גם HOT משיקה ערוץ סרטים ישראלים: וכמה הוא יעלה?

שנים לאחר yes, משיקה HOT ערוץ חדש בהפקת משה אדרי באמצעות סרטי יונייטד קינג. לאחר תקופת ניסיון, הערוץ יתומחר במחיר לא זול של כ-25 שקלים בחודש
אלכסנדר כץ | (1)

חברת הטלוויזיה הרב-ערוצית HOT השיקה היום את ערוץ "HOT קולנוע ישראלי" באפיק 20. הערוץ החדש מופק על ידי סרטי יונייטד קינג בבעלות משה אדרי. 

הערוץ ישדר סרטים ישראלים מכל הזמנים לצד סרטים זוכי פסטיבלים ופרסים, וסרטים חדשים בבכורות טלוויזיוניות - מ"חגיגה בסנוקר", "צ'רלי וחצי" ו"גבעת חלפון", דרך "קזבלן", "טיפת מזל", "הלהקה" ו"אביבה אהובתי", ועד "הערת שוליים", "סוף העולם שמאלה", "מכתוב" ו"להציל את שולי". כמו כן ישודרו עותקים חדשים, אחרי רסטורציה, של סרטים שהם נכס צאן ברזל בקולנוע הישראלי.

הערוץ יפעל במתכונת שידורים של 24 שעות ביממה, שבעה ימים בשבוע. לכבוד עליית הערוץ, בסוף השבוע הקרוב ישודר בימי שישי ושבת ספיישל הגשש החיוור. לרגל ההשקה, הערוץ יהיה פתוח לכל הלקוחות לתקופת היכרות, ולאחר מכן יהיה כרוך בדמי מנוי חודשיים של כ-25 שקלים, תמחור לא זול בכלל. 

עליית הערוץ היעודי לסרטים ישראלים, מגיעה באיחור - שנים לאחר המתחרה הגדולה yes, שכברלפני כמעט 19 שנה השיקה את ערוץ הקולנוע הישראלי, מותג מחדש ב-2006 כ"yes ישראלי", ונסגר ב-2010. ביום העצמאות של 2014, הושק הערוץ מחדש כ-yes קולנוע ישראלי, ולפני כשנתיים שונה שמו ל-yes ישראלי. בערוץ משודרים גם סדרות ישראליות ישנות.  

משה אדרי, בעלי סרטי יונייטד קינג, מסר: "אני שמח ונרגש על הזכות להוביל את המהלך המקדם את היצירה הישראלית, מנציח את הקולנוע הישראלי לדורותיו, מביא אותו לקדמת הבמה ומנגיש אותו לכלל מנויי HOT".

תגובות לכתבה(1):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 1.
    סחטנים 25/07/2022 14:37
    הגב לתגובה זו
    ובחוויה אני מתכוונת לסיוט
"אח לילה" של רשת. קרדיט: אתר רשת 13"אח לילה" של רשת. קרדיט: אתר רשת 13

תכנית הפרשנות של "האח הגדול" מתקרבת למספר הצופים של חדשות 12

כמו בכל מוצ"ש, חדשות 14 עם רייטינג נמוך במיוחד ו-"האח הגדול" של רשת בראש כל השידורים, גם בפריים טיים וגם לאחריו

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג

כמו בכל מוצ"ש, אנחנו רואים שינוי במהדורות החדשות המרכזיות. אמנם חדשות 12 של קשת נשארת בראש, ממש מדי יום ביומו, ויש לה כמעט את מספר הצופים הכולל של שאר המהדורות, עם 13.4% רייטינג ו-345 אלף צופים, אבל השינוי נובע בעיקרו מחדשות 14, שהמהדורה שלהם נופלת למקום ה-4 במוצאי השבת, לפחות בקיץ כשהשבת יוצאת מאוחר והיא עומדת על 4% רייטינג בלבד ו-111 אלף צופים. אל המקום השני מתברגת מהדורת החדשות של ערוץ 13, עם 6.6% רייטינג ו-167 אלף צופים. מרוויחה נוספת היא מהדורת חדשות 11, שאותה מנחה איילה חסון, ועולה למקום השלישי עם רייטינג של 4.7% ומצליחה לחצות מזה זמן רב את רף 100 אלף הצופים, עם 106 אלף צופים. 

מבחינת הפריים טיים, "האח הגדול" של רשת משאיר את כולם מאחור, עם 21.8% רייטינג ומעל חצי מיליון צופים, עם 572 אלף צופים. ריאליטי נוסף, "רוקדים עם כוכבים" של קשת, גם הוא פופולרי עם 15.7% ו-411 אלף צופים. פגישה עם רוני קובן, של כאן11, שבה התקיים ראיון עם חגי סגל, קיבלה 3.7% בלבד, עם 98 אלף צופים. 

בשאר הרצועות, פגוש את העיתונות היתה עם 7.4% רייטינג ו-197 אלף צופים ברצועה המוקדמת שלה, ועלתה לאחר מכן ל-7.9% עם 209 אלף צופים. מוריה וברקו היו עם 3.4% רייטינג ו-85 אלף צופים ברצועה המוקדמת ולאחר מכן עלו ל-5.2% ו-131 אלף צופים. 

מבחינת תכניות הלילה, שוב רשת מראה עד כמה מותג "האח הגדול" חזק, כשתכנית הפרשנות, "אח לילה" זכתה ל-297 אלף צופים, עם 11.7% רייטינג, נתון חריג לרצועה הזו. לעומתה, שרקי וג'קי ששודרו בקשת היו עם 7% רייטינג ו-174 אלף צופים. 




פטריק דרהי
צילום: ויקיפדיה

דרהי מתכוון להיכנס לתקשורת הדתית; שת"פ עם "כיכר השבת" ו"סרוגים"

דרהי ביקש את רשות התחרות לבדוק שת"פ שיכול להגיע עד כדי רכישה - רשות התחרות אישרה את המהלך; וכמה שווים האתרים?

רן קידר |

איש העסקים פטריק דרהי קיבל לאחרונה את אישור רשות התחרות לשיתוף פעולה עם שניים מאתרי החדשות הבולטים במגזרים הדתי והחרדי "כיכר השבת" ו"סרוגים". לפי ההערכות, מדובר במהלך אסטרטגי שעשוי להתפתח לרכישה מלאה בעתיד, כאשר שווי האתרים מוערך בכ-45 עד 50 מיליון שקל. העסקה בוצעה באמצעות חברת נקסט ויז'ון מדיה, שנמצאת בבעלות עקיפה של דרהי.

אתרי "כיכר השבת" ו"סרוגים" פונים לקהלים מובהקים: הראשון נחשב לפופולרי במיוחד במגזר החרדי, והשני לציבור הציוני־דתי. שני האתרים הוקמו לפני למעלה מעשור ונחשבים לבעלי נוכחות דיגיטלית בולטת.

דרהי, שמחזיק כיום גם בערוץ החדשות i24NEWS, לצד החזקה בהוט, השיק בשנה שעברה מהדורה בעברית לערוץ i24NEWS תוך שהוא מגייס אליה שדרים ומגישים מערוצים אחרים. במקביל, דרהי מנסה מזה חודשים למכור את HOT,  חברת התקשורת שבאמצעותה נכנס לישראל לפני שנים. לצורך כך נשכרו בנקי השקעות בינלאומיים, בהם רוטשילד ו-UBS. לפי הערכות, התמורה הנדרשת עומדת על בין 6 ל-8 מיליארד שקל.


בנוסף לפעילותו בתחום התקשורת, דרהי השלים לאחרונה את רכישת פרויקט הנדל"ן מנדרין אוריינטל בתל אביב, מגדלי הדולפינריום לשעבר, תמורת סכום מוערך של כ-900 מיליון שקל. מדובר ברכישה שבוצעה באמצעות חברת הרב קוק נווה צדק שבשליטתו, אשר קיבלה לידיה כ-94% ממניות חברת סיגייט המחזיקה בפרויקט.