smartphone
צילום: pixabay

בחזית הטכנולוגית העולמית: סמסונג מתבססת לצד אפל

בקטע הבא נתמקד בסמסונג, ובאופן בו היא מציעה לשוק ולעולם את המגוון והתחרות הנחוצים כל כך עבור כולנו
תוכן בחסות |

תחילתו של עידן הטלפונים הסלולאריים החכמים לפני יותר מעשור בישר גם את התבססותן של מספר מצומצם ביותר של חברות בתור החוד המוביל בחזית הטכנולוגית העולמית. לצד ענקיות מעולם האינטרנט דוגמת גוגל, פייסבוק ואמאזון, התבססו גם ענקיות חומרה – חברות המייצרות את המוצרים הטכנולוגיים הנמכרים ביותר בעולם. שתי החברות הגדולות והמובילות בתחום זה הן כמובן אפל וסמסונג. בקטע הבא נתמקד דווקא בסמסונג, והאופן בו היא מציעה לשוק ולעולם את המגוון והתחרות הנחוצים כל כך עבור כולנו.

האלטרנטיבה המרכזית והאטרקטיבית לאייפון – גלקסי והסמארטפונים של סמסונג

בעוד בתחילת עידן הסמארטפונים האייפון של אפל היה ללא ספק השם החם והמוכר ביותר בתחום, במהרה המצב השתנה וסמסונג נכנסה לתמונה בתור המתחרה העיקרית של אפל בתחום הסמארטפונים, עם הגלקסי אשר הפך במהרה לאחד המכשירים הנמכרים ביותר בהיסטוריה. מאז ועד היום השיקה סמסונג מגוון רחב של סמארטפונים וטאבלטים, וספציפית מספר רב של גרסאות מחודשות ועדכניות יותר ויותר של הגלקסי. כך, מיליונים רבים בעולם משתמשים כיום בגלקסי, ומכשיר זה הוא הנפוץ ביותר מבין המכשירים העושים שימוש במערכת ההפעלה אנדרואיד – המתחרה העיקרית (ובעיני רבים גם העדיפה...) של iOS – מערכת ההפעלה של האייפון.

כיום ניתן למצוא סמארטפונים חדשים רבים ושונים של סמסונג המוצעים עדיין למכירה, ומהווים בכך אלטרנטיבה למי שמעוניין בסמארטפון אמין ו"בעל תעודות", אך אינם מעוניינים לשלם מחירים גבוהים ביותר עבור אייפון חדש. הגלקסי עושה את כל מה שכל סמארטפון עושה בימינו אך בצורה עקבית ואמינה, ונמכר במחירים אטרקטיביים ביותר. בקטלוג סמארטפונים של סמסונג דגמים מתקדמים המוצעים בשוק.

הכיוון אליו צועד העולם כולו – השעונים החכמים של סמסונג

תחום מסקרן נוסף ממנו ניתן לקחת דוגמה לאופן בו נמצאת סמסונג בחזית הפיתוח הטכנולוגי ומהווה שחקנית מפתח במחקר ובפיתוח של טכנולוגיות חדשות המשמשות את העולם כולו, הוא תחום השעונים החכמים.

בעוד לפני עשר שנים המושג "שעון חכם" לא אמר יותר מדי לרובם המכריע של האנשים, כיום רובנו כבר מכירים את המונח, יש לנו חבר או שניים עם שעון חכם או שלכל הפחות ראינו כמה וכמה פרסומות וסרטונים לשעון מסוג זה, כך שאנחנו יודעים פחות או יותר במה מדובר. ובכל זאת, נסביר בקצרה כי שעון חכם הוא שעון המצויד במעבד (כלומר, מדובר ממש בסוג של מחשב קטן) המאפשר לו לבצע מגוון רחב של פעולות שונות, הרבה מעבר להצגת השעה. שעונים חכמים כיום מסוגלים להתחבר אלחוטית לסמארטפון ולאפשר לנו לדבר ולשמוע דרך השעון, לנגן מוזיקה, לקבל התרעות והודעות ואפילו למדוד את הדופק שלנו, כמו גם מדדים שונים נוספים.

סמסונג מציעה מגוון רחב של שעונים חכמים מתקדמים, מהמובילים בשוק, ובכך מצביעה על הכיוון הכללי אליו מתקדמת האנושות כולה. נראה כי במקום אליו העולם צועד מוצרים דוגמת אלו שמפתחת סמסונג צפויים להיות מרכזיים ומשמעותיים יותר ויותר בחיי היומיום של כולנו.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
צילום: יח"צצילום: יח"צ

מה משקיעים בשוק ההון יכולים ללמוד מהמפרסמים בגוגל אדס ואיך עקרונות השקעות הערך חזרו לעולם השיווק הדיגיטלי

בעולם שבו כל קליק שווה כסף, מומלץ להסתכל על עולם השיווק כהשקעה, לא כהוצאה

נושאים בכתבה שיווק דיגיטלי

בעולם שבו כל קליק שווה כסף וכל שנייה של תשומת לב מתומחרת, יש טשטוש גבולות בין פרסום להשקעה. גיא אברמוב, מומחה לשיווק דיגיטלי עם ניסיון של למעלה מ-17 שנה בניהול קמפיינים בגוגל אדס, מציע דרך אחרת להסתכל על עולם השיווק - לא כהוצאה, אלא כהשקעה. בעידן של חוסר יציבות כלכלית, עליות ריבית ואי ודאות בשווקים, ייתכן שדווקא מפרסמים בפלטפורמה של גוגל אדס יכולים ללמד את המשקיעים שיעור חשוב על ניהול הון, משמעת וסבלנות.

שיווק דיגיטלי כהשקעה, לא כהוצאה

הגישה של אברמוב נולדה מתוך חיבור אינטואיטיבי בין שני עולמות שנראים במבט ראשון זרים זה לזה. מצד אחד  ניהול תקציבי פרסום בגוגל, עולם של ניסוי וטעייה, מדדים משתנים בזמן אמת ותחרות אינסופית על תשומת לב. מצד שני עולם ההשקעות הקלאסי, שבו ערך נבנה לאורך שנים דרך החלטות שקולות ומבוססות נתונים.

לדבריו, “הטעות הנפוצה ביותר של בעלי עסקים היא שהם מתייחסים לפרסום כהוצאה מיידית, במקום לראות בו השקעה לטווח ארוך. כל שקל שמושקע נכון בקמפיין אפקטיבי פועל בדיוק כמו הון שמושקע במניה טובה והוא מייצר תשואה לאורך זמן”.

גיא אברמוב מסביר, כי ממש כפי שמשקיע בוחן את ביצועי התיק שלו בפרספקטיבה של שנים ולא של ימים, כך גם משווק חכם צריך לבחון את יעילות הקמפיינים שלו בפרקי זמן רחבים יותר. “מי שמסתכל על נתוני קליקים יומיים ומקבל החלטות רגשיות יגלה מהר מאוד שהכסף בורח לו בין האצבעות” הוא אומר. “אבל מי שמתייחס לגוגל אדס כמו משקיע שמתכנן קדימה יוצר מערכת יציבה וצומחת”.

המכירה הפומבית של גוגל הינה מראה לשוק ההון

במרכז מערכת גוגל אדס עומדת מכירה פומבית בזמן אמת. מפרסמים מתחרים על מילות מפתח כאשר מחירי הקליקים והבידינג עצמו משתנים מדי רגע, והאלגוריתם מחליט מי יופיע ואיפה. זהו מנגנון שמזכיר באופן מפתיע את שוק המניות שהיא תחרות על נכסים בעלי ערך נתפס, מבוססת ביקוש, היצע וציפיות.