איך בוחרים רכב עירוני?

ישראל היא אחת המדינות בה אנו רואים ריכוז גדול של האוכלוסייה שחיה בערים. בעוד בארה"ב 25% מהאוכלוסייה חיים באזורים כפריים בארץ רק 10% חיים באזורים אלה. לכן, מרבית האנשים זקוקים לרכב המתאים לעיר הצפופה והפקוקה, רכב חסכוני בדלק ובעל ממדים קטנים המתאים לתוואי העירוני. המדריך המלא לבחירת רכב עירוני לפניכם.

תוכן בחסות |

ישראל היא אחת המדינות בה אנו רואים ריכוז גדול של האוכלוסייה שחיה בערים. בעוד בארה"ב 25% מהאוכלוסייה חיים באזורים כפריים בארץ רק 10% חיים באזורים אלה. לכן, מרבית האנשים זקוקים לרכב המתאים לעיר הצפופה והפקוקה, רכב חסכוני בדלק ובעל ממדים קטנים המתאים לתוואי העירוני. המדריך המלא לבחירת רכב עירוני לפניכם.

בחרו רכב קטן וקומפקטי

מודעות פרסום הרכב מציעות לכם רכבים גדולים ומרשימים הנראים כסירה ארוכה, אך בחיי היום יום תרצו לנסוע במשפחתית קטנה שנכנסת בקלות גם לחנייה מאתגרת וצפופה לצד המדרכה ברחובות תל אביב.  אנו ממליצים לבחור רכב קטנטן וקומפקטי שיעניק לכם את הנוחיות המרבית בפנים. כאשר אתם בודקים את הרכב בדקו גם את תא המטען ותגלו שהלפטופ והעגלה של התינוק נכנסים גם לרכב קטן.

בחרו רכב עם מנוע קטן וצריכת דלק טובה

כדאי לבחור רכבים עם מנוע קטן הצורכים פחות דלק. הרכבים במודלים החדשים הם חסכוניים יותר והקומפקטיים שביניהם יצליחו להגיע גם ל-15 ק"מ לליטר אם אתם נוסעים בכביש בינעירוני מהיר. בעיר, אינכם צריכים מנוע בזבזני גדול המיועד לספרינטים בדרכים בינעירוניות כפריות. למשל, ג'יפים כמו של חברת ג'יפ או שברולט יתאימו רק למי שצריך רכב לטיולי שטח, אך פחות לחיי העיר.

בטיחות הרכב

בכל תוואי בו תבחרו לנסוע ובמיוחד כאשר יש אלפי רכבים על הכביש לפניכם ואחריכם חשוב לבחור רכב בטיחותי. רכבים כמו: סוזוקי סוויפט למשל, כוללים גם - בקרת גלישה במדרון, בקרת יציבות אלקטרונית ומערכת מובילאיי המגנה עליכם בפני תאונות ומעניקה גם הנחה ניכרת בביטוח הרכב שלכם. חשוב לבדוק אם הרכב מאפשר לבטל את כרית האוויר לצד הנהג על מנת שתוכלו למקם מושב בטיחות לתינוק ללא חשש.

נוחות הנהיגה

כאשר אתם יושבים בפקקים אין דבר מעיק יותר מכסא לא נוח, מערכת מיזוג אוויר מקרטעת, רכב שמנועו מתחמם מדי לאחר זמן קצר של נסיעה מקוטעת (גז ובלם) ומערכת סאונד בסיסית. לכן, נסו להשקיע מעט יותר ברכב חדש שיוכל לעמוד גם במזג האוויר החם בישראל, הכסאות הקדמיים שלו יהיו נוחים וניתן יהיה לשבת גם במושב האחורי בנוחות ויש בו מערכת סאונד נורמלית. מעבר לכך, כל פינוק נוסף יהפוך את חוויית הנהיגה למושלמת.

לא מתפשרים על העיצוב

המכונית שלנו היא המקום בו אנו מעבירים את השעה הראשונה ביום ואת הזמן שאחרי העבודה. מדוע שלא נשקיע מעט יותר גם בדרך בה הוא נראה מבחוץ. לרכב חדש יש את היתרון של הלוק המודרני ביותר כאשר חברות הרכב מתחרות ביניהן בעיצובים מיוחדים של פנסי הרכב, המרכז ואפילו הדלתות. בקיצור, גם אם בחרתם רכב קטן – בחרו עיצוב יפה שתהנו ממנו בכל פעם שתכנסו למכוניתכם.

 

המחיר

אחרי שבחרנו את כל המאפיינים השונים, מגיע כמובן גם נושא המחיר. גם פה למכוניות הקטנות והחסכוניות בעלות המנוע הקטן יש יתרון משמעותי. תגלו כי מכונית עם מנוע קטן תהיה זולה יותר ממכוניות בקטגוריה דומה בעלות מנוע גדול יותר. כמו כן, אין היום הבדל מאד משמעותי בין רכבים עם גיר אוטומטי לרגיל לכן תרגישו חופשי להיפרד לשלום מהקלאץ' ולנסוע בנוחות.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
אביטל אופק. צילום: מיכה לובטוןאביטל אופק. צילום: מיכה לובטון

רכש מרשים לקבוצת דלקל: אביטל אופק מנהל פעילות דוראל ישראל עובר לנהל את חטיבת האנרגיה המתחדשת

בעוד הביקוש לחשמל ירוק מזנק וגם המדינה מציבה יעדים שאפתניים לשנים הקרובות, קבוצת דלקל מגייסת את אביטל אופק, זוכה פרס איש השנה בכלכלה הירוקה. עם ניסיון מוכח בפרויקטים פורצי דרך, הוא צפוי להוביל את הקבוצה קדימה באחד התחומים הצומחים בשוק המקומי והעולמי



נושאים בכתבה חשמל ירוק

בשנים האחרונות עולם הגגות הסולאריים צובר תאוצה משמעותית, בעיקר בזכות השיפור המתמשך באיכות החומרים ובטכנולוגיות ההתקנה, שמאפשרים לייצר על כל גג כמות גדולה בהרבה של מגהוואטים לעומת העבר. 

כדי לסבר את האוזן, בין שנת 2023 לשנת 2024 בלבד נרשמה קפיצה של יותר מ-25% בתפוקה. הנתון הזה הוא חלק מהמגמה הגלובלית, כאשר גם משרד האנרגיה הציב לעצמו יעד שאפתני, להוסיף עד שנת 2030 עוד כ-100 אלף גגות סולאריים בישראל. 

המהלך המדובר של דלקל

על רקע זה, קבוצת דלקל ביצעה מהלך שנחשב לדרמטי בשוק האנרגיה, כאשר גייסה לשורותיה את אביטל אופק, מי שזכה בשנה שעברה בתואר איש השנה בכלכלה הירוקה. אופק, מהשמות הבולטים בתחום האנרגיה המתחדשת, נחשב לדמות שהובילה פרויקטים חדשניים לשילוב אנרגיה סולארית בשדות חקלאיים וכל זה מבלי לפגוע בגידולים ואף לתרום לשיפור שלהם.

עבור דלקל, שמזה למעלה מ-25 שנה פועלת בענף האנרגיה הישראלי, מדובר בחיזוק משמעותי. הקבוצה שנמצאת בבעלות של יניב כהן ויונתן חי, עוסקת במגוון תחומים ובהם מימון חוץ בנקאי, גז, נדל"ן מניב, אנרגיה ירוקה ודלקים, וכיום היא מספקת שירות לכ-50 אלף לקוחות עסקיים ופרטיים ברחבי הארץ.

חטיבת המימון של החברה באה לידי ביטוי בדמות הענקת מימון חוץ-בנקאי ללקוחות החברה, דבר שמאפשר לה להקים פרויקטים רבים ומורכבים מבלי להיות תלויה בגורמים  מימון חיצוניים.