מנכ"ל אפריקה הנכנס יקבל אופציות בשווי של 4.7 מיליון שקל
דירקטוריון אפריקה ישראל אישר היום (א') את תנאי העסקתו של המנכ"ל החדש אברהם נובוגרוצקי (נובו). שכרו החודשי של נובו יסתכם ב-110,000 שקלים בחודש, רכב מקבוצת רישוי 7, מענק שנתי וחבילה של אופציות. העלות הכוללת של השכר צפויה להסתכם בכ-2.2 מיליון שקל בשנה (ללא האופציות והמענק).
אברהם נובוגרצקי צפוי להחליף את מנכ"ל אפריקה ישראל באברבע השנים האחרונות איזי כהן. שכרו של נובו יהיה צמוד למדד המחירים לצרכן. כמו כן, נובו יהיה זכאי ל-2.5 ימי מחלה בחודש, 30 ימי חופשה בשנה ו-14 ימי הבראה בשנה. כמו כן, יקבל הטבות שונות כגון טלפון סלולרי, החזר הוצאות של קו טלפון אחד, החזר אינטרנט ופקס בביתו.
אחת לשנה צפוי לדון הדירקטוריון של אפריקה ישראל בדבר הענקת בונוס שנתי. במסגרת האמור, תביא החברה לידי ביטוי את התוצאות הכספיות של החברה, שיעור עמידת החברה ביעדים, מיד תרומתו של המנכ"ל לחברה ואת היקף המענקים שניתנו למנכ"ל החברה בשנים הקודמות. עבור שנת 2012 ידון הדירקטוריון בתוכנית ספציפית עבורו.
כחלק מחבילת השכר יקבל נובו כמיליון אופציות הניתנות להמרה למניות. אותן אופציות אם יבשילו מהוות 0.75% מהון המניון של אפריקה בדילול מלא. האופציות יוענקו לנובו בשלוש מנות נפרדות כאשר מימוש המנה הראשונה יהיה לאחר שנתיים, המנה השנייה לאחר שלוש שנים והמנה השלישית לאחר שלוש שנים. מחיר המימוש של כל אופציה יעמוד על 24.76 שקלים, כפול ממחיר השוק. שווי האופציות מסתכם ב-4.7 מיליון שקל.
- 5.אלי המלך 08/07/2012 19:12הגב לתגובה זואני מאחל לך בהצלחה מכל ענף הפלדה , בירכותי .
- 4.יניב 08/07/2012 18:39הגב לתגובה זועלה והצלח
- 3.08/07/2012 16:46הגב לתגובה זוחרא של חברה וחרא של בן אדם זה לבייב
- 2.גם אני מוכן לקבל את העבודה הזאת. (ל"ת)בני. 08/07/2012 15:34הגב לתגובה זו
- 1.למה לא,גם הוא צריך לקנות במבה לילד . (ל"ת)בא 08/07/2012 14:54הגב לתגובה זו

״אנחנו מחלקים כבר 20 שנה ברצף דיבידנד; נמצאים בכל מקרר בארץ״
״אנחנו מתעסקים בבסיס של החקלאות הישראלית - דשנים, חומרי הדברה, אריזות, מוצרי השקיה ותערובות מזון לבעלי חיים״ מנכ״ל עמיר שיווק, גיא בינשטוק, מדבר על התוצאות הרבעוניות, מספר מי החליף את הטורקים שהחרימו את ישראל ובעיקר מוכיח שחברה
תעשייתית יכולה להיות רחוקה מלהיות משעממת
עמיר שיווק היא מהחברות הוותיקות בבורסה המקומית, עם היסטוריה שמתחילה עוד בשנת 1942 והנפקה לציבור שבוצעה ב־2005. החברה מספקת תשומות חקלאיות לכל רוחב הסקטור מדשנים וחומרי הדברה ועד אריזות, מוצרי השקיה ותערובות מזון לבעלי חיים - פרוסה עם 28 סניפים ברחבי
הארץ ונוגעת כמעט בכל חקלאי. ברבעון השני עמיר שיווק הציגה הכנסות של כ־358 מיליון שקל, עלייה של 3.5% לעומת הרבעון המקביל, אבל הרווח הנקי שלה ירד ל־12.7 מיליון שקל לעומת 13.5 מיליון שקל אשתקד 2025. המניה של עמיר שיווק 0.93%
נסחרת בשווי שוק של כ־413 מיליון שקל ומציגה תשואת דיבידנד יציבה סביב 3%, בזכות מדיניות חלוקה רציפה שנמשכת כבר שני עשורים. מתחילת השנה המניה הוסיפה כ-18% וב-12 החודשים האחרונים טיפסה 32%, בסה״כ הגרף של הביצועים די תלול כלפי מעלה אחרי שעמיר שיווק הצליחה לצלוח
פרק פחות נעים עם השקעה כושלת בקנאביס.
ביצועי המניה במבט על ה-5 שנים האחרונות - צניחה ואז נסיקה
לפני כמה שנים ניסתה עמיר שיווק לגעת בתחומים חדשים שנראו אז מבטיחים ובראשם הקנאביס הרפואי. החברה השקיעה בחברת BOL (Breath of Life), מתוך מחשבה על פוטנציאל שוק עצום ועל אפשרות לייצר מנוע צמיחה נוסף לצד הפעילות המסורתית. אלא שהמהלך התברר כהימור לא מוצלח: שוק הקנאביס הרפואי בישראל ובעולם לא המריא כפי שציפו, היו הרבה עיכובים רגולטוריים לצד תחרות הולכת וגוברת מה שהוביל את עמיר שיווק להפרשות כבדות שהסתכמו בעשרות מיליוני שקלים .
המנכ"ל גיא בינשטוק לא מהסס להודות כי זה פרק פחות נעים בהיסטוריה של החברה
- כזה שחתך משמעותית את השורה התחתונה והכביד על התוצאות הכספיות בשנים 2021-2022. אבל מדגיש שמאז, עמיר שיווק הרבה יותר זהירה בכל מה שקשור יותר להשקעות מחוץ לליבת הפעילות, והחברה מעדיפה להתמקד ברכישות סינרגיות ישירות לעסקי החקלאות - כמו חממות, מיכון חקלאי ותערובות.
"הסיפור הזה מאחורינו", הוא מסכם והמספרים של השנתיים האחרונות באמת מחזקים את התחושה שהחברה הצליחה להחזיר את עצמה למסלול יציב.
אנחנו מדברים אחרי התוצאות הרבעוניות - לפני שנצלול למספרים, ספר קצת על מה שקורה בעמיר שיווק לאחרונה
"עמיר שיווק היא חברה ותיקה מאוד. נוסדה ב-1942 על ידי התאחדות האיכרים בישראל, וב-2005 הונפקה בבורסה. כך שאנחנו מציינים השנה 20 שנה כחברה ציבורית. אני חושב שהייחוד שלנו הוא בפעילות עצמה - שיווק והפצה של תשומות חקלאיות, תחום שקיים בכל מדינה בעולם. אנחנו מספקים הכל: חומרי הדברה, דשנים, אריזות, מוצרי השקיה ותערובות מזון לבעלי חיים. יש גם רכיב נדל"ן קטן - נכס בבני ברק ומרלו"ג בעמק חפר, אבל זו לא הליבה. הליבה היא תשומות חקלאיות".
- עמיר שיווק: ההכנסות ירדו ב-3%; הרווח הנקי זינק ל-13.5 מיליון שקל
- עמיר שיווק: הרווח הנקי זינק כמעט פי 7 ל-10.6 מיליון שקל
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
מהי בעצם הליבה של הפעילות שלכם?
"אנחנו קוראים לזה הגנת הצומח והזנתו שזה בעצם דשנים והדברה, תחשוב על זה כמו אנטיביוטיקה וויטמינים בשביל הצמחים. אנחנו המפיצים הגדולים ביותר בארץ של חברות ענק כמו אדמה וכיל. הקשר שלנו הוא עם ממש עם החקלאי בשטח. במחצית האחרונה חווינו ירידה קלה, בעיקר בגלל מזג האוויר. החורף האחרון היה יבש וחם, מה שהפחית מחלות עלים וצמצם את הצורך בחומרי הדברה".
אז זה מעניין, לא הייתי מצפה מחברה כמוכם שיהיו לה אלמנטים של ׳עונתיות׳