חמצן לנוחי דנקנר: דירקטוריון אידיבי אישר מכירת 30% מכלל ביטוח

העסקה נעשית לפי שווי של 4.6 מיליארד שקל - פרמיה של 25% לחברת הביטוח; אם תושלם - אידיבי פיתוח תוכל לשרת את החובות שלה עד סוף שנת 2014; ההשפעה על אידיבי אחזקות מינורית

יממה לאחר שאיל גבאי המליץ לבית המשפט המחוזי בתל-אביב להעביר את השליטה בחברת אידיבי אחזקות לידי הנושים שלה, אישר היום (ג') דירקטוריון החברה הבת, אידיבי פיתוח, מכירת 30% ממניות כלל ביטוח לידי משקיע סיני. על פי הערכות בשוק העסקה קרובה לחתימה כבר בימים הקרובים.

דנין צ'ראבאנונט, מהגר סיני שמתגורר בתאילנד, עומד בראש קבוצת CP (Charoen Pokphand), ולפי דירוג "פורבס" הונו מוערך ב 12.6 מיליארד דולר. קבוצת CP, פועלת בענפי החקלאות, המזון, התקשורת, הרכב והנדל"ן.

העסקה תיעשה ככל הנראה לפי שווי של 4.6 מיליארד שקל - פרמיה של כ-25% לחברת הביטוח. עם זאת, בגלל המצב בשווקים וחוסר האמון כלל עסקי ביטוח אינה מגיבה בדרמטיות ונסחרת בשווי של 3.6 מיליארד שקל.

מכירת השליטה בחברת הביטוח נעשית על רקע המצב התזרימי הקשה של קבוצת אידיבי. השופט איתן אורנשטיין מבית המשפט המחוזי בתל-אביב, הורה לאידיבי למכור את המניות עד ל-22 באוגוסט. עם זאת השלמת העסקה תיארך זמן רב יותר כיוון שרכישת חברת ביטוח כרוכה באישורים רגולטורים רבים.

תגובות לכתבה(3):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 3.
    פעיל 30/07/2013 19:46
    הגב לתגובה זו
    אגן מכתשים וכלל ביטוח
  • 2.
    הקונה הוא ה"ארנב" מחומות של תקווה. אשרי המאמין (ל"ת)
    אלשטיין 30/07/2013 16:20
    הגב לתגובה זו
  • 1.
    אישר מכירה של קונה שלא קיים (ל"ת)
    sd 30/07/2013 16:00
    הגב לתגובה זו
איתמר דויטשר מנכ"ל קבוצת אלקטרה, קרדיט: טל גבעוניאיתמר דויטשר מנכ"ל קבוצת אלקטרה, קרדיט: טל גבעוני

אלקטרה תקים ותפעיל את מערך מס הגודש בגוש דן בהיקף של כ-1.25 מיליארד שקל

אלקטרה הודיעה היום כי זכתה במכרז המדינה להקמה, הפעלה ותחזוקה של מערך מס הגודש סביב גוש דן. לאחר סיום ההקמה החברה צפויה להפעיל את המערך במשך כ-20 שנה

ליאור דנקנר |

קבוצת אלקטרה אלקטרה 0%  , בניהולו של איתמר דויטשר, עדכנה כי חברה בת תשמש כזכיין בפרויקט מס הגודש באזור גוש דן. הזכיין יהיה אחראי על כל התהליך: תכנון, הקמה, תפעול ותחזוקה. תחילת העבודות צפויה לאחר החתימה על הסכם הזיכיון עם המדינה, ומאותו שלב תתחיל תקופה ארוכה של הפעלה שוטפת.

לפי הערכת אלקטרה, סך ההכנסות הצפויות מהפרויקט לאורך תקופת הזיכיון עומד על כ-1.25 מיליארד שקל. בתוך זה החברה מעריכה כי תקבל מענק הקמה של כ-400 מיליון שקל בשנים הראשונות, ועוד כ-850 מיליון שקל בפריסה על פני שנות התפעול. המודל המתגבש דומה לפרויקטי זכיינות אחרים: השקעה משמעותית בשלב ההקמה, ולאחר מכן זרם תשלומים רב-שנתי על שירות ותפעול.


220 שערים בשלוש טבעות

הפרויקט נשען על פריסה פיזית וטכנולוגית נרחבת. אלקטרה תתכנן ותקים כ-220 שערי אגרה, שמהווים כ-140 אתרי חיוב. השערים יתפרסו בשלוש טבעות סביב גוש דן: טבעת חיצונית, טבעת אמצעית וטבעת פנימית. כך אפשר יהיה לתמחר נסיעות לרכב פרטי לפי מיקום ועומס, עם הבחנה בין כניסה מבחוץ לבין תנועה בתוך הליבה העירונית.

מעבר לשערים עצמם, הזכיין אחראי על הקמת מערכת זיהוי רכבים, מערכת גבייה, מערכות תקשורת, מערכות תומכות, מרכז בקרה ומערך שירות לקוחות. בפועל מדובר במערכת אחת שצריכה לזהות רכב בזמן אמת, להצמיד לו חיוב מתאים ולתת לו מענה במקרה של בירור או ערעור. הכנסות מס הגודש עצמו יישארו בידי המדינה, בעוד שאלקטרה מקבלת תשלומים עבור הקמה ותפעול.

במסגרת פעילות הזכיין, קבלן האגרה הטכנולוגי בפרויקט יהיה TransCore LP מארה"ב. החברה אחראית על הקמת המערכת הטכנולוגית לזיהוי הרכבים, לרבות תוכנת האגרה, המצלמות, התאורה ושאר הרכיבים הרלוונטיים. TransCore היא זו שמיישמת גם את מערכת מס הגודש במנהטן שבניו יורק, מה שמוסיף לפרויקט הישראלי ניסיון שנצבר באזור עירוני צפוף ומורכב אחר.


הבורסה לניירות ערך בתל אביב, צילום: מנדי הניגהבורסה לניירות ערך בתל אביב, צילום: מנדי הניג
סקירה

היום בבורסה: נייס תעלה, החוזים על האפס; הסנטימנט החיובי צפוי להימשך

תזכורת: מינואר המסחר בבורסה בת"א יהיה משני עד שישי - הנה שעות המסחר, מה השינוי זה אמור לעשות ולמה הוא עלול דווקא להזיק?

מערכת ביזפורטל |

  


המניות הדואליות חוזרות עם עלייה קטנה - 0.1% אחרי שוול סטריט ננעלה אמש בירידות - נעילה שלילית בוול-סטריט; מארוול נפלה ב-7%, פרמאונט זינקה ב-9%. מניית נייס -0.96%  תעלה ב-1.7%, טבע -6.85%  ב-0.7%.. הנה הרשימה של הגדולות (הקליקו לקבל את כל הרשימה): 




החוזים על המדדים העיקריים בוול סטריט סביב האפס. אסיה בירידות בהמשך למגמה בוול סטריט. לכאורה אמורה להיות פתיחה מגומגמת בשוק המקומי, אבל הסנטימנט החיובי כאן חזק. 


עוד פחות מחודש אנחנו עוברים לימי מסחר בשישי, במקום ביום ראשון. הנהלת הבורסה רוצה להיות "ככל העמים", רק לא ברור מה ייתן לה מסחר דליל ביום שישי, ולמה היא מוותרת על היום הכי חשוב בשבוע בעיניים גלובליות - יום ראשון שבו הבורסה המקומית היא היחידה שפתוחה. במקום לנצל את היתרון האדיר הזה, הבורסה מבטלת אותו.