אל גזירה
צילום: אתר החברה

משרד התקשורת סגר את פעילות אל-ג'זירה בישראל

מעבר לסגירת משרדי הערוץ בארץ, נתפס ציוד המשמש לאספקת תכני הערוץ, הופסקו שידורי הערוץ בערבית ובאנגלית בחברות הכבלים והלוויין, ונחסמה הגישה לאתרי האינטרנט שלה
אדיר בן עמי | (3)

באיחור של חצי שנה, ממשלת ישראל סגרה היום את ערוץ אל-ג'זירה בישראל. צוות מפקחי משרד התקשורת בליווי שוטרי מחוז ירושלים סגרו את משרדי הרשת בירושלים והחרימו את ציוד התקשורת במקום. בנוסף, הופסקו שידורי הרשת בחברות הכבלים והלוויין, ונחסמה הגישה לאתרי האינטרנט שלה.

לאחר אישור הממשלה וחתימת שר התקשורת ד"ר שלמה קרעי על הוראות המורות על הפסקת פעילות רשת אל-ג'זירה בישראל שנכנסו לתוקף באופן מיידי, צוות מפקחי המשרד ממינהל פיקוח ואכיפה במשרד התקשורת יחד עם שוטרי מחוז ירושלים סגרו היום (א') את משרדי רשת אל-ג'זירה במלון אמבסדור בירושלים.

מעבר לסגירת משרדי הערוץ בארץ, נתפס ציוד המשמש לאספקת תכני הערוץ, הופסקו שידורי הערוץ בערבית ובאנגלית בחברות הכבלים והלוויין, ונחסמה הגישה לאתרי האינטרנט שלה.

סגירת פעילות הרשת בישראל מגיעה לאחר שנקבע כי התכנים המשודרים בערוץ אלג׳זירה המשדר בישראל פוגעים באופן ממשי בביטחון המדינה.  ההוראות בקשר לערוץ אל-ג'זירה, ניתנו מכח חוק מניעת פגיעת גוף שידורים זר בביטחון המדינה (הוראת שעה-חרבות ברזל), התשפ"ד-2024, שהגישו ראש הממשלה ושר התקשורת ואישרה הכנסת; 

  משרדי אל ג'זירה

שר התקשורת, ד"ר שלמה קרעי: "פעלנו באופן מיידי כנגד אלו המשתמשים בחופש העיתונות כדי לפגוע בבטחון ישראל ובלוחמי צה״ל ולהסית לטרור בשעת מלחמה. לא יהיה חופש ביטוי לשופרות החמאס בישראל. עבר יותר מדי זמן והתמודדנו עם יותר מדי מהמורות משפטיות כדי להגיע לרגע הזה אך טוב שהגיע. ״ה׳ ילחם לכם ואתם תחרישון״ - תשתיקו את שופרות ההסתה של האויב".

מנכ"לית משרד התקשורת, עו"ד עינבל משש: "פעילות מפקחי המשרד למימוש הוראות השר והממשלה בוצעה בהתאם לסמכותם ובאופן מיידי למניעת המשך הפגיעה בביטחון המדינה. אני מודה למשטרת מחוז ירושלים ולפרקליטות על הליווי והסיוע בתהליך".

קיראו עוד ב"תקשורת ומדיה"

תגובות לכתבה(3):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 3.
    מריה 06/05/2024 01:17
    הגב לתגובה זו
    לקטוע את הביזה שמבצעים העמלקים בקופת המדינה ולגייס אותם לצבא
  • 2.
    ערוץ 14= אלג'אזירה בעברית (ל"ת)
    יהודי 05/05/2024 21:47
    הגב לתגובה זו
  • 1.
    שלמה 05/05/2024 19:41
    הגב לתגובה זו
    חברו לאל גזי רע. בושה וחרפה
אלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמריאלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמרי

האם סלקום תפצה את הלקוחות על נפילת השרתים?

ליאור דנקנר |
נושאים בכתבה סלקום תקלה

הנהלת סלקום לא הסבירה לציבור למה השרתים נפלו, למה הגולשים לא יכלו לגלוש, למה עסקים לא יכלו לפעול. היא כן אמרה שיש תקלה, ועכשיו, אחרי שהיא נפתרה, חוקרים את העניין.

יש כאן נזק גדול - תדמיתי וכספי. סלקום צריכה לפצות את הלקוחות. בעולם, חברות שעוברות תקלה, מדווחות מיד בשקיפות מה קרה ומדווחות מיד על פיצוי ללקוחות הצרכניים ולעסקים. בסלקום ובארץ בכלל - זה לא ממש מקובל. תלוי במהות התקלה ומי אחראי עליה. הצרכן הישראלי מסתבר...פראייר, לעומת עמיתו בחו"ל. אבל נראה שלסלקום לא יהיה מנוס אלא לפצות את הציבור. 

התקלה נפתרה: שירותי האינטרנט והסלולר של סלקום חזרו לפעילות

לאחר שעות של שיבושים נרחבים, סלקום הודיעה כי התקלה הארצית שפגעה בשירותי האינטרנט הביתי והסלולרי נפתרה, והשירות חזר לפעילות מלאה. מחברת סלקום נמסר כי היא עדיין חוקרת את האירוע: “השירות חזר לפעילות. אנו מתנצלים על אי הנוחות שנגרמה ללקוחותינו”. מוקדם יותר היום דיווחו המוני לקוחות על חוסר יכולת לגלוש באינטרנט, הן ברשת הסלולרית והן בחיבורי האינטרנט הביתי. 

ברשתות החברתיות ובכלל הצטברו תלונות רבות מצד לקוחות שניסו להבין אם מדובר בתקלה נקודתית או ארצית. התקלה התאפיינה בכך שהאתרים נפלו, האפליקציות לא עבדו, אבל הודעות הווטסאפ עברו. מעבר לכך, שירות הלקוחות של סלקום לא היה זמין, לא בטלפון ולא בווטסאפ, וזה גרם לביקורת רבה של הציבור.

בשלב מוקדם יותר הודיעה סלקום כי מדובר ב“תקלה המשפיעה על חלק מהלקוחות”, והדגישה כי צוותים טכניים פועלים לפתרון הבעיה. כעת, עם חזרת השירות, החברה לא פירטה מה היה מקור התקלה, אך ציינה כי מתקיים תחקור פנימי.


  


אלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמריאלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמרי

האם סלקום תפצה את הלקוחות על נפילת השרתים?

ליאור דנקנר |
נושאים בכתבה סלקום תקלה

הנהלת סלקום לא הסבירה לציבור למה השרתים נפלו, למה הגולשים לא יכלו לגלוש, למה עסקים לא יכלו לפעול. היא כן אמרה שיש תקלה, ועכשיו, אחרי שהיא נפתרה, חוקרים את העניין.

יש כאן נזק גדול - תדמיתי וכספי. סלקום צריכה לפצות את הלקוחות. בעולם, חברות שעוברות תקלה, מדווחות מיד בשקיפות מה קרה ומדווחות מיד על פיצוי ללקוחות הצרכניים ולעסקים. בסלקום ובארץ בכלל - זה לא ממש מקובל. תלוי במהות התקלה ומי אחראי עליה. הצרכן הישראלי מסתבר...פראייר, לעומת עמיתו בחו"ל. אבל נראה שלסלקום לא יהיה מנוס אלא לפצות את הציבור. 

התקלה נפתרה: שירותי האינטרנט והסלולר של סלקום חזרו לפעילות

לאחר שעות של שיבושים נרחבים, סלקום הודיעה כי התקלה הארצית שפגעה בשירותי האינטרנט הביתי והסלולרי נפתרה, והשירות חזר לפעילות מלאה. מחברת סלקום נמסר כי היא עדיין חוקרת את האירוע: “השירות חזר לפעילות. אנו מתנצלים על אי הנוחות שנגרמה ללקוחותינו”. מוקדם יותר היום דיווחו המוני לקוחות על חוסר יכולת לגלוש באינטרנט, הן ברשת הסלולרית והן בחיבורי האינטרנט הביתי. 

ברשתות החברתיות ובכלל הצטברו תלונות רבות מצד לקוחות שניסו להבין אם מדובר בתקלה נקודתית או ארצית. התקלה התאפיינה בכך שהאתרים נפלו, האפליקציות לא עבדו, אבל הודעות הווטסאפ עברו. מעבר לכך, שירות הלקוחות של סלקום לא היה זמין, לא בטלפון ולא בווטסאפ, וזה גרם לביקורת רבה של הציבור.

בשלב מוקדם יותר הודיעה סלקום כי מדובר ב“תקלה המשפיעה על חלק מהלקוחות”, והדגישה כי צוותים טכניים פועלים לפתרון הבעיה. כעת, עם חזרת השירות, החברה לא פירטה מה היה מקור התקלה, אך ציינה כי מתקיים תחקור פנימי.