קרדיט: רשתות חברתיות

564 מיליון שקלים: דניה סיבוס זכתה במכרז להרחבת כביש 6

העבודות צפויות להימשך כ-3 שנים מרגע קבלת צו התחלה, התשלום לפי כמויות בפועל ובהצמדה למדדים, אך בינתיים ההתקשרות עדיין לא נסגרה

ליאור דנקנר |

דניה סיבוס דניה סיבוס 1.68%  מודיעה על זכייתה במכרז של דרך ארץ הייווייז (1997), החברה שמפעילה ומתחזקת את כביש 6, לביצוע הרחבת הכביש בשני מקטעים באזור מחלף דניאל ועד מנהרת חדיד. מדובר בפרויקט תשתית רחב שמצטרף לצבר העבודות של החברה בתחום התחבורה, עם עבודות שמתפרסות על כמה חזיתות ולא מסתכמות רק בהוספת נתיב.

היקף התמורה הכולל מוערך בכ-564 מיליון שקלים בתוספת מע"מ. התמורה צמודה לתמהיל מדדים שכולל את מדד תשומות הבניה למגורים ואת מדד תשומות סלילה וגישור, בהתאם למנגנון שנקבע בין הצדדים. בענף שבו עלויות החומרים והעבודה משתנות מהר, להצמדה הזו יש משמעות, גם אם היא לא מעלימה את חוסר הוודאות סביב מה שיקרה בשטח בפועל, מתי זה יתחיל ובאיזה קצב. נכון לעכשיו עדיין לא נחתמו חוזים מפורטים ומחייבים מול המזמינה, ועדיין לא התקבל צו התחלת עבודה.

המניה נסחרת היום סביב 149 שקלים, וכרגע בעלייה קלה של אזור ה-1%. מתחילת השנה היא מציגה עלייה של כ-34%, והיא כבר נוגעת באזור הגבוה של הטווח השנתי, אחרי שבשפל של השנה האחרונה הייתה סביב 90 שקלים. גם במחזור יש תנועה, עם מסחר יומי של כ-33 מיליון שקלים, ושווי שוק של כ-4.9 מיליארד שקלים.


ברקע הזכייה: הצבר גדל והפעילות מתרחבת

בדוח האחרון שפרסמה דניה סיבוס באוגוסט היא הציגה המשך התרחבות בפעילות, עם גידול בהכנסות וצבר הזמנות שהמשיך לעלות. ההכנסות ברבעון השני הסתכמו בכ-1.7 מיליארד שקלים, והצבר הגיע לכ-18.6 מיליארד שקלים, בין היתר בעקבות כניסת חלקה בפרויקט הקו הכחול של הרכבת הקלה בירושלים לדוחות. 

עופר ינאי נופר אנרגיה
צילום: ארז עוזיר

לפי שווי של מיליארד שקל: עופר ינאי בדרך לרכוש את השליטה באלומיי קפיטל

העסקה, בהיקף של כ־460–500 מיליון שקל, תאפשר לנופר אנרגיה שבשליטת עופר ינאי להיכנס לייצור חשמל קונבנציונלי באמצעות אחזקת אלומיי בתחנת הכוח דוראד

אדיר בן עמי |

חברת האנרגיה המתחדשת נופר אנרגיה , שבשליטת איש העסקים עופר ינאי, נמצאת במשא ומתן מתקדם לרכישת השליטה בחברת האנרגיה אלומיי קפיטל. לפי הדיווחים, היקף העסקה מוערך בכ־460–500 מיליון שקל, והיא משקפת לאלומיי שווי של כ־1 מיליארד שקל, פרמיה מתונה ביחס לשווי השוק של החברה בבורסה.

העסקה צפויה להתבצע באמצעות רכישת מניותיהם של בעלי השליטה הנוכחיים באלומיי: שלמה נחמה, רני פרידריך וענת רפאל, אלמנתו של חמי רפאל המנוח. שלושת השותפים מחזיקים יחד בכ־45.9% ממניות אלומיי, ומנסים זה כשנתיים למצוא רוכש לאחזקה. נופר, שפועלת מאז הקמתה כמעט אך ורק בתחום האנרגיה המתחדשת, רואה במהלך רכישה אסטרטגית שמאפשרת לה כניסה מהירה לתחום ייצור החשמל הקונבנציונלי. זאת, על רקע העלייה בביקוש לחשמל בישראל והסביבה הרגולטורית התומכת בהרחבת כושר הייצור.


הנכס המרכזי של אלומיי

הנכס המרכזי של אלומיי הוא אחזקתה בתחנת הכוח דוראד, תחנת הכוח הפרטית הראשונה בישראל, הממוקמת מדרום לאשקלון. אלומיי מחזיקה, בשרשור, בכ־17% ממניות דוראד, וביחד עם קבוצת לוזון מדובר באחזקה משמעותית בגוף המייצר כ־850 מגה־וואט חשמל. בנוסף לדוראד, לאלומיי פעילות רחבה גם בתחום האנרגיה המתחדשת. החברה מחזיקה מתקנים סולאריים פעילים ובייזום בישראל, ארה״ב ומספר מדינות באירופה, ובהן איטליה, ספרד והולנד. בישראל היא שותפה גם בפרויקט אגירה שאובה בצוק מנרה, הנמצא בשלבי הקמה.

מבחינה פיננסית, אלומיי אינה מציגה בשלב זה רווחיות. במחצית הראשונה של 2025 רשמה החברה הכנסות של כ־20.1 מיליון אירו וסיימה בהפסד נקי של כ־1.6 מיליון אירו. בחברה ייחסו את הגידול בהכנסות לחיבור מתקנים סולאריים חדשים באיטליה.


תקופה סוערת בנופר

אלומיי נסחרת כעת לפי שווי של מיליארד שקל, בעוד נופר נסחרת כיום לפי שווי של כמעט 4 מיליארד שקל. הרכישה מגיעה לאחר תקופה סוערת בנופר, שכללה עזיבת המנכ״לים המשותפים ומכירת מניותיהם. בעקבות זאת, חיזק ינאי את שליטתו בחברה, בין היתר באמצעות הקמת חברה משותפת עם לאומי פרטנרס, שאליה הועברו רוב מניותיו בנופר.